به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 41

موضوع: تعیین مهریه

  1. #31
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: تعیین مهریه

    پست های دوستان رو خوندم....
    فقط در مورد پست اخرت : هیچ وقت بخاطر ترحم از منطق کوتاه نیا
    شما فعلا کاری که فکر و منطقت میگه انجام بده
    خدا هم در این صورت کمکت خواهد کرد

    موفق باشی

  2. 3 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (جمعه 26 اسفند 90), کلانتر جو (شنبه 28 بهمن 96)

  3. #32
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: تعیین مهریه

    بچه ها امشب با باباش صحبت کردم
    گفت "من اصلا با مهریه بالا موافق نیستم ولی خانمم میگه مهر دختر داییش 800 سکه هست و دخترم اگه مهریه اش خیلی کم باشه تو سرش زده می شه"
    حالا نظرتون چیه؟

    یه درد دل:
    حیف شد، قبلا مدیران سایت و ... می اومدن نظر می دادن ولی افسوس از الان که فکر کنم همه درگیر کارهاشونن
    باور کنید نظرتون رو بگید و کمکم کنید خدا هم کمکتون می کنه
    باور کنید

  4. کاربر روبرو از پست مفید جویای نیمه گمشده تشکرکرده است .

    کلانتر جو (شنبه 28 بهمن 96)

  5. #33
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 01 اردیبهشت 97 [ 02:14]
    تاریخ عضویت
    1390-1-11
    نوشته ها
    1,700
    امتیاز
    16,289
    سطح
    81
    Points: 16,289, Level: 81
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 61
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,578

    تشکرشده 5,967 در 1,568 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    203
    Array

    RE: تعیین مهریه

    به نظر خانواده منطقی ای میان. خوب شما از یک بزرگتر فامیل بخواهید که با شما برای صحبت بیایند حتما روی او رو زمین نمی زنند. قبلش هم از دختر خانم و پدرش بخواهید مادرشون رو کمی اماده کنند. به نظرم مثلا بگویید یک مقداری باشد بین حرف ما و شما. نه حرف ما و نه حرف شما.
    البته باز به نظرم خوب فکر کنید و مزایا و معایب هر کدام از انتخابهایتان را بنویسید . و اینکه پیامد هر کدام چه می تواند باشد. اگر انتظار انعطاف از طرف مقابل دارید شما هم کمی منعطف تر و صمیمی تر برخورد کنید .

  6. 3 کاربر از پست مفید deljoo_deltang تشکرکرده اند .

    deljoo_deltang (شنبه 27 اسفند 90), کلانتر جو (شنبه 28 بهمن 96)

  7. #34
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array

    RE: تعیین مهریه

    سلام

    نمیدونم چرا دلجو دلتنگ عزیز گفته منطقی به نظر میان؟!

    مگه مهریه دختر دایی و دختر خاله و ....میشه ملاک زندگی بچه شما؟!
    پس فردا اگر کارشون به طلاق بکشه دختر این اقا هم باید کارش به طلاق بکشه؟؟!!

    یعنی یک مرد به عنوان پدر خانواده نمیتونه به زنش بگه نه؟!

    احتمالا خانواده زن سالاریه و این نکته خیلی مهمه

    ضمن اینکه مشخصه حرف مردم براشون خیلی مهمه.فکر نمیکنید با این اعتقادی که دارن سر مسائل عقد و عروسی و خرج و مخارجش یکمی به شما فشار بیارن؟!

    مثلا بگن چون دختر داییش تالارش تو فرمانیه بوده اگر ما مثلا پایین تر بگیریم تو سر دخترمون میخوره!!
    به نظرم اگر میخوای با این خانواده وصلت کنی برو دختر دایی و توقعاتش رو بیشتر بشناس

    بعدشم فکر میکنید با چونه زدن چقدر ازین 800 تا کم بشه؟مثلا بشه 500 تا؟500 میلیون تومن؟!

    من خودم به همه دختر و پسرا(فرقی نداره) میگم بابا جون تعادل داشته باشید

    بالا بودن مهریه خوشبختی نیست.خیلی از مراجع من بودن که خانوم فقط به خاطر بالا بودن مهرهی و طمع پول درخواست مطالبه مهریه کرده.نه اختلافی داشتن ..نه مشکلی...

    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  8. 7 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    maryam123 (شنبه 27 اسفند 90), کلانتر جو (شنبه 28 بهمن 96)

  9. #35
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: تعیین مهریه

    خیلی ممنون از خانم maryam123

    اگه فضولی نیست شما روانشناسید؟ چون گفتید مراجع من...

    دقیقا همینطوره

    منم از همین نگرانم. چون من فردا دیگه زندگی ای ندارم. زندگی من با دختر دایی و کی و کی مقایسه میشه و ما باید همیشه مث اونها باشیم که مشکلی پیش نیاد.


  10. کاربر روبرو از پست مفید جویای نیمه گمشده تشکرکرده است .

