به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 36
  1. #21
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 26 آذر 93 [ 20:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-13
    نوشته ها
    165
    امتیاز
    1,059
    سطح
    17
    Points: 1,059, Level: 17
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    131

    تشکرشده 275 در 125 پست

    Rep Power
    0
    Array
    امین جان ، جدای از اینکه این بحث به انجمن آزاد بره یا نه ، برای من این لذت بخشه که من و شما و دیگران در این موضوع که شاید اصلا هم عقیده نباشیم میتونیم صحبت کنیم ، من تجربه از خودم میگم ، آخر بی دینی دوباره آدم به دین داری میرسه ، منتها فقط دلایلش فرق میکنه بجای دلایل آسمانی دیگه حالا دلایل زمینی میشن ، اما همون آش و همون کاسه.

  2. کاربر روبرو از پست مفید alireza35 تشکرکرده است .

    ammin (یکشنبه 24 آذر 92)

  3. #22
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 مهر 93 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1391-8-22
    نوشته ها
    603
    امتیاز
    2,846
    سطح
    32
    Points: 2,846, Level: 32
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    884

    تشکرشده 793 در 374 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    74
    Array
    تا همسرتون نخوان نمشه کاری کرد. منم اوایل عروسیمون اینجوری بودم ولی بعد اینکه تو این تالار تاپیکهای دوستانی که شرایط مشابه داشتنو و جوابهای دوستان رو خوندم متوجه فرق بین محبت و وابستگی رو فهمیدم و با کم کردن وابستگیم به همسرم روز به روز محبتمو بهش بیشتر کردم و عاشقترش شدم.

    - - - Updated - - -

    هه هه. ای بابا اشتباهی شد. این پست باید میرت یه تاپیک دیگه

  4. #23
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 آبان 96 [ 13:33]
    تاریخ عضویت
    1392-5-22
    نوشته ها
    132
    امتیاز
    4,107
    سطح
    40
    Points: 4,107, Level: 40
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    157

    تشکرشده 216 در 94 پست

    Rep Power
    28
    Array
    امین خان دقت نکردی یک بار دیگه پست من رو بخون من در مورد داستان و افسانه صحبت نمی کنم راجع به دلایل علمی و پزشکی صحبت می کنم

  5. #24
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 خرداد 05 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    2,013
    امتیاز
    37,353
    سطح
    100
    Points: 37,353, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,467

    تشکرشده 6,549 در 1,838 پست

    Rep Power
    0
    Array
    دوست عزیز.اتفاقا شما به پست من دقت نکردید.وقتی که شما به محتویات کتاب آسیب شناسی روانی سلیگمن که یک منبع آکادمیک در دانشگاههای معتبر داخل وخارج هست میگید افسانه!!! دیگه جایی برای ادامه بحث علمی نمی ماند.پیشنهاد میکنم این بحث رو ادامه ندید چون نه کمکی به صاحب تایپیک میکنه نه مطابق قوانین تالارهست. نه من جواب پستهای بعدیت روخواهم داد.
    ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.

  6. #25
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 28 مرداد 01 [ 19:21]
    تاریخ عضویت
    1392-3-18
    نوشته ها
    62
    امتیاز
    7,573
    سطح
    58
    Points: 7,573, Level: 58
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 177
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 30 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ب دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را
    بذا خودم برات بگم
    خود ارضایی چندتا عوارض جسمی داره که صدرصد گریبانگیر همه میشه
    خستگی زودرس حین ورزش
    ضعف سیستم ایمنی بدن
    ضعف چشم البته با ترک برطرف میشه
    چندتا عوارض روحی و روانی داره
    عذاب وجدان برات میاره
    اعتماد بنفستو میبره!

    ترکشم آسونه ...بله....نکردن کار سخت نیست..
    اول اینکه واقعا بخواه ..اگه نمیخوای هم باهاش کنار بیار و غم غصشو نخور و بی خیال ترک شو!
    دوم با اراده و قوی باش..برای ادامه دادن ترک اراده مهم ترین چیزه اراده همراه با عزم راسخ..
    سوم در دوران ترک زمینه سازی نکن... برای شروع ش ی ل ت ر ف ک ن رو از کامپیوترت پاک کن

    بعدش بیا ازم تشکر کن!

