به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 16 , از مجموع 16
  1. #11
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: همسرم در زمان عصبانیت به من فحش میده و بی احترامی میکند

    با سلام
    باید در مورد پرخاشگری بیشتر بدانی.
    اگر همسرت همراهی کرد به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید تا در کنترل خشم آموزش ببینید.
    اما اگر مراجعه هم نکرد باز شما باید بدانید که یک فرد پرخاشگر را چگونه می توان کنترل کرد.

    معمولا این افراد تحریک پذیر هستند و دیگران خواسته یا ناخواسته قدرت دارند آنها را دستکاری کنند. و این تحریکات آنها را شعله ور می کند. و چون توانایی کنترل بر خود را ندارند، کارهایی را می کنند که به خودشان و دیگران آسیب می زند.

    آنها باید روشهای کنترل خشم را یاد بگیرند و همسر و همراهان این گونه افراد هم باید 3 کار بکنند.
    1 - زمینه های خشم آنها را بشناسند و از ایجاد محرکات جلوگیری کنند.
    2 - هنگام خشم ، یاد بگیرند با هم حسی و همراهی کردن با فرد خشمگین و عدم مجادله و بحث به فرو نشاندن خشم او کمک کنند. باید در این مورد از همسرتان بپرسید که هنگام خشم چگونه رفتار کنید. (گاهی افراد تمایل دارند فرند مقابل ساکت شود، اما گاهی این کار را فحش می دانند و دوست دارند فرد جوابی همراه و توافق گونه بدهد و گاهی دوست دارند فرد مقابل از جلوی چشمشان برود و آنها تنهایی خود را آرام کنند. گاهی هم نیاز به نوازش دارند و ....)

    3 - بعد از زمان پرخاشگری هم باید بازتابهای مثبتی از کنترل خشم به همسرتان بدهید. مثلا اینکه نسبت به قبل بیشتر بر خودت مسلط بودی و قویتر نشان دادی. و یا اینکه نیاز به معذرت خواهی نیست ، چون این مرتبه خودت را خوب کنترل کردی.

    البته فرد خشمگین هم باید مهارتهای کنترل خشم را خودش تمرین کند که می توانید به مقالاتی که در این زمینه در همدردی و سایر سایت ها و یا کتابها هست مراجعه فرمایید.

  2. 12 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (پنجشنبه 13 مهر 91)

  3. #12
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array

    RE: همسرم در زمان عصبانیت به من فحش میده و بی احترامی میکند

    سلام سارا جان

    بهتری خانومی؟

    فراموش نکن برای گفتن دلخوریت باید زمانهای مناسبی رو در نظر بگیری.به نظرت آخر شب وقتی همسرت خسته از سرکار امده و در تنهایی و غربت هم هست و مهم تر از همه نمیتونید رابطه چشمی باهم برقرار کنید زمان مناسبی برای مطرح کردن دلخوریت بوده؟

    ببین شما نباید به زور از همسرت بخواهی از دلت دربیاره ! چون این کار فقط اوضاع رو خراب تر میکنه.اگر ایشون خودش بخواد و از ته دل این کار رو بکنه با ارزشه.نه با زوره شما

    عزیزم
    مطمئن باش اونم کیف نمیکنه 15 روز از زن و زندگیش دور باشه .حتما به خاطر موقیعت خوبی کاریه که داره این مشکلات رو تحمل میکنه.

    زندگی یعنی همین.یعنی ایشون برای رفاه حال شما یکسری سختی ببینه و شما هم از اون طرف از لحاظ روحی حمایتش کنی

    اگر خرید عروسی رو کامل انجام ندادی و به فکر جیب همسرت بودی کار خوبی کردی اما به شرط اینکه فراموش کنی.میگن دو تا چیز رو فراموش کن...یکی بدیهایی که میبینی و یکی خوبیهایی که میکنی

    شاید خیلی جمله آرمان گرایانه و رویایی باشه .و نشه صد در صد بهش عمل کرد ولی میشه بهش نزدیک شد.

    این عدم شناختی که شما از همسرت داری طبیعیه.بالاخره چند سالی طول میکشه تا همدیگر رو خوب بشناسید.اما با گذشت یکسال مطمئنا یکسری مسائل رو فهمیدی.

