سلام انیسا جون من خودم ترکم و کل رسم و رسوماتشون رو بلدم به نظرم رسماشون اگه هنوز پا بنده اش باشند البته خوبه.اول یه ضرب المثل بگم میگن دختر به ترکها بده چون خیلی عروس دوستن مخصوصا اردبیلیها.از رسم و رسوم نترس و از این چرت و پرتها که مردم پشت سر قبایل میگن والا منم سر همین یکی از بهترین کیسهام رو از دست دادم.
تعصبشون روی رعایت حد و حدوده که اگه خانواده معتقدی باشید خوب رعایت میکنید همین که جلو نامحرما باحجاب باشی(نه حتما چادر مثلا ما سارافون یا مانتو میپوشیم)مراسماتشون 80 درصد جداست مگر اونهایی که دچار تهاجم فرهنگی شده باشن( هه هه هه).زمانی که پسرشون تو عقده برا عروسشون کم نمیذارن تو هر عیدی براش عیدی میبرن کلی کادو و جواهرات(من اینشون رو خیلی دوست دارم).پسراشون مخصوصا خطه اردبیل (البته استثنا هم هست)خیلی مسئولیت پذیر و خانواده دوست هستند کم پیش میاد خیانت کنند.هوای مادر و خواهراشون رو دارند نه اینکه همسرشون رو فدای اونا کنن نه هر کدوم جای خودشون رو داره براشون.روابط خانوادگیشون مستحکمه.وبه شدت از اینکه کسی بخواد بچه شون رو ازشون بگیره متنفرن.اگه این یه کار رو نکنی و بهشون احترام بذاری میذارنت رو چشماشون.
البته در هر جایی استثنا هم وجود داره.درواقع اینا قانون کلی نیست.








علاقه مندی ها (Bookmarks)