به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 26 آذر 94 [ 00:37]
    تاریخ عضویت
    1393-7-05
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    1,430
    سطح
    21
    Points: 1,430, Level: 21
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 70
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    71

    تشکرشده 64 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    چگونه تسلط بر خودم داشته باشم؟

    سلام
    من خیلی وقتها تصمیم می گیرم ولی نمی تونم عملی کنم.
    مثلا تصمیم می گیرم که یک روشی را در رفتارم با دیگران در پیش بگیرم ولی بعد نگاه می کنم می بینم مدام دارم اونو نقض می کنم.

    چرا من تسلط بر خودم ندارم؟

    چیکار کنم که وقتی تصمیم می گیرم با همکارام جدی و بی تفاوت رفتار کنم ولی باز وقتی فرداش میرم سرکار و اونا رو می بینم رفتارم میشه همون رفتار همیشه. صمیمانه و مهربان. گاهی شوخی هم می کنیم.

    اگه تصمیم بگیرم با افراد خانواده ام منفعلانه رفتار نکنم، باز فرداش می بینم همون رفتار رو پیش گرفته ام و نتونستم تصمیم خودمو عملی کنم و جرات مندانه رفتار کنم.


    اگه تصمیم بگیرم کارهای عقب مونده ام رو انجام بدم و کمتر وقتمو با تلویزیون و اینترنت و... هدر بدم باز یه دفعه نگاه می کنم می بینم یه روز دیگه هم گذشت و من برنامه هامو عملی نکرده ام.


    آخه من چه مشکلی دارم؟
    آیا اراده ندارم؟
    اراده از کجا میاد که من ندارم؟


    برای بعضی از این موارد بالا که گفتم، گاهی یه دلایلی به ذهنم میرسه
    مثلا فکر می کنم چون محبت تو زندگیم نمی بینم، با افراد غریبه صمیمی می شم. ولی خودم واقعا دوست دارم توی محیطهای کار جدی و رسمی باشم.


    اصلا به نظر شما خانمها و آقایون!
    اگه یه دختر مجرد 34 ساله توی زندگیش هیچکس بهش محبت نکنه ، پدر و مادرش بهش محبت نکنند. روزها در پی هم بیان و برن و هیچکسی نباشه که حتی اسمشو با مهربونی صدا بزنه باید این نیاز به محبت رو چجوری در خودش نابود کنه؟ که از شرش خلاص بشه؟

    حتما خیلی ها میگن خودت رو با کارهایی که بهشون علاقه داری مشغول کن و با دوستات وقت بگذرون و سعی کن شاد باشی و از این حرفها
    ولی این چیزا که جای محبت رو نمیگیره.

    مثل اینکه یکی روزهاست که گرسنه است و غذایی نخورده، مدام بهش بگن برو آب بخور، آب بخور

    آخه این که نمیشه

    تو تاپیکهایی که در مورد دخترهای مجرده زیاد خوندم مثل:
    http://www.hamdardi.net/thread-32351.html
    http://www.hamdardi.net/thread-33829.html
    http://www.hamdardi.net/thread-25339.html
    و چندین تاپیک مشابه

    که زندگی همش ازدواج نیست و ازاین صحبتها.
    پس این وسط تکلیف دخترها که خیلی هم احساساتی هستند و نیاز به مهربانی و عطوفت دارند چی میشه؟
    پیامبر(ص) هم به محبت بیشتر به فرزند دختر توصیه می کردند و دختران را حتی در دادن هدایا بر پسران مقدم می دانستند و می فرمودند: هر کس دخترش را خوشحال کند مانند آن است که برده ای از نسل حضرت اسماعیل را آزاد ساخته است


    خوب وقتی یه دختری هست که خانوادش اصلا به این فکر نمیکنن که باید دوستش داشته باشیم و کسی به این فکر نیست که این بیچاره هم آدمه و احساس دلتنگی میکنه ، باید چیکار کنه؟

  2. 2 کاربر از پست مفید پری وش تشکرکرده اند .

    ali -guilan (پنجشنبه 15 آبان 93), حال خوب (دوشنبه 28 مهر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تسلیت
    توسط diana در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: دوشنبه 06 مرداد 99, 23:54
  2. با شوهر بی اراده و تسلیم خانواده اش چی کار کنم؟
    توسط goli.gol در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: پنجشنبه 25 مهر 92, 15:25
  3. تسلیت
    توسط ویدا@ در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 شهریور 92, 17:24
  4. آیا من تحت تسلط والد هستم؟ چطور این رو از بین ببرم؟
    توسط Pooh در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: چهارشنبه 06 شهریور 92, 11:57

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.