میخواهم با دختری ازدواج کنم اما بهش شک دارم
سلام.
راستش مزاحمتون شدم تا در مورد يه موضوعي ازتون کمک بگيرم.
با اجازه تون يه راست ميرم سر اصل مطلب.
اول شرايط خودم : پسر بيست و يک ساله و دانشجو-خونواده سنتي و تقريبا مقيد -
دوم شرايط طرف مقابل که بعدا بيشتر در موردش صحبت ميکنيم : دختر هفده ساله - محصل و مثل خودم خونواده سنتي البته بايد بگم که فامیل نزدیک بنده هستن
راستش يه چند وقتيه يعني حدودا دو سالی ميشه که به ايشون علاقه مندم (شايد
الان بگين اين حرفا براي هر دومون زوده اما بايد بگم سن ازدواج تو خونواده
ما تقريبا پايينه و اينکه فعلا تو انتخابم يه مشکلي دارم و به اين زودي تو فکر
ازدواج نيستم).اوايل فکر ميکردم اين علاقه يکطرفه است اما دو سه ماهي ميشه
که فکر ميکنم ايشون هم تا حدي به من علاقه داره . بايد بگم بين من و ايشون شباهت هاي زيادي وجود داره که منو نسبت به تصميمي که گرفتم مصمم تر ميکنه و فکر می کنم انتخاب خوبیه البته تفاوت هايي هم هست که به نظرم قابل حله و با يه کمي گذشت و صحبت حل ميشه اما مشکل اصلي اينه که اوايل که روي رفتار ايشون دقت ميکردم متوجه شدم که به احتمال زياد بازم ميگم احتمال اما فرض ميکنيم که يقينا با يه نفر ديگه تلفني ارتباط داره (مطمئنم بيشتر از تلفن و اس ام اس چيزي نيست) از وقتي که علاقه اشون رو
نسبت به خودم احساس ميکنم فکر ميکنم اين رابطه هم تموم شده اما مطمئن نيستم
حالا به فرض اينکه اين رابطه هنوز هم ادامه داره به نظر شما
که به دين ومذهب بيشتر اشنايين با توجه به اينکه من با ايشون رابطه فاميلي
نزديک دارم و مطمئنم اگه بهش پيشنهاد ازدواج بدم و قبول کنه هر رابطه اي که
بوده و يا اگه باشه تموم ميشه ايا انتخابم درسته ؟ ايا دين ما با همچين انتخابي مشکل
نداره؟ یا اینکه کلا مشکل از منه و تقصیر منه که نمی تونم اعتماد کنم ؟
لطفت با دقت بخونید و بعد کمکم کنید
ببخشيد طولاني و پيچ در پيچ شد . پيشا پيش از کمکتون ممنونم.
RE: میخواهم با دختری ازدواج کنم اما بهش شک دارم
سلام دوست عزيز
به سايت همدردي خوش اومدي
اول اينكه شما اصلا شرايط ازدواج رو داري
دوم اينكه چقدر اين دختر خانم رو مي شناسي
وسوم اينكه اگه فكر مي كني با كسي رابطه نداره يه خورده داري سخت مي گيري
بيشتر فكر كن و حتما برو پيش يه مشاور خوب
موفق باشي:305:
RE: میخواهم با دختری ازدواج کنم اما بهش شک دارم
سلام دوست گرامي :72::72::72:
ميتونم ازتون سوال كنم با ديدن چه رفتار يا حركتي اين فكر به ذهن شما خطور كرده كه ايشون با فرد ديگه اي در ارتباطن؟؟؟؟
بهتر نيست اول در اين زمينه اطمينان حاصل كنيد؟؟؟؟
فكر نميكنم كسي از اين مساله خوشحال بشه كه بي روا بهش چيزي بچسبونن!!
پس خواهش ميكنم قبل از هر گونه پيش داوري در مورد فردي، تحقيق كنيد!
جواب و نتيجه تحقيقاتتون هم از 2 حالت بيشتر نيست ديگه... يا رابطه دارن... يا ندارن و اين فقط ساخته ذهن شما بوده
حالا اينجا اين سوال مطرح ميشه كه اين مساله براي شما چه قدر اهميت داره و تو انتخابتون چه قدر تاثير گذاره
اگه اطمينان حاصل بشه كه رابطه داشتن با كسي، ((بدون در نظر گرفتن شرع و دين)) شما قصدتون واسه ازدواج با ايشون منتفي ميشه؟؟؟؟
ميخوام اين رو بگم كه، اگه اين رابطه اسبق خانم بعد ازدواجم زمينه شك شما رو در هر موردي به ايشون فراهم ميكنه و اسباب طعنه ها و كنايه ها رو توي دعواهاي احتمالي آيندتون ايجاد ميكنه، به نظر من نه خودتون رو وارد اين رابطه شبهه آلود كنيد، نه اون خانم رو الكي درگير كنيد... پس كلا برين دنبال يه خانم ديگه كه از گذشتش مطمئن ترين!!!
و اما اگه براي خودتون زياد اهميتي نداره... و فقط از روي كنجكاوي اين حرف رو ميزنين و ميدونين دختر با اخلاق و خوبي هستن ، و البته تمامي شرايط ازدواج رو دارين... بسم الله... مباركتون باشه
و اما نظر دين اسلام در مورد چنين رابطه هاي مرد و زن نامحرم هم كاملا مشخصه... دين اسلام اين رابطه ها رو جايز نميدونه ... و البته اگه در حد صحبت بوده باشه هم واسش مجازات اعدام و سنگ سار هم تعيين نكرده!!!
خطايي كردن... گناه كردن و شايد توبه كرده باشن... پس خدايي نكرده بهشون وصله نا پاكي هم نجسبونين ، مگر اينكه خلافش ثابت بشه
ببخشيد من تاريخ اولين پست رو الان ديدم.... شرمنده ام م م م م م م م م :316:
انيس گرامي يه كم منو تو اشتباه انداختين
RE: میخواهم با دختری ازدواج کنم اما بهش شک دارم
rama25 عزیز از پستت ممنونم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط keyvan
لطفا" در تایپک های تاریخ گذشته پست ارسال نکنید، توجه به تاپیکهای زنده موجب میشود،زحمات شما بی ثمر نباشد