11- مورد 13 هم منظورتون اینه با هم مشاوره قبل از ازدواج برین درسته ؟ این خیلی عالیه اما خیلی دنبال مدرک کاغذی نباشین همه چیز تو یه برگ کاغذ جا نمیشه .
شما تو پست دومتون اشاره کردین دلیل ازدواجتون رسیدن به کیفیت بهتره زندگیه این خیلی خوبه همچنین منطق برای تصمیم گیری خیلی خوبه اما شما چقدر با روحیات خانوم ها آشنایی دارین ؟خانوم ها دوست دارن از نظر عاطفی تامین بشن . و از همسرشون عشق دریافت کنن اونهم نه فقط در عمل و از نظر مادی بلکه به زبون .
ببینین من