به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19

موضوع: مهریه کم

  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 92 [ 00:18]
    تاریخ عضویت
    1392-8-27
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط suzana نمایش پست ها
    سلام
    دوستان گاهی بعضی اختلافا به دلیل وجود مهریه حل میشه.اقایی که انتظارات
    نامعقول و زیادی از همسرش داره و هنوز واقعیتهارا لمس نکرده بواسطه مهریه سرش بسنگ می خورده و تادیب میشه.زیاد نباشه در حد
    داراییها و یا توانایی های مالی شوهر باشه.
    سلام.
    مخالفم. مهریه مشکل کسی رو حل نکرده..اتفاقا این خودش ایجاد مشکل میکنه چون خانم فکر میکنه یه اهرم فشار داره و سر مشکلات کوچیک میخواد از این اهرم استفاده کنه و از اونجایی که مردا معمولا زیر بار تهدید نمیرن(من خودم اگه همسرم یه بار تهدیدم کنه حالا با مهریه یا طلاق یا هرچیز دیگه. هرگز رابطم باهاش خوب نمیشه و اون رابطه رو تموم شده میدونم) جوابی که خانوما در این مواقع میشنون احتمالا اینه که "برو هر ... دوست داری بکن". و اوضاع پیچیده میشه. درحالی که اگه مهریه نباشه معمولا خانوما قدرت تحمل بیشتری در مقابل مشکلات دارن و سعی میکنن مشکل رو حل کنن..

  2. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 دی 92 [ 10:07]
    تاریخ عضویت
    1392-7-30
    نوشته ها
    57
    امتیاز
    264
    سطح
    5
    Points: 264, Level: 5
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    54

    تشکرشده 51 در 32 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    الان همه ی مردا یاد گرفتن چیکار کنن که خانمشون بدون مهریه از زندگیشون برن بیرون عزیزم.
    سعی کن توی زندگیت مهر زیاد باشه.
    رسم فامیلای من هزار به بالا بود واسه مهریه اما همسرم گفت550تا و من و خانواده ام قبول کردیم و هیچکس هم حرف درنیاورد و اصلا همه یادشون رفت.
    هرچند همینم خیلی زیاده اما میخوام بگم شکستن رسم توی مهریه اصلا سخت نیست.
    البته همه چیز بستگی به اون آقا داره.اگه فکر میکنی همه ی معیارایی که تو ذهنته در حد معقول داره اشکالی ندره.
    درهرصورت دعا میکنم خوشبخت بشی عزیزم

  3. کاربر روبرو از پست مفید maryam9966 تشکرکرده است .

    kamr (سه شنبه 28 آبان 92)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 92 [ 00:18]
    تاریخ عضویت
    1392-8-27
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    در ضمن من اساسا با مهریه مشکل دارم. کجای دنیا اینقد ظلم در حق مردا میشه؟ بعضیا فکر میکنن مهریه تضمینی برای خوشبختی دختره. اصلا چرا باید پسر همجین تضمینی بده؟ دختر درمقابل چه تضمینی میده؟ اگه دختر خوب نبود چی؟؟چه تضمینی هس این دختری که فلانقد مهریه میخواد زن زندگی باشه؟؟
    اکثرای نقاط دنیا مردا آزادن. خیلی راحت میتونن با وجود داشتن همسر یکی رو پیدا کنن که شب رو باهاش سپری کنن. انواع و اقسام کازینو ها و بارها وجود داره. حتی خیلی راحت میتونن در حین متاهل بودن دوس دختر هم داشته باشن و این براشون عیب نیس!خیلی راحت میتونن وقتی از هم خسته شدن جدا بشن و برن سراغ یکی دیگه. اونوقت یه مرد ایرانی محکومه همه زندگی و عمرشو با یه زن باشه. زنی که نه تنها تضمینی نیست زن خوبی باشه بلکه اگه خوب نباشه میتونه بواسطه ی مهریه بلایی سر آقا بیاره که...
    واقعا چرا باید مهریه بدیم؟ چون مهریه مال اسلامه؟ چطور بقیه دستورات اسلام رو مثل ازدواج موقت و ازدواج مجدد قبول ندارین؟ ولی به مهریه که میرسه...ما نه غربی هستیم نه اسلامی. این وسط هم به مردا ظلم شده. قبول کنین.(البته من بی بندو باری هایی که در غرب هست رو اصلا قبول ندارم و مذهبی هستم. ولی مهریه رو هم قبول ندارم)