    تو این سایت مقالات خوبی هست که میتونه در این زمینه کمکت کنه

    موفق باشی

  4. 2 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    maryam123 (شنبه 08 مهر 91)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 دی 91 [ 22:17]
    تاریخ عضویت
    1390-6-29
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    1,611
    سطح
    23
    Points: 1,611, Level: 23
    Level completed: 11%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    40

    تشکرشده 39 در 25 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: همسرم در زمان عصبانیت به من فحش میده و بی احترامی میکند

    سلام دوست عزیز:
    راستش منم اوایل ازدواج اینطوری بودم البته فقط سر شوهرم داد میکشیدم اما الان بهتر و پرحوصله تر شدم و یه کم بیشتر روی خشونتم کنترل دارم.......بدون که چیزی تووی دلش نیست فقط وقتی عصبی میشه خودشو خالی میکنه و همه بار عصبانیتش رو توی دل شما میریزه اما پیامداشو نمیدونه...... به جای بحث کردن که هیچ جوابی نمیده بهتره که با رفتارت تنبیهش کنی و روی خودتم نیاری.... بعد که پرسید چرا بگی رفتار خودت روی احساسات و رابطمون تاثیر گذاشته و همین اصلا باهاش بحث نکن......... از همه مهمتر باید همسرت یاد بگیره که چطور خشمشو کنترل کنه........ رابطه دو سو داره و این ماهستیم که به دیگران یاد میدیم چطور با ما رفتارکنن و عواقب رفتارای بدشون چیه

  6. کاربر روبرو از پست مفید گلچهره تشکرکرده است .

    گلچهره (شنبه 08 مهر 91)

  7. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 15 شهریور 98 [ 12:53]
    تاریخ عضویت
    1391-7-06
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    6,291
    سطح
    51
    Points: 6,291, Level: 51
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 59
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    5

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: همسرم در زمان عصبانیت به من فحش میده و بی احترامی میکند

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    با سلام
    باید در مورد پرخاشگری بیشتر بدانی.
    اگر همسرت همراهی کرد به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید تا در کنترل خشم آموزش ببینید.
    اما اگر مراجعه هم نکرد باز شما باید بدانید که یک فرد پرخاشگر را چگونه می توان کنترل کرد.

    معمولا این افراد تحریک پذیر هستند و دیگران خواسته یا ناخواسته قدرت دارند آنها را دستکاری کنند. و این تحریکات آنها را شعله ور می کند. و چون توانایی کنترل بر خود را ندارند، کارهایی را می کنند که به خودشان و دیگران آسیب می زند.

    آنها باید روشهای کنترل خشم را یاد بگیرند و همسر و همراهان این گونه افراد هم باید 3 کار بکنند.
    1 - زمینه های خشم آنها را بشناسند و از ایجاد محرکات جلوگیری کنند.
    2 - هنگام خشم ، یاد بگیرند با هم حسی و همراهی کردن با فرد خشمگین و عدم مجادله و بحث به فرو نشاندن خشم او کمک کنند. باید در این مورد از همسرتان بپرسید که هنگام خشم چگونه رفتار کنید. (گاهی افراد تمایل دارند فرند مقابل ساکت شود، اما گاهی این کار را فحش می دانند و دوست دارند فرد جوابی همراه و توافق گونه بدهد و گاهی دوست دارند فرد مقابل از جلوی چشمشان برود و آنها تنهایی خود را آرام کنند. گاهی هم نیاز به نوازش دارند و ....)

    3 - بعد از زمان پرخاشگری هم باید بازتابهای مثبتی از کنترل خشم به همسرتان بدهید. مثلا اینکه نسبت به قبل بیشتر بر خودت مسلط بودی و قویتر نشان دادی. و یا اینکه نیاز به معذرت خواهی نیست ، چون این مرتبه خودت را خوب کنترل کردی.

