به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 9 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 81 تا 90 , از مجموع 104
  1. #81
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    محسن عزیز
    ما به اصفهانیهای عزیز خدائی نکرده جسارت نکردیم(قراره باهاشون فامیل بشیم دیگه) ولی خوب قبول کنین یه کم شما سخت میگیرین

  2. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (پنجشنبه 16 تیر 90)

  3. #82
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سارا جان من كه سخت گير نيستم
    ولي اره قبول دارم اصفهاني ها عادت دارن كه مو را از ماست بكشن بيرون
    ولي غصه نخور هر كاري كه بكني اخرش اونا ايراد خودشونا پيدا ميكنن
    پس راحت باش و خودتا برا ايرادات اماده كن
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  4. کاربر روبرو از پست مفید mohsenn تشکرکرده است .

    mohsenn (پنجشنبه 16 تیر 90)

  5. #83
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 آبان 90 [ 16:32]
    تاریخ عضویت
    1390-4-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,502
    سطح
    22
    Points: 1,502, Level: 22
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 36 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام خان بختیاری
    من فکر میکنم که به شما خیلی بدهکارم
    باید بگم مهریه تا موقعی که همه چی روبراهه هیچ ارزشی نداره ( شاید فقط از نظر روانی جهت پشتوانه و دلگرمی زن ) ، وقتی که اوضاء از حالت عادی خارج میشه اگه شما حاضر به ادامه زندگی نباشید که مطمعننا بازم مهریه ارزشی نداره ( با هر مبلغی ) ، اگه شوهر مایل به ادامه زندگی نباشه اونموقست که شما میتونید روی مهریه بعنوان رفع نیاز مالی خودتون حساب کنید . حتی میتونید با از دست دادن عشق و زنگی تون دیگه براتون مهم نباشه و اونو ببخشید . پس همه اینا بستگی به روحیه شما و وضعیت مالی و میزان استقلال مالی شما در آینده داره .
    با همه این تفاسیر من به خواهر خودم این پیشنهادو میدم که با در نظر گرفتن موارد بالا یه چیزی که نه بالا باشه و نه پایین در نظر بگیرید . پیشاپیش براتون آرزوی موفقیت میکنم .

  6. کاربر روبرو از پست مفید nima2 تشکرکرده است .

    nima2 (پنجشنبه 16 تیر 90)

  7. #84
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    مرسی داداش نیما
    ما اینجا همه تو تالار به راهنمائی ودلگرمی وهمدردی هم نیاز داریم ممنون
    ما مجردا که اول راهیم بزار زندگی متاهلی شروع کنیم هی ازت سوال میکنیم
    ولی تو این مدت که این تاپیک بازبوده خیلی نظرات خوب داده شده و شنیده شده خصوصاآیدین عزیز
    که با کلیات حرفاش واقعا موافقم ولی عقل وشرایط الان حکم میکنه با نظر شما وفرهنگ عزیز بیشتر موافق باشم که مهریه باید یه حد متعادل باشه که اونم باز به فرهنگ سطح مادیات خانواده بستگی داره ولی اون چیزی که واقعا دلم میخواد اینه که نظر آیدین عزیز اجرا بشه(البته شایدماجوونای الان باید شروع کنیم به فرهنگ سازی این قضیه)

  8. #85
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 شهریور 90 [ 11:32]
    تاریخ عضویت
    1389-10-20
    نوشته ها
    41
    امتیاز
    2,586
    سطح
    30
    Points: 2,586, Level: 30
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    37

    تشکرشده 37 در 22 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سارا جان امیدوارم ازدواج خوبی داشته باشید.
    من سالها اصفهان زندگی کردم و دوستا اصفهانی زیادی دارم. به اصفهانیها برنخوره اما اونا واقعا زرنگند طوری که من میگم فقط عروس اصفهانی از پس مادرشوهر اصفهانی(به قول خودشون خارسو) برمیاد. طبق تجربه من تو اصفهان رسم اینه که حتی تو جهیزیه از کپسول گاز (که باید پر یاشه و گرنه طعنه به عروس میزنن،باتوجه به وجود گازشهری) نمیگزرن اما مهریه هم خیلی بالاست،کمترین مهریه بین دوستا من: 1دانگ از خانه پدر داماد، 3دانگ خانه خود داماد، 1دانگ باغ پدر داماد، 770 سکه و نصف دارایی ها.(من یکی که واقعا مخم سوت کشید) اگه قراره رسمی اجرا شه پس همه رسمها اجرا شه.