  5. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 دی 92 [ 10:07]
    تاریخ عضویت
    1392-7-30
    نوشته ها
    57
    امتیاز
    264
    سطح
    5
    Points: 264, Level: 5
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    54

    تشکرشده 51 در 32 پست

    Rep Power
    0
    Array
    آقای محمد عزیز
    به نظر من شما دارین خیلی سطحی به مسائل نگاه میکنید.همون غرب میبینین که بنیان خانواده هاشونبه شدت متزلزل شده.
    درضمن اکثر آقایون ایرانی دست کمی از غربیا ندارن ماشاالله.فقط فرقشون اینه که پنهانی این کارو میکنن.
    توی غرب اگه مردا آزادن دوست دختر داشته باشن زنا نیز این حقو دارن.کدوم مرد ایرانی این حقو به خانمش میده؟؟؟
    همه چی توی ازدواج دوطرفه ست.با وجود افکار شما پس ما هم باید بیایم شکایت کنیم که چرا به ما ظلم شده و ما بجز همسرمون یه دوست پسر نداریم.

  6. 2 کاربر از پست مفید maryam9966 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (سه شنبه 28 آبان 92), پر خيال (سه شنبه 28 آبان 92)

  7. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 92 [ 00:18]
    تاریخ عضویت
    1392-8-27
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam9966 نمایش پست ها
    آقای محمد عزیز
    به نظر من شما دارین خیلی سطحی به مسائل نگاه میکنید.همون غرب میبینین که بنیان خانواده هاشونبه شدت متزلزل شده.
    درضمن اکثر آقایون ایرانی دست کمی از غربیا ندارن ماشاالله.فقط فرقشون اینه که پنهانی این کارو میکنن.
    توی غرب اگه مردا آزادن دوست دختر داشته باشن زنا نیز این حقو دارن.کدوم مرد ایرانی این حقو به خانمش میده؟؟؟
    همه چی توی ازدواج دوطرفه ست.با وجود افکار شما پس ما هم باید بیایم شکایت کنیم که چرا به ما ظلم شده و ما بجز همسرمون یه دوست پسر نداریم.
    من غرب رو قبول ندارم!
    ولی شما جواب منو ندادین. اگه مهریه برای دختر یه تضمین برا خوشبختیه در مقابل دختر چه تضمینی میده؟؟آیا همیشه این مردا هستن که اهل زندگی نیستن خیانت میکنن؟ حرف من اینه

  8. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 دی 92 [ 10:07]
    تاریخ عضویت
    1392-7-30
    نوشته ها
    57
    امتیاز
    264
    سطح
    5
    Points: 264, Level: 5
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    54

    تشکرشده 51 در 32 پست

    Rep Power
    0
    Array
    دوست خوبم
    مهریه تضمینی واسه خوشبختی نیست.هرگز.
    شاید بعضی از مردای ضعیف از ترس مهریه نتونن خانمشون رو طلاق بدن اما اون زندگی دیگه هیچ ارزشی نداره چون بوسیله ی مهریه نگه داشته شده نه مهر.
    مهریه یه هدیه است از طرف مرد به زنی که دوسش داره و میخواد در کنارش زندگی کنه که متاسفانه امروزه از حد هدیه گذشته.
    و اگه قصدتون گلایه است از این دست گلایه ها زیاده.مثلا اینکه ماهم میتونیم بگیم چرا حق طلاق با مرده؟یا چرا بعد از طلاق بچه مال مرد میشه؟یا چرا...
    البته همه ی اینا دلیل داره...و اینکه ما آدما وجهه ی اینارو خراب کردیم دلیل بر بی منطق بودنشون نیست.