    البته فرد خشمگین هم باید مهارتهای کنترل خشم را خودش تمرین کند که می توانید به مقالاتی که در این زمینه در همدردی و سایر سایت ها و یا کتابها هست مراجعه فرمایید.
    با سلام و خیلی ممنونم از سایت خوبتون و راهنمایی جامع و کاملتون خیلی کمک کردید. فقط مشکل اینجاست که ازش پرسیدم وقتی عصبانی میشی من باید چیکار کنم ؟ بهم میگه موضعه گیری نکن حرف بزن ولی موضعه گیری نکن یعنی توقع داره من سریع بگم اشتباه کردم و تو اشتباه نکردی که حتی اگر عصبانی شدی سر من داد زدی . راستش نوازش جواب میده اما فکر نمیکنید این کار باعث بشه که از این موضوع سو استفاده کنه ؟ چون همسرم میدونه من از قهر بدم میاد و رو این موضوع حساسم و نقطه ضعفه منه . تازگی ها از این موضوع سواستفاده میکنه .

    و سوال دیگه اینکه میشه کمک کنید که چطوری به همسرم بگم انجام کاری زشته یا خوب نیست جلوی دیگران طوری که لج نکنه عصبانی نشه ؟؟

  8. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 آبان 92 [ 23:41]
    تاریخ عضویت
    1391-5-11
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    1,218
    سطح
    19
    Points: 1,218, Level: 19
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 82
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    135

    تشکرشده 139 در 45 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: همسرم در زمان عصبانیت به من فحش میده و بی احترامی میکند

    عزیزم یه چیزی از درون همسرتو آزار میده که اینطوری ناراحت میشه . تو وقتهایی رو که خودت از موضوعی ناراحت هستی رو در نظر بگیر کافیه یکی بهت گیر بده اول خودتو کنترل می کنی و اگه ادامه بده تمام عصبانیتت رو روش خالی می کنی یا باهاش برخورد مناسبی نمی کنی .اینطور نیست؟ کافیه فقط به این موضوع واقع بینانه فکر کنی .
    ببین چیکار می کنی که اون عصبی می شه . دلشو بدست بیار.
    همیشه موقع دعوا هاتون قیافه حق به جانب می گیری ؟یا هر وقت کاری واست می کنه جوری برخورد می کنی که انگار وظیفشه ؟
    وقتی بهت می گه موضع گیری نکن بهش حق بده حتما همیشه موقع دعواهاتون موضع گیری می کنی و همیشه حق رو با خودت می دونی ؟ اونم اعتمادشو به تو به عنوان یه همسر دلسوز و حافظ منافع شوهر از دست داده .
    بی انصاف نباش اونم گناه داره . این تویی که باید بهش آرامش بدی نه اون . بعد که احساس آرامش و مفید بودن در کنار تو کرد اون وقت ازش بخواه بهت محبت کنه و نوازشت کنه .
    من همسرم گاهی عصبی می شه و گاهی روش نمی شد ابراز محبت کنه منم خیلی اذیت شدم مثل تو اما همیشه بهش محبت می کردم مثل عاشقا واسش نامه می نوشتم و سعی می کردم بهترین ها رو باهاش داشته باشم سعی می کردم مثل همون روزای اول که دلم می خواست عاشقم بشه بهش ابراز محبت کردم.
    حتی یه بار واسش نامه نوشتم و بهش گفتم از اینکه منو با دستای مردونت ناز و نوازش می کنی خیلی خوشحالم و دیگه هیچی ازت نمی خوام . اگه بهم بگی دوست داری واست خونه بخرم یا نوازشت کنم میگم اگه محبت تورو داشته باشم دیگه هیچیزی نمی خوام و خیلی چیزای دیگه ...
    و با این نامه کم کم تو ابراز احساساتش بهتر شد و همه چیز حل شده.
    هیچ وقت ازش انتقاد نکن خستش می کنی . همیشه تشویقش کن . اگه هم کاری رو غلط انجام می ده بهش توصیه نکن توهم از نصیحت خوشت نمیاد . لازم نیست بهش بگی این کارو بکن اون کارو نکن .مثلا به شوهرت بگو:
    " کارت درسته و بهترین تصمیم رو گرفتی به نظرت این طوری باشه بهتر نمیشه البته تصمیم نهایی با توه ها من به عنوان همسرت فقط این جوری به فکرم رسد .
    یه سال بخور نون و کره یه عمر بخور نون و کره .
    غرورتو بذار کنار و محبت رو پیشه کن و یه گوشت در و یه گوشت دروازه اگرم فحشت داد بگو تو هر چی می گی درست می گی خودش کم کم خجالت می کشه . اولش خیلی سخته و خیلی باید سختی بکشی و اگه همیشه پشت شوهرت باشی دنیا رو به پات می ریزه .
    این حرفا رو هم که می گن گربه رو دم حجله بکش تا حساب کار بیاد دستش بریز دور الان سیاسته که حرف اولو می زنه.
    طاقت بیار دختر ما دخترا با سیاست همه چیزو به دست میاریم حتی بد اخلاق ترین مردا رو .
    اینا هم مهارتهای صحبت کردن با مرداست از همین سایت پیدا کردم .

