سلام خانم ani
من با بخشی از حرفهای شما موافقم و اینکه نباید حریم همدیگه رو نقض کنیم.درمورداینکه ایشون نباید موبایل خواهرشو چک بکنه،درست.درمورد اینکه نباید کوتاهی پدرومادرش توجیح بشه،درست. درمورداینکه ایشون نباید خودشو درجایگاه والدین قرار بده،درست و...
امادرمورد عدم مسئولیت داشتن این خانم به عنوان خواهر باشما موافق نیستم. مسئله اینجاست که وظیفه خواهری چیه؟درسته که ایشون نباید درمسائل خصوصی خواهرش دخالت بکنه،ولی اینکه منتظر باشه که پدرومادرش کاری صورت بدن،درحالیکه توانایی مدیریت کردن رو ندارن(هرچندازمقصربودن اونها چیزی کم نمیشه) آیا بازهم بقیه اعضای خانواده مسئولیتی ندارن؟
البته کسی قرار نیست نقش کس دیگری رو بازی کنه.نقش پدرومادربه جای خود،نقش خواهری هم درجای خود. نمیشه گفت که رفتارهای خواهرم ،به من مربوط نیست. یه مثال میزنم اگر شما ببینید که یه آدمی از یه ارتفاعی میخواد خودشو بندازه پایین، شما همینطور اونو نگاه میکنید که خودشو بندازه پایین. چه برسه به اینکه اون شخص خواهرش باشه.چه واکنشی باید نشون بده؟
بله هیچ کس نباید نقش دیگری رو به عهده بگیره.هرکسی نقش خودشو داره.نقش پدرومادر،نقش خواهر،نقش برادر،نقش دوست،حتی نقش شمای کارشناس هم همینطوره.هرکسی درجایگاه خودش نقش و مسئولیت داره. ایشون هم درجایگاه خودش میتونه نگران خواهرش باشه/خواهرشو آگاهی بده/راهنمایی کنه.در همین حد نه بیش ازاین.
http://ahlekhaneh.ir








علاقه مندی ها (Bookmarks)