با سلام و احترام
علت اینکه آدم های کمال گرا هرگز در زندگی آرامش ندارند و لذت نمی برند همین هست که برتر بودن و بالا بودن برای آنها دلیل زندگی هست. و معمولی بودن یعنی وحشت.
پس اینگونه آدمها همیشه وحشت افتادن میان معمولی ها را دارند.
ولی وقتی معمولی باشی. زندگی می کنی بدون ترس از دست دادن موقعیت.
وقتی شاگرد اولی
وقتی نفر اولی
وقتی خیلی پولداری
یا ....
همیشه باید نگران از دست دادن این قله ها و مقام و شرایط باشی.
اما معمولی ها، فارغ از این اضطراب ها و تنش ها زندگی می کنند.
انسان ها باید سعی کنند معمولی بودن را هدف قرار دهند.
یک آدم معمولی
ورزش دارد.
تفریح دارد
فیلم می بیند
سینما می رود.
کار می کند.
ارتباط با دوست و فامیل دارد.
درس می خواند.
مسئولیت هایش را به طور متوسط انجام می دهد.
اشک و لبخند با هم دارد.
آرامش دارد.
رفاه معمولی دارد.
و خلاصه میانگین خوبی از همه جنبه های زندگی دارد.
اما یک نفر که می خواهد مثلا در درس یا ثروت خیلی بالا برود. باید کم کم همه چیزش را کاهش دهد.
در تفریح
در ارتباط
در خانواده
در دوستان و فامیل
در کار
در ...
خلاصه تک بعدی بودن، یکی از مشکلات کمالگرایی هست.
کمال گراها میانگین قابل قبولی ندارند. اما در بعضی از جنبه های زندگی مایه حسرت بقیه هستند.
شما باید روی شخصیت خود و نقاط آسیب پذیر خود کار کنید.
سه مقاله ذیل به شما می تواند کمک کند.
خوب هایی که از زندگی لذت نمی برند (تیپ شخصیتی کمال گرا)
آنها كه از خودشون راضي نيستند، بخونند!(شخصيت كمالگرا)
درمان شخصیت کمالگرا (شخصیت وسواسی)










علاقه مندی ها (Bookmarks)