به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 48
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 02:46]
    تاریخ عضویت
    1391-4-07
    نوشته ها
    487
    امتیاز
    1,771
    سطح
    24
    Points: 1,771, Level: 24
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3,685

    تشکرشده 3,700 در 587 پست

    Rep Power
    63
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....



    شوكا جان اتفاقا من تجربه خودم رو بهت گفتم

    بله روال عموم هموم سكه است كه متناسب با تغييرات جامعه قيمتش ثابت نيست و متغيره و اين به نفع شماست

    حرفهاي لبخند كاملا درسته ,نميشه نصف ايراني و نصف غربي فكر كرد

    اما ما داريم توي ايران زندگي ميكنيم كه مهريه خواه نخواه تنها و تنها جيزيه كه ممكنه(باز هم ميگم ممكنه) يه جايي به دردش بخوره

    عرفش رو هم طبق وجهه خانواده و شان خودت تعيين كن و اصلا نگران اين كه زياده يا كمه نباش و طبق شان خودت
    تعيين كن

    لطفا تو اين مورد هم روم نميشه و اخه نميشه رو كامل بزار كنار



    http://www.hamdardi.net/imgup/42110/...91a849fe87.gifترجیح میدهم حقیقتی مرا آزار دهد تا اینکه دروغی آرامم کند...

  2. 8 کاربر از پست مفید z o h r e h تشکرکرده اند .

    z o h r e h (شنبه 18 شهریور 91)

  3. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    ارش عزیز

    ایشون تابعیت میگیرن و میان ایران وفعلا قصد برگشت نداریم

    چون شرط من برای ازدواج با ایشون ،زندگی تو ایران هست و ایشون تا قبل از آشنایی بامن قصد برگشتن نداشت اما الان میخواد برگرده

    اما شاید برای سالهای خیلی آینده بریم کانادا....

    نمیدونم .از یه طرف واقعا خجالت میکشم بگم این قدر سکه میخوام.....دوست ندارم اول زندگی پای حساب کتاب و دو دو تا چهار تا باز شه...........از یه طرف هم واسه آینده ی خودم نگرانم و میخوام درست تصمیم بگیرم

    نمیدونم آیا درست میگم یا نه؟؟؟


  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 13 آبان 91 [ 23:06]
    تاریخ عضویت
    1391-4-18
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    609
    سطح
    12
    Points: 609, Level: 12
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    148

    تشکرشده 148 در 65 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نقل قول نوشته اصلی توسط شوکا
    z o h r e h جان مرسی

    روال عموم همون سکه هست دیگه درسته؟

    من نمیدونم چه تعدادی بگم؟با این که تاپیک های زیادی رو هم تو تالار خوندم.

    سختیش اینه که تصمیم با خودمه و آگاهی من هم در این زمینه کمه


    واسه همین خواهش میکنم اگه دوستان تجربه ای دارن بهم بگن.میخوام درست تصمیم بگیرم.

    لبخند عزیز

    دقیقا همینه که میگی،ایشون کانادا هستند و فکر میکنم قانون کانادا همین هست...میشه بگی قوانین غربی چی هست که میتونه به نفع من باشه؟

    منم گیج شدم...

    به من گفته خودت بگو چی میخوای؟ میگه هدیه ای هست که من باید بهت بدم پس خودت تعیین کن.....

    اما من نمیدونم چی بگم و بهش گفتم آگاهیم کمه در این مورد و باید روش فکر کنم....اونم قبول کرده و منتظر جواب منه.


    من واقعا نمی دونم چی بهتره ولی اگه با وکیل مشورت کردی لطفا تصمیمت را بیا حتما اینجا بنویس و تجربه خودت را به من و دیگران منتقل کن.

    مرسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط arash1348
    همانطور که لبخند گرامی گفت همسر آینده شما پیشنهاد ازدواج به شیوه غربی رو داده، ،

    همسر آینده ی شما تابعیت هر کشوری رو بگیره به نظر می رسه شما هم باید باهاش برید،
    در نتیجه فکر کنم مهریه و نفقه اونجا موضوعیت نداره.

    با اینحال به نظر من شما با پیشنهاد ایشان موافقت کنید و بفرمایید برای ادای رسم و رسوم ایرانی و برای تبرک، مثلا فلان تعداد سکه هم در عقد نامه مهر شما باشه.
    من فکر می کنم از نظر قانونی این نظر درست نیست چون اگه یک نفر مثلا در کانادا طلاق بگیرد طلاقش در ایران قانونی نیست و پذیرفته نمی شود. باید در ایران هم طلاق بگیرد و همه مراحل طلاق را طی کند.

  5. 2 کاربر از پست مفید لبخند :-) تشکرکرده اند .

