به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 7 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 104
  1. #61
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام مطلب جالبی بود که برایتان کپی می کنم تا بخونید
    آسیب‌شناسی شروط ضمن عقد

    یک وکیل دادگستری و استاد دانشگاه گفت: مشکل زندگی‌های مشترک امروزی از درج کردن یا نکردن شروط ضمن عقد در عقدنامه‌ها نیست بلکه مشکل اصلی ناشی از بی‌اعتمادی زن و شوهر‌ها نسبت به یکدیگر است. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی تقی‌زاده گفت: بسیاری معتقدند که شرایط ضمن عقد بسیار محکم‌تر و کارآمدتر از تعیین مهریه‌های سنگین در ازدواج است. به دلیل اجرایی بودن این شروط گسستگی خانواده‌ها از هم دشوارتر صورت می‌پذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحت‌تر از مهریه‌های سنگین است.


    وی افزود: از نظر تعدادی از مخالفان اگر خواست مشترک دو طرف بتواند ایجاد التزام کند و قالب تشریفات معین نداشته باشد، چه تفاوتی دارد که این خواست در عقد نامه درج شود یا در طول زندگی به صورت زبانی و عملی بیان شود؟ مشکل از درج کردن یا نکردن این شروط در عقد نامه نیست بلکه مشکل از بی‌اعتمادی طرفین نسبت به یکدیگر است. این استاد دانشگاه عنوان کرد: نتایج بسیاری از مطالبات اخیر در سطح کشور حاکی از کاهش سطح نسبی متغیر اعتماد در نزد اقشار مختلف اجتماع است. از همین رو شرایط ضمن عقد خصوصا در ازدواج‌های شهری به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.


    وی افزایش شروط ضمن عقد از حیث اثرگذاری به زندگی زناشویی و همدلی و همراهی زن و شوهر را شدیدا نگران کننده می‌داند. تقی‌زاده بیان کرد: این دسته از مطالعات عوامل متفاوتی نظیر افزایش سطح تحصیلات و فزونی دانش آموختگان سطوح عالی تحصیلی، افزایش دسترسی و مصرف رسانه‌ها و خصوصا اینترنت بر عرصه‌ی ارتباطات کشور، افزایش شدید جمعیت و بزرگ شدن سریع شهرهای کشور و ... از دلایل و عوامل کلان بی‌اعتمادی عمومی و بالا رفتن شروط ضمن عقد است.


    این وکیل دادگستری گفت: اگر دقت داشته باشید چنین پدیده‌هایی در روستاها و شهرهای کوچک کمتر دیده می‌شود چون درصد اعتماد در آنجا بالا است اما در شهرهای بزرگ سطح اطمینان به یکدیگر کاهش یافته است. وی افزود: خانواده‌ها با وجود تمام تحقیقاتی که انجام می‌دهند در آخر نیز چند شرط ضمن عقد را چاشنی کار می‌کنند تا به قول خودشان کار از محکم کاری عیب نکند اما متوجه نیستند با این شروط زندگی دوام بیشتری نمی‌یابد و اگر اصول اخلاقی بر زندگی زن و شوهر حاکم نباشد، هیچ شرط ضمن عقدی و هیچ مهریه‌ی سنگینی نمی‌تواند از فروپاشی آن زندگی جلوگیری کند.


    تقی‌زاده گفت: این شرط‌ها می‌توانند تا حد زیادی آزادی و اعتماد زن و شوهر را در تاسیس نهاد بنیادین خانواده از بین ببرد. وی در پایان گفت: متاسفانه هنگام ازدواج چون احساسات بر عقلانیت غلبه می‌کند بسیاری از زوجین و اطرافیان به مهم بودن این شروط توجه نمی‌کنند، البته قانون برای سر دفتران ازدواج این وظیفه را تعیین کرده که همه‌ی شروط درج شده در سند ازدواج را برای زوجین قرائت و توضیح دهند.