    [quote=DR_BINGO]
    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟




    دکتر بینگو عزیز جواب من به این سوال شما اینه که من دوست دارم برا زندگیم بجنگم با تمام توانم . اگه مشکلی تو زندگیم پیش بیاد که زندگیم رو داره به نابودی میکشه میخام بجنگم و تلاش در حل مشکل کنم نه همسرم مهرمو بده و زود طلاق و هیچ فرصتی به من داده نشه که بخوام تصمیمی بگیرم که آیا این زندگی رو میخام یا نه، در اصل با مهریه کم حق انتخاب کامل از من گرفته میشه.
    ترجیح میدم همسرم مدتی نقش بازی کنه تا بتونیم بعد از آرام شدن دعواها تصمیمی برای جدایی بگیریم نه در اوج ناراحتی و دعوا. من با توجه به روحیه خودم میگم که اگه روزی از زندگیم ناامید بشم و مطمئن شم که همه جور تلاشی برای بهبود رابطه کردم اما فایده نداشت و عشق کامل از بین رفته مهرم رو حلال میکنم و طلاق.
    در حقیقت من مهریه رو مثل ی طلاق توافقی میدونم جایی که هردو به طلاق راضی باشند اونقدر که لازمه به زن برا ادامه زندگیش داده میشه و باقی بخشیده میشه. اما اگه یکی از 2طرف ناراضی باشه مهریه فقط بهانه ای برای عقب افتادن جریان طلاق میشه. البته این دیدگاه منه.

    حالا من ی سوال دارم که دوست دارم دیدگاه دوستان رو در این زمینه بدونم. وقتی پسری با دیدگاه مهریه 14 سکه، دختری رو خوب بشناسه و همه جوره اونو قبول داره و مطمئنه که مادیات برای دختر کمترین اهمیت رو داره، حالا بنابه هر دلیل (که دلایل مهریه بالا زیاد گفته شده) دختر یه مهریه متوسط نه بالا (500 سکه) رو بگه، پسر بهتره قبول کنه یا ازدواج رو بیخیال شه؟و اگر پسر ازدواج رو بیخیال شد چه فکری میشه درباره این کارش کرد؟نمیشه گفت آدم یک دنده ای که از همه خوبیهای دختر بخاطر مهریه و عقاید سرسختانش گذشته؟

  9. 2 کاربر از پست مفید نازنین:) تشکرکرده اند .

    نازنین:) (شنبه 18 تیر 90)

  10. #86
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    جواب شما کاملا روشنه خانم نازنین
    فقط یه لطفی بکنید پست هارا کامل بخونید ! من خودم یه عادت دارم وقتی میخوام در تاپیکی نظری بدم میشینم تمام پست های اون رو میخونم تا خدایی نکرده رو اعصاب و روان بحث کنندگان رژه نرم!! D:
    البته شوخی کردم ... منظورم این هست که به سوال شما بصورت غیر مستقیم جواب داده شده

    ازدواج مسئولیت پذیری هست و این با قبول مهریه ای که توان پرداخت اون وجود نداره منافات داره!

