به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: نظرتون در مورد حجاب چیست؟

رأی دهندگان
39. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • با حجاب موافقم

    28 71.79%
  • حجاب را قبول ندارم

    11 28.21%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 25 از 28 نخستنخست ... 51516171819202122232425262728 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 241 تا 250 , از مجموع 277

موضوع: حجاب

  1. #241
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    با درود؛
    هوشیار خوبم!مثلاً می اندیشی با آوردن تک تک جملات بنده و نیز پاسخ خودت زیر آنها،از نظر منطقی به من جواب داده ای!!؟
    ببینید شما و همانندان شما یک موردی را بنا بر تقلید و همرنگی با جامعه ای که در آن رشد کرده اید،پذیرفته اید و اگر دلیل هم می آورید،آن دلایل در خدمت این اعتقاد شمایند و نه آنکه واقعاً آن اعتقاد تنها باور درست در جهان است و اینها هم علل آن؛
    اگر دقت کرده باشید،من بنابر منش دیگرخواهی و شکیبایانه ام،حتی نگفتم دلایلی برای درستی اعتقادتان،بلکه گفتم تنها اعتقاد درست،اکنون برای اینکه بدانید بنده چه می گویم،می خواهم نظر شما را درباره این جمله زیر بدانم:
    در جهان،مردمانی با بی شمار باور،مسلک،دین و روش زندگانی دارند زندگی می کنند و باورهای آنها برایشان مهم است.اکنون باید همه ما و تک تک ما انسانها به باورها و عقاید دیگرانی که چون ما نمی اندیشند احترام بگذاریم و اگر در جایگاهی عمومی(مجازی یا واقعی) می خواهیم در راستای باور یا عادت خود سخن بگوییم و نظر دیگران را هم جویا شویم،لاجرم باید گوش شنوایی برای شنیدن حرفها و انتقادات آنها داشته باشیم و نیز کنترلی بر زبان و قلم خویش در جهت احترام به بیانات آنها؛
    اگر دیدیم که به نقطه نظر مشترکی نمی زسیم که کاملاً عادی و طبیعی این طور نپنداریم که آنها گمراه،لجوج یا فاسد و یا نفهم هستند و زبان خود را از تهمت،توهین و تمسخر باز داریم و بالاخره زمانی به بحث پایان دهیم تا مباحثات به مجادلات مبدّل نشوند.

    آیا شما هوشیار گرامی و همه دوستان با این پاراگراف آخر موافق هستند؟

  2. 3 کاربر از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده اند .

    گرد آفرید (جمعه 11 مرداد 87)

  3. #242
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    این جانب از همه می خواهم به پرسش بنده در نوشتار پیشینم پاسخ دهند تا با کمک هم بدانیم راهکار بهتر کدام است.
    با سپاس.

  4. #243
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    188
    Array

    RE: حجاب

    هر کدوم از ما با اعتقاداتمون بزرگ شدیم، و فکر کنم حداقل همه بالای 20 سال رو داشته باشن، بهتره به جای ستیز، زندگی با عقاید گوناگون رو یاد بگیریم، اگه قرار بود همه آدمها یکسان فکر کنند و اعتقاداتشون یکی باشه، پس خدا همون حضرت آدم رو می آفرید و دیگه احتیاجی به آفریدن این همه انسان با این همه نظر و بینش نبود..
    کسانی که به حجاب ظاهری اعتقاد دارند که چه خوب، ایران بهترین کشور برای زندگی آنهاست (البته منظورم فقط روسری و مغنعه و چادر ) ، اونهایی هم که اعتقاد ندارن، مثل من و دیگران تحمل می کنن.
    راستی اون طور که گفته شد در کشور عربستان، فقط دو تا از شهراش هستن که حجاب و روبنده اجباری، اونم مکه و مدینه، بقیه شهراش خانمها حجاب ندارن. به نظرم بهترین کار رو کردن، کسانی که حجاب میخوان میرن مکه و مدینه و کسانی که نه توی شهرای دیگه زندگی می کنن.
    من توی یه خونواده مذهبی بزرگ شدم، اما پدر و مادرم منو آزاد گذاشتن تا خودم راهمو پیدا کنم، منم تمام اون احادیث رو خوندم اما قانع نشدم، رشته من باستانشناسی بود و یکی از تحقیقاتم در مورد حجاب در طول تاریخ بود.. نتیجه اون تحقیق و تمام مطالعاتم اعتقادیه که الان دارم.
    چیزهای خیلی مهمتری هم هست، بهتره در مورد این قضایا دیگه بحث نشه