  7. 2 کاربر از پست مفید kambiz619 تشکرکرده اند .

    ammin (چهارشنبه 27 آذر 92), kamr (سه شنبه 26 آذر 92)

  8. #26
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 آبان 96 [ 13:33]
    تاریخ عضویت
    1392-5-22
    نوشته ها
    132
    امتیاز
    4,107
    سطح
    40
    Points: 4,107, Level: 40
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    157

    تشکرشده 216 در 94 پست

    Rep Power
    28
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    دوست عزیز.اتفاقا شما به پست من دقت نکردید.وقتی که شما به محتویات کتاب آسیب شناسی روانی سلیگمن که یک منبع آکادمیک در دانشگاههای معتبر داخل وخارج هست میگید افسانه!!! دیگه جایی برای ادامه بحث علمی نمی ماند.پیشنهاد میکنم این بحث رو ادامه ندید چون نه کمکی به صاحب تایپیک میکنه نه مطابق قوانین تالارهست. نه من جواب پستهای بعدیت روخواهم داد.
    هر جور که شما راحتی . من نمیگم اون کتاب افسانه است میگم با یک مثال نمیتوان نتیجه گیری کلی کرد من هم میتوانم کلی مثال و مقاله علمی بیاورم که این حرف رو نقض کنه لااقل در مورد مشکلات جسمی ( نه روانی )

  9. کاربر روبرو از پست مفید Aras تشکرکرده است .

    alireza35 (چهارشنبه 27 آذر 92)

  10. #27
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 26 آذر 93 [ 20:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-13
    نوشته ها
    165
    امتیاز
    1,059
    سطح
    17
    Points: 1,059, Level: 17
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    131

    تشکرشده 275 در 125 پست

    Rep Power
    0
    Array
    آقا امین ، آقای ارس ،
    من خودم از صحبت کردن با اندیشه متفاوت با خودم ، واقعا لذت میبرم ،اینکه با کسی صحبت کنم که متفاوت یا حتی مخالف با من فکر میکنه . حتما هم لازم نیست حرفاش رو قبول کنم ،

    از اینکه افکارم به چالش کشیده میشه ، اگر حس کنم حق با طرف مقابل ، مجبور میشم خودم رو قوی تر کنم ، بیشتر مطالعه کنم .

    آقای ارس ، مثلا سر همین موضوع خود ارضایی ، ممکنه من بعضی از افکار امین رو قبول نداشته باشم ، حس کنم اصلا اشتباه فکر میکنه ، یا .... ، اما از شنیدن فکر متفاوت با خودم ، سبک و روش فکر کردن متفاوت لذت میبرم ، این باعث میشه من هم مرتب خودم رو بروز کنم ، پس اتفاقا من باید ممنون امین باشم .

    از این محیطی که فراهم هست هم استفاده کنیم هم لذت ببریم .

  11. 2 کاربر از پست مفید alireza35 تشکرکرده اند .

    ammin (چهارشنبه 27 آذر 92), Aras (چهارشنبه 27 آذر 92)

  12. #28
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    اقای امین بسیار خوشحال شدم که هنوز مردانی هستند که تا این حد هم به همسر آیندشون وفادار باشند و به نفسشون مسلط!

    یکم امیدوارشدم.خوشب حال خانمتون! ان شاالله همسری پاک و با اخلاق نصیبتون بشه.

