به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    144
    Array

    * هفته کتاب و کتابخوانی *

    سلام
    دوستان عزیزم 24 آبان ماه آغز هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده .
    این روز رو گرامی میداریم .

    به همین مناسبت میخوام یه کتاب بهتون معرفی کنم که میدونم بعضی از شما حتما" یا اونو دارید یا جایی دیدید و خوندید .

    کتاب « حلیة المتقین » تالیف علامه مجلسی .

    این گتاب درسته که انشای قدیمی داره اما حاوی نکات بسیار ارزشمندی هست که اگه بخونیدش حتما" خوشتون میاد و به نظر من لازمه که تو هر خونه ای یه جلد ازش داشته باشه .
    در زمینه روابط زناشویی ، آداب معاشرت ، آداب پوشش و ... که خیلی جالبه و سخنان ارزشمند ائمه(ع) رو در برداره .بهتون توصیه میکنم مطالع اش کنید که ضرر نمیکنید .




  2. 2 کاربر از پست مفید m.mouod تشکرکرده اند .

    m.mouod (یکشنبه 24 آبان 88)

  3. #2
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    سلام

    آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی






    اشاره


    کتاب، بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است. کتاب، حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در وادی پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند، بلکه مطالعه را، عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود می دانسته اند.


    تاریخچه کتاب


    تمدن، با خط و کتابت آغاز شده و استمرار یافته است و آینده آن نیز در گرو تکامل این ابزار بزرگ فرهنگی است. مصریان و یونانیان، از قدیم ترین ملت هایی بودند که با کاغذ و کتابت آشنایی داشتند. در آن زمان، تمام کتاب ها به زبان یونانی نوشته می شد. بدین ترتیب، هر کتابی که به زبان یونانی نوشته می شد، تقریباً برای همه مردم تحصیلکرده قابل فهم می نمود.(1) اعتقادات مذهبی و گرایش های دینی، خود از بزرگ ترین مشوّق ها در پیدایش خط و تکامل آن به شمار می آمد؛ البته نیازمندی های تجاری و اقتصادی نیز در این زمینه سهم مهمی ایفا می کرد.(2) خط، در آغاز بر روی پوست، سنگ، فلز مفرغ و بعدها به دست مردم بین النهرین، بر لوحه هایی از گِل
    ______________________________
    1. ویل و آریل دورانت، تاریخ تمدن، تهران، سازمان آموزش انقلاب اسلامی، 1365، ص 671.
    2. همان، ص 225.
    نوشته می شد. آنها سطح گل را با قشری از پوست می پوشاندند و روی آن می نوشتند. کتاب ها بعدها به صورت طومارهایی بزرگ درآمدند که برای محافظت، آنها را در غلاف های خاصی می نهادند.(1)

    اسلام؛ دینِ دانش


    مطالعه و افزایش آگاهی، سفارشی دینی است. اسلام، دینِ دانش است و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند. اسلام زمانی که با کافران مواجه می شود، از آنها برهان می طلبد و انسان های دانا را با انسان های نادان برابر نمی داند. این دین آسمانی، همواره براین امر تأکید می کند که دانایان خلق، همواره ترسشان از خدا بیشتر است. سینه عالم، صندوقچه آرا و افکار دیگران نیست، بلکه عالِم کسی است که نور دانش وجودش را فرا گرفته است و در مورد دیگران و جهل آنها احساس مسئولیت می کند. قرآن کریم، دانش را پایه ایمان و بسیار پراهمیت می داند(2) و در این میان، کتاب، در رسیدن به دانش سهم اصلی را عهده دار است.

