به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 24
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    سلام.
    گفتی که:
    به زور که نمیشه کسی رو مجبور به ازدواج کرد !
    من که مطمئنم نمیخوام ازدواج کنم
    به نظر من، اگه قصد ازدواج نداری، بحث راجع بهش فقط شماها رو از هم دور میکنه.

    معمولاً قبل از اینکه کیسی مد نظرتون باشه، و قبل از اینکه قصد ازدواج پیدا کرده باشی، اگه راجع به اینکه طرف چه جوری باشه بحث کنید، فقط باعث میشه که اختلاف نظراتتون رو ببینید.

    نمیدونم نظرم چقدر درسته. اما من پیشنهاد میکنم که فعلاً اصلاً راجع به خصوصیات افرادی که مادر معرفی میکنن صحبت نکن.
    اگه مادر کسی رو معرفی میکنن، بگو که هر وقت که قصد ازدواج پیدا کردی، همون موقع به دخترای معرفی شده فکر میکنی.

    البته من متوجه نشدم که این روش:
    میگه صحبت کردن برای اشناییه و اصلا قضیه خواستگاری و ازدواج مطرح نیست
    چه مزایایی داره. (هر چند شاید خیلی ها این کار رو انجام بدن. اما فکر نمیکنم روش خوبی باشه.)
    بالاخره شاید خانواده شما به اونها مستقیم نگن. اما بین خودتون که از قصد خودتون خبردارید.

    الان مشکلت سر زمان ازدواجه یا ویژگی های همسر آینده ت یا هر دو؟
    (آخه با توجه به عنوانی که نوشتی، این طور برداشت میشه که شما میخوای ازدواج کنی ولی با مادرت به توافق نمیرسی. در صورتیکه میگی هنوز قصد ازدواج هم نداری. این دو حالت خیلی با هم فرق میکنن.)

  2. کاربر روبرو از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده است .

    دختر مهربون (شنبه 30 مهر 90)

  3. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون
    سلام.
    گفتی که:
    به زور که نمیشه کسی رو مجبور به ازدواج کرد !
    من که مطمئنم نمیخوام ازدواج کنم
    به نظر من، اگه قصد ازدواج نداری، بحث راجع بهش فقط شماها رو از هم دور میکنه.

    معمولاً قبل از اینکه کیسی مد نظرتون باشه، و قبل از اینکه قصد ازدواج پیدا کرده باشی، اگه راجع به اینکه طرف چه جوری باشه بحث کنید، فقط باعث میشه که اختلاف نظراتتون رو ببینید.

    نمیدونم نظرم چقدر درسته. اما من پیشنهاد میکنم که فعلاً اصلاً راجع به خصوصیات افرادی که مادر معرفی میکنن صحبت نکن.
    اگه مادر کسی رو معرفی میکنن، بگو که هر وقت که قصد ازدواج پیدا کردی، همون موقع به دخترای معرفی شده فکر میکنی.

    خیلی تلاش میکنم که باهاش بحث نکنم اما خیلی وقتا منو تو کار انجام شده قرار میده
    منم باهاش همراهی نمیکنم اونوقته که دلخوری ها و بداخلاقی ها شروع میشه


    البته من متوجه نشدم که این روش:
    میگه صحبت کردن برای اشناییه و اصلا قضیه خواستگاری و ازدواج مطرح نیست
    چه مزایایی داره. (هر چند شاید خیلی ها این کار رو انجام بدن. اما فکر نمیکنم روش خوبی باشه.)
    بالاخره شاید خانواده شما به اونها مستقیم نگن. اما بین خودتون که از قصد خودتون خبردارید.

    منم با شما هم عقیده ام ودقیقا مشکلم همینه
    من تاحالا خواستگاری نرفتم تا امروز فکر میکردم علتش این بوده که قصد ازدواج نداشتم اما حالا میفهمم که در کل فلسفه جلسه خواستگاری رسمی و گل و شیرینی برای مادر معنایی نداره
    حالا میفهمم که خدا میدونه چقدر مهمونی تو خونه ما برگزار شده و یا ما جایی دعوت شدیم، فقط برای اینکه من با فرد مورد نظر اشنا بشم و من اصلا متوجه نبودم !
    چون مادر به اشنایی تدریجی و انتخاب بدون برنامه در عین برنامه ریزی معتقده !
    اینکه تو با یه نفر اشنا میشی خونوادش رو میشناسی و حرکات و رفتارش رو در طی چند سال میبینی
    در عین حال اصلا برنامه ای برای ازدواج نداری و نیتت شناخت به قصد ازدواج نیست بلکه صرفا یه رابطه خونوادگیه
    مادر معتقده این بهترین روش برای اشناییه
    و اگه من روابط اجتماعی بهتری داشتم الان بعد از این همه سال بین این همه دوست و فامیل و اشنا که مورد تایید مادر هستن میتونستم یه نفر رو انتخاب میکردم !