  13. 2 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    alireza35 (چهارشنبه 27 آذر 92), ammin (چهارشنبه 27 آذر 92)

  14. #29
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 26 آذر 93 [ 20:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-13
    نوشته ها
    165
    امتیاز
    1,059
    سطح
    17
    Points: 1,059, Level: 17
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    131

    تشکرشده 275 در 125 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    دوست عزیز.بهتره برای درک بهترخودارضایی بریم سراغ یک اختلال مسلم که فرزند خودارضایی هست تا مثال نقض آشکاری بر بی اشکال بودن خودارضایی باشه؛درکتاب آسیب شناسی روانی مارتین سلیگمن ج دوم صفحه۱۹۳ چاپ ۱۳۸۹به بحث"یادگارخواهی"با عنوان لاتینfetishism،"هنگامی که لئو هفت ساله بود،خواهرناتنی بزرگترش ،استمناکردن رابه او آموخت،درحین آموختن این کار اوبه طورتصادفی بادم پایی خود آلت لئو رالمس کرد،ازآن زمان به بعد تنها مشاهده یک کفش زنانه برای ایجاد برانگیختگی جنسی و نعوظ درلئو کافی بود.اکنون او ۲۴ساله است،هنگام مدرسه نمیتوانست دربرابرمیل شدیدش به کفش های معلمش مقاومت کند وعلی الرغم تنبیه شدن بارهابه کفش های اوحمله برد.درمیان افراد یادگارخواه کم نیستندکسانی که مهارت اجتماعیشان درپایین ترین حدقراردارد.؛؛چرا اینجوری میشن چرایکی ازاین افراد بین ۱۵هزارتا۲۰هزارعکس ازکفش های مختلف رانگهداری میکند(همان ص۱۹۴) استمنا ،دیفالت ذهن روبالامیبره،شریک جنسی عینی وجود نداره، درموارد عینی که شریک وجود داره نمیتونه با اون واقعیت مچ بشه،نتیجه اینکه مردی همسرش اتاق دیگه خوابیده وخودش داره اتاق دیگه با دیدن فیلمهای پورنو خودارضایی میکنه(این مطلب بارها درتایپیکهای این تالارگزارش شده).حالامن نمیدونم برچه اساسی اون دکتر میادتوی یه سایت درجواب هفته ای سه بار میگه اشکال نداره حتی کم مونده مراجع روبه بیشترش هم تشویق کنه!البته تاییدنمیشه او قطعا دکتربوده باشه اونم توی فضای مجازی
    ===================================

    طبق اکثر کتاب های روانشناسی از جمله همین کتاب که آقا امین در بالا اشاره کردن ، علت این که یک فرد ، الان ، خودارضایی میکنه ، به گذشته فرد برمیگرده به دوران کودکی ، ازجمله همین فرد مورد بالا ، یا هزاران مورد دیگه ، و در نتیجه در نوجوانی یا بزرگ سالی خود ارضایی میکنه ، اگر خودارضایی رو یک گناه در نظر بگیریم ، این فرد تا حدودی در اینکه به سمت این گناه کشیده شده ، بی گناه ، چون دردوران کودکی کنترل و قدرتی برای دورکردن خودش از اون وضعییت خاص که موجب خود ارضایی در آیندش میشده ، نداشته. در واقع کودکی بخش زیادی از دیفالت ذهنی جنسی یک فرد رو تعیین میکنه که بحث مفصلی داره. این بحث در مورد علت بود .

    اما اینکه الان ، مثلا در 16 سالگی ، 18 سالگی یا بالاتر باید چیکار کنه ، همون بحث ها و پست هایی هست که در ابتدا انجام شده ، مدیریت صحیح انرژی جنسی که کار مشکلی هم هست و نیاز به اولا اطلاعات صحیح ، دوما اراده قوی ، دارد.