    منبع :کانون وکلا

    ---------------------

    قوه قضائیه:6شرط ضمن عقد برای زنان

    با این حال من به قوانین دین اسلام اعتقاد قلبی دارم و به نظرم اگر زوجین افکارشون پاک و الهی باشه نه نیازی به مهریه سنگین هست و نه نیازی به شرایط ضمن عقد ...

  2. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (دوشنبه 06 تیر 90)

  3. #62
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آیدین عزیز خیلی خیلی ممنون جالب بود
    پس بگردیم دنبال اعتماد
    البته من فکر میکنم باید به خدا توکل کرد ومن اعتقاد دارم هرکس اندازه دلش ازخدا دریافت میکنه
    ان شالله همه جوونا خوشبخت وسالم باشن وپیرها هم سایشون بالاسرمون وسالم باشن

  4. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (دوشنبه 06 تیر 90)

  5. #63
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    بله همینطوره...
    باید بدنبال شخصیت، انسانیت و صداقت بود
    توکل هم باید داشت ولی خدا به انسان فکر و منطق داده ، پس باید اگاهی لازم جهت انتخاب و شناخت رو بدست اورد

    در مورد پستی هم که قرار دادم یه جا این وکیل دادگستری حرف جالبی زدن:
    به دلیل اجرایی بودن این شروط ( ضمن عقد) گسستگی خانواده‌ها از هم دشوارتر صورت می‌پذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحت‌تر از مهریه‌های سنگین است.

    واقعا به نظرم ایشان خیلی کامل موضوع رو بررسی کردن

  6. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)

  7. #64
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 تیر 90 [ 10:28]
    تاریخ عضویت
    1390-2-19
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    1,469
    سطح
    21
    Points: 1,469, Level: 21
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    50

    تشکرشده 51 در 28 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    با سلام.تا وقتیکه تو جامعه ای زندگی میکنیم که حقوق زنان رعایت نمیشه و همه ی قوانین به نفع مرداست، ما ناچاریم مهریه رو بالا بگیریم.(لااقل600،700سکه)چون شروط ضمن عقدو نه آقا داماد و نه خونوادش قبول نمیکنن و میگن لابد کاسه ای زیر نیمه کاسه ی عروسه هست.اگه قوانین عادلانه باشه،مهریه یه شاخه گل خشکیده هم باشه قبوله.

  8. 3 کاربر از پست مفید mahraveh تشکرکرده اند .

    mahraveh (پنجشنبه 16 تیر 90)

  9. #65
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    ای کاش این قوانین عادلانه را بیان کنید
    ای کاش این را هم میگفتید که خیلی از دختران موقع ازدواج و تعیین مهریه فکرشون این حقوق از دست رفته که شما فرمودید ، نیست ! بلکه مهریه دختر عمو و دختر خاله هست!
    البته بازم بنده مشتاقم بدونم ایا ان دختر و پسر دانشجو که 14 تا سکه مهریه دختر هست ، چیزی کم و کاست دارند؟
    ایا خانواده ان دختر موندن دست دخترشون؟
    این وسط اعتماد کردن هم معنی داره؟
    زندگی که اولش با 700 تا سکه ،شروع بشه اخرش به کجا ختم میشه؟ ایا اخرش به مرگ عاطفی خانواده ختم نمیشه؟( شاید خانم چیزی نگن ولی مرد همیشه فکر پرداخت 700 تا سکه رو داره! و این ناخوداگاه در روانش تاثیر میزاره)
    این قوانینی که من دارم میگم بهتر از مهریه سنگین هست از زبان یک استاد دانشگاه و وکیل هم بیان شده! ایا ایشان هم نمی دونند دارن چی میگن؟
    عجیبه واقعا

    مهریه یک هدیه معنوی برای زن هست ... هدیه عشق مرد هست
    باید توسط مرد پرداخت بشه
    شریعت خدا رو تحریف نکنید دوستان

    از دوستان میخوام پست 61 همین تاپیک رو مطالعه کنند
    ان لینکی هم که از سایت افتاب گذاشتم بخوانند
    بعد بیان تا صحبت کنیم
    مشکلات فرهنگی رو هم باید خودمون حل کنیم( این یکی هیچ ربطی به حقوق زن که فرمودید نداره دیگه!)
    ان زمانی که نااگاهانه مهریه بالا رو ترجیح دادیم باید فکر مشکلاتش رو هم میکردیم...