    الان مشکلت سر زمان ازدواجه یا ویژگی های همسر آینده ت یا هر دو؟
    (آخه با توجه به عنوانی که نوشتی، این طور برداشت میشه که شما میخوای ازدواج کنی ولی با مادرت به توافق نمیرسی. در صورتیکه میگی هنوز قصد ازدواج هم نداری. این دو حالت خیلی با هم فرق میکنن.)

    تقریبا هردوشه
    البته همونطور که گفتم مادر اصراری به ازدواج نداره اما معتقده با دست رو دست گذاشتن چیزی عوض نمیشه
    من باید از موضع منفعلانه خارج بشم و اگه از الان شروع کنم تا یکی دو سال اینده بالاخره فرد مناسبم رو پیدا میکنم

    اره شاید عنوان تاپیک مناسب نیست

    من یه بار اشتباه کردم فقط یه بار
    اما همین یه بار روز و شب مثل پتک کوبیده میشه توی سرم
    اصلا نمی تونم بفهمم چرا باهام اینجوری رفتار میکنه مادر اینجوری نبود
    قبلا هم با هم بحث میکردیم اما دوستیمون سر جاش بود
    اما حالا انگار از قصد میخواد عذابم بده دائما با کنایه سرزنشم میکنه
    نمی دونم شاید من زود رنج شدم
    نمی تونم فضای خونه رو تحمل کنم
    من که عاشق مادر هستم الان ارزو میکنم ای کاش زودتر برنامه سفرش جور شه :(




  4. 2 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (دوشنبه 02 آبان 90)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 فروردین 93 [ 16:08]
    تاریخ عضویت
    1390-6-01
    نوشته ها
    193
    امتیاز
    2,322
    سطح
    29
    Points: 2,322, Level: 29
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 128
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    646

    تشکرشده 658 در 179 پست

    Rep Power
    34
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    [align=justify]سلام آقای خارپشت
    نمیدونم برداشتهای من از تاپیک شما چقدر به واقعیت نزدیکه، من فکرمیکنم مادر شما دوست دارن یه عروس به روز و درعین حال متقعد داشته باشن و با نوع پوشش مشکل ندارن. یعنی فکر میکنم بحث ایشون اصلا بر سر پوشش نیست بلکه اصل صحبتاشون بر سر اینه که همسر آینده شما فاکتورهای یه دختر امروزی رو داشته باشه حالا ممکنه چادری باشه یا مانتویی.
    همونطور که خودتونم گفتین اگه یه دختر چادری هم با مشخصاتی که مادرتون دوست داره پیدا بشه مخالفتی ندارن چون مادرتون ظاهرا بین این دو تا تضادی احساس نمیکنه.
    بنظر من فقط قسمتی از حجاب به پوشش مربوط میشه و بحث حجاب خیلی گسترده تر از پوشش ظاهریه و اگه بخواهیم حجاب رو فقط به پوشش محدودش کنیم بنظرم به هر دو ظلم کردیم و فرصت برای طرح مسائل زیادی از دست میره.
    خیلیا شاید ملاک های مورد پسند مارو داشته باشن اما درنهایت اون کسی به دل ما میشینه که بهتر از بقیه با روح و فکر هم ارتباط برقرار میکنیم و با اون به یشترین درک از هم رسیدیم.
    من وقتی تاپیک های قبلیتونو خوندم تا حدودی در جریان علاقه تون قرار گرفتم، راستش احساس میکنم در حال حاضر مشکل اصلی شما بیشتر از اینکه با مادرتون باشه با خودتونه.
    شما هنوز برای انتخابتون (ریحان خانوم) احترام قائلید و البته طبیعیم هست. این شاید تجربه خیلی از ماها بوده. (درد حجیمی ست، خواستن و نداشتن!)
    شاید احساس میکنید فکر کردن به کس دیگه یا فکر نکردن به ایشون، باعث میشه این احترام و علاقه در ذهن شما یا در نظر مادرتون کمرنگ بشه و یا خدشه ای به بدنه این علاقه وارد بشه. شما میخواهید اونچه که دردلتون هست حفظ کنید. این چیزی بود که من احساس کردم شایدم درست نباشه.
    مطمئنا مادرشما انتظار نداره درعرض یک یا دو ماه همسر انتخاب کنید! اما شاید این درخواستش برای شما مفهوم دیگه یی داره. چیزی شبیه یه زنگ خطر تو دل شما بصدا در آورده که مادرتون میخواد گذشته رو..........
    بنظرم مادرتون فقط میخواد توی تجزیه تحلیل اون تجربه قبلیتون بهتون کمک کنه تا زودتر یه تصمیم قطعی در موردش بگیرید.[/align]