    1)آقا : با تو كسي ازدواج نمي كرد ! فقط من بودم كه با تو ازدواج كردم !

    خانم : پس من بايد خيلي از تو ممنون باشم !

    2) آقا : دوستت ندارم !

    خانم : عوضش من به تو افتخار مي كنم !

    3) آقا : خانم فلاني از تو بهتره !

    خانم : اما تو از همه براي من بهتري !

    4) آقا : من زير دست تو نيستم !

    خانم : همين طوره ! تو آقاي مني ! اقتدار و غرورت برام زيباست !

    5) آقا : اين قيافست كه من دارم ؟ !

    خانم : زيبايي شخصيت و عقلت فوق العاده است !

    6) آقا : خيلي اسراف مي كني !

    خانم : از توجهت متشكرم !

    7) آقا : براي من ناز نكن !

    خانم : ناز نكنم چكار كنم !

    8) آقا : ثروت باباتو به رخم نكش !

    خانم : پول و ثروت چرك دسته !

    9) آقا : تو متكبري!

    خانم :منو ببخش ! شايد زيادي ناز كردم ؟!

    10) آقا : برام دلبري ، فريباي و طناري كن !

    خانم : اي به چشم !

    11) آقا : تو خيلي احساساتي هستي !

    خانم :براي همين عاشق توام !

    12) آقا : توخيلي با خودت ورمي ري !

    خانم : براي اين كه عاشقم بشي !

    13) آقا : لجبازي نكن كه از چشمم مي افتي !

    خانم :خدا اون روز رو نياره !

    14) آقا : تمكين كن تا سرور من باشي !

    خانم :حتماً

    15) آقا : اين قدر هوس باز نباش !

    خانم :مي تونم زيبادوست باشم ؟!

    16) آقا : تو آشپزي بلد نيستي !

    خانم :اميدوارم با راهنمايي هاي شما ياد بگيرم !

    17) آقا : نمي خوام رانندگي ياد بگيري !

    خانم : مهم نيست ! عوضش سازندگي رو ياد مي گيرم !

    18) آقا : چرا آرايش نكردي ؟!

    خانم :منو ببخش ! الان خودمو برات خوشگل مي كنم !

    19) آقا : دهنت بو مي ده !

    خانم : الان مسواك مي كنم تا خوشبو بشه !

    20) آقا : بدنت بوي عرق مي ده !

    خانم : الان دوش مي گيرم و ادكلن مي زنم !


    21 ) ) آقا : لباست بوي غذا مي ده !

    خانم :كدوم لباسم رو برات بپوشم !

    22) ) آقا : چقدر توي خواب خورو پف مي كني !

    خانم :كاش بيدار مي كردي !منو ببخش !

    23) آقا:موها تو كوتاه نكن ! دوست ندارم !

    خانم :هر جور تو بخواي !

    24) آقا: چرا اخم مي كني ، طلب باباتو داري ؟!

    خانم :معلومه لبخند منو خيلي دوست داري ؟! ديگه اخم نمي كنم !

    25) آقا:چرا ناراحتي ، كشتي هات غرق شدن ؟!

    خانم :عشق تورنجورم كرده ؟!

    26) آقا:حوصله توروندارم !

    خانم :منم غير از توكسي روندارم !

    27) آقا: از خانوادت خوشم نيماد!

    خانم :عوضش من خانواده تو رو دوست دارم !

    28) آقا:از دست تو خيلي عصبانيم !

    خانم :منو ببخش كه عصبانيت كردم !

    29) آقا:تو مادر منو دوست نداري!

    خانم :خدا سايه بزرگ نرها رو برسرما نگه داره!

    30) آقا:مي خواي به من دستور بدي!

    خانم :مي خوام خواهش كنم !

    31) آقا:اين قدر كارم سخت ، سنگينه !

