
نوشته اصلی توسط
دختر بیخیال
خب یکمی که این تفاوت هارو باید درک کنیم. (هم خانوم ها هم آقایون)
مشخصه خانوم ها با آقایون متفاوت هستن این موضوع هم بخاطر نوع خلقتشونه. خصوصا درمورد ابراز احساسات.
ابراز احساسات منظورت دقیقا چیه؟
بصورت کلی میتونی از طریق سوال زیر متوجه بشی چه مقدار احساساتی هستن.
مثلا ازشون درمورد سطح رابطه شون با خانواده بپرسی ؟
سطح ارتباطشون با خواهر و مادرشون چگونه است؟
چقدر ابراز احساسات میکنن؟
تا حالا شده مادرشون و ناراحت کنن بعد بخواین با یه هدیه کوچک یا شاخه گلی این دلخوری و ازشون دور کنن؟
زمانی که متوجه میشن مادرشون یا خواهرشون از دستشون دلخور شده و مقصر هم ایشون هستن؛ ایشون چه عکس العملی نشون میدادن؟
تاحالا شده به مادرشون جمله دوستت دارم و بگن؟ چگونه بیان میکنن؟نحوه بیان و شیوه که انتخاب میکنن مهمه!
یا چطوری از زحمات خانواده تشکر میکنن؟
یا از این دست سوالات....
اما اگه میخوای جز به جز بدونی . مثلا بدونی ایشون در موقعیت هایی که ممکنه در زندگی زناشوییتون بوجود میاد چکار میکنن.
میتونی اینطوری بپرسی که:
مثلا اگه یزمانی شما احساس کردی نیاز به حرف زدن با همسر داری ؛ یا برات مشکلی پیش اومده در محیط کار یا خانه یا با خانواده و دوستت.... و نیاز به حرف زدن و گفتگو با شوهرت داری ؛ و ایشون در اون لحظه حوصله حرف زدن ندارن، یا مشغول تماشای برنامه مورد علاقشون هستن؛ چکار میکنن؟ چه واکنشی نشون میدن.؟؟
در زمانی که همسر از دست شوهرش دلخوره ایشون چه واکنشی نشون میدهن و چکار میکنن برای رفع دلخوری؟
فکر کن و موقعیت هایی براشون ترسیم کن بعد بگو عکس العمل شما اینجا چگونه اس؟
سلام دوست عزیز

.مرسی از لطفتون.مثالهایی که اشاره کردید مناسب هست.
- - - Updated - - -

نوشته اصلی توسط
taraneh89
سلام
هدف شما در واقع به دست آوردن تیپ شخصیت و نحوه ی بیان احساس طرف مقابلتونه,این با یکی دو تا سوال به نتیجه نمیرسه
تو پروسه ی شناخت باید برآیند فاکتورها رو به دست بیاری و ازون برآیند به نتیجه برسی
سوال مشخصی برای اینکه بتونید به منظور کلی ای مثله شخصیت و تیپ طرف مقابل برسید وجود نداره!این مساله نیاز به زمان و دقت و یه مجموعه سوال داره که بعضی از اون ها هم باید تو شرایط خاصی پرسیده بشه
می تونید از این لینک ها استفاده کنید.
http://www.hamdardi.net/thread-12878.html
http://www.hamdardi.net/thread-8331.html
http://www.hamdardi.net/thread-22758.html
سوالات خوبی توش مطرح شده و ایده برای طرح سوالات جدید توسط خودتون رو هم بهتون میده
در ضمن بهتره حتما مشاوره قبل از ازدواج هم برید
موفق باشید
سلام ترانه خانم.ممنون از پست مفیدتون.
فرو افتادن در مقابلِ خدا ؛ تنها راه برخاستن است …
علاقه مندی ها (Bookmarks)