  6. کاربر روبرو از پست مفید pk1365 تشکرکرده است .

    pk1365 (یکشنبه 01 آبان 90)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    اصلا نمی تونم بفهمم چرا باهام اینجوری رفتار میکنه مادر اینجوری نبود
    قبلا هم با هم بحث میکردیم اما دوستیمون سر جاش بود
    اما حالا انگار از قصد میخواد عذابم بده دائما با کنایه سرزنشم میکنه
    خارپشت عزیز، به نظرم باید بشینی یک بار خیلی محترمانه و آروم با مادرت راجع به این موضوع صحبت کنی.
    به مادرت بگو که داری اذیت میشی از این رفتارش.
    هر چه زودتر این حرفا رو به مادرت بگی، زودتر داری از ایجاد فاصله جلوگیری میکنی.
    توی یه فضای آروم و وقتی که هم خودت حوصله داری هم مادرت، بشینین با هم راجع به اینکه از چه رفتارای همدیگه ناراحت میشید هم دیگه رو مطلع کنید.

    همونطور که شما داری فکر میکنی ایشون داره شما رو از قصد عذاب میده، ایشون هم ممکنه بعضی رفتارای شما رو همینجوری تعبیر کنن.
    در صورتیکه هم شما منظوری نداری هم ایشون. ایشون نگران زندگی آینده ی شماست و شما هم از روی ناراحتی ای که دلیلش مادر نیست، حوصله نداری.

    یکی باید اینا رو به طرفین بگه که سوء تفاهم پیش نیاد.
    توی یه جلسه ی دو نفره میشه همه ی اینا رو عنوان کرد.
    (البته بدون اینکه بخواین نظر طرف مقابل رو به سمت نظر خودتون برگردونین. خودت مراقب باش این کار رو نکنی و اگه احساس کردی مادرت دارن سعی میکنن این کار رو بکنن، خیلی ملایم سعی کن بهشون بگی که الان برای این موضوع که نظر من و شما یکی بشه با هم صحبت نمیکنیم. فقط یه درد و دل برای بهتر شدن شرایط موجوده)

  8. کاربر روبرو از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده است .

    دختر مهربون (یکشنبه 01 آبان 90)

  9. #15
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    نقل قول نوشته اصلی توسط pk1365
    اصل صحبتاشون بر سر اینه که همسر آینده شما فاکتورهای یه دختر امروزی رو داشته باشه حالا ممکنه چادری باشه یا مانتویی.
    بنظر من فقط قسمتی از حجاب به پوشش مربوط میشه و بحث حجاب خیلی گسترده تر از پوشش ظاهریه و اگه بخواهیم حجاب رو فقط به پوشش محدودش کنیم بنظرم به هر دو ظلم کردیم و فرصت برای طرح مسائل زیادی از دست میره.