    لبخند :-) (شنبه 18 شهریور 91)

  6. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 07 تیر 92 [ 11:23]
    تاریخ عضویت
    1391-2-03
    نوشته ها
    141
    امتیاز
    1,341
    سطح
    20
    Points: 1,341, Level: 20
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 59
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    299

    تشکرشده 333 در 115 پست

    Rep Power
    29
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    به نظر من اگه قصد دارین در ایران زندگی کنین به شیوه ایران هم عمل کنید

    چون در اونجا معمولا زن و شوهر یه حساب مشترک دارن و راستشو بخواین مثل اینجا هر کی هرکی نیست... اونجا به خاطر مالیاتی که به تک تک درآمدهاشون می خوره همه درامدهای یه نفر کاملا زیر نظر دولت هست...این جوری نیست که هر وقت دلشون بخواد به راحتی برن یه حساب دیگه باز کنن یا در آمدهایی که معلوم نیست از کجا می یاد داشته باشن(من شما را نمیشناسم...اینها همش یه احتماله که من دارم میدم...لطفا برداشت شخصی نکنین)
    یا وقتی به نظر خودشون (خدایی نکرده البته) به ته ماجرا رسیدن یه جوری و با هزارتا زرنگ بازی همه چیزو بالا بکشن برن...خداییش توی این سیستم بانکی و مالیاتی ایران به چیزی نمیشه اعتماد کرد
    پس سبک زندگی هرجا مال همون جاست
    امیدوارم بهترین تصمیمو بگیری

  7. 7 کاربر از پست مفید اندیشه 22 تشکرکرده اند .

    اندیشه 22 (دوشنبه 20 شهریور 91)

  8. #15
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    ممنون از همه

    نامزدم میگه حق طلاق و هر چی بخوام رو بهم میده

    میگه میخواد با هم مساوی باشیم

  9. کاربر روبرو از پست مفید شوکا تشکرکرده است .

    شوکا (یکشنبه 19 شهریور 91)

  10. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نقل قول نوشته اصلی توسط شوکا
    نصف اموالی که خواهیم داشت و به دست میآریم در زندگی مشترک........
    شوکا جان این که از شرلیط ضمن عقد هست که باید هردوتون امضاش کنید. اینکه مهریه نمی شه.

    در مورد جهیزیه نکن این کار رو. چون شما دو نفر نیستید که که بخواهید به دئر از حرفهای خاله زنکی مردم زندگی کنید. پول بالاخره جاش میاد ولی اگه بپیچه تو فامیل (که بهت قول می دم تو اولین بحثی که لاجرم با خانواده شوهرت پیش میاد، همه جا این مطلب پخش میشه) اون وقت خیلی برای خودت و خانواده ات سنگین میاد و اذیت می شید.


    شوکا جان بنظر من مهریه، یه دارایی موجود مرد باشه بهتره.
    اما درکل و با این قوانین جدید(البته قانونی که یه بار تغییر کرد بازهم تغییر می کنه ولی چیزی که تو عقدنامه نوشته شد، دیگه تا ابد نوشته شده)؛
    بیشتر هم و غمتون رو بذارید که از خصوصیات اخلاقی شوهرت و خانواده ش و تناسبش با اخلاقیات خودتون مطلع بشید.
    تعیین مهریه رو هم بسپار به بزرگترها، خودت دخالت نکن که بخواد روت بشه یا نه.

    شوکا جات شوهر من خیلی روشنفکرانه اومد جلو بعد عقد شد یه مرد دوره جاهلیت!!!!
    البته قرار نیست همه مردها مثل شوهر من باشند و قرار هم نیست شوهر من استثنای عالم ذکور باشه.
    پس باید چشم ها رو باز کرد و خصوصا روابط پدر و برادرهاشو با همسرانشون بسنج.

    یه چیز دیگه، اگه شوهرت تابع یه کشور دیگه بشه، مگه مهریه ما با قوانین اون کشورها، لازم الاجرا میشه؟

  11. 6 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (یکشنبه 19 شهریور 91)

  12. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 آبان 94 [ 15:10]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    232
    امتیاز
    7,770
    سطح
    59
    Points: 7,770, Level: 59
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 180
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    527

    تشکرشده 528 در 161 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    سلام

    قطعا برا تصميم گيري بهتر نياز با كسي كه حقوق ميدونه مشورت كنيد

    اما تا جايي كه من اطلاع دارم در سيستم غربي جهاز و مهريه وجود نداره ... دختر و پسر با هم زندگي را شروع ميكنند باهم ميسازند و پيش ميرند و اگر زماني هم خواستند جدا بشند اموالي كه در دوران زندگي مشترك بدست اوردند نصف ميشه

    سيستم مهريه مال اسلام هست و بازهم تا جايي كه من ميدونم صد و هشترد درجه برخلاف ان چيزي كه الان رايج
    اسلام ميگه پسر مبلغي (يا هر چيز ديگه اي) را در حد وسعش بعنوان هديه به همسرش بده ... هيچ بحثي از اينكه مهريه پشتوانه مالي دختر بعد از طلاق نيست ... بنابراين همه اين رسومات و عندالمطالبه كردن مهر و ... رسم و رسومات ماست

    فكر كنم شما اگر در ايران ازدواج كنيد مشمول قوانين مدني ايران هستيد جداي از اينكه شوهرتون يع خودتون تابعيت كشور ديگري را داشته باشيد

    نه مهريه نه حق طلاق و نه هيچ چيز ديگه اي ضامن بقا و خوشبختي ازدواج نيست جز اينكه دو نفر خوب همديگر را شناخته باشند و درست انتخاب كنند و بعد از ازدواج هم از درخت زندگيشون مواظبت كنند

  13. 2 کاربر از پست مفید سید1387 تشکرکرده اند .

