به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 64
  1. #41
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 آبان 94 [ 22:44]
    تاریخ عضویت
    1389-7-11
    نوشته ها
    153
    امتیاز
    4,871
    سطح
    44
    Points: 4,871, Level: 44
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    803

    تشکرشده 795 در 162 پست

    Rep Power
    31
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    سلام فرشته مهربان
    يه سري جملات شهيد مطهري هست كه براتون مي نويسم. از كتاب بيست گفتار

    اثر شدايد و سختي ها ظاهر شدن گوهر واقعي هست به اين معني كه هر كس يك گوهر واقعي دارد كه رويش پوشيده است. مانند يك معدني است در زير خاك و اثر شدايد فقط اين نيست كه آنچه در زير خاك است نمايان مي شود واثر ديگر ندارد. نه اين طور نيست. بالاتر است. سختي ها اثر تكميل كردن و تبديل كردن و عوض كردن دارد. كيمياست. فلزي را به فلز ديگر تبديل مي كند. سازنده است. از موجودي موجودي ديگر مي سازد...
    در حديث انّ الله اذا احبّ عبداً غتّه بالبلائ غداً. غت به معناي غمس و فرو بردن در آب است. يعني خداوند وقتي كسي را دوست بدارد او را در شدايد فرو مي برد. به ميدان شدايد مي اندازد. چرا؟ براي اين كه راه بيرون آمدن از شدايد و راه شناوري در درياي گرفتاري را ياد بگيرد. جز اين راهي نيست. لطف و محبت خداست كه با مواجه ساختن بنده با مشكلات وسيله آموختن فن شناوري در درياي حوادث و سالم بيرون آمدن از ميان آنها را فراهم مي كند. پس قطعاً اين علامت لطف و محبت است.
    درباره بعضي از پرندگان مي نويسند براي اين كه حيوان به جوجه خود فن پرواز را ياد بدهد او را با خود از آشيانه بيرون مي آوردذ و در فضا بالا مي برد و آنگاه او را رها مي سازد. جوجه مدتي تلاش مي كند و پر مي زند تا خسته مي شود. همين كه در اثر خستگي مي خواهد به زمين بيفتد مادرش او را روي بال خود مي گيرد. پس از لحظه اي دو مرتبه او را از اوج بلندي رها مي كند. باز مدتي اين حيوان تلاش مي كن، پايين و بالا مي رود و خود را خسته مي كند. همين كه كاملاً خسته شد مادر دو مرتبه او را مي گيرد و روي بال مي نشاند و به همين ترتيب چند بار عمل مي كند تا فرزندش عملاً بر پرواز كردن مسلط گردد.
    شهيد مطهري

    رفتاري كه پرنده ي مادر با بچه ش داره مي بينيد چقدر شبيه رفتاري يه كه خدا با ما داره.
    گاهي يه عقاب انقدر رو شاخه مي شينه و پرواز نمي كنه كه پرواز رو فراموش مي كنه. يه روز كه اون شاخه مي شكنه مجبوره بپره. خدا اون شاخه رو شكست كه يادش بياره عقــابــه و قدرت پرواز داره.
    و اين كه
    براي عزيزتون مشكل سلامتي پيش اومد درسته، مشكلي كه شايد سخت باشه
    شما براي عزيزتون دعا مي كنيد. اگر كه حدس من در مورد سلامتي شون درست باشه اين كه در اين مورد براشون دعا مي كنيد بگيد خدايا بهش سلامتي كامل بده. خدا براي هيچ كس درد و رنج نمي خواد. خدا براي همه بهترين ها رو مي خواد چون عاشق بنده هاشه. مي گن وقتي چيزي از خدا مي خواي بدون اون خواسته پشت دره. امام صادق اين رو گفته. خودتون هم مي دونيد. پس بدونيد خواسته تون پشت دره. وقتي دعا مي كنيد با ايمان به اجابت دعا كنيد نه با ترس از عدم اجابت.
    و اين كه شما هم كمكش كنيد. گاهي يه راه حل عين يه معجزه خودش رو نشون مي ده و مي بينيد كه ديگه عزيزتون بيمار نيست.
    خيلي تو دنيامون معجزه داريم. معجزه چيز عجيبي نيست. فقط باور و يقين ماست كه به خواست خدا محقق مي شه.


    و اين كه نمي دونم حدسم درسته يا نه. اين كه كدوم پست شما باعث شد من اين حدس رو بزنم كه ممكنه عزيزتون بيمار باشه. شايد حدسم غلط باشه. در هر صورت اميدوارم كمكي كرده باشم.

