به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 05 آذر 90 [ 14:43]
    تاریخ عضویت
    1390-6-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,675
    سطح
    23
    Points: 1,675, Level: 23
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    54

    تشکرشده 54 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    ممنون از جواب آقا حامد.
    ممنونم حتما مطالعه میکنم تو تاپیک هارو.
    اما درباره ی "روابط عاشقانه من و همسرم" من برها و بهرها این تاپیک رو خوندم و بینظیره. همین طور" طرز تهیه منو عاشقانه"
    بله من در ابتدای صحبتم هم گفتم که منر این شیرینی ها نمیشم اما از کجا معلوم اینا پایذار بمونه؟
    همونطور که دیدیم خیلی از دوستان عزیز من که اونجا پست گذاشتن اومدن و از مشکلات جورواجورشونم در همدردی گفتن.
    میدونین من از نظرم ازدواج موفق ازدواجیه که به حرمت همین روابط و خاطرات عاشقانه تو بحثا ومشکلات و ناراحتیا هیچ کس تحقیر نشه و بهش بی حرمتی نشه و اگه شد ناخواسته بده باشه نه به قصد تخریب و به اصطلاح حال گیری. از کی؟ از کسی که یه عالمه خاطرات عاشقانه داریم به نظر شما این پارادوکس نیست؟

    البته که لازمه اش بلد بودن خیلی چیزاس.
    من که از خانوادم چیزی یاد نگرفتم هرچی هم تلاش میکنم نمیشه کامل. شما رو نمیدونم بلدین یانه اما قبول دارین خیلی سخته کسبش؟
    من خودم به شخصه دلیلی هستم برای ناموفق بودن رابطه و به تبع جنگ های اعصاب بعدش چون 21 ساله با یه رفتار جنگجویانه خو گرفتم در حالی که یه رابطه سالم و حتی تو دعوا احترام میخوام.

    فامیل دوست آشنا..... هرجایی که میگردم نمیبینم یه رابطه موفق.
    واقعا ندیدم.
    چیزی که میخوام حس میکنم خیلی رویایی هستش و محاله.
    من واقعا از رفتارای خودم و هرچی رابطه و خواستگار و ازدواج هست متنفرم.
    حتی حاضر نیستم که ببینم خواستگارامو یه بار.
    چون میدونم خوشی ها و عاشقی ها ماله اوله فقط و مقطعی هست.
    من و تمام کسانی که ازدواج ناموفق داشتنو یاد نگرفتیم که احساساتمان راکنترل کنیم واسه همین یه روز روابط عاشقانس با من و همسرم و روز هم دعوا و هزارجور بی احترامی و تحقیر...........

  2. #12
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    میدونین من از نظرم ازدواج موفق ازدواجیه که به حرمت همین روابط و خاطرات عاشقانه تو بحثا ومشکلات و ناراحتیا هیچ کس تحقیر نشه و بهش بی حرمتی نشه و اگه شد ناخواسته بده باشه نه به قصد تخریب و به اصطلاح حال گیری. از کی؟ از کسی که یه عالمه خاطرات عاشقانه داریم به نظر شما این پارادوکس نیست؟
    اولاً که شما نباید فکر کنی که یک ازدواج موفق یعنی هیچ وقت دعوا پیش نیاد.
    آدمیزاد گاهی با خودش هم اختلافش می شود! چه برسد با دیگران!

    من فکر می کنم یک راهش این هست که ما برای دعواها و اختلاف هامون هم از قبل برنامه داشته باشیم! در مرحله اول خودمون باید برای خودمون یک سری قوانین بگذاریم. البته این تنها برای ازدواج نیست. کنترل صحیح خشم و قکر کردن قبل از حرف زدن و داد و بیداد راه انداختن می تواند در هر رابطه ای از اختلافات جلوگیری کند. باید قبول کرد که این یک مسئله ی کاملاً طبیعی هست که دو نفر اختلافاتی با هم داشته باشند. باید راه حل مشکلات رو یاد گرفت.

    پدر من از رشته ی کاری من چیزی بلد نبود. و حتی اعتقاد چندانی به این رشته نداشت. ولی من توانستم در این رشته موفق شوم و این رو به او هم ثابت کردم.
    در رابطه با ازدواج هم همین است. شاید او نتواند آن طور که باید و شاید راه همسر داری رو به من یاد بدهد، ولی من می توانم از اشتباهات او بیاموزم! و می توانم از منابع دیگر اطلاعات زیادی کسب کنم.

    سعی خودم رو می کنم و اعتقاد دارم که می توانم خوشبخت بشوم.