    من تصور نمی کنم آقای ارس ، مشکلی با این صحبت ها داشته باشن . در واقع همه ما ، یک مطلب را میگیم ، فقط با سبک های مختلف ، پس دلیلی نداره که نتونیم صحبت کنیم.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    دوست عزیز.بهتره برای درک بهترخودارضایی بریم سراغ یک اختلال مسلم که فرزند خودارضایی هست تا مثال نقض آشکاری بر بی اشکال بودن خودارضایی باشه؛درکتاب آسیب شناسی روانی مارتین سلیگمن ج دوم صفحه۱۹۳ چاپ ۱۳۸۹به بحث"یادگارخواهی"با عنوان لاتینfetishism،"هنگامی که لئو هفت ساله بود،خواهرناتنی بزرگترش ،استمناکردن رابه او آموخت،درحین آموختن این کار اوبه طورتصادفی بادم پایی خود آلت لئو رالمس کرد،ازآن زمان به بعد تنها مشاهده یک کفش زنانه برای ایجاد برانگیختگی جنسی و نعوظ درلئو کافی بود.اکنون او ۲۴ساله است،هنگام مدرسه نمیتوانست دربرابرمیل شدیدش به کفش های معلمش مقاومت کند وعلی الرغم تنبیه شدن بارهابه کفش های اوحمله برد.درمیان افراد یادگارخواه کم نیستندکسانی که مهارت اجتماعیشان درپایین ترین حدقراردارد.؛؛چرا اینجوری میشن چرایکی ازاین افراد بین ۱۵هزارتا۲۰هزارعکس ازکفش های مختلف رانگهداری میکند(همان ص۱۹۴) استمنا ،دیفالت ذهن روبالامیبره،شریک جنسی عینی وجود نداره، درموارد عینی که شریک وجود داره نمیتونه با اون واقعیت مچ بشه،نتیجه اینکه مردی همسرش اتاق دیگه خوابیده وخودش داره اتاق دیگه با دیدن فیلمهای پورنو خودارضایی میکنه(این مطلب بارها درتایپیکهای این تالارگزارش شده).حالامن نمیدونم برچه اساسی اون دکتر میادتوی یه سایت درجواب هفته ای سه بار میگه اشکال نداره حتی کم مونده مراجع روبه بیشترش هم تشویق کنه!البته تاییدنمیشه او قطعا دکتربوده باشه اونم توی فضای مجازی
    ===================================

    طبق اکثر کتاب های روانشناسی از جمله همین کتاب که آقا امین در بالا اشاره کردن ، علت این که یک فرد ، الان ، خودارضایی میکنه ، به گذشته فرد برمیگرده به دوران کودکی ، ازجمله همین فرد مورد بالا ، یا هزاران مورد دیگه ، و در نتیجه در نوجوانی یا بزرگ سالی خود ارضایی میکنه ، اگر خودارضایی رو یک گناه در نظر بگیریم ، این فرد تا حدودی در اینکه به سمت این گناه کشیده شده ، بی گناه ، چون دردوران کودکی کنترل و قدرتی برای دورکردن خودش از اون وضعییت خاص که موجب خود ارضایی در آیندش میشده ، نداشته. در واقع کودکی بخش زیادی از دیفالت ذهنی جنسی یک فرد رو تعیین میکنه که بحث مفصلی داره. این بحث در مورد علت بود .

    اما اینکه الان ، مثلا در 16 سالگی ، 18 سالگی یا بالاتر باید چیکار کنه ، همون بحث ها و پست هایی هست که در ابتدا انجام شده ، مدیریت صحیح انرژی جنسی که کار مشکلی هم هست و نیاز به اولا اطلاعات صحیح ، دوما اراده قوی ، دارد.

    من تصور نمی کنم آقای ارس ، مشکلی با این صحبت ها داشته باشن . در واقع همه ما ، یک مطلب را میگیم ، فقط با سبک های مختلف ، پس دلیلی نداره که نتونیم صحبت کنیم.

  15. #30
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 29 اسفند 93 [ 18:29]
    تاریخ عضویت
    1392-4-03
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    1,917
    سطح
    26
    Points: 1,917, Level: 26
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    106

    تشکرشده 219 در 87 پست

    Rep Power
    25
    Array
    دوست عزیز aligandabi1

    فقط کسی که به اینکار اعتیاد داشته و ترک کرده میتونه بگه کدوم حالت احساس بهتری داره .

    انگار الان دو به شک شدی که بلاخره احساس گناه و دستورات دین رو بپذیری یا نظرات بعضی از پزشکان .