  5. کاربر روبرو از پست مفید shad تشکرکرده است .

    shad (سه شنبه 04 تیر 87)

  6. #244
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام دوستان
    جالبه، بعضی ازدوستان تلویحا از دیگران میخواهند که در این تاپیک پستی نزنند. واقعا عجیبه؟ چه دلیل منطقی شما را به این نتیجه می رساند!!!!!
    اگر اینکه دیگران اعتقادات ما را قبول ندارند، موجب چنین تصمیمی بشود که شاید بهتر باشد حتی از منزل خود خارج نشویم، چون در اطراف ما پر است از آدمهایی که دگرگونه می اندیشند.
    اما اگر بحث جدل ، افترا، تهمت، یا شکست حرمتهاست، موضوع را باید بهتر ارزیابی کنیم. و باید روشهای تعامل را با رفتار استوار خود تثبیت کنیم. اصلا یکی از اهداف این تالار اینست که ما عملا اینجا تمرین کنیم، خوب حرف زدن را ، سعه صدر را، تحمل مخالف را، کلام متین و مودبانه را، قاطعانه اما احترام آمیز سخن گرفتن را، شناختن خطاهای استدلالی خود را و هزران نادانسته دیگر خود را....
    من اینجا اگر بخواهم به محتوای حجاب توجه کنم، به شکل بیان آن هم نگاه می کنم، چه کسی با چه نوع تعاملی از چه چیزی حمایت می کند....
    توقع نداشته باشیم حتی افکار صحیح خود را بتوانیم با روش ناصحیح و با اجبار و فشار به کسی بقبولانیم....

    اگر ما تحمل یک تاپیک ساده در یک محیط مجازی را به هر بهانه ای نداشته باشیم، پس چگونه می خواهیم واقعیت های جامعه را بپذیریم و با آن کنار بیاییم؟؟!!!!!!

    خواهش می کنم هر وقت کسی به جای جواب به محتوای پست ها، قصد دارد به شخصیت فردی وصله ای بچسباند، دیگر اعضاء صرفا یک تذکر به صورت خصوصی یا عمومی بدهند. تا محیط بحث آرام باقی بماند...
    همچنین به جای بحث های کلی و اینکه مثلا فلان کاربر فلان هست یا .....، بهتر هست هر کجا از مطالبش مورد انتقاد ماست ، صرفا آن مطالب به چالش کشیده شود، نه شخصیت فرد....

  7. 5 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (جمعه 11 مرداد 87)

  8. #245
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1387-3-23
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    6,183
    سطح
    51
    Points: 6,183, Level: 51
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    202

    تشکرشده 210 در 101 پست

    Rep Power
    58
    Array

    RE: حجاب

    سلام
    من هم اگه اشکالی نداشته باشه نظر شخصیم رو بگم
    به نظر من نه اون جور چادرچماق کنی که هیچ کس روی ماهتو نبینه و نه اون قدر به قولن بی بندوبار باشی که همه یه جوری نگات کنن یا بهت توهین کنن
    در حدی که رو مد باشی تیپ کنی شوهرت ازت راضی باشه چشمش دنبال یکی دیگه نباشه و...

  9. 2 کاربر از پست مفید شیلا تشکرکرده اند .

    شیلا (چهارشنبه 05 تیر 87)

  10. #246
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام

    پست 220 :

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    سلام دوستان
    من فکر می کردم در موضوع مشاعره، چون تعداد پستهایش زیاد شده، بعضی وقتها شعرهای تکراری آورده میشه. ولی ظاهرا یکی از مشکلات تاپیکهایی که پستهای آن زیاد است، اینه که پیوستگی پستهای اولیه ، میانی و انتهایی با حاشیه روی بعضی از دوستان قطع میشود.
    به نظر من تمرکز بردلایل عقلانی، اجتماعی، مذهبی، روانشناختی جهت رد یا قبول آن می تواند بسیار مفید باشد. اما پرداختن به مسائل سیاسی و ... اگرچه مفید است، اما موضوع را آنقدر باز می کند که پیوستگی پستها از دست می رود.
    به نظرم شایسته هست کسانی که به این موضوع وارد میشوند پستهای قبلی را مطالعه کنند، تا از تکرار مفاهیم به شکل دیگر پرهیز شود. و در ضمن مرتبط با آنها صحبت کنند.
    .........


    پست 245 :

    نقل قول نوشته اصلی توسط erfan25
    سلام

    ..........
    به عنوان مدير وظيفه داريد كه توصيه كنيد از بحثهاي تكراري جلوگيري بشه نه اينكه ديگران رو ترغيب كنيد بدون خواندن مطالب نظرات خودشون رو بيان كنند
    می بینی عرفان جان، حق داری، معمولا همه ما عجله داریم نظراتمون رو بگوئیم و اگر تاپیکی طولانی میشه دقتی به پستهای قبلی نداریم.

