به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 53

Threaded View

  1. #20
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 اسفند 97 [ 15:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-20
    نوشته ها
    223
    امتیاز
    7,354
    سطح
    57
    Points: 7,354, Level: 57
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    209

    تشکرشده 280 در 139 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: فوبیا و اضطراب اجتماعی

    نقل قول نوشته اصلی توسط بيتانا
    سلام جناب فوتر من حدود 4سال قبل آسنترا مصرف ميكردم هفته اول 50 ميلي بعد روزي 100 ميلي كه تا 1سال ادامش دادم جون آخرها احساس ميكردم كه ديگه اون اثرسابق رو نداره يعني اون راحتي و شادي كه قبلا داشتم كم شده بود اين بود كه ديگه قطعش كردم كه حدود 2 هفته اي عوارضاشي از قطع ناگهاني دارو رو داشتم مثل سرگيجه و احساس سبكي سر فكر مي كردم مغزم داخل يك مايع شناوره/ بعد خوب شد و به حالت نرمال خودم برگشتم وديگه دارو نخوردم علائمم خيلي نسبت به گذشته بهتر سد اما رفع نشده و فكر مي كنم كه اگه باز يك كم خودم رو قلقلك بدم يعني تو شرايط استرس زا خودم رو قرار بدم 2باره تا حد مرگ شايد دچار استرس بشم/ اما تاكيد ميكنم كه اين شرايط نسبت به گذشته هم كمتر شده يعني در بعضي موقعيتهايي كه قبلا دجار فوبي مي شدم الان نميشم(احساس مي كنم منطقي تر شدم)وهم شدت استرسم كمتر شده اما مشكلم رفع نشده واحساس آزادي نمي كنم جديدا رشته اي قبول شدم كه مجبورم هر 3هفته يك بار يك كنفرانس بدم و اين من رو نگران كرده كه آيا اين رشته رو برم يا انصراف بدم و نكنه دوباره علائمم تشديد بشه . مي خوام اگه تصميم به رفتن داشتم 2باره دارودرماني رو شروع كنم من شنيدمzoloftازasentraبهتره. مي تونين در مورد اين نوع از سرترالين از پزشكتون سوال كنين. ضمنا ميخواستم بدونم كه دقيقا دوز داروتون رو چطور در طول اين مدت تغيير ميدادين. و جطور فهميدين كه مي تونين دوزش رو كم كنين؟ممنون موفق باشين
    درود بر شما
    ببخشید که باید از آخر شروع کنم،.
    zoloft-asentra و نامهای دیگر نامهای تجاری داروی سرترالین هستند.آسنترا روی من بهتر از زولوفت جواب داد.البته من 3 سالی میشه که آسنترا مصرف میکردم و حدود 2 ماه زولوفت.احتمالا چون زود قطع کردم (داروی دیگری دکتر تجویز کرده)اثرش را ندیدم.
    ولی در مجموع Zoloft بهتر از Asentra هست به این دلیل که از خارج مستقیما وارد میشه و توش دستی نمیبرند.منظور توی بسته هست.و اشخاص زیادی Zoloft را تایید کردند اما Asentra را نه.
    بخاطر کمیاب بودن Zoloft معمولا Asentra را تجویز میکنند.اگر Zoloft رو از نزدیک ببینید کیفیت بسته بندی و مهر و غیره را میتوانید مشاهده کنید.پس با توجه به بررسی که من کردم Zoloft اثرش قطعا بهتره.
    سرترالین بستگی به بیماری شخص داره که تجویز میشه.معمولا برای اظطراب فراگیر تجویز میکنند ولی در واقع جز ضد افسردگی های بازجذب اختصاصی سرتونین هست.که هم باعث کاهش شدید اظطراب میشه و هم باعث رفع علائم فوبیا که همون جمع هراسی هست که در موقع کنفرانس ها و غیره نیز شایع است.
    من به شما همین دارو را پیشنهاد میکنم که مصرف کنید.ولی بنابر تجربه کنم حتما پیشنهاد میکنم همراه با سرترالین(Zoloft)از قطع Propranolol نیز استفاده کنید.
    نحوه مصرف هم صبح پس از بیدار شدن بلافاصله سرترالین را + یک قرص 20 میلی پروپرانولول مصرف کنید تا نتیجه بسیار مطلوب تری بگیرید.همچنین عصر نیز یک قرص 20 میلی گرم دیگر از پروپرانولول مصرف کنید.
    پروپرانولول تا روزی 160 میلی گرم نیز مشکلی ایجاد نمیکند فقط باعث افت فشار میشود که طی مصرف اثراتش کم میشه و به این خاطر که سرترالین کمی فشار خون را بالا میبرد بهتره که باهاش مصرف کنید چون خاصیت ضد اظطراب و ترس رو کاهش میده.
    دوز قرص سرترالین برای بیماری اظطراب بسته به سن شخص و نوع اظطرابش داره ولی 50 میل گرم ناچیزه و میتونه تا روزی 150 میلی گرم بدون مشکل ادامه داشته باشه.
    اما از عوارض شایع سرترالین کاهش بسیار شدید میل جنسی میباشد که بیشتر در آقایان نمایان میشه ولی در خانم ها هم کم نیست.
    نسبت به سایر دارو های دیگر در گروه خودش هم کم عارضه ترین دارو هست ولی مورد بالا رو قطعا داشته و خواهید داشت.
    پرانتز:(اگر متاهل هستید مصرف داروی بوپروپیون که یک داروی ضد افسردگی هست طبق نظر پزشکتون میتونه باعث میل بیشتر جنسی شما بشه که عارضه فوق رو تا قدری رفع میکنه)

    نکته دیگری که لازم دونستم بنابر تجربم بگم:
    سرترالین را دو نوبت مصرف نکنید.بهترین موقع فقط صبح وقتی که از خواب بیدار میشوید با یک پروپرانولول میباشد.شب مصرف نکنید که باعث بی قراری میشود و نتیجه عکس میدهد.

    سئوال دیگری داشتید بپرسید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید footer تشکرکرده است .

    footer (یکشنبه 09 مرداد 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. میخوام یه زن واقعی باشم. یک زن کامل یک انسان کامل
    توسط عاشق خانواده در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: چهارشنبه 25 شهریور 94, 16:55
  2. اضطراب اجتماعی شدیدم زندگیم را مختل کرده
    توسط ranaaa در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: شنبه 15 مهر 91, 15:32
  3. سخت بودن انتظار واسه گرفتن جواب مثبت قطعی
    توسط larg.62 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 15 آبان 89, 09:53
  4. فکر می کنم خود واقعی اش را پنهان می کند
    توسط صفورا33 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: یکشنبه 17 مرداد 89, 19:43
  5. * صداقت واقعی
    توسط escarlet در انجمن تنش و دعوا در ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: دوشنبه 21 اردیبهشت 88, 12:22

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:36 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.