    اشتباه نشه مسئله فقط نوع یا محدوده پوشش نیست
    این قابل توضیح ترین و ملموس ترین اختلاف نظرمون هست
    ممکنه تفاوت نگاهمون به مسائل دینی خیلی عمیق تر باشه اما مصداقش اینی بود که عرض کردم
    من هم با شما در اینکه بحث حجاب و عفاف خیلی گسترده است و محدود به پوشش نیست هم عقیده هستم
    اما به نظر من فرق هست بین دو ادم عفیف که یکی صرفا به خاطر اخلاق عرفی و تجربیات شخصی خودش پاکدامنی پیشه کرده
    و دیگری علاوه بر اینها دین رو مرجع خودش قرار داده


    مثل اینکه بگن تو سلیقه ات اینجوریه دلت میخواد زنت چادری باشه ، اون یکی دوست نداره دلش میخواد زنش امروزی تر باشه !!
    برو رجوع کن به گذشته ات ، ریشه هاش رو از دوران کودکیت دربیار !! که چرا به دخترای چادری متمایلی !!!

    اینا اختلاف سلیقه نیست خیلی عمیق تره
    داری زندگیت رو انتخاب میکنی !
    میخوای یه زندگی دینی با تمام محدودیت هاش و محسنات داشته باشی
    یا یه زندگی اروم ، خوب ، امروزی و بر مبنای اخلاقی که معلوم نیست فردا چه تعریفی ازش بشه؟!



    خیلیا شاید ملاک های مورد پسند مارو داشته باشن اما درنهایت اون کسی به دل ما میشینه که بهتر از بقیه با روح و فکر هم ارتباط برقرار میکنیم و با اون به یشترین درک از هم رسیدیم.

    کاملا درسته
    ولی منافاتی با مسائلی که مطرح شد نداره
    من انتظار ندارم مادر شبیه به من فکر کنه و خروجیش بشه دختری که من میخوام !
    فقط میخوام درکم کنه بفهمه چی میگم
    یا نه حداقل راحتم بذاره ...........


    شما هنوز برای انتخابتون (ریحان خانوم) احترام قائلید و البته طبیعیم هست. این شاید تجربه خیلی از ماها بوده. (درد حجیمی ست، خواستن و نداشتن!)

    نه متاسفانه اینطوری نیست
    البته که برای انتخابم برای خودم و برای اون دختر احترام قائلم
    اما اشتباه کردم


    در دلم خالی بود
    جای خالی ِ نبودت
    حتی پیش تر از آنکه بیایی
    از زمانهای دور ...!
    و این سالها
    نبودت را
    قصه گفتم
    برای کودکِ دل
    درد حجیمی ست
    خواستن ، و نداشتن ... !

    هنوز هم در دلم خالیست جای خالی نبودت
    میخوام باور کنم که لزومی نداره حتما تو باشی هر کس دیگه ای هم میتونه باشه
    البته خیلی حجیم نیست اتفاقا چگالیش زیاده !


    شاید احساس میکنید فکر کردن به کس دیگه یا فکر نکردن به ایشون، باعث میشه این احترام و علاقه در ذهن شما یا در نظر مادرتون کمرنگ بشه و یا خدشه ای به بدنه این علاقه وارد بشه

    نه مسئله این نیست
    شاید این احساس همراه من باشه اما ربطی به اختلافاتم با مادر نداره
    ما سالهاست که با هم بحث میکنیم
    باور کنین تا قبل از این بحث کردن یکی از تفریحاتمون بود
    تنهاییمون رو با صحبت کردن با هم پر میکردیم همیشه هم در مورد موضوعی بحث میکردیم که درش اتفاق نظر نداشتیم
    اما به دلایل احتمالی که خواهم گفت بعد از جریاناتی که تو این مدت داشتم رفتار مادر خیلی بد و ناراحت کننده شده




  10. 3 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (دوشنبه 02 آبان 90)

  11. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    اما به دلایل احتمالی که خواهم گفت بعد از جریاناتی که تو این مدت داشتم رفتار مادر خیلی بد و ناراحت کننده شده
    منتظر شنیدن این دلایل هستیم. شاید بهتر بتونیم کمک کنیم.

  12. کاربر روبرو از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده است .

    دختر مهربون (یکشنبه 01 آبان 90)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 اردیبهشت 94 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1390-6-23
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    3,094
    سطح
    34
    Points: 3,094, Level: 34
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 106
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    208

    تشکرشده 222 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    سلام یه سوال میپرسم و هدفم اینه که صادقانه و عاقلانه به خودتون جوابش رو بدین...