  2. 11 کاربر از پست مفید raha تشکرکرده اند .

    raha (سه شنبه 25 بهمن 90)

  3. #42
    کارشناس افتخاری

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1390-1-25
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,231
    امتیاز
    15,345
    سطح
    79
    Points: 15,345, Level: 79
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 5
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,934

    تشکرشده 5,973 در 1,154 پست

    Rep Power
    148
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    سلام خانم،
    وقتي متن پست 39 رو خوندم ياد امام حسين (ع) افتادم و بي اختيار زمزمه كردم:
    الهي رضا برضائِكَ
    وَ
    صَبراً لِبَلائِك
    وَ
    تَسليماً لِقضائك لا مَعْبود سواك يا غياثَ المُسْتَغيثين

    آن حضرت در چنين شرايطي در صحراي كربلا، چنين دعا كرده بود..

    ___________________
    گاه زخمي كه به پا داشته ام.. زير و بم هاي زمين را به من آموخته است...

  4. 14 کاربر از پست مفید sci تشکرکرده اند .

    sci (یکشنبه 20 آذر 90)

  5. #43
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,297
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,544 در 2,270 پست

    Rep Power
    258
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    فرشته عزیز
    امیدوارم با نظر لطف و مرحمت حضرات ائمه ، رفع هم و غم از وجود نازنیت شده و گره از کارتون باز بشه .


    یه درخواست ازتون دارم ، قبل از اون بیان یه تجربه:

    ولله الاسماء الحسنی فادعوه بها.
    امام صادق (علیه السلام) در ذیل این آیه بیان زیبایی دارند و می‎فرمایند: «و الله ،نحن اسماء الحسنی فی القرآن»،

    بنابراین واسطه فیض برای استجابت دعا، حضرات معصومین(علیهم‎السلام) هستند.

    در زیارت جامعه عبارات دقیق و پر محتوایی می بینیم:
    «بِكُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِكُمْ یَخْتِمُ، وَ بِكُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ، وَ بِكُمْ‏ یُمْسِكُ السَّمآءَ اَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ اِلاَّ بِاِذْنِهِ وَ بِكُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَكْشِفُ الضُّرَّ»؛

    خطاب به ائمه طاهرین (علیهم‎السلام) می‎فرماید: عالم وجود وابسته به شما است. اگر زمین و آسمان پا برجاست به واسطه‎ی وجود شما است، اگر حاجتی از کسی برداشته می‎شود و یا مهمی از کسی رفع می‎شود، به برکت وجود شما بزرگواران است
    .
    قال المَهدي(عج): «أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم‏»
    «بحارالأنوار ،ج53 ، ص180 »
    برای تعجیل فرج بسیار دعا كنید، زیرا همین دعا موجب فرج و گشایش شماست.

    لازم دونستم تجربه ام رو خدمتتون بگم ، شما برای امام زمان عج دعا میکنی به برکت این دعا مشکل خودت هم حل میشه.


    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان

    باید مراقب باشم که از مسیر خارج نشم و این سخته . چون احساس مسئولیت ، دلسوزی ، محبت ، خیرخواهی ، و .... حجابهای نورانی و ترس از کوتاهی کردن حجاب ظلمانی مسیر هستند که تمرکز برآنها به جای توکل محض و خلوص و پرهیز از نتیجه گرایی می تواند به خارج مسیر بکشونه و رها به تدبیر خود شوی و ...... و من سخت در میدان این مبارزه ام .
    حالا از شما هم میخوام ، هر وقت فرصت داشتی این مطلب رو برا ما باز کن و تجربه ات رو بیان کن.


  6. 10 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (دوشنبه 21 آذر 90)

  7. #44
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 اسفند 95 [ 19:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    792
    امتیاز
    10,009
    سطح
    66
    Points: 10,009, Level: 66
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,528

    تشکرشده 4,871 در 817 پست

    Rep Power
    97
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    فرشته مهربان عزيزم... تو خودت استاد ما هستي و مسلما شرايط خودت را بهتر از ما مي تواني تحليل كني اما ما اينجا مي آييم تا يكسري نكته را به شما يادآوري كنيم كه شايد فقط كمي گرد فراموشي بر آن پاشيده باشد...(إن معَ العسرِ يسرا)

    در اينجا بخشي از سخنان زيبا و تامل برانگيز دكتر علي شريعتي را براي شما مي گذارم انشاءالله به آرامش واقعي برسي...