    کلانتر جو (شنبه 28 بهمن 96)

  11. #36
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: تعیین مهریه

    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123
    اول اینکه حق طلاق و حق مسکن و ...رو به خانومها نباید داد
    نقل قول نوشته اصلی توسط deljoo_deltang
    اگر انتظار انعطاف از طرف مقابل دارید شما هم کمی منعطف تر و صمیمی تر برخورد کنید .
    دوست عزیز

    دوستی گفتند که حقی به خانمها ندید چون خانمها احساساتی هستند

    و دوست دیگری گفتند که اگر می خواهید آنها انعطاف داشته باشند شما هم انعطاف داشته باشید.

    من با نظرات دلجوی عزیز موافقم.

    در هر رابطه ای حتی رابطه با دشمنتان هم برنده - برنده فکر کنید.

    یعنی بفکر مغبون کردن کسی نباشید که در این رابطه دیر یا زود شکست خواهید خورد.

    ببین دوست عزیز اگر واقعاً دختری که یافته ای ارزش دارد که بدسش آوری و می توانی تا

    اندازه زیادی به او اعتماد کنی که همسر و مادر فرزندانت باشد تا آنجا که نه خیلی متضرر

    شوی و نه خیلی آنها غمگین از این وصلت باشند کنار بیا.

    ما در این جامعه زندگی می کنیم و باید بسیاری از عرفها را رعایت کنیم. شاید تا انداره ای

    بشود به آنها حق داد که می خواهند پاره تنشان را همسر شما کنند و نیاز به ضمانت دارند.

    ودر مورد حقوق دیگر که دوستی گفته بود آنها را نباید به خانمها داد من با ایشان کاملاً مخالفم

    شاید در جوار ایشان زنان احساساتی تر از مردان و بی منطق تر عمل کرده اند ولی من در

    اطراف دیده ام که زنان مدیریت موفق تر و شایسته تری برای امور زندگی داشته اند.

    چه بسیار مردانی را دیده ام که بخاطر هوس بدنبال همسر دیگری رفته و زن و فرزندان خود را

    یا با طلاق بدون طلاق و بدون هیچ پشتوانه ای رها کرده اند به امان خدا ولی کمتر زنی را دیده ام که حتی در سخت

    ترین شرایط هم فرزندان خود را به حال خود رها کند و به دنبال مرد دیگر و یا زندگی دیگری برود.

    کافی است در اطراف و در همین سایت چرخی بزنی و ببینی که زنان اصولاً برای بهتر شدن زندگیشان بیشتر تلاش می کنند.

    و کمتر زنی راضی به جدایی و طلاق است هرگاه همسر معقولی داشته باشد.

    بهر حال یافتن همسر مناسب چندان کار ساده ای نیست و اگر میلیون میلیون پول و طلا داشته

    باشی و همراهی مناسب ندا شته باشی چندان دلنشین نیست. اگر ارزشش را دارد دلشان

    را بطوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب بدست آور.

    موفق باشی.


  12. 3 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .

    sanjab (چهارشنبه 22 شهریور 91)

  13. #37
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 05 فروردین 91 [ 21:55]
    تاریخ عضویت
    1388-10-28
    نوشته ها
    36
    امتیاز
    2,704
    سطح
    31
    Points: 2,704, Level: 31
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 46
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    22

    تشکرشده 22 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تعیین مهریه

    شناخت ادم ها خیلی سخته نمی شه گفت چون 100 نفر مهریه شون رو به اجرا نگذاشته اند به دلایل واهی نفر 101 هم این کارو نمی کنه و یا بر عکس ...
    ولی من می خوام از زن نجیب و پاکدامن ایرانی سخن بگویم زنی که با تمام سختی ها دوشا دوش همسرش قدم بر می دارد و تمام مسئولیت های زندگی را به گردن می گیرد . هم کار می کند هم درس می خواند تمام کارهای خانه و مراقبت از فرزندان را انجام می دهد ولی بعد از چند سال مرد هوس می کند زن دیگری بگیرد ولی کماکان زن سعی می کند بنیان خانواده اش را حفظ کند نه به خاطر منافع خودش بلکه به خاطر بچه های اون زندگی و حتی حاضر نمی شه مهریه اش رو به اجرا بزاره

    به نظر شما می شه کار این زن رو با پول معاوضه کرد ؟؟؟

    برادر عزیزم شما باید اون خانم رو در درجه اول بشناسید بعد در مورد مهریه اش تصمیم بگیرید

  14. 2 کاربر از پست مفید آناهیتا تشکرکرده اند .