  3. 3 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 03 آبان 90)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 اسفند 90 [ 11:41]
    تاریخ عضویت
    1390-7-03
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    1,232
    سطح
    19
    Points: 1,232, Level: 19
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 79 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    سلام نوشین جان و سایر دوستان
    ببین عزیزم خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج نیست ولی یکی از مشخصه های یه انسان کامل اینه که بتونه در کنار دیگری زندگی کنه .
    دیدی بعضی بادوم ها را وقتی میشکونیم دوقلون ، زن و شوهرم باید این طوری باشند یعنی نقاط ضعف و قوت همدیگر رو بشناسن و پوشش بدن . مثلاً اگه یکی زود عصبانی میشه فرد دیگه مدت عصبانیتشو تحمل کنه فقط به خاطر علاقه به همسرش و زندگیش .
    نکته دیگری که گفتی این بود که هیچ جا خونه بابای آدم نمیشه درسته کاملا درسته ، و خاطراتش هیچ وقت فراموش نمیشه . ولی اونجا هم یه زمانایی یه اختلافاتی با پدر و مادرمون داشتیم .
    و در آخر اینکه همیشه مشکلات هستند که آدم رو میسازند .
    برات یه دنیا امید و عشق آسمونی آرزومندم .

  5. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 27 آذر 92 [ 10:02]
    تاریخ عضویت
    1390-4-28
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,049
    سطح
    33
    Points: 3,049, Level: 33
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    955

    تشکرشده 950 در 237 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    نوشین جان
    خدای مهربون توی این دنیا همه چیز رو زوج آفریده.مطمئن باش اگه بتونی شریک مناسبی برای خودت انتخاب کنی و مهارت های لازم رو برای داشتن زندگی زناشویی بهتر کسب کنی "خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است"

  6. 2 کاربر از پست مفید tasnime_elahi تشکرکرده اند .

    tasnime_elahi (جمعه 27 آبان 90)

  7. #15
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    حس خوشبختي و آرامش يك حس دروني است اگر شما تبديل به يك انسان كامل شوي هيچگاه در وجود انسان ديگر به دنبال چيزي كه نداري نمي گردي .

    اين فاكتورها نياز وجود انسان است نه نيازي كه با ازدواج بخواهد به دست بياد و......

    در زندگي مشترك مواقعي وجود دارد كه اتفاقا شرايط كاملا بحراني است . اما شما بايد با بهره گيري از حس هاي دروني و مهارتهاي خود بر بحران چيره شوي و آن هم دقيقا با فاكتور آرامش دروني و .........

    ازدواج تكامل و همراهي دو انسان كامل است نه دو انساني كه بخواهند كميات خود را با وجود ديگري پر كنند . چرا كه اين اتفاق هرگز نخواهد افتاد . ما مي توانيم يكديگر را پوشش بدهيم و حمايت كنيم اما قادر نخواهيم بود خلا هاي ديگران را پر كنيم همچنين ديگران هم صاحب چنين توانايي در دراز مدت نيستند . اگر چنين توقع و تفكري داشته باشيم در دراز مدت فرسوده و خسته مي شويم و ازدواج با شكست روبه رو خواهد شد . اين حرف به معناي عدم حمايت و....نيست .


    ازدواج يك حركت تكاملي جالب و پخته است . اگر به آن حد از بلوغ رسيدي خواهي ديد كه انتخابي درست خواهي شد . بهتر است به توقعات خود در باب ازدواج و آنچه قرار است به دست بياوريم درست فكر كنيم .


    روحيه ي رمانتيك و ايده آلي و مطلق گرايي نوعي چشم انداز به زندگي است كه توقعات بالا ايجاد مي كند و معمولا خود فرد بيش از سايرين و اطرافيان آسيب مي خورد و در نتيجه فرافكني رفتاري و احساسي نيز خواهد كرد.

  8. کاربر روبرو از پست مفید ani تشکرکرده است .

    ani (چهارشنبه 06 مهر 90)

  9. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 29 شهریور 96 [ 22:02]
    تاریخ عضویت
    1389-9-06
    نوشته ها
    1,077
    امتیاز
    14,205
    سطح
    77
    Points: 14,205, Level: 77
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 245
    Overall activity: 1.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,300

    تشکرشده 3,560 در 934 پست

    Rep Power
    123
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    خیلی خیلی از دوستان و مدیرانم معذرت می خوام به ویژه از نوشین عزیز از اینکه در تاپیک خلل وارد میکنم ، من خیلی نگران فرزند عزیز خانوم آنی هستم شارژ هم ندارم آنی جان اگر میشه یه جوری اطلاع بدید که پسر گرامیتون حالشون خوب هست ؟

  10. کاربر روبرو از پست مفید نیلا تشکرکرده است .

