به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 10 آذر 91 [ 16:59]
    تاریخ عضویت
    1391-6-17
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    363
    سطح
    7
    Points: 363, Level: 7
    Level completed: 26%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 7 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چیککار کنم که خانوادم با مهریه پایین موافق باشن

    نقل قول نوشته اصلی توسط mr6262
    پس شما با اين آقا حسابي صحبت كنيد به صورت منطقي و اروم. عصبيش نكنيد و از موضع ضعف هم وارد نشيد. اگر نميخوايد حرفتون 2 تا بشه، بگيد خانوادتون اصلا با 14 تا موافقت نمي كنن. خودتون هم بايد از احساساتتون كم كنيد.

    براي ايشون مثال بياريد كه اين مسئله مي تونه باعث بهم خوردن نامزدي بشه. بهش اطمينان بديد كه شما از اين مسئله سو استفاده نمي كنيد و حالا كه خانوادش مشكلي ندارن ايشون هم رضايت بده. براش مثال بياريد كه اگه 10 نفر به خاطر مهريه به مشكل خوردن، 1000 نفر هم دارن بدون توجه به اين مسئله زندگي مي كنن. كلا با حرف زدن راضيشون كنيد

    در ضمن زياد اين مسئله رو طولاني نكيند،‌چون وقتي خانوادتون ببينن كه اقا پسر كوتاه نمياد به خاطر شما، از چششون ميافته. سياست ميخواد اين مسئله. فاصله نندازيد و تا ميتونيد با حرف زدن با اون آقا و تفاهم سر يه مقدار مناسب بين 100 تا 200، به خانواده هم اطلاع بديد. به هر پدرو مادري بگيد 14 تا سكه معلومه ميترسن و رضايت نميدن. شما هم الان زمانه خوبيه كه ببينيد اون آقا پسر چقدر انعطاف نشون ميده. باهاش صحبت كنيد و بيايد اينجا عنوان كنيد كه به كجا رسيديد تا بيشتر راهنمايي كنيم انشاا..

    در ضمن راه ديگه اي هم هست اينكه مثلا پيشنهاد بديد مثلا n" تا سكه + ماهي 1 سكه تا m" سال. و اين nوm‌ديگه بر اساس ميانگين رضايت خانواده ها به يه نحوي انتخاب بشه
    من دیشب امروز با دو طرف صحبت کردم آقا پسر میگه تو صحبت کن ببین چقد پایین میان ولی خودم حس می کنم مد نظرش رو 100 سکه تا 200 سکه هست یعنی حس می کنم میخواد من صحبت کنم و نظر خانوادم رو برای مهریه پایین جلب کنم که آماادگی داشته باشن ولی خود من هم رو 14 سکه و با خانوادمم که صحبت کردم رو 500 سکه در نهایت راضی شدن

    ولی بازم استرس دارم چون خانوادم میگن اگه بخوایم پایین تر بیایم باید یه شرطی هم کنارش بزاریم که تضمین کننده باشه ولی از نظر من مهم اسمیه که تو شناسنامت میاد و ثبت میشه که دیگه جبران پذیر نیستو آیندت به اون بستگی داره حالا اگه خوب باشه که چه خوب ولی اگه بد شد عمرته که تلف شده و احساست و روحت که لطمه دیده و نه با مهریه جبران میشه این لطمه تا با وسایلش که اگه نظر منو بخوان وقتی که خودش نباشه دیگه پول و مال و اموالش اصلا خیر نداره برا آدم

    بهر حال برام دعا کنید ... من اصلااز چونه زنی سر مهریه وسط جلسه خواستگاری بیزارم اینکه مثل یک وسیله باهات برخورد می کنن و روت چونه می زنن و هی 50 تا 50 تا بالا پایینت می کنن من این تجربه رو داشتم واقعا حس وحشتناکیه که باهات مثل جنس برخورد بشه نه انسان
    وقتی هم اقا پسر توان دادن مهر رو نداشه باشه این عقد از نظر شرعی باطل محسوب میشه و
    از طرفی هم مهریه در اصل هدیه ی مرد به زنه و من به این اصل معتقدم و برای هدیه هم همیشه اهدا کننده مقدارش یا نوعش رو تعیین می کنه نه اهدا شونده در حد توانش هدیشو می خره این جامعس حالا دیگه بعد از این همه سال معنیشو عوض کرده و گفته باید خانم و خانوادش تعیینش کنن و ضرورت جامعه باعث شده بگن یه جوری تعیینش کن که مرد نتونه پرداختش کنه
    به نظرم این دیدگاه معنیش اینه که اصلا طرف رو نشناختی و با شناخت هیچ جلو اومدی ... ولی من به این شناخت رسیدم گفتم که اولش من از این آقا و خانوادش به شناخت رسیدم یک ماه دوماه هم نبوده از بهمن سال گذشته بوده و درسته که بگن هنوزم کمه ولی با این دیدگاه که با 14 سکه ائمه اطهار زندگیم رو در پناه خودش قرار بده و یک شروع تبرک شده رو داشته باشم و واقعا به این اصل اعتقاد دارم ..


  2. 4 کاربر از پست مفید sepidehlarki تشکرکرده اند .

    mohammad6599 (جمعه 02 فروردین 92), sepidehlarki (پنجشنبه 28 دی 91), کلانتر جو (یکشنبه 29 بهمن 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. لطفا راهنماییم کنید
    توسط bita2 در انجمن اختلاف با خانواده در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: پنجشنبه 31 مرداد 92, 12:17
  2. راهنماییم کنید لطفاً
    توسط roze siah در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: پنجشنبه 10 مرداد 92, 10:02
  3. می خوام ارشد حتما حتما قبول شم البته با این شرایط.... لطفا راهنماییم کنید
    توسط sami92 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: یکشنبه 02 تیر 92, 12:07
  4. راهنماییم کنید همسرم را برگردونم
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 73
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 خرداد 92, 00:46
  5. آیا درانتخابم اشتباه کردم یانه؟(لطفا راهنماییم کنین)
    توسط هیلان در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 09 فروردین 90, 14:04

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:25 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.