    کتاب در روایات

    دباره جایگاه کتاب و نوشتارهای سازنده، در آموزه های دینی سخنان گهرباری وجود دارد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرمود: «هرگاه مؤمن پس از مرگ خویش، تنها برگ کاغذی را که بر روی آن دانش نگاشته باشد از خود به جای گذارد، آن ورقه در روز قیامت، پوششی میان او و آتش خواهد بود...».(3) امام صادق علیه السلام هم فرمود: «بنویس و علم خویش را میان برادران ایمانی خویش منتشر کن. پس چون مُردی، کتاب هایت را فرزندانت ارث برند. همانا زمانی بر مردم خواهد آمد که جز با کتاب های خویش، با چیزی انس نمی گیرند».(4)

    کتاب و کتاب خوانی از دیدگاه مقام معظم رهبری

    نقش برجسته کتاب: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است».(5)
    ______________________________
    1. همان، ص 227.
    2. مکارم شیرازی و دیگران، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1363، ج 18، ص 248؛ ج 16، ص 485.
    3. بحارالانوار، ج 20، ص 144، به نقل از همان .
    4. بحارالانوار، ج2، ص 150، به نقل از غلامرضا فدایی، کتاب و کتاب خانه، مدیریت توسعه، تهران، سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، 1375، ص 4.
    5. پیام به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه کتاب تهران 14/8/1368، به نقل از کتاب و کتاب خوانی از دیدگاه مقام معظم رهبری، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1378، ص 12


    بهره گیری از امکانات جدید: «الان یک کتاب خانه عظیم را در چند دیسک کوچک جای می دهند. گفته اند که ابوالفرج اصفهانی، چهل شتر کتاب بار می زد و با خودش به اینجا و آنجا می برد.... امروز دنیا این طوری شده است. باید از اینها استفاده کرد و بهره برد».(1)
    خوب خواندن کتاب و کتاب خوب خواندن: «کتاب خوانی چیزی است که برای یک ملت فریضه و لازم است. آن مردمی که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشیاری، با مردمی که با کتاب و مطبوعات انس نداشته باشند، تفاوت می کنند. خوش بختانه کتاب زیاد است... . نمی خواهم عرض کنم که همه آنچه چاپ می شود، کتاب های خوب و مفیدی است... . ای بسا کتاب هایی چاپ می شوند و به بازار می آیند که مضرّ است... اما برخی چه از لحاظ علمی، چه فرهنگی، چه از جهات دینی و... مفیدند.

    معارفی که در کتاب ها هست، مردم ما از آن بی نیاز نیستند. باید این کتاب ها را بخوانند. انس با کتاب، چیز با ارزشی است و من خواهش می کنم همه با کتاب انس پیدا کنند».(2)
    اهمیت کتاب و کتاب خوانی: «برگزاری هفته کتاب در کشور عزیز ما و اعلام آن... برای این جانب مژده و مایه امیدواری است. امروز هر اقدامی که به گسترش سطح آگاهی عمومی بینجامد و نیروی تفکر و قدرت درک معارف را در مردم با استعداد ما تقویت کند، حسنه ای بزرگ است. کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است. ... کسی که با این دنیای زیبا و زندگی بخش (دنیای کتاب) ارتباط ندارد، بی شک از مهم ترین دست آورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است... . برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب مأنوس و همواره در حال بهره گیری از آن، یعنی آموختن چیزهای تازه باشد».(3)
    ______________________________
    1. نک: حوزه و روحانیت در آیینه رهنمودهای مقام رهبری، ج 2، صص 72 ـ 74، به نقل از همان، ص 19.
    2. مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما 17/2/1371؛ همان، ص 91.
    3. پیام به مناسبت آغاز هفته کتاب 4/10/1372، به نقل از همان، صص 45 ـ 46.