  11. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (شنبه 18 تیر 90)

  12. #87
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نازنین عزیزمرسی ازراهنمائیت
    راستش خواهرم قراره بره اصفهان وواقعا ازحالازرنگ بازیهاشون رو درآوردن
    ممنون ازهمه دوستان عزیز که تو این تاپیک نظر دادن خصوصا آیدین عزیز
    من به این نتیجه رسیدم که مهریه باتجمل گرائی پیش میره هرچه تو جامعه ما تجمل گرائی بالا میره مبلغ مهریه هم بالا میره چشم وهم چشمی هم دوست تجمل گرائی
    آیا به نظرتون اگه بخوایم کاری بکنیم که این فرهنگ اشتباه اصلا ح بشه باید چکارکنیم فقط کافیه مثلا من مهریه رو پائین تعیین کنم یا به قول آیدین عزیز شرایط ضمن عقد رو جایگزین کنیم؟یا ...

  13. 2 کاربر از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده اند .

    سارابختیاری (شنبه 18 تیر 90)

  14. #88
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 آبان 90 [ 16:32]
    تاریخ عضویت
    1390-4-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,502
    سطح
    22
    Points: 1,502, Level: 22
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 36 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام مجدد به خانم بختیاری
    این خوبه که شما و خیلی دیگه از دوستان در مورد مهریه اطلاعات خوبی نصیبتون شد ، روند رشد میزان مهریه تو جامعه ما مسیر خودشو طی میکنه تا وقتیکه در سطح کلی و با یه پشتکار جدی از طرف مسئولین جامعه ( دولتی و مذهبی ) فرهنگ سازی بشه ، یعنی با یک نف یا چند نفر این فرهنگ تغییری نمیکنه . شما هم سعی کنید با توجه به روحیات و شرایط مالی و مادی و میزان شناختتون از اون خانواده در حد معمول و بینابین تعیین کنید تا بتونین از این مسئله عبور کنین و به مراحل بعدی کارتون فکر کنید . بازم براتون آرزوی موفقیت میکنم

  15. کاربر روبرو از پست مفید nima2 تشکرکرده است .

    nima2 (شنبه 18 تیر 90)

  16. #89
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    من سالها اصفهان زندگی کردم و دوستا اصفهانی زیادی دارم. به اصفهانیها برنخوره اما اونا واقعا زرنگند طوری که من میگم فقط عروس اصفهانی از پس مادرشوهر اصفهانی(به قول خودشون خارسو) برمیاد. طبق تجربه من تو اصفهان رسم اینه که حتی تو جهیزیه از کپسول گاز (که باید پر یاشه و گرنه طعنه به عروس میزنن،باتوجه به وجود گازشهری) نمیگزرن اما مهریه هم خیلی بالاست،کمترین مهریه بین دوستا من: 1دانگ از خانه پدر داماد، 3دانگ خانه خود داماد، 1دانگ باغ پدر داماد، 770 سکه و نصف دارایی ها.(من یکی که واقعا مخم سوت کشید) اگه قراره رسمی اجرا شه پس همه رسمها اجرا شه.
    نازنين جان ،شما كجاي اصفهان زندگي ميكرديد؟
    1دانگ خانه پدر داماد؟؟؟ اره خونه تو اصفهان مهر ميكنن ولي به خدا من يكي خونه پدر داماد را نديديم
    1دانگ باغ پدر داماد؟مگه همه دامادها باباشون باغ داره؟اصلا مگه چند درصد مردم اصفهان باغ دارن؟
    در مورد نصف دارايي ها هم چيزي نگم بهتره،چون تو اصفهان كه هيچي من تا حالا تو كل ايران هم نه ديدم نه شنيدم كه نصف دارايي را مهر كنن
    فكر كنم شما زيادي بالا شهر رفتيد كه اين چيزا را ديديد
    اين وسط هاي شهر كه از اين خبرا نيست
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  17. 2 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (جمعه 30 دی 90)

  18. #90
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    محسن عزیز
    ناراحت نشوشرمنده ما قصدنداریم تو این تاپیک خدائی نکرده به اصفهانیهای عزیز جسارتی کنیم
    خوب اینا همه تفاوت فرهنگه البته یه سری زرنگی ها که خودت هم تایید کردی هست که تو این شرایط سخت اقتصادی واقعا فشار میاره به خانواده ها


 
صفحه 9 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.