    خانم :خسته نباشي !خدا بهت قوت بده كه به خاطر من خود تو خسته مي كني !

    32) آقا:تو آبروي منو مي بري !

    خانم :خدا اون روز نياره ! انشاالله تو دنيا و آخرت روسفيد باشه !

    33) آقا:كاري نداري ؟! من رفتم !

    خانم :فدات بشم ! چشم براهت مي مونم ! خدا نگهدارت باشه !

    34) آقا:تو بي عرضه اي !

    خانم :عوضش مربي فهميده اي مثل تو دارم !

    35) آقا:چرا اين لباس من اتو نداره ؟!

    خانم :شرمنده صبر و حوصله توام ! الان مثل برق برات اتو مي كنم !

    36) آقا:چقدر شلي ؟!

    خانم :عشقت من از پا انداخته !

    37) آقا:دبر به هم بجنبي ، رفتم !

    خانم :فدات بشم ! آقاييكن ! يك كم مهلت بهده !

    38) آقا:چقدر حرف مي زني ؟! سرم رفت !

    خانم :شنونده خوبي مثل تو آدمو به ذوق مياره !

    39) آقا:خيال كردي كي هستي ؟!

    خانم :عاشق و معشوق تو !

    40) آقا:مي خوام طلاقت بدم !

    خانم :دل مهربونت نمي ذاره !
    در رابطه با این حرفت
    " سوال دیگه اینکه میشه کمک کنید که چطوری به همسرم بگم انجام کاری زشته یا خوب نیست جلوی دیگران طوری که لج نکنه عصبانی نشه ؟؟ "
    جلوی دیگران هرگز هرگز هرگز بهش امر و نهی نکن و ازش انتقاد نکن و حتی ناراحت شدنت رو هم به دیگرا ن شون نده که مثل یه قطره اشک از چشماش می افتی.
    هر چی هست تو خلوت حلش کن.
    خوشبختی خودش نمیاد توی خونه باید اونو ساخت.
    موفق باشی


  9. کاربر روبرو از پست مفید مهسایی تشکرکرده است .

    مهسایی (پنجشنبه 13 مهر 91)

  10. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 مرداد 92 [ 19:49]
    تاریخ عضویت
    1392-4-24
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    58
    سطح
    1
    Points: 58, Level: 1
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array
    :( سلام من دردی دارم که باید ببینمو بسوزم
    کسی هم نمیتونه کمک کنه چون این یه عذابه که باید شاهد دیدنش باشم
    من خیلی داغونم
    عذاب از این بدتر که مادر 60 ساله داشته باشی که واقعا بهشت زیر پاهاش باشه...انقدر مهربونو محکمو با وفاو دانا که یک لحظه دوری ازش واست عذاب باشه...
    گفتن خصوصیاتش تمومی نداره...حالا یکی هست به من بگه که چرا هر روز باید فحش بشنوه؟ دارم داغون میشم منم تازه ازدواج کردم 20 سالمه رشته معماریم الان کنکور کارشناسی دارم اما باید تو اتاق پشت در بشنوم که ناحق به مادرمممممم بی احترامی میشه اونم در حد توهین به ناموسش به شرفش به متانتش... چرا؟ چرا کسی که اسمش پدره حق داره پرده دری کنه؟ آرامشو از همه حتی از نوه هاش بگیره و حتی این ناسزا گفتنش باعث بشه که پسر 36 سالش دست به خود کشی بزنه... کسی نیست که بشه ازش چاره خواست؟ آخه خدا حواسش به من و مادرم نیست!
    ویرایش توسط عاقبت : دوشنبه 24 تیر 92 در ساعت 15:25


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. افسردگی و عصبانیت بیش از حد من
    توسط tommy در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 اردیبهشت 95, 09:26
  2. باعصبانیت وخود زنیه همسرم چه کنم
    توسط پرواز ابدی در انجمن متارکه و طلاق
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 شهریور 94, 00:48
  3. ترمز عصبانیت را بكشید.....
    توسط ویدا@ در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 05 مرداد 92, 10:54
  4. در برابر عصبانیت شوهر چه باید کرد ؟
    توسط lord.hamed در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: یکشنبه 08 آبان 90, 09:37
  5. عصبانیت
    توسط مینا 22 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 31 تیر 87, 10:11

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.