  4. 2 کاربر از پست مفید m.mouod تشکرکرده اند .

    m.mouod (یکشنبه 24 آبان 88)

  5. #3
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    كتاب نخواني؟ آمار كتابخواني؟ هر دو؟ هيچ‌كدام؟



    کتابخوانی- گروه ادب و هنر:
    آمار سرانه مطالعه كتاب كه از مدتي پيش محل مناقشه چهره‌ها و مسئولان فرهنگي بود حالا خود تبديل به معضلي شده كه انگار خيلي جدي‌تر از خود سرانه مطالعه كتاب است.
    با اين حساب معلوم نيست مشكل، كتاب نخواندن مردم ماست يا آمار كتاب خواندن آنها؟

    آخرين چهره فرهنگي كه نسبت به آمار سرانه مطالعه كتاب در كشور ابراز نگراني كرده، علي لاريجاني است كه در ديدار مديران كتابخانه‌هاي عمومي سراسر كشور گفت: بايد كتاب را يك شريان منضبط‌كننده فكر بشري بدانيم كه قدر و منزلتش بيش از وضعيت فعلي باشد چون در مجموع آمارها از نظر انس مردم با كتاب نگران‌كننده است.

    چراغ اول اين مناقشه با حرف‌هاي علي‌اكبر اشعري روشن شد. مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان كتابخانه و اسناد ملي ايران چندين و چند بار و از تريبون‌هاي مختلف اعلام كرد: سرانه كتابخواني در كشور براي هر نفر تنها 2 دقيقه در شبانه روز است كه اين سرانه با افزودن كتب درسي براي برخي از افراد در شبانه روز حدود 6 دقيقه خواهد شد.

    اين آمار چندان به مذاق بهارستان‌نشينان وزارت ارشاد خوش نيامد و بلافاصله وزير ارشاد و معاون فرهنگي او با استفاده از هر فرصتي هر نوع آماري راجع به كتابخواني را غيركارشناسي خواندند؛ حتي پا را فراتر نهاده و اعلام آمار اين‌چنيني را نوعي هتك حرمت به مردم تلقي كردند.

    اينجا بود كه 2 جبهه فرهنگي مقابل هم تشكيل شد كه هر يك چهره‌هايي شاخص در امور فرهنگي داشتند. آتش تهيه كه با سخنراني‌هاي گاه‌و‌بيگاه در جمع‌هاي فرهنگي تبادل مي‌شد، بر حول اين محور بود كه يك جبهه اساسا آمار مطالعه كتاب را در كشور با احتساب شاخص‌هايي چون شمارگان 1500 تايي كتاب و جا نداشتن يار مهربان در سبد مصرفي خانوار بسيار پايين مي‌خواندند و جبهه ديگر اين پاتك را به بي‌ملاك بودن آمار منتسب مي‌كردند با اين بيان كه در مورد سرانه مطالعه درحال حاضر هيچ گونه آماري وجود ندارد و معلوم نيست آنها هم كه مي‌گويند آمارشان را از كجا آورده‌اند.

    كار بجايي رسيد كه وزير ارشاد در سومين همايش تجليل از پاسداران اهل قلم كه با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران در سراي اهل قلم نمايشگاه كتاب 21 برگزار شد، وقتي چشمش به هم قطاران سابق خود افتاد، آتش تهيه را بيشتر كرد و با يك شليك جانانه درباره سرانه مطالعه در جامعه گفت: از اين پس ملت خودتان را به چيزي كه حقيقت ندارد متهم نكنيد. مردم ما كتاب را يار مهربان مي‌دانند. كساني كه مي‌گويند مردم ما اهل مطالعه نيستند، بدانند كه اين كوبيدن بر طبل دشمني است. ديگر اين باب را ببنديم و حساب‌هاي سرانگشتي نكنيم و جشن نهضت كتابخواني بگيريم. از اين پس در دست هر ايراني يك كتاب خواهيم ديد.

    اما اين باب بسته نشد و علي لاريجاني يكي – دو روز پيش بيان كرد بايد سنت كتابخواني احيا شود دوباره اين باب را گشود. رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سازگار نبودن وضعيت كتابخانه‌هاي كشور با آمارهاي بين‌المللي گزارش خوبي نيست به سابقه فرهنگي و غناي فكري ايران اشاره كرد و اظهار داشت: در كشوري كه مهد تمدن است نبايد آمارها از نظر سطح مطالعه كتاب اينگونه باشد.