    بعد از ماجرای ریحان (با توجه به اینکه زمان زیادی نگذشته) الان آمادگی ازدواج رو دارین؟

  14. کاربر روبرو از پست مفید sali1987 تشکرکرده است .

    sali1987 (یکشنبه 01 آبان 90)

  15. #18
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    خارپشت عزیز

    ببینید در اینجا کاملا مشخص هست که مادرتون از سر دلسوزی و اینکه کاملا به فکر آینده شماست داره این پیشنهاد رو میده.

    خب طبیعی که شما نباید جواب این دلسوزی رو با ضد حال پاسخ بدید. پس باید یه جوری این بحران رو مدیریت کنید.

    راه حل اساسی رد جراتمندانه این درخواست ایشونه ، اما با رعایت موارد ظریفی در این مقوله. یعنی در رفتار جراتمندانه باید به استثنائات اون هم توجه کنید.

    اما از سوی دیگه می تونید با تغییر شرایط ، به خواسته تون برسید (خواسته شما:نمی خواهید تحت فشار مادر و براساس معیارهای تعریفی ایشون ازدواج کنید)

    مساله اصلی اینه که :"حداقل اینکه به خودش اجازه نده هرکسی رو به من معرفی کنه"

    شما در این فضا (که فاصله بین طرز فکرتون کاملا مشهود شده) به نظر من بهتره با گارد باز بازی کنی.

    یکی از سناریوها می تونه این باشه"
    اجازه بده مادرهر کسی رو که فکر می کنه بهت معرفی کنه، این میشه گارد باز.
    تا اینجا هیچ مشکلی بین تون پیش نمیاد ، شما میرید و یه جلسه با دختر خانوم صحبت می کنید ، احتمال 80-90درصد مطلوب نمیفته ، و احتمال 10 -20 در صد شاید معیارهاتون همخوانی داشته باشه. این 20 درصد رو دست کم نگیر.

    حالا جلسه خواستگاری تموم شده ، و شما نپسندید شاید به 3 دلیل و یکی از اونها نوع پوشش (که بروزی از طرز فکر و اعتقاداته ) باشه ، شما دو دلیل دیگه رو برا عدم انتخابتون بیان کن.

    شاید هم وقتی با صداقت معیار خودتون رو با خواستگارتون مطرح کردید، او هم برخلاف میل باطنیش با پوشش باز ظاهر شده باشه .

    حساسیت مادر رو روی این اختلاف نظر به حداقل برسون ودر عوض از همه مزایای بدست اوردن دل مادر بهره مند شوید.
    در همه مراحل خواستگاری از اول تا آخر خدا رو وکیل خودتون قرار بدید و ازخدا یه همسر مناسب رو بخواهید.
    ما هم برا سعادتتون دعا می کنیم
    .


  16. 4 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (دوشنبه 02 آبان 90)

  17. #19
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    قبلا هم گفتم فعلا برنامه ای برای ازدواج ندارم
    مشکل فعلیم انتظارات بیجای مادره که از همون اختلاف نظرمون ناشی میشه
    همونظور که گقتم خونواده مادرم خیلی مذهبی نیستن به همین ترتیب حضور در مهمونی ها و مراسم هایی که دارن خیلی برام جالب نیست
    با فامیل درجه یک مشکلی ندارم و چون دید و بازدید رو یه وظیفه میدونم و هر چند مدت یکبار انجام میدم
    اما تو مراسم هایی که تعداد زیاد میشه و فامیل دورتر و دوستان هم هستن خیلی لزومی نمیبینم حضور داشته باشم
    مادر انتظار داره من تو همین جمع ها به قول خودش فعالانه تر عمل بکنم و سعی کنم یه ارتباط مختصر برقرار بکنم
    بعد از هر مراسمی تا میرسیم خونه بحثامون شروع میشه ، که چرا فلانی رو تحویل نگرفتی ، چرا همش تو جمع پیرمردایی ، چرا قیافت اینجوری بود ، چرا اخم کردی و ............
    منم همیشه با لبخند و شوخی قضیه رو به خیر و خوشی فیصله دادم ، مادر هم چون حس میکرد به ازدواج فکر نمیکنم خیلی اذیت نمیکرد
    اما متاسفانه بعد از اینکه دختری که میخواستم بهم جواب رد داد ، مادر دیگه کوتاه نمیاد
    دائما منو به خاطر انتخاب این دختر سرزنش میکنه و معتقده تمام دلایل و معیارهای من فقط حرف بوده
    و من در عمل ثابت کردم جذب ظاهر یه دختر شدم !
    چون نه سنش متناسب با من بود نه شرایط خاص پدرش و نه حتی نحوه اشناییمون اونی بود که ازش حرف میزدم
    از طرف دیگه یکی دو ماه پیش پدرم مثلا میخواست کمک کنه (البته بیشتر قصدش این بود که حجت بر من تمام بشه ) تلفنی با استاد صحبت کرد ، نتیجه هم که از قبل معلوم بود
    با این تفاوت که گویا استاد خیلی سرد و خشک با پدرم صحبت میکنه
    و وامصیبتا که کسر شانی عظیم برای پدر بود که این کیه که به خودش اجازه داد با من اینجوری حرف بزنه !
    از اون روز رگبار حرفای مادر تمومی نداره که چطور اجازه میدی با شخصیت و غرورت بازی بشه و چرا اینقدر در مقابل دختری که کوچکترین توجهی بهت نمیکنه ضعف نشون میدی

