سلام بچه ها راهنمایی یا کمک میخواستم
یه آدمی که از بچگی عضبی بار اومده یا زود واکنش نشون میده به همه چی ، این آدم میتونه به آدم کاملا صبور تبدیل شه ؟
اخلاقایی که ما داریم اکتسابیه یا ارثیه ؟؟
یه انسان میتونه 100 % اخلاقاشو عوض کنه ؟
تشکرشده 5 در 3 پست
سلام بچه ها راهنمایی یا کمک میخواستم
یه آدمی که از بچگی عضبی بار اومده یا زود واکنش نشون میده به همه چی ، این آدم میتونه به آدم کاملا صبور تبدیل شه ؟
اخلاقایی که ما داریم اکتسابیه یا ارثیه ؟؟
یه انسان میتونه 100 % اخلاقاشو عوض کنه ؟
تشکرشده 1,600 در 571 پست
سلام
نه نمی تونه عوض بشه
تشکرشده 5 در 3 پست
تشکرشده 1,600 در 571 پست
تشکرشده 5 در 3 پست
تشکرشده 1,600 در 571 پست
تشکرشده 431 در 213 پست
انسان سازی و دین و مشاوره برای تغییر اخلاقه،کارگاههای مهارت رفتاری، و کارگاههای مشابه میتونند به فرد کمک کنند ،سعی و تلاش و وضع قوانین خودسازی به فرد کمک میکنند، برای یک فرد بزرگسال که خودش میخواد اخلاقش رو تغییر بده بسته به اراده و تلاش فرد اخلاق بهبود یا افت میکنه،مثلا من برای اینکه عصبانی نشم تلاش میکردم هروقت حواسم پرت میشد و عصبانی میشدم برای جبران عصبانیتم خودمو به انجام کاری جریمه میکردم تا دوباره زود عصبانی نشم و البته جواب میده اما از طرفی عوامل محیطی رو هم کنترل میکردم مثلا خوابم تنظیم باشه صبحونه بخورم ، بدنم کمبود آهن و مس نداشته باشه، الان برای درمان غیبت و تمسخر بنظرم بهترین جریمه سکوت اجباریه حداقل به اندازه 2 ساعت
ویرایش توسط آخیش : شنبه 09 مرداد 95 در ساعت 03:22
تشکرشده 6,549 در 1,838 پست
سلام
بله امکان تغییر اخلاق هست.منتها این تغییر کاملا به اراده خود انسان مربوطه.حتما اون جمله معروف رو شنیدی که انسان میتونه به جایی برسد که از فرشتگان هم بالاتر رود یا به جایی برسدکه ازحیوانات هم پایینتر بیاید.
اولین مرحله از تغییر٬شک ودودلی در مورد درستی یانادرستی یک رفتار یا عادت هست .این میتواند به شکل شرم واحساس گناه هم خودش رو نشون بدهد.
میتوانی نوع مساله ورفتاری که با اون مواجه هستی رو اینجا بیان کنی.
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
تشکرشده 6,549 در 1,838 پست
سلام
توی انجمن های عمومی تالار نظر سنجی وبحث کلی نداریم .انجمن مخصوص این مباحث انجمن آزاد هست با اشتراک ویژه خودش.
برای باز کردن بحث به شما اجازه دادیم یکی دو پست کلی ارسال کنید .اگر موضوع کلی باشدواز زبان اول شخص نباشه این تایپیک بسته میشود.
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
تشکرشده 5 در 3 پست
مشکل اصلی خودمم
اینکه زود عضبی میشم و زود واکنش میدم و خیلی خیلی دوست دارم ادم صبوری بشم یه جورایی تعادل ندارم آرامش ندارم مثلا تصمیم میگیرم یه مدت تلگرام نرم و جواب یکی از دوستامو ندم دو روز نکشیده انلاین میشم بهش جواب میدم در حالی که تصمیم درست این بود که تو داری پیشه کنم و بهش جواب ندم ...نمیدونم چطور میشه به انسان کاملا صبور تبدیل شد
- - - Updated - - -
خیلی ممنون مفید بود
آخیش (یکشنبه 10 مرداد 95)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)