
نوشته اصلی توسط
سارابختیاری
نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره

ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟
به نظر من اصل جمله شما :"به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟" کلا از ابتداش اشتباه است،اما با شروطی:
1- 2فرد وقتی با هم ازدواج میکنن حتما تمام فاکتور هایی که در ذهن داشتند ،( ازیک دیگر) چک میکنند و بعد تصمیم میگیرند ازدواج کنند.در مراحل پایانی ازدواج مبلغ مهریه هم مشخص میشه که هیچ ربطی به این توافق مرد و زن نداره...اما حتما ازدواج های در اطرافیان دیدید که کاملا بر اساس احساسات یا کاملا بدون توجه فاکتور های مهم شناخت افراد از یکدیگر انجام میشه که در این حالا به نظر خانواده های با مهریه بالا سعی در ایجاد تعهد و رابطه محکم تر در طرفین میکنند که باز هم اشتباه هست.مثال های زیادی در این باره دیده شده:مثلا مردی که معتاد هست و خانم برای نجات جان خودش و رهایی که از زندگی نامناسب حتی حاضر به بخشیدن مهریه خودش شده.
در کل مثل تمام قوانین موجود،قانون مهریه هم به نظر من نیاز به فرهنگ سازی داره،مهریه باید با مبلغ عقلانی انتخاب بشه تا در آینده برای طرفین مشکل ساز نشه.مثلا همین که مهریه بالا در نظر گرفته میشه خودش جز دلایل اصلی اختلاف هست.مثال:در دعوا بین زن و مرد،زن با گفتن جمله های مثل"مهرم رو میزام اجرا!" (که ممکنه بی هدف و فقط از روی عصبانیت به زبان اورده باشه)ممکن باعث ایجاد یک کینه در مرد میشه که به نظر من بسیار ناپسند هست و بلعکس همین هم هست که مرد میگه:"مهرت رو میدم،برو!".....در کل به دلیل شناخت نا درست 95 درصد مرد و زن های ایرانی از مفهوم مهریه ،برداشت های نادرست ازش میشه ،مثل موردی که گفتید:اقایون حس طلاق بهشون دست میده!
به طور کلی اگر زندگی از پایه و اساس به درستی پایه ریزی نشه،با چسب 2 قلو ای مثل "مهریه"(عجب مثالی!

) هم نمیشه از متلاشی شدنش جلوگیری کرد.
---------------
پاورقی:از اقایون کسی از پست قبلی من تشکر نکرده،احتمالا مبلغ بالا گفتم:اقایون نظرشون با 5 الی 10 سکه چیه؟
علاقه مندی ها (Bookmarks)