    اینا رو گفتم که دلیل رفتار مادر رو توضیح بدم
    و اما در مورد رفتار جرات مندانه ، خیلی فکر کردم که چطور با مادر کنار بیام اما نمیتونم مثل قبل باهاش بحث کنم
    حس میکنم اعتماد به نفسم رو از دست دادم
    بیشتر از این بابت که شواهد حاکی از اینه که همونطور که مادر گفت حرف و عملم از هم فاصله دارن
    وقتی میخوام براش توضیح بدم که چرا به این دختر علاقمند شدم
    بهم میگه با کلمات بازی میکنی فقط بلدی حرف بزنی خودتم نمیدونی چی میخوای فقط ادعا داری و ...........
    من در کل خیلی ادم خونسردی نیستم خیلی خودم رو کنترل میکنم که چیزی نگم که بعدا پشیمون بشم

    چطور میتونم با این شرایط بدی که دارم رفتار جرات مندانه داشته باشم

  18. 4 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (دوشنبه 02 آبان 90)

  19. #20
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چطور میتونم در مورد معیارهای ازدواج با مادرم به توافق برسم

    خارپشت عزیز
    به نظرمن فعلا سکوت کن تا خودتت رو پیدا کنی.
    باور کنید قبلا از اینکه دلایلتون رو بگید می خواستم بگم فکر می کنم برای مادرتون گرون تمام شده که
    شما جواب نه شنیدید ولی منتظر موندم.
    ولی به نظر من شما اصلا کار اشتباهی نکردید و خیلی اقا با اعتماد به نفس و جسوری بودید که انچه که تو قلبتون بود رو بزبون اودید و خواستگاری کردید.
    حالا هم طوری نشده ان شا الله کسی که صلاحتونه در مسیر زندگیتون قرار می گیره.
    به نظر من در مورد رفتارها و صحبتهای مادرتون سکوت کنید و علنا اعلام کنید که فعلا قصد ازدواج ندارم
    که مادرتون هم مرتب ذهنش در گیر بحث با شما و یا مورد پیدا کردن برای شما نباشد.
    ان شاالله بعد از مدتی فکرتون آزاد تر می شه و اعتماد به نفستون بر می گرده و یک تصمیم جدی برای آینده می گیرید.
    موفق باشید.

  20. کاربر روبرو از پست مفید sanjab تشکرکرده است .

    sanjab (دوشنبه 02 آبان 90)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. عیب های عمده من ،هرکی میتونه برای یکیش راه حل بده
    توسط دنیای کوچک در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 اسفند 93, 00:29
  2. آیا می توانم برخی از ملاک ها و معیار هایم را نادیده بگیرم؟
    توسط ArBon در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 خرداد 93, 20:23
  3. توروخدا کمکم کنید من نمیتونم خودارضاییمو ترک کنم
    توسط حسین6868 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: شنبه 03 خرداد 93, 10:31
  4. معیارهای متناقض! (با توجه به اعتقاداتم چه کسی مناسب ازدواج با من هست؟)
    توسط titi321 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: یکشنبه 12 آذر 91, 13:46
  5. برخی از معیارهای ازدواج که کم تر به آن ها توجه می شوند
    توسط keyvan در انجمن معیارهای ازدواج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 مهر 88, 09:37

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.