    آناهیتا (شنبه 27 اسفند 90)

  15. #38
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array

    RE: تعیین مهریه

    سلام

    من دانشجو فوق لیسانس علوم تربیتی هستم.و به به صورت داوطلبانه با یک موسسه مشاوره همکاری میکنم



    سنجاب عزیز
    این نظر شخصی من نیست.حرف صریح قرآنه.در قران مسئله حق طلاق مطرح شده.مگر نه اینکه ما اعتقاد داریم که قرآن کتاب به روزیه؟

    بله..هستن زنانی که خوب اینجور مسائل رو مدیریت میکنن اما بالا بریم و پایین بیاییم عاطفه یک زن چند برابر یک مرده
    زنها در مواجه با مشکلات اولین عکس العملشون عاطفیه.بعد اگر جواب نداد منطقی فکر میکنن

    اقای جویا نیمه گمشده

    شما اول خوب این خانوم رو بالا پایین کنید
    ببینید ایا نظرش هم مثل مادرشه؟ایا برای اون خانوم هم دختر دایی و کارهاش مهمه؟
    هرچند که در اکثر موارد مادر تاثیر زیادی روی دختر میذاره.اما با حالت خوشبینانه میگیم شاید تاثیر این مادر در این مورد روی این خانوم کم بوده

    الان قرار شده اونا خبر بدن؟بعد از اون صحبتی که با پدرش داشتین قرار شد اونا جواب بدن یا شما؟
    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  16. کاربر روبرو از پست مفید maryam123 تشکرکرده است .

    maryam123 (یکشنبه 28 اسفند 90)

  17. #39
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 28 اسفند 90 [ 00:11]
    تاریخ عضویت
    1390-1-03
    نوشته ها
    206
    امتیاز
    2,914
    سطح
    33
    Points: 2,914, Level: 33
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    248

    تشکرشده 254 در 122 پست

    Rep Power
    36
    Array

    RE: تعیین مهریه

    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123
    اقای جویا نیمه گمشده

    شما اول خوب این خانوم رو بالا پایین کنید
    ببینید ایا نظرش هم مثل مادرشه؟ایا برای اون خانوم هم دختر دایی و کارهاش مهمه؟
    هرچند که در اکثر موارد مادر تاثیر زیادی روی دختر میذاره.اما با حالت خوشبینانه میگیم شاید تاثیر این مادر در این مورد روی این خانوم کم بوده

    الان قرار شده اونا خبر بدن؟بعد از اون صحبتی که با پدرش داشتین قرار شد اونا جواب بدن یا شما؟
    ببینید بهم گفته روز اول بهم گفت نظرش همین 600 سکه + خانه بوده ولی وقتی دیده من نظرم روی مهریه کمه خودش قبول کرده و الان میگم برو به مامانت بگو میگه باید تو روشون وایسم.

    گفتم بابات که مهربونه برو به بابات بگو الان میگه بابام هم نظرش نظر مامانمه
    و هر چی من میگم قبول می کنه در مورد مهریه.(یعنی ظاهر قضیه اینه که میگه من مشکلی ندارم ولی مامانم گیر میده جدیدا گفته بابامم گیر میده!)
    الانم وقتی با باباش صحبت کردم (البته تلفنی) باباش همون بهانه دختر دایی رو پیش کرده و از طرفی میگه هر چی من دوست دارم مهریه کنم باشه عندالمطالبه (چه یکی چه صدتا) و مابقیش باشه عند الاستطاعه
    یعنی چی؟ یعنی حرف همون حرف خودشون. یک کلام

  18. #40
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: تعیین مهریه

    چند نکته که از پست اخرت متوجه شدم
    معمولا دختر از مادر خود الگو گیری می کند .
    به نظر می رسد که در خانواده این دختر خانم ، زن سالاری حاکم باشد

    فقط دوست من ، من با کلی وسواس این پست رو دادم و همه اش حدس هست و امید وارم تاثیر سو در صورت نادرست بودن نگذارد. فقط یک توصیه بود که شما در نظر بگیری و ببینی ایا واقعا اینطور هست یا نه

    نکته بعدی چشم تو هم چشمی هست که ممکنه در زندگی اینده ات تاثیر بدی بگذاره. فردا ممکنه ان دختر دایی بشه سنگی بر سر شما... باز هم این فقط یک نظر بود و کاملا امکان غلط بودنش هست

    نکته اخر: یعنی چی حرف فقط حرف خودشون؟ دوست من ، حرف اگر منطقی باشه ،چه حرف شما باشه چه حرف من باید مورد قبول شما واقع بگیره... حالا ببین منطقی هست یا نه؟

    موفق باشی

  19. 3 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (یکشنبه 28 اسفند 90)


 
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خواهر شوهرم برام حد و مرز تعیین میکنه
    توسط نشاط زندگی در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 اردیبهشت 96, 11:11
  2. سرنوشت از قبل تعیین شده؟
    توسط saminnaz2 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 29 شهریور 95, 08:45
  3. نیاز به مشورت در رابطه با مهریه تعیین شده
    توسط flush در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 19 خرداد 94, 10:43
  4. تعیین کننده ترین عامل در مقدرات بشر
    توسط hamed-kr در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 09 مرداد 93, 23:40
  5. آزمون تعیین طول عمر
    توسط Niloo55 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 29 بهمن 87, 17:03

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.