    پاك كردن صورت مسئله

    اما سؤال اصلي دقيقا همين جا شكل مي‌گيرد؟ آيا آمارها از نظر سطح مطالعه نبايد اينگونه باشد يا وضعيت كتابخواني بايد به گونه‌اي شود كه آمار كتابخواني بالا رود؟
    اتفاق جديد اين است كه ظاهرا مسئولان فرهنگي كشور دنبال آن هستند كه بجاي تبادل آتش با يكديگر صورت مسئله را كمي پاك كنند و به‌جاي به‌كار بردن روش‌هاي راهبردي و كارهاي سخت ديگر، جوري آمار مطالعه كتاب را بالا ببرند كه نه سيخ بسوزد و نه كباب.
    چند روز پيش بار ديگر صفارهرندي پا پيش گذاشت و با بيان اينكه قرآن كريم سالم‌ترين و متعالي‌ترين معارف را به انسان منتقل مي‌كند گفت: بعضي‌ها دوست ندارند خواندن قرآن را جزو آمار كتابخواني بياورند. اگرچه دشمن فرضي بازهم در اين صحنه نبرد معلوم نشد اما اين نكته كاملا معلوم گرديد كه قرار است بجاي بهبود وضعيت كتابخواني، فلش آمارها با احتساب ملاك‌هاي جديدي ازجمله خواندن قرآن و ادعيه به سمت بالا برود.

    البته محمدحسين صفار هرندي در پايان در پاسخ به اين سؤال مهر كه آيا خواندن قرآن و ادعيه در حال حاضر جزو سرانه مطالعه مردم به حساب مي‌آيد يا خير؟ اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: من فهرست دوستان را نديده‌ام اما ظاهرا از اين پس بايد اين مورد به فهرست دوستان اضافه شود.

    جالب اينكه لاريجاني هم به سنگر صفار پيوست و گفت: مردم ما با كتاب‌هاي ادعيه و مقدس انس دارند و بايد اين را نيز جزو آمارهاي كتابخواني آورد تا شرايط كتابخواني تيره و تار نشان داده نشود. آمارها درباره علاقه مردم ما به كتاب درست است كه مانند كشورهاي پيشرفته نيست اما ما بايد متناسب با شرايط بومي كشور متدهايي را كه در كشورهاي پيشرفته براي ترغيب مردم به كتاب مورد استفاده قرار مي‌گيرد را مورد توجه قرار دهيم.آنگونه كه از شواهد برمي‌آيد معضل اصلي تيره و تار نشان دادن وضعيت كتابخواني است و اگر وضعيت كتابخواني خود در پس ابرهاي عميق كم توجهي مردم باشد چندان اهميتي ندارد، فقط نبايد از ابرهاي تيره پيرامون آن حرفي زد؛ همين.
    http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=60073

    هر ایرانی در 1892 روز یک کتاب می‌خواند

    بر اساس یافته های یک پژوهش که بعد از نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفته است، در کشور ما هر نفر در هر 1892 روز یک کتاب می خواند.

    به گزارش مهر، با آنکه بسیاری از روان شناسان از "کتاب درمانی" برای ایجاد نگرش و انگیزه در میان نوجوانان و تقویت احساس اعتماد به نفس و خود ارزشمندی از آنان بهره می گیرند، براساس آمار موجود سرانه مطالعه در ایران فقط چند دقیقه است و بیشترین اوقات دانش آموزان و دانشجویان و بسیاری از مردم به کارهایی غیر از مطالعه می گذرد.

    جمعی از دانشجویان دانشکده خبر در تحقیقی به بررسی رابطه بالا بودن بهای کتاب و میزان مطالعه دانشجویان پرداخته اند با این فرضیه اولیه که "بالا بودن قیمت کتاب ها باعث پائین آمدن میزان مطالعه در بین دانشجویان می شود."