    پروردگارا!! به من آرامش بده:
    تا بپذیرم آنچه را که نمی‌توانم تغییر دهم!
    دلیری ده:
    تا بتوانم تغییر دهم آنچه را می‌توانم تغییر دهم.
    بینش ده:
    تا تفاوت این دو را بدانم.
    و مرا فهم ده:
    تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند.




  8. 8 کاربر از پست مفید سرافراز تشکرکرده اند .

    سرافراز (دوشنبه 21 آذر 90)

  9. #45
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 دی 93 [ 13:21]
    تاریخ عضویت
    1388-8-13
    نوشته ها
    302
    امتیاز
    6,606
    سطح
    53
    Points: 6,606, Level: 53
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 144
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    396

    تشکرشده 407 در 170 پست

    Rep Power
    47
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    سلام دوستان
    منم دعا ميکنم،فرشته جان خيلي خيلي دوستت دارم...

  10. 5 کاربر از پست مفید مي مي تشکرکرده اند .

    مي مي (جمعه 04 آذر 90)

  11. #46
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 شهریور 95 [ 04:50]
    تاریخ عضویت
    1387-7-19
    نوشته ها
    466
    امتیاز
    9,840
    سطح
    66
    Points: 9,840, Level: 66
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 210
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    880

    تشکرشده 885 در 224 پست

    Rep Power
    64
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    فرشته عزیز
    من چند روزی بود گرفتار بودم و تالار سر نزدم . از این بابت که هنوز هم درگیر مشکلت هستی از صمیم قلب متاسفم ولی از این بابت که به این مرحله رسیدی که خودت رو به خدا سپردی و آماده پذیرش خواست و مصلحت خدای بزرگ شدی واقعا خوشحالم ..با تمام وجودم برای حل گرفتاریت دعا می کنم ..از خدا می خوام همون اندازه که در وجود نازنینت مهربانی و دلسوزی قرار داده تا اینقدر خالصانه کمک رسان و همراه سایرین باشی به همان اندازه هم تو رو در سایه لطف و رحمتش قرار بده

  12. 8 کاربر از پست مفید f_z تشکرکرده اند .

    f_z (دوشنبه 01 اسفند 90)

  13. #47
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    بگو: «چه کسی شما را از تاریکیهای خشکی و دریا رهایی می‌بخشد؟ در حالی که او را با حالت تضرع (و آشکارا) و در پنهانی می‌خوانید؛ ( و می‌گویید: ) اگر از این (خطرات و ظلمتها) ما را رهایی می‌بخشد، از شکرگزاران خواهیم بود.» (انعام ۶۳)

    بگو: «خداوند شما را از اینها، و از هر مشکل و ناراحتی، نجات می‌دهد؛ ...» (انعام ۶۴، قسمت اول آیه)


    فرشته مهربان،

    کمک کردن به شما کمی سخت است. به خاطر اینکه ما فقط عادت داریم از صحبت های شما بیاموزیم. ولی دوست داشتم با شما همدلی کنم.

    هرچند که از مشکل پیش آمده آگاه نیستم و در این حد می دانم که نگران یکی از عزیزانتان هستید.

    فکر می کنم ما فقط باید در حد توانمان به نزدیکانمان و عزیزانمان کمک کنیم و باید این رو به خاطر داشته باشیم که نگهبان و یاور اصلی ما خدا است. بسپاریدش به خدا و نگران چیزی نباشید.
    اول او را به خدا بسپارید و خیالتان راحت باشد که خدا بهترین نگهدارنده است و خدا برای شما و او بهترین را می خواهد. و بعد در پناه حق هر کمکی از دستتان بر می آید انجام دهید.


    آيا خدا براى بنده‏اش [در همه امور] كافى نيست؟ (زمر 36)
    و خدا داناتر است به دشمنان شما، و همین بس که خدا دوستدار و یاور [شما‏] باشد. (نسا 45)
    و بر خدا توکّل کن! کافی است که او یار و مدافع تو باشد. (نسا 81)


    می دانم با توانایی هایی که دارید، حتماً از این امتحان سربلند بیرون می آیید.

    موفق باشید.

  14. 8 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (سه شنبه 25 بهمن 90)

  15. #48
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    یاران عزیز و صمیمی

    bahar.ghamgin ، raha ، sci ، baby ، سرافراز ، مي مي ، f_z ، hamed65


    حرفها و همدلیها و دعاهای خیرتان فوج فوج انرژی نثارم ساخت . و چقدر به آن نیاز داشتم .