    من کسی بودم که متاسفانه در دوران راهنمایی توسط فردی با این کار آشنا شدم ! و از روی بچگی و کنجکاو بودن انجامش دادم و ادامه پیدا کرد تا حدود 20 سالگی ! واسم چی داشت ؟

    کاهش اعتماد به نفس = چون احساس میکنی اینقدر ضعیفی که حتی با هوا و هوس خود هم نمیتونی بجنگی و تسلیم میشی .

    لرزش دست ، در اکثریت افراد گودی و کبودی زیر چشم ، متاسفانه چون در سنین رشد آدم معتاد به این کار میشه در رشد هم اختلال ایجاد میشه و کالری ها و انرژی که باید صرف قد کشیدن و رشد استخوان ها و عضلات بشه ، صرف خود ارضایی میشه .
    ضعف بدنی و احساس سستی و بی حالی .

    اینا مواردی بود که من شخصا تجربه کردم .

    اما خدا رو شکر در 20 سالگی رفتم سربازی و این فرصتی شد که وارد دنیای جدیدی بشم ، صبح ساعت 4 بیدار و تا 9 شب یکسره تمرینات نظامی و کارهای سخت و طاقت فرسا ، و حتی شبها هم بیدار واسه نگهبانی !

    دقیقا همین بیکار نبودن و سرگرم بودن باعث شد ناخودآگاه اصلا ذهنه من به سمت مسائل جنسی نره و کم کم دیدم چقدر راحت میشه خود ارضایی نکرد .

    اتفاق دیگه ای که افتاد این بود که من تا اون سن شاید به تعداد انگشتای دست در خواب دچار خروج ... شده بودم چون این قدر در بیداری با خود ارضایی این کارو میکردم که دیگه به خواب نمیرسید !

    اما در سربازی تقریبا خیلی مرتب هفته ای یکبار یا نهایت 2 هفته یکبار در خواب این اتفاق واسم میفتاد ، این جا بود که فهمیدم خدا اگه این نیاز رو در وجودم گذاشته و فعلا ازدواجم نمیتونم بکنم ، اما بجاش یه سوپاپ اطمینانی هم در نظر گرفته تا آدم تخلیه بشه !

    سربازی تموم شد و خوشبختانه تا الان که 24 سالمه دارم از زندگی سالم لذت میبرم بدون هیچ مشکلی و این قدر اعتماد به نفسم بالا رفته که هر زمان این نیاز شدت میگیره خیلی راحت بهش میگم فعلا حرف نزن تا وقتش برسه (ازدواج)

    در صورتی که قبلا این قدر ضعیف بودم که همیشه به نفسم میباختم و اون پیروز میشد ، و حالا میفهمم که چقدر احمق بودم که چندین سال درگیره خودارضایی بودم .

    الان احساس قدرت دارم ، میدونم خودم رئیس خودم هستم و از نفسم دستور نمیگیرم و خیلی راحت تحت اختیار منه .

    اینم بگم که دقیقا از دوران سربازی مفهوم نماز رو درک کردم و نیاز به خدا رو کاملا درک کردم و حتی حضور خدا رو با تمام وجود لمس کردم و همین نماز و ارتباط ذهنی و معنوی با خدا رو تا الان حفظ کردم که همین خیلی بهم کرده .

    اینم بدون اگر خدا ما رو از خود ارضایی نهی کرده بی حکمت نبوده پس بهش ایمان داشته باش ، جالبه بدونی 1400 سال پیش در کتاب آسمانی ما تمام مراحل رشد جنین گفته شده ولی بشر تازه حدود 40سال هست که به این دانش رسیده ! پدر علم جنین شناسی دنیا که یک پروفسور کانادایی هست بعد از این که فهمید در قرآن این مطلب گفته شده مسلمان شد .

    به خدا ایمان داشته باش و بدون اگه گفته این کار گناه کبیره است واسه این بوده که ما رو از رفتن به سمتش حفظ کنه چون خیلی عوارض داره .


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. برای گرفتم تصمیم نهایی برای جدایی دور شدن کوتاه مدت مفید است یا مضر؟
    توسط فرخ رو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 خرداد 93, 22:39
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:09 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.