    گزارش مختصری از این پژوهش در ذیل از نظر می گذرد:

    نمونه آماری و گزارش مقایسه ای میزان مطالعه در کشورهای درحال توسعـه و کشورهای توسعه یافته:

    هر ایرانی در هر 1892 روز یک کتاب می خواند
    بر طبق آمار، مردم کشورهای در حال توسعه نزدیک به 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما کمتر از 30 درصد کتابهای مصرفی را تولید می کنند و کمتر از این نسبت نیز به کتابخوانی مشغول اند. این در شرایطی است که کشورهای توسعه یافته با جمعیتی حدود 20 درصد جمعیت جهان 70 درصد کتابهای مصرفی جهان را تولید می کنند.

    در فرانسه با 55 میلیون نفر جمعیت هر روز 350 هزار جلد کتاب به فروش می رسد اما در کشور ما هر نفر در هر هزار و 892 روز فقط یک کتاب می خواند.

    دختران ایرانی 5.9 دقیقه و پسران 3.3 دقیقه کتاب غیر درسی می خوانند
    نتایج یک تحقیق مطالعه آزاد در میان نوجوانان و جوانان را بسیار پایین نشان می دهد. در این تحقیق سهم مطالعه هر دانش آموز 5.5 دقیقه در 482 دقیقه از اوقات فراغت - تعطیلات - در شبانه روز به دست آمده، در حالی که همین دانش آموزان 178 دقیقه از اوقات فراغت خود را بدون برنامه سپری می کنند، به درس های خود رسیدگی می کنند، بیشتر وقتشان را با تلویزیون می گذرانند و بقیه را به امور شخصی اختصاص می دهند.

    این آمار نزد دختران و پسران متفاوت است؛ بر اساس این تحقیق دختران 5.9 دقیقه و پسران 3.3 دقیقه کتاب غیر درسی می خوانند.

    ایران با کمبود 14 هزار کتابخانه و 140 میلیون جلد کتاب مواجه است
    در حال حاضر بر اساس آمار موجود، حدود یک هزار و 775 کتابخانه با 15 میلیون جلد کتاب در کشور وجود دارد که با استاندارد بین المللی کشور ما به 14 هزار کتابخانه و 140 میلیون جلد کتاب دیگر نیاز دارد و از هر 10 ایرانی تنها یک نفر یک جلد کتاب خریداری می کند.

    کمتر از نیم درصد هزینه سبد هر خانواده ایرانی به خرید کتاب اختصاص دارد
    در سبد هر خانواده ایرانی کمتر از نیم درصد به خرید کتاب اختصاص دارد که نشان دهنده اهمیت کم مطالعه برای ایرانیان است. کشور ما با 70 میلیون نفر جمعیت فقط یک میلیون و 29 هزار عضو در کتابخانه دارد. این در حالی است که 30 تا 40 درصد کشورهای توسعه یافته عضو کتابخانه ها هستند و سرانه دریافت امانتی کتاب آنها 70 برابر کشور ماست.

    این مسائل همواره موجب شده است تا ایران با وجود برخورداری از سابقه طولانی فرهنگی جایگاه شایسته ای در میان کشورهای جهان نداشته باشد.

    بنابر نظرسنجی صورت گرفته در این تحقیق، دلایل نبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه گرانی کتاب شناخته شد.

    این گزارش حدود یک ماه پس از اتمام نمایشگاه کتاب تهیه شده است.
    http://www.fararu.com/vdca0mn6.49nui15kk4.html



    جای تاسف است .

  6. کاربر روبرو از پست مفید ani تشکرکرده است .

    ani (دوشنبه 25 آبان 88)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 02 اردیبهشت 91 [ 11:29]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    281
    امتیاز
    5,227
    سطح
    46
    Points: 5,227, Level: 46
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 123
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    420

    تشکرشده 402 در 153 پست

    Rep Power
    44
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    مشگلات كتاب و كتاب خواني دو سو دارد يكي خواننده يكي نويسنده . درمورد خواننده با تبليغات مناسب و قيمت خوب و دسترسي راحت وقتي شخصي نياز پيدا كند مشگل حل است ولي در مورد نويسنده احتياج به سرمايه گزاري مادي و معنوي زيادي هست (در تربيت و حمايت نو يسنده و هم در چاپ و مهمتر پخش كتاب ) چون بنده حقير كتابي منتشر كردم ميدانم بدون حمايت چه رنجي بايد ببري كه با پول خودت چاپ كني با زحمت زياد پخش كني و حالا چه شود كه بتواني تسويه حساب كني ولي به هر حال اين هفته را به عاشقان علم و دانايي تبريك ميگويم .

