به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 104

Threaded View

  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    سلام به دوستان خوب تالار
    میگن مهریه حق دختره وباید خودش تعیین کنه درسته
    و اینکه به سطح خانواده ونگرش خانواده ها بستگی داره که بقیه چقدر انداختن ( تو خانواده ما که هنوز کسی ازدواج نکرده ومن نوه اولم تنها یکی ازفامیل ازدواج کرده که اونم سال ازدواجش1380 رو انداخته )و خیلی ها هم میگن کی داده کی گرفته مثلا 14یا1 سکه میندازن و.....
    واقعا بایدمقدار مهریه رو به چه حسابی تعیین کرد؟بقیه افراد خانواده؟کم بگیریم وساده؟زیادبگیریم که پشتوانه باشه؟و....
    واینکه نوع مهریه فقط باید سکه باشه یا چیزای دیگه هم هست؟
    با فرهنگ مخالفم....هيچ موجود دوپايي رو نميتوني كامل بشناسي همه ممكنه يه روز عوض بشن حتي خودت!!
    پس مهريه ات رو نه 14 ونه 1 سكه تعيين كن كه شادوماد هر وقت اراده كرد يه سكه بندازه جلوت و بگه خوش اومدي و نه از اون ور بوم بيفت كه مثلا 1380 تا و ... به نظر من يه تعدادي كه مثلا با پولش بشه يه خونه اي يا ملكي به نامت خريد مثلا 700 يا 800 معموليه(به نظر من)

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره
    ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
    جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟
    چون هنوز نميتونن اينو درك كنن كه هر وقت زني مهرشو خواست نبايد برن دادگاه سه سوته طلاقش بدن...بابا مهريه حق زن بر گردن مرده...
    در حالت كلي من ملك و خونه و ...رو از سكه بهتر ميدونم

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره
    ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
    جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟

    به نظر من اصل جمله شما :"به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟" کلا از ابتداش اشتباه است،اما با شروطی:
    1- 2فرد وقتی با هم ازدواج میکنن حتما تمام فاکتور هایی که در ذهن داشتند ،( ازیک دیگر) چک میکنند و بعد تصمیم میگیرند ازدواج کنند.در مراحل پایانی ازدواج مبلغ مهریه هم مشخص میشه که هیچ ربطی به این توافق مرد و زن نداره...اما حتما ازدواج های در اطرافیان دیدید که کاملا بر اساس احساسات یا کاملا بدون توجه فاکتور های مهم شناخت افراد از یکدیگر انجام میشه که در این حالا به نظر خانواده های با مهریه بالا سعی در ایجاد تعهد و رابطه محکم تر در طرفین میکنند که باز هم اشتباه هست.مثال های زیادی در این باره دیده شده:مثلا مردی که معتاد هست و خانم برای نجات جان خودش و رهایی که از زندگی نامناسب حتی حاضر به بخشیدن مهریه خودش شده.

    در کل مثل تمام قوانین موجود،قانون مهریه هم به نظر من نیاز به فرهنگ سازی داره،مهریه باید با مبلغ عقلانی انتخاب بشه تا در آینده برای طرفین مشکل ساز نشه.مثلا همین که مهریه بالا در نظر گرفته میشه خودش جز دلایل اصلی اختلاف هست.مثال:در دعوا بین زن و مرد،زن با گفتن جمله های مثل"مهرم رو میزام اجرا!" (که ممکنه بی هدف و فقط از روی عصبانیت به زبان اورده باشه)ممکن باعث ایجاد یک کینه در مرد میشه که به نظر من بسیار ناپسند هست و بلعکس همین هم هست که مرد میگه:"مهرت رو میدم،برو!".....در کل به دلیل شناخت نا درست 95 درصد مرد و زن های ایرانی از مفهوم مهریه ،برداشت های نادرست ازش میشه ،مثل موردی که گفتید:اقایون حس طلاق بهشون دست میده!
    به طور کلی اگر زندگی از پایه و اساس به درستی پایه ریزی نشه،با چسب 2 قلو ای مثل "مهریه"(عجب مثالی!) هم نمیشه از متلاشی شدنش جلوگیری کرد.


    ---------------
    پاورقی:از اقایون کسی از پست قبلی من تشکر نکرده،احتمالا مبلغ بالا گفتم:اقایون نظرشون با 5 الی 10 سکه چیه؟
    جناب بينگو اينكه در مواردي مهريه بالا رو هم مجبور شدن ببخشن دليل نميشه كه كلا مهريه رو ريشه كن كنيم...مهريه ضامن خوشبختي نيست اما بعضي جاها باعث ميشه مرد اگه اگه فكر شيطنت داره از فكر كردن به تعداد سكه ها مو به تنش سيخ بشه و ببخشيد پاشو غلط نذاره!!!

  2. 2 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    parnian1 (دوشنبه 30 خرداد 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.