    به لطف همین دعاها این مشکل تا اینجا به زیباترین شکل گره گشایی شده و حکمتها و برکات از آن هر روزه نصیبمان می شود . آنچه من و خانواده مصمم برآن بودیم این بود که درست تدبیر کنیم و خدایی پیش رویم و به لطف همین دعاها اینگونه شد تاجایی که گاه اعجاب بر حاصل ما را فرا گرفته و می گیرد نزدیک به 20 روز در تب و تاب مسئله بودیم و اکنون مسئله در راه صحیح خود قرار گرفته و هر روزه بابی جدید از برکات و خیراتش بر ما آشکار می شود و این چیزیست که افزون بر انتظار ما بوده یعنی می دانستیم صبر و توکل و درست پیش رفتن خیر را به دنبال دارد اما آنچه این روزها وقتی هر کدام بر می شمریم که چه ها نصیب داشته می یابیم که این برکات را فکر نمیکردیم و پیش آمده . از گفتن قاصرم اما همینقدر بدانید که معجزه دعای جمعی آن هم از دل برآمده را به عینه دیدیم و من امید وافر دارم که تک تک دعا گویان از برکت دعایی که کردند خود نیز به بهترین وجه برخوردار گردند و این چیریست که به جد برای همه از خدا خواسته ام از عمق جان و صمیم قلب و امید به اجابتش نیز دارم .

    خداوند همه ما را همیشه به راه خیر مستدام بدارد . ان شاء الله .

    بعضی درسها و برکات مسئله پیش آمده گفتنی است که از خدا میخواهم توانم دهد تا قلمی کنم و سر فرصت تقدیم کنم .


    نقل قول نوشته اصلی توسط baby

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان

    باید مراقب باشم که از مسیر خارج نشم و این سخته . چون احساس مسئولیت ، دلسوزی ، محبت ، خیرخواهی ، و .... حجابهای نورانی و ترس از کوتاهی کردن حجاب ظلمانی مسیر هستند که تمرکز برآنها به جای توکل محض و خلوص و پرهیز از نتیجه گرایی می تواند به خارج مسیر بکشونه و رها به تدبیر خود شوی و ...... و من سخت در میدان این مبارزه ام .
    حالا از شما هم میخوام ، هر وقت فرصت داشتی این مطلب رو برا ما باز کن و تجربه ات رو بیان کن.


    جناب بی بی

    اجازه میخواهم در فرصتی مقتضی و یافتن تمرکز کافی آنرا نگاشته و تقدیم کنم . انشاء الله که توفیق حاصل آید .

    جزاکم الله خیرا



    .

  16. 14 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (پنجشنبه 10 آذر 90)

  17. #49
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 آذر 90 [ 04:12]
    تاریخ عضویت
    1390-7-12
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    1,030
    سطح
    17
    Points: 1,030, Level: 17
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 70
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    25

    تشکرشده 25 در 8 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    سلام
    فرشته مهربان ....خواهر مهربان
    گفتنی ها رو دوستان گفتن
    ولی
    من هر وقت امدم تو این تالار ...بزرگترین لذتم خوندن پستهای شما بوده و هست
    امیدوارم به خاطر قلب پاک شما و اینکه همیشه هدفتون کمک به خلق خدا بوده ...خود خدا به داد دل شما برسه
    خیلی مهمه
    که بی ریا و بدون ادعا به مردمت کمک کنی
    باری از دل غمگین برداری....همراهیشون کنی(امیدوارم یه روزی کیمیا نشه تو کشورمون) ..

    ایمان داشته باشین دعاهای خیلی ها پشت سر شما و خانواده محترمتون هست
    تبریک می گم به پدر و مادری که چنین فرزندی دارند...



  18. 7 کاربر از پست مفید نتهاترین تنها تشکرکرده اند .

    نتهاترین تنها (دوشنبه 21 آذر 90)

  19. #50
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 آذر 90 [ 16:14]
    تاریخ عضویت
    1390-9-16
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    910
    سطح
    16
    Points: 910, Level: 16
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: واسه فرشته مهربان

    باسلام به همه شما مهربانان خیلی اتفاقی این تاپیکو باز کردم اما نتوستم بی تفاوت از کنارش بگذرم منم از صمیم قلب از خداوند خواستارم که هرچه زودتر مشکل شما هرچی که هست ختم به خیر بشه ان شاءا..

  20. 4 کاربر از پست مفید hastiiii تشکرکرده اند .

    hastiiii (سه شنبه 25 بهمن 90)


 
صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.