به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 21 تا 23 , از مجموع 23

Threaded View

  1. #21
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: شک در راه شناخت همسر

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    اگر از همون اول هدفت و شرایطتو از نامزدی بگی این مشکلات به وجود می نیاد.ولی اگر طوری رفتار کنی که انگار دخترو پسندیدی

    و بعد از چند ماه بگی من این دخترو نمی خوام،خانوادش فکر می کنن دخترشون بازیچت بوده.معمولن هم اگر طرف مقابل مورد قبول

    نباشه طی چند روز اول مشخص می شه.
    یک نمونه برایتان میارم از بخش مشاوره سایت تبیان
    کوتاه هست
    حتما نگاهی بهش بنداز
    نظرت در این مورد خونواده ها چیه فرهنگ عزیز؟
    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=851&consultationID=814260

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهار66
    اقا ایدین منم تو جبهه شما هستم..چون چیزایی که میگید برای من اتفاق افتاده.مثلا یه نفر بود خوب بعد از مدتی ما بهشون جواب رد دادیم کلی بهشون برخورده بود این ور و اونور از ما گله میکردن.

    اما
    من هنوز نظرم اینه که اشنایی خودتون کوتاه باشه.ضمنا شما پسر هستی و راحت تری میتونی به مامانت بگی اما به این صورت که مامان من اصلا نمیشناسمش..بنابراین معلوم نیست.شاید اصلا نپسندیدمش..خوب این برای پسرا قابل قبولتر هست تا دخترا...

    ضمنا وقتی شما به خونوادت ok اولیه رو میدی تا برید رسما خواستگاری یعنی حتما تو اصول اولیه پسندیدیش و وقتی خواستگاری میرید خودتون و خونوادتون رو تو یه جبهه بذارید مثلا اگه با خونوادتون درباره تردیدهاتون صحبت کنید تا راحتتر شرایط شما و احیانا جواب منفیتونو قبول کنند.میدونم سخته اما باور کنید اگه اشنایی دو نفرتون طولانی باشه خواه نا خواه وارد یه فاز دیگه میشید و ممکنه یا تصمیمی غلط واسه زندگیت بگیری یا اصلا راه به خطا برید.

    ضمنا مگه شما میخواید چیکار کنید...؟؟؟یه مرحله از شناخت با تحقیق بدست میاد..یه مرحله با صحبت دو طرفه..یه مرحله با شناخت خونواده..یه مرحله با کمک مشاور

    شما همین مراحل رو طی کنید مهارتهای زناشویی خودتونم بالا ببرید موفق میشید.

    مشکل اکثر ماها اینه که اصلا همین مراحل رو هم طی نمیکنیم.دل میبندیم وابسته میشیم و میگیم یا این یا هیچ کس دیگه:)

    موفق باشید
    یک سری تناقضات گفتاری و رفتاری در فرهنگ ما وجود داره بهار خانم...
    و این مشکل اصلی در فرایند شناخت هست
    من تا حدود زیادی سعی کردم روش درست رو برای خودم انتخاب کنم
    ولی هنوط ابهاماتی برام وجود داره
    مثلا مشخص کردن مقدار مهریه در صورتی که خونواده ها اطلاع ندارن
    و یا مقبولیت خانواده ها ...
    از طرفی اصرار به تسریع در فرایند شناخت و عدم بازگشت از مرحله نامزدی در فرهنگ باوری مردم... و در صورتی مخالفت کنی بسیار مورد شماتت قرار میگیری

    بخش ادامه صحبت های شما هم مورد قبول من هست

  2. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (چهارشنبه 03 خرداد 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:36 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.