  9. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 92 [ 00:18]
    تاریخ عضویت
    1392-8-27
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam9966 نمایش پست ها
    دوست خوبم
    مهریه تضمینی واسه خوشبختی نیست.هرگز.
    شاید بعضی از مردای ضعیف از ترس مهریه نتونن خانمشون رو طلاق بدن اما اون زندگی دیگه هیچ ارزشی نداره چون بوسیله ی مهریه نگه داشته شده نه مهر.
    مهریه یه هدیه است از طرف مرد به زنی که دوسش داره و میخواد در کنارش زندگی کنه که متاسفانه امروزه از حد هدیه گذشته.
    و اگه قصدتون گلایه است از این دست گلایه ها زیاده.مثلا اینکه ماهم میتونیم بگیم چرا حق طلاق با مرده؟یا چرا بعد از طلاق بچه مال مرد میشه؟یا چرا...
    البته همه ی اینا دلیل داره...و اینکه ما آدما وجهه ی اینارو خراب کردیم دلیل بر بی منطق بودنشون نیست.
    حرفاتونو قبول دارم و برا همین میگم مهریه نباید زیاد باشه..14 سکه هدیه مناسبیه

  10. #18
    Banned
    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 تیر 93 [ 18:24]
    تاریخ عضویت
    1392-8-10
    نوشته ها
    71
    دستاوردها:
    250 Experience Points3 months registered
    تشکرها
    14

    تشکرشده 148 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam9966 نمایش پست ها
    آقای محمد عزیز
    به نظر من شما دارین خیلی سطحی به مسائل نگاه میکنید.همون غرب میبینین که بنیان خانواده هاشونبه شدت متزلزل شده




    کی گفته؟!

  11. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 19 آذر 95 [ 01:34]
    تاریخ عضویت
    1392-8-23
    نوشته ها
    503
    امتیاز
    6,319
    سطح
    51
    Points: 6,319, Level: 51
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    405

    تشکرشده 1,144 در 414 پست

    Rep Power
    79
    Array
    مهریه؟ تضمین خوشبختی؟ این دوتا چه ربطی یهم دارن؟ مهریه اصلا نشون دهنده احترام هم نیست. ملت ما استاد قاطی کردن مسائل و سفسطه کردن هستن.

    به این مثال ها که می تونم بندهای قانونی تک تکشون رو براتون بیارم دقت کنین: توی ایران یه مرد حق داره بی هیچ مشکلی ازدواج مجدد کنه. توی ایران یه مرد حق داره زنش رو توی خونه زندونی کنه اجازه تماس با هیچ کس رو بهش نده. توی ایران مرد حق داره هرلحظه که هوس کرد بی هیچ علتی همسرش رو طلاق بده؛ توی ایران می تونه بعد از جدایی اجازه نده مادر فرزندش رو ببینه...
    در مقابل این ها زن فقط می تونه پشتش به همون مهریه گرم باشه که صدالبته اونم اکثر مواقع جواب نمیده. نمی گم مهریه خیلی زیاد خوبه. اما باید کمی بالاتر از مقداری باشه که مرد می تونه بده تا هر وقت یه مشکل کوچیک پیش اومد نگه پاشو برو!

    - - - Updated - - -

    دوستان عزیز مقایسه زندگی غربی ها با ما کاملا غلطه.
    هر وقت در جامعه ایران یه زن مطلقه همون شرایطی رو داشت که در اروپا داره، همون امکانات، همون حقوق و همون جایگاه اجتماعی بعد می تونیم این دوتا رو مقایسه کنیم.

  12. 3 کاربر از پست مفید mahasty تشکرکرده اند .

    maryam9966 (سه شنبه 28 آبان 92), فرهنگ 27 (سه شنبه 28 آبان 92), پر خيال (سه شنبه 28 آبان 92)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.