    سید1387 (یکشنبه 19 شهریور 91)

  14. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 30 شهریور 00 [ 12:26]
    تاریخ عضویت
    1390-1-14
    نوشته ها
    345
    امتیاز
    12,728
    سطح
    73
    Points: 12,728, Level: 73
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    640

    تشکرشده 935 در 291 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    73
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    خب معلومه نامزدتون منطقی با مسئله ازدواج برخورد میکنه ...
    ولی هیچ وقت نباید اعتماد "کامل100%" به شخصی داشت. هیچ وقت هم نباید مسال حق و حقوق انسانی خودتون رو با تعارف و سهل انگاری و خجالت کشیدن از کنارش به راحتی رد بشین. دوست داشتن و اعتماد شما نسبت به هم یک طرف و حق و حقوق فردی هر کدوم از شما هم طرف دیگه.
    اگه تو ایران عقد کنین که فکر میکنم الان قانون شده که بیشتر از 100 سکه اهرم قانونی قویی برای بازپس گیری حقوقتون ندارین. و اینکه میگین نصف اموال شوهر (من دقیقا نمیدونم تو خارج از ایران عرف چطور هست و به چه طریقی تضمین میشه) به فرض موقع طلاق (خواه/ناخواه) شوهرتون نه تنها اموالی نداره بدهی کلانی هم به بیرون دارن! اونوقت تکلیف چیه ؟
    شما بگین ایرانی هستین و به عرف ایران و خانوادتون پایبند هستین و با همون سکه مهرتون رو مشخص کنین.
    حقیقت اینه که هیچ سقفی از مهریه متضمن خوشبختی بین زوجین نمیتونه باشه ولی در ایران خانم ها بعد از طلاق بیشتر متضرر میشن تا آقایون. در خارج از ایران برابری زن و مرد نسبت به ایران قابل قبول تر هست و قانون حمایتش میکنه شاید به خاطر همین موضوع مهریه رو اینشکلی در نضر میگیرن .

  15. 5 کاربر از پست مفید saeeded تشکرکرده اند .

    saeeded (یکشنبه 19 شهریور 91)

  16. #19
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    فکر میکنم هر جا که باشیم بر اساس قانون همون جا مهریه شاملم میشه

    البته نامزدم همه چیزو سپرده دست من و میگه هر چی تو بخوای

    هر حقی بخوای بهت میدم....ومساوی باشیم در همه چیز

    من نمیدونم درست ترین تصمیم چی میتونه باشه.....


  17. کاربر روبرو از پست مفید شوکا تشکرکرده است .

    شوکا (دوشنبه 20 شهریور 91)

  18. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 13 آبان 91 [ 23:06]
    تاریخ عضویت
    1391-4-18
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    609
    سطح
    12
    Points: 609, Level: 12
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    148

    تشکرشده 148 در 65 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeeded
    به فرض موقع طلاق (خواه/ناخواه) شوهرتون نه تنها اموالی نداره بدهی کلانی هم به بیرون دارن! اونوقت تکلیف چیه ؟
    من فکر میکنم قرض ها هم نصف میشه بین زن و شوهر...کلا هر درامد یا قرض یا ارثیه زن یا شوهر که بعد از ازدواج بدست امده باشد نصف میشه بین زن و شوهر.

    اندیشه درست میگه اگه نصف اموال زن و شوهر بزارین ...تو ایران راه در رو ممکنه برای طرف داشته باشه چون کلا نظام مالیاتی پایه و اساس درست حسابی نداره.

    اگه کسی طلاق کانادا را بگیره دلیل نمی شه که بهمین راحتی طلاق ایران را بتونه بگیره و این مرد هستش که باید طلاق بده. به علاوه مرد میتونه زن را ممنوع الخروج کنه و خودش برگرده کانادا و زن بلا تکلیف در ایران بمونه!! ا

    اگه هیچ کدام از شرایط ضمن عقد را نگرفتی حق خروج از کشور را بگیر!!

  19. 2 کاربر از پست مفید لبخند :-) تشکرکرده اند .

    لبخند :-) (دوشنبه 20 شهریور 91)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خرید جهیزیه
    توسط میثاق در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: دوشنبه 15 خرداد 91, 15:49
  2. چگونه از قهر بپرهیزیم
    توسط پندار در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 مهر 88, 08:37
  3. همکاری کودک را برانگیزیم
    توسط ساقی در انجمن مقالات آموزشی روانشناسی کودک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 بهمن 87, 01:13
  4. از همین الان افکار منفی رو دور بریزیم.
    توسط Rainbow2008 در انجمن اعتماد به نفس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 09 آذر 87, 14:30
  5. +تناسب فیزیکی در ازدواج
    توسط ملیکا_6363 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: جمعه 26 مهر 87, 20:51

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.