من می گم مهریه رو بردارن شما سر تعدادش چونه می زنید؟یه چیزه نمادین بذارن.به جاش زن حق کار کردن داشته باشه
اجازه شوهر مطرح نباشه.
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
من می گم مهریه رو بردارن شما سر تعدادش چونه می زنید؟یه چیزه نمادین بذارن.به جاش زن حق کار کردن داشته باشه
اجازه شوهر مطرح نباشه.
فرهنگ 27 (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 270 در 103 پست
فرهنگ جان اين كه ديگه موضوعي نيست كه بخواهيم راجع بهش بحث كنيم
تو اين زمونه اگه زن كار نكنه و مرد تنها بخواهد كار كنه از پس مخارج بر نمياد
ديگه حالا همه به زور به زناشون ميگن خوب نيست تو خونه بموني افسرده ميشي بيا برو كار كن برات خوبه![]()
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی ازهمه دوستان با نظرات خوبشون
حالا به قول فرهنگ عزیز
آقایون نظر بدن
اگر به جای مهریه بالا کسی مهریه کمتری بخواد ولی حق طلاق ازتون بخوادشما موافقین؟
تشکرشده 270 در 103 پست
سارا جان من يكي ميگم نهنوشته اصلی توسط سارابختیاری
كلا از نظر فرهنگ خانوادگي من(حالا چه خوب چه بد) اين كار قابل قبول نيست
دوما من همين چند وقت پيش يه دوستم كه اين كار را كرده بود ،خانمش يه دفعه گذاشت و رفت و بعدش هم طلاقش را گرفت با استفاده از اين حق در حالي كه حتي يك سال هم از ازدواجشون نگذشته بود
البته اون خانم اونجوري بود ،اينجوري نيست كه بگم همه اينجوريند ولي با اين حال من ترجيح ميدم كه حق طلاق با خودم باشه
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 126 در 52 پست
با اينكه دخترم ولي به نظرم حق طلاق با مرد باشه بهتره
چون دخترا احساساتي ان و سر هر هيچ و پوچي ميگن طلاق
بماند كه با يه لبخند از طرف شوهرشون پشيمون ميشن
به قول محسن اونجوري هيچ زندگي اي يه سالم دووم نمياره
khoda khaili mehrabone (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
طلاق باید با توافق دو طرف باشه یا اگر یه طرفه ست باید دلیل محکمه پسند داشته باشه.زن اگر طلاق بخواد کلی شرایط
براش گذاشتن که عملن منصرفش می کنه اگر برای مرد هم شرایط بذارن که نتونه به راحتی طلاق بده مهریه هم پایین تر
میاد.
فرهنگ 27 (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی فرهنگ عزیز وخدا خیلی مهربونه
من خودمم اصلا بااینکه حق طلاق با زن باشه راضی نیستم.
من خودم دوست دارم یه حج با14سکه وسند خونه دریه جای خوب (خیلی عالی نه خوب)تو شهر خودمون مهرم باشه(البته من فعلا شوهرو پیدا کنم)
سارابختیاری (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
سلام دوستان
البته بستگی به دید و فکر زن هم داره
با این همه به نظر من مهریه 14 سکه + سفر حج ، حق طلاق، حق مسکن و... بهترین پشتوانه برای زندگی مشترک هست
زندگی اجباری معنا و مفهومی برای من نداره
باز هم تکرار می کنم طرز تفکر طرفین به زندگی بسیار مهم هست
eng.aydin (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
خوب خداروشکر آیدین عزیز بلاخره فهمیدیم مزنه دهن شما چقدره
من تااینجا فهمیدم که امروزه خیلی هابا مهریه کم راضین واونو پشتوانه زندگی نمی دونن ولی تجربیات دیگرون و چشم هم چشمی باعث میشه که مبلغ مهریه متغییر باشه پس شناخت طرفین خیلی دخیل نیست![]()
سارابختیاری (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
والا از اولین پستم حرف من همینی بود که در اخرین پستم گفتم
مهریه یک هدیه هست که مرد باید اون رو به زن بده... اگر نتونه بده اسمش هست پول زور!! و من بعنوان مرد زیر بار پول زور دادن نمیرم!
دقت کردید بیشتر هموطنان ایرانی عزیزمان، کارها رو سر جای خودش انجام نمی دهند؟!
مثلا فردی مهندس عمران هست میره شرکت بیمه میزنه!
یا از مهریه برای فخر فروشی استفاده می کنند( البته جدیدا این دست افراد حقوق زن رو مطرح می کنند که بازم بهانه ای بیش نیست ... با توجه به توضیحات قبلی که الان میشه در ابتدای ازدواج تمام شرایط مورد نظر این افراد تامین بشه)
یا عین خودم مهندس هستم تیپ مشاوره ای گرفتم!( البته مزاح کردم من فقط دوست دارم تجربه جدید داشته باشم و تجربه هام رو در اختیار دیگران هم خواهم گذاشت)
یا در حال حاضر دانشگاه رفتن نه تنها به خاطر علم نیست! بلکه ...( خودتان میدانید!)
واقعا مشکل ، مسئله مهریه هست یا ما از جای دیگری داریم می لنگیم؟!
مشکل ، مسئله فرهنگی هست به نظر من...
eng.aydin (یکشنبه 05 تیر 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)