  8. 3 کاربر از پست مفید omed تشکرکرده اند .

    omed (چهارشنبه 27 آبان 88)

  9. #5
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    سلام

    به نظر من مشکل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ما چندین علت داره نه فقط به علت گرانی کتاب !

    گاهی درسته قیمت بالای کتاب باعث میشه کسی کتاب مورد علاقه اش رو نتونه تهیه کنه .اما اگر کسی اهل مطالعه و کتابخوانی باشه ، حتی اگه برای خرید هیچ کتابی پول هم نداشته باشه میتونه با عضویت در کتابخانه ای کتابهای مورد علاقه خودش رو پیدا کنه و با امانت گرفتم اونها از کتابخونه ، به خواسته اش برسه .عضویت در کتابخونه هم پول زیادی نمیخواد و سالی یک بار نیاز به تمدید داره .

    اما واقعا" خونواده ها هم در این راه خیلی کوتاهی میکنن و نقش موثر دارند .وقتی کودک از مادرش پفک یا بستنی یا... میخواد بلافاصله و بی چون و چرا براش تهیه میکنن اما وقتی کتاب میخواد میزنن تو سرش که کتاب میخوای چیکار ؟ کتاب که نان و اب نمیشه برات فردا پاره ش میکنی و پولش هدر میره ! در این صورت از یک نوجوان و جوانی که دست پروده این مادر یا چدره چه انتظاری باید داشت ؟ بگذریم از اینکه خود والدین اگه اهل مطالعه و کتابخون باشن ، بچه هاشون هم ازشون تاثیر میگیرن .

    راجع به تعداد کتابخونه ها هم شاید آمار زیادی نداشته باشه و در هر محله یک کتابخونه نباشه ، اما من معتقدم اگه کسی اهل مطالعه باشه میشه مسافتی رو هر چند وقت یکبار برای امانت کتاب مورد علاقه اش تا محل کتابخونه بره .

    گاهی مشکل اینه که مردم ما نمیدونن چی بخونن ؟ یعنی کتاب خوب رو نمیشناسن .برای همین از خیرش میگذرن و میرن سراغ یه کار دیگه . برای شناسانده کتاب خوب به مردم باید فرهنگ سازی بشه و میشه به جای پیام های بازگانی که چیپس و پفک و شامپو و ... رو معرفی میکنن ، یه کتاب خوب رو به مردم معرفی کرد .البته در این مورد علاقه خود شخص مهم و اصل کاره که خودش باید ببینه از چی کتاب و چه موضوعی خوشش میاد .


    برای عده ای هم علت کمی مطالعه وجود وسایل صوتی و تصویریه که انواع مختلفی هم دارن هست و یک جوان یا نوجوان به جای کتاب ترجیح میده بره سراغ اون وسایل مثل : تلوزیون ، کامپیوتر ، ماهواره ، بازیهای رایانه ای ، موبایل و رایدو هم برای افراد مسن تر کاررد بیشتری داره تا جوانترها و ... که هر کدام از این وسایل به نوبه خود مضراتی هم دارن اما متاسفانه به اونها توجه نمیشه .

    بعضیها هم کتاب میخونن اما کتابهای الکترونیکی نه چاپی ! که این مورد فکر میکنم توی آمار گرفتنها در نظر گرفته نمیشه در حالیکه اونم مطالعه است .

    برای تشویق مردم به کتابخوانی برپایی این نمایشگاههای کتاب خیلی مفید و تاثیر گذاره .