  10. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)

  11. #66
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام دوستان خوبم
    مهریه دختری، یک شاخه گل سرخ و یک جلد قران کریم بود. یکی از فامیل هامون هست. نه سکه ای و نه پولی...

    مطمئنا بعضی از دوستان الان دارن میگن اون دختر خانم خودش رو بدبخت کرده و نمی فهمه. عشق زده به سرش و از اون عشق های زود گذر هست!

    باید خدمتتون عرض کنم این دختر خانم ما الان یک مادری هست که کم کم داره بازنشست میشه فرزندانی داره که مطمئن باشید با همین شیوه رهسپار زندگیشان خواهد کرد
    این خانم یک دبیر هست
    دختر یک سید بوده که پدرش همچین پیشنهادی داده و دختر هم قبول کرده

    مهریه بالا خوشبختی نمیاره که هیچ باعث بد بینی زوج به هم میشه...


    یا حق

  12. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 14 تیر 90)

  13. #67
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آیدین عزیز
    ببخشید بااینکه با کلیات حرف شما موافقم ولی راستش همیشه آدما منفی هاروزودترمیبینن زن هائی که مورد اذیت مردوخانواده شوهر قرار میگیرن خیلی بیشتر از اونائی که شما مثال میزنی
    من نظرفرهنگ عزیز بیشتر قبول دارم که مهریه نباید چیزی باشه که هروقت پسر اراده کرد بهت پرداخت کنه مثل یه شاخه گل یا اینقدر سنگین باشه که دست نیافتنی باشه
    البته اینم نظر منه

  14. 2 کاربر از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده اند .

    سارابختیاری (سه شنبه 14 تیر 90)

  15. #68
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    ايدين جان
    فكر نمي كنم هيچ يك از بچه هاي تالار با مهريه بالا موافق باشن
    هيچ كدوم هم ادم هاي بدبيني نيستند
    ولي بايد ادم يك درصد هم احتمال چيزهاي بد تو زندگي مثل طلاق را بده و به خاطر اون يك درصد يه راهكار ساده اي پيدا كنه
    فكر ميكنم اين كه ادم كم توقع باشه خوبه
    تو اين دوره زمونه با مهريه هزارتايي و بالاتر، اگه يكي بگه مهريه من 100 تا سكه باشه به نظرت راجع بهش خانواده خواستگار چي ميگن؟
    ميگن به به چه عروس كم توقعي،چه خانواده خوبي(فقط حرفشا نميگم ها كلا ميگم اين جوري دربارش فكر ميكنن)
    اگه هم مهريه يه شاخه گل باشه بازم همين طرز فكر درموردشون صادقه
    ولي پس بهتره ادم اوني كه دورانديشي بهتري را داره در نظر بگيره
    اگه انشا الله هيچ مشكلي هم پيش نيومد و به خوبي و خوشي زندگي كردند كه خوب بازم يه شاخه گل و 100تا سكه فرقي نداره(به قول معروف كي مهريه را داده كي گفته)
    هيچ دو نفري اول كار كه ازدواج ميكنن به طلاق اصلا فكر نميكنن و فكر ميكنن خوشبخت ترين زوج دنيا ميشن
    ولي خوب بالاخره زندگيه و مشكلاتش
    ادم بايد يه تصميم درست و عاقلانه بگيره
    من با مهريه كم موافقم ولي نه ديگه هيچي
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  16. 2 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (سه شنبه 14 تیر 90)

  17. #69
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مهر 91 [ 19:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-24
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    1,442
    سطح
    21
    Points: 1,442, Level: 21
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 58
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    91

    تشکرشده 92 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟

    من اصلا مخالف خود مهریه نیستم من مخالف مهریه سنگین امروزی هستم(در ضمن 800 زیاده!)
    من میگم اگر قرار باشه یک زندگی از تعهد خارج بشه مهریه نمیتونه کمکی بکنه....
    امیدوارم این بار منظورم رو فهمونده باشم.


