ترانه،
اوه چه احساس بدی داری خانوم! چه خبره!؟!؟ یه خورده آروم تر ما هم برسیم!
اول که مبارک باشه!
دوم اینکه خانوم! شما باید بدونید که الان هفته ششم بارداری شماست! یعنی یکی از بحرانی ترین زمانهایی که یک زن در زندگی تجربه می کنه! اما چه اتفاقی داره می افته که می گیم تا هفته 12 وضعیت کاملا بحرانیه!؟
الان شما در وضعیت نرمالی از نظر فیزیولوژیک نیستید و PERINATAL DEPRESSION یا افسردگی بارداری رو تجربه می کنید.. هیچ دو زنی نیستند که این دوران رو مثل هم تجربه کنند!
تحریك پذیری بهمراه كاهش آستانه تحمل ، نبش قبر مشکلات گذشته، این تفکر که این کودک بی گناه چه آینده ای داره، بد بخت شد رفت! او هم باید مثل من با مشکلات درگیر بشه!
گریه کردن زیاد! بغض کردن! حساس شدن! احساس نابودی کل زندگی و پشیمانی شدید!
فکر سقط جنین!
کاهش تمرکز و ناتوانی در تصمیم گیری حتی تصمیمهای کوچک!
اختلالات فیزیولوژیک مثل سردرد، درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و احساس خفگی و كلافگی
همه اینها از علائم این افسردگی است خانوم که تا قبل از هفته 12 با شما همراهه و دلائل بسیاری داره مثل تغییرات هورمونی بدن شما با حضور این آقا پسر یا دختر خانوم گل!
نگذارید مشکلات شما رو اذیت کنه، این افکار منفی رو کلا از ذهنت پاک کن! این فکرهای انتقام و سقط و ...
مشکلات مالی چیزی نیست که غیر قابل حل باشه... حتما قابل حل و کنترله! ذهنت رو در گیر نکن!
رژیم غذاییت رو کنترل کن!
یک کلاس یوگا ثبت نام کن یا خودت توی خونه تمرینات ساده اون رو انجام بده!
حتما روشهای ریلکسشن رو انجام بدید!
حتما مدیتشن کنید در طول روز! تمرینات تنفسی انجام بدید!
مصرف ویتامینها مثل ویتامینهای گروه B بخصوص B6 می تونه برای شما بسیار مفید باشه! با پزشک متخصص زنان خودتون این رو در میون بگذارید و بخواهید به شما کمک کنند و رژیم غذایی رو توصیه کنند که این افسردگی رو کم کنه!
( چون به دلیل عدم معاینه بالینی شما نمی شه دقیقا چیزی رو به شما توصیه کرد)
دوستانت رو فراموش نکن! می دونی تو الان یک گوش نیاز داری! همین! اصلا دنبال راهکار نباش! بشین و درد دل کن!
هر چقدر خواستی اینجا بنویس... از مشکلات! از بغضها! درد دل اینجا برای شما آزاد!
دوستان مدیر : اگر ترانه خواست بگذارید هر چه قدر خواست تا 50 صفحه درد دل کنه!
پیاده روی رو فراموش نکن
دوستانت رو ببین! صداشون رو بشنو!
رقص سبک یادت نره... فعلا خوبه!
موسیقی با هدفون در حین پیاده روی سبک!
عدم حضور در موقعیتهای پر تنش! به هیچ وجه!
افکار منفی رو همین الان استپ بده! بهشون بگو: بسه بابا! ولم کنین!
همه چیز به زودی بهتر می شه...
در مورد مسائل مالی بعد از اینکه کمی آروم تر بودید صحبت می کنیم!
در تریمستر دوم، وضعیت بهتر خواهد بود
سوالی بود بپرس... نترس!
____________
از دوست عزیزم دانوب، به دلیل اینکه تاپیک شما رو یادآوری کردند سپاسگزارم









علاقه مندی ها (Bookmarks)