    نیلا (چهارشنبه 06 مهر 90)

  11. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 05 آذر 90 [ 14:43]
    تاریخ عضویت
    1390-6-15
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    1,675
    سطح
    23
    Points: 1,675, Level: 23
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    54

    تشکرشده 54 در 21 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    سلام دوستان عزیزمم. مرسی از جواب.
    آقا حامد میشه یکم از برنامه ها و قوانین در مورد همین دعواها بگین؟
    ممنونم ازتون.
    بله سمانه ج و tasnime elahi شما درست میگید اما نمیدونم چرا من اینقدر ناامید و بدبینم.
    ani عزیز مرسی از حرفای خوبتون.
    خواهش میکنم سابینا جان صاحب اختیارید شما

  12. #18
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط نوشین خسته
    آقا حامد میشه یکم از برنامه ها و قوانین در مورد همین دعواها بگین؟
    فکر می کنم بهترین راه برای یادگیری این مسائل خواندن کتابها و مقاله های خوب باشد.
    در این تالار هم بگردید، تاپیک خوب زیاد پیدا می کنید، مانند این تاپیک: الگوهای رفتاری درحل مشکلات

    به نظر من خیلی مهم است که از یک سری مرزها نگذریم و حرمت ها رو نشکنیم.
    به خصوص در مواقعی که اختلاف نظر پیش می آید یا از دست هم ناراحت می شویم، باید خیلی سنجیده عمل کنیم. وقتی عصبانی هستیم نباید تصمیم به کاری بگیریم.

    باید جنس مخالف رو خوب بشناسیم. شما به عنوان یک زن باید بدانی که یک مرد چطور فکر می کند، چه خواسته هایی دارد، چه چیزهایی برایش مهم هستند و از چه چیزهایی خوشش نمی آید. همینطور شوهر شما باید شما رو بشناسد.

    راجع به این مسائل کتابهای زیادی از نویسندگان خوب هست که باید اینها رو مطالعه کرد.
    شاید دوستان بتوانند چند کتاب خوب معرفی کنند.

    موفق باشید.

  13. 3 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (پنجشنبه 07 مهر 90)

  14. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 01 بهمن 90 [ 20:26]
    تاریخ عضویت
    1390-6-31
    نوشته ها
    261
    امتیاز
    1,614
    سطح
    23
    Points: 1,614, Level: 23
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    694

    تشکرشده 707 در 218 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوشبختی و آرامش در گرو ازدواج است؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط sanjab
    اینو بدونیم که :

    حتی اگر تنهاترین تنهایان هم شوم باز هم خدا هست او جانشین تمام نداشته های من است.


    سنجاب عزيز
    اين جمله جزو تزيينات اطاقمه
    و جزو باورهاي هر روزه من
    البته من اصلا تنها محسوب نميشم هم به خاطر يه عالم دوست و خانواده خوب و هم به خاطر خدايي بسيار بسيار نازنين
    و در مورد ازدواج به نوشين عزيزم
    عزيزكم
    ما وقتي مي تونيم با كس ديگري يكي بشيم كه اول خودمونو نياز هامونو و بعد خود او رو بشناسيم
    ازدواج براي بسياري به دلايل فراوان يك ضرورته.. براي بسياري راهي براي كاملتر.. با گذشت تر.. بزرگتر و مدير تر شدن..
    اما همه آدمها به يك شكل كامل نميشن.. اون سخن ابوسعيد ابي ا لخير يادته:
    به عدد آدمها.. راه براي رسيدن به خدا وجود دارد!
    راه همه يه شكل نيست.در مورد ازدواج هم تنها يه توصيه دارم . جانب تعادل رو از دست نده.. ازدواج نه يك شكنجه گاهه نه يك قصر طلايي.. اما امكان تبديل به هر كدومشون هست.و البته واقعيتهاي زندگي رو اصلا نميشه ناديده گرفت.. مسائل مالي.. رنجش ها.. مسئوليتها.. پيش از هر امري اول ببين خودت كجاي تنهاييت ايستادي و دوست داري اونو با كسي قسمت كني يانه.. من خودم مجردم و هرگز ازدواج نكردم.اگر هر جاي عمرم به اون نيمه ديگرمتناسبي كه قادريم باهم شروع كنيم ميرسيدم شروع ميكردم.. الانم واقعا خوشبختم چون معتقدم كيفيت زندگيم خداييش بالاست. به اين معنا كه زندگي من سخت اما سالم و خوشاينده.. پر تحركه و علي رغم تمام موانع مثه يه رودخونه جاريه..
    ميدوني مي خوام چي بگم ؟ مي خوام بگم زندگي خوب و پويا ميتونه شكلاي متفاوتي داشته باشه چه در تجرد باشه چه در تاهل..

  15. کاربر روبرو از پست مفید ملاحت1 تشکرکرده است .

    ملاحت1 (پنجشنبه 07 مهر 90)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 تیر 95, 11:53
  2. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: شنبه 08 اسفند 94, 11:27
  3. خوشبختی من کجاست؟
    توسط mahasty در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: شنبه 28 آذر 94, 11:40
  4. وقتی همسرتان کار اشتباهی انجام می‌دهد، واکنش شما چگونه است؟
    توسط shad در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 خرداد 89, 17:20
  5. راه نجاتی هست؟
    توسط THEN در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 01 مهر 88, 08:36

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:08 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.