    این پست من رو هیچ کس جواب نداد،چون واقعیت این هست که جوابش "نه" هست و خانم های که اصرار شدید روی مهریه بالا دارن نمیتونن همچین حالتی رو تصور کنن و تصوراتشون از مهریه بالا بهم می ریزه!

    من این تاپیک رو اولش میخوندم ونظر میدادم...بعد منتظر موندم تا دوستان بیشتر نظر بدن..به مرور کلی روی اکثر پست ها نشون میده که تمام صجبت هایی که کردیم خیلی رویا پردازی شده هست و واقعیت که من تو جامعه امروزیم میبینم اینه که تو 95 درصد جامعه امکانش نیست با این سرعت که دوستان اینجا نظر میدن فرهنگ سازی کرد و مهریه رو با خصوصیاتی که دوستان مدنظرشون هست ، در کل جامعه پدیدار کرد!....

  18. 2 کاربر از پست مفید DR_BINGO تشکرکرده اند .

    DR_BINGO (سه شنبه 14 تیر 90)

  19. #70
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 بهمن 90 [ 16:01]
    تاریخ عضویت
    1390-4-06
    نوشته ها
    294
    امتیاز
    1,794
    سطح
    24
    Points: 1,794, Level: 24
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 6
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    762

    تشکرشده 768 در 239 پست

    Rep Power
    45
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟

    من اصلا مخالف خود مهریه نیستم من مخالف مهریه سنگین امروزی هستم(در ضمن 800 زیاده!)
    من میگم اگر قرار باشه یک زندگی از تعهد خارج بشه مهریه نمیتونه کمکی بکنه....
    امیدوارم این بار منظورم رو فهمونده باشم.


    این پست من رو هیچ کس جواب نداد،چون واقعیت این هست که جوابش "نه" هست و خانم های که اصرار شدید روی مهریه بالا دارن نمیتونن همچین حالتی رو تصور کنن و تصوراتشون از مهریه بالا بهم می ریزه!

    من این تاپیک رو اولش میخوندم ونظر میدادم...بعد منتظر موندم تا دوستان بیشتر نظر بدن..به مرور کلی روی اکثر پست ها نشون میده که تمام صجبت هایی که کردیم خیلی رویا پردازی شده هست و واقعیت که من تو جامعه امروزیم میبینم اینه که تو 95 درصد جامعه امکانش نیست با این سرعت که دوستان اینجا نظر میدن فرهنگ سازی کرد و مهریه رو با خصوصیاتی که دوستان مدنظرشون هست ، در کل جامعه پدیدار کرد!....
    دکتر بینگوی عزیز،

    من هم یه زمانی مخالف مهریه بودم، مخصوصا مهریه بالا.

    اما الان می گم تا حدی که جا داشته باشه باید بالا گرفت. حدش را هم شرایط طرفین تعیین می کنه. مثلا اگر شما به هر دلیلی به یک ازدواج اصرار دارید خب باید راه بیایید. اما اگر دستتان باز است و قدرت چانه زنی دارید باید تا می توانید مهریه را بالا ببرید.

    لطفا وارد بحث احساسات و معامله و نرخ گذاری و غیره نشوید. کاملا هم منطقی است. مهریه بالا شرط کافی برای خوشبختی و زندگی خوب نیست، اما از شروط لازم است.

    1- مهریه بالا باعث می شه تا تقی به توقی خورد آقا اسم طلاق را به زبون نیاره. ربطی به تحصیلات و خانواده و ... نداره. مردهای زیادی هستند که هفته ای دوبار با جمله ی مهرت را می دم برو همونجا که بودی و ... دل همسرشون را می شکنن. حرفهایی که آقا نیم ساعت بعد یادش می ره اما دل شکسته ی خانم هیچوقت یادش نمی ره. پس حداقل کارکردش این هست که مرد راحت حرفهایی نمی زنه که دیگه هیچ میل و رغبتی برای زندگی باهاش نداشته باشی.

    2- مهریه بالا مراحل طلاق و دادگاه را طولانی می کنه و به زوجین فرصت فکر کردن می ده و اینکه با عجله و از روی احساسات سریع عمل نکنند.

    3- مهریه بالا باعث می شه حداقل حقت را بتونی بگیری. مهریه وقتی 2000 سکه بود بالاخره دادگاه مرد را مجبور به پرداخت 1000 تاش می کنه. ولی وقتی 200 تا بود مرد را مجبور به پرداخت 50 تاش می کنه. پس برای گرفتن حقت مجبوری مث همه ی معاملات دیگه در بازار ایران، قیمت را بالا بگی تا با چانه زنی برسید به قیمت واقعی. خیلی شرمنده ام که دارم این جوری در مورد ارزش و قیمت زندگی دو تا آدم صحبت می کنم. متاسفانه آقایون و قانون کاری کرده که ما زنها مجبوریم این راه را بریم.

    4- بخشی از مهریه به صورت پیش پرداخت دریافت می شه و مابقی قسطی. هر چی مبلغ بیشتر باشه، پیش پرداخت بیشتر است. قسط ها که معمولا یک سر بی درد می خواد که هر ماه بری دنبالش. پس اون چیزی که واقعا توسط زن دریاقت می شه، پیش پرداخت است. باید مبلغ اصل بالا باشه پیش پرداختش هم بالا بره و به حداقل حق معمولی زن برسه.

    5- مردهای زیادی بودن که از صفر شروع کردند و بعد از چند سال زندگی مشترک وضع مالی خوبی پیدا کردند. اگر مهریه را در زمان نداری مرد، کم درخواست کنی، اینقد انصاف ندارند که زمان ثروتمند شدن که هوسهای جدید به سرشون می زنه مهریه بالاتری بهت بدن به پاس همراهی و کمک در ثروتی که در زندگی مشترک جمع شده!! پس برای رفع ضرر احتمالی باید مهریه را بالا گرفت. زمان دریافت مهریه بسته به انصافش، خانم می تونه مهریه اش را ببخشه یا کم کنه. اما امکان زیاد کردنش نیست. پس بهتره زیاد بگیم و در صورت لزوم تغییرات اعمال می شه.

    6- مردها خیلی بی چشم و رو هستند ( ببخشیدا ولی صحبت دکتر شریعتی را که دیگه همه می دونید نیازی به تکرارش نیست )، مهریه بالا در کنترل گوش و چشم و دل مرد می تونه تا حدودی موثر باشه.

    و در آخر اینکه هیچ کس از زندگی نمایشی و به زور مهریه خوشش نمی آد. اما .......
    هیچ کس هم از اینکه بعد از مدتی دو تا سکه بندازن جلوت و از زندگی ای که واسش زحمت کشیدی و با هزار امید و آرزو واردش شدی، پرتت کنند بیرون خوشش نمی آد.

    من از طرف خانمها گفتم. مسلما شما هم از طرف آقایون حرفهایی دارید که فلانی و فلانی به خاطر مهریه بدبخت شدند و .... مساله دقیقا در همین قسمت است. آقایون وقتی هوس می کنند و تصمیم می گیرند کاری را بکنند اصلا عقلشان کار نمی کند. حالا تصور کنید در زندگی مشترک هم از این هوسها بیاد سراغشون.
    مردی که موقع خواستگاری اصلا حواسش به تواناییش نیست و مهریه 2000 تایی را قبول می کند، فردا هم ممکنه عاشق منشی اش بشه، یا به حرف مادرش و دوستش و .... دنبال طلاق بره. به هر حال مرد بی درایت همیشه بی درایت است. چرا من از بی درایتیش استفاده نکنم و بذارم فردا همین بی درایتیش آوار بشه سر زندگیم؟؟ من از این مرد بی درایت مهریه بالا بگیرم منصفانه تر است و به عقل نزدیک تر، یا فردا توی زندگیم بمونم؟؟

  20. 2 کاربر از پست مفید شب نم تشکرکرده اند .

    شب نم (جمعه 17 تیر 90)


 
صفحه 7 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.