    راهش هم این نیست تاپیک را ببندیم. چون کسی که این موضوع برایش مهم باشه و سئوال داشته باشه و بخواهد بررسی کند، حتما همه را با دقت می خواند، اما اگر کسی بخواهد بیاید فقط نظر دهد، حتما خودش را بی نیاز از مطالعه مطالب قبلی میداند.

  11. #247
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1387-3-23
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    6,183
    سطح
    51
    Points: 6,183, Level: 51
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    202

    تشکرشده 210 در 101 پست

    Rep Power
    58
    Array

    RE: حجاب

    من بی گناهم اگه نظر تکراری دادم ببخشید

  12. 2 کاربر از پست مفید شیلا تشکرکرده اند .

    شیلا (سه شنبه 04 تیر 87)

  13. #248
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    مدیر تالار درود بر شما
    ببینید باید این را بگویم که شما منظور مرا درنیافته اید.بنده منظورم این است که:این بحث طولانی حجاب با 247 نوشتاری که دوستان و شما و من در آن گذاشته ایم،به اندازه کافی غنی و مالامال از آرای همگان شده است و ادامه آن دور باطل است.
    یعنی:
    1_ یک عده بنا بر باور خود با تشبث به احادیث و آیات و کتب دیگران می خواهند آن را آنگونه که می پسندند، ثابت کنند.
    2- و دیگران هم می گویند که نخیر و با توجه به اختیار انسان و مصادیقی که در دبگر کشورهاست و نیز با عنایت به خودکنترلی انسان و اینکه همگان یکسان نمی اندیشند و نیز آزادی سرشتین آدمی،گزینش نوع پوشش امری خصوصی و مربوط به خود آدم است.
    شما بروید و تمام این 247 نوشتار را بخوانید؛ادامه این گفتار با توجه به پافشاری و احساسی برخورد کردن هر دو سوی ماجرا تنها نتیجه اش حرمت شکنی است و کینه سازی و حرکت بیمارگونه در یک دایره بسته از حرفها،اعتقادات،دلخوریها و احیاناً توهین ها؛
    بنابرین فکر می کنم سخن عرفان درست است که ماها برای شما کیس آزمایشگاهی شده ایم و بس.

  14. #249
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    مورد دیگری که الان به ذهنم آمد این است که بنده به شخصه آداب اجتماعی را بلدم ولی در برابر جهالتها و توهین ها و خود خواهی ها نمی توانم سکوت کنم و نیز نمی خواهم هیچگونه تمرینی برای تحمل کردن دیگران و . . . در این جایگاه مجازی انجام دهم.
    شما دارید از پایگاه یک برادر بزرگتر یا عاقل و فاعل کنترل کننده و از منظری بالاتر با من و همه سخن می گویید،این جانب و بسیاری از اعضا مانند بنده،اصلاً قصد اینکه در اینجا امری را آزمایش یا تمرین کنیم نداریم.لذا بهتر است که این گفتار را ببندید.

  15. #250
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 09 مهر 89 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1386-11-13
    نوشته ها
    952
    امتیاز
    20,283
    سطح
    89
    Points: 20,283, Level: 89
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,946

    تشکرشده 1,965 در 675 پست

    Rep Power
    114
    Array

    RE: حجاب

    جناب مدير

    ضمن تاييد صحبتهاي گردآفريد باز هم ميگم بحث حجاب به صلاح تالار نيست بعضي ها قصد بر هم زدن جو تالار رو دارند
    هر كس مي خواد شعار عليه حجاب يا بي حجابي بده مي تونه بره در سايتهاي حقوق بشر و حقوق زنان و يا سايتهاي مذهبي اينجا صرفا تالار همدردي هست و اين تالار صلاحيت پرداختن به مسئله حجاب رو نداره ، بهتره برن در جاهايي كه كارشناسان جامعه شناسي و اجتماعي اونجا هستند نظرات خودشون رو بيان كنند .

    اينجا صرفا يه سايت مشاوره خانواده و ازدواج هست .
    http://i29.tinypic.com/mtnivn.gif
    [size=large]موفق و پيروز باشيد[/size]

  16. کاربر روبرو از پست مفید erfan25 تشکرکرده است .

    erfan25 (چهارشنبه 05 تیر 87)


 
صفحه 25 از 28 نخستنخست ... 51516171819202122232425262728 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:01 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.