    تمایشگاه کتاب فوایدی داره از جمله اینکه :

    با ناشران مختلف آشنا میشیم.
    عناوین مختلف کتاب رو میبینیم و ممکنه کتابی رو به محض مشاهده بپسندیم و تهیه کنیم در حالیکه قبلا" چنین عنوان یا موضوعی رو در نظر نداشتیم .
    نمایشگاهها معمولا" با درصدی از تخفیف همراه هستند.
    و کمتر کسی پیدا میشه که به نمایشگاه کتاب بره اما دست خالی برگرده .


    [b]اما در هر صورت و با وجود کمبود امکانات خود شخص در درجه اول باید همت کنه و دنبال مطالعه باشه و بهترین راهش هم همین عضویت در کتابخونه ست.[/b]

  10. کاربر روبرو از پست مفید m.mouod تشکرکرده است .

    m.mouod (چهارشنبه 27 آبان 88)

  11. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,732
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,202 در 1,430 پست

    Rep Power
    189
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    من هم اين هفته به توصيه يكي از همدرداي عزيزم شروع كردم به خوندن كتاب "پدر مادر ما متهميم" از دكتر شريعتي........
    خيلي وقت بود كتابي نخونده بودم.....لذت بردم واقعا!!!عجب كتابيه......
    توصيه ميكنم اگه تا به حال نخوندين حتما اين كارو بكنين....وقت زيادي نميبره ....در عوض كلي نگرشتون رو نسبت به آدمهاي سودجوي اطرافتون باز ميكنه..........!!!

  12. کاربر روبرو از پست مفید parnian1 تشکرکرده است .

    parnian1 (چهارشنبه 27 آبان 88)

  13. #7
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    نقل قول نوشته اصلی توسط gh.sana
    من هم اين هفته به توصيه يكي از همدرداي عزيزم شروع كردم به خوندن كتاب "پدر مادر ما متهميم" از دكتر شريعتي........
    خيلي وقت بود كتابي نخونده بودم.....لذت بردم واقعا!!!عجب كتابيه......
    توصيه ميكنم اگه تا به حال نخوندين حتما اين كارو بكنين....وقت زيادي نميبره ....در عوض كلي نگرشتون رو نسبت به آدمهاي سودجوي اطرافتون باز ميكنه..........!!!

  14. کاربر روبرو از پست مفید ani تشکرکرده است .

    ani (پنجشنبه 28 آبان 88)

  15. #8
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    267
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    دوشنبه 24 ابان ماه 89 هفته کتاب و کتابخوانی

    هفته کتاب و کتابخوانی این رو ز رو گرامی میداریم

  16. کاربر روبرو از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده است .

    محمدابراهیمی (چهارشنبه 24 آبان 91)

  17. #9
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    267
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    هفته کتاب و کتابخوانی این رو ز گرامی می دارم

  18. 2 کاربر از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده اند .

    محمدابراهیمی (چهارشنبه 24 آبان 91)

  19. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 02:46]
    تاریخ عضویت
    1391-4-07
    نوشته ها
    487
    امتیاز
    1,771
    سطح
    24
    Points: 1,771, Level: 24
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3,685

    تشکرشده 3,700 در 587 پست

    Rep Power
    60
    Array

    RE: * هفته کتاب و کتابخوانی *

    خب این بهونه ای شد برای پیشنهاد کتاب

    منم این کتابو پیشنهاد میکنم:

    کتاب از حال بد به حال خوب

    نویسنده: دکتر دیوید برنز و مترجم: مهدی قراچه داغی


    چند جمله ای از کتاب:
    همه ما در مواقعی مایوس و ناامید می شویم. این ها احساساتی همگانی و از جمله خصوصیات انسان بودن هستند. یکی از اصول مهم شناخت درمانی قضیه ای به ظاهر مهمل است و آن این که نقطه ضعف های شما می تواند نقاط قوت شما گردد. نواقص ما می تواند اگر آنها را بپذیریم و بر آنها گردن نهیم، تبدیل به بزرگترین سرمایه ما شود...

  20. کاربر روبرو از پست مفید z o h r e h تشکرکرده است .

    z o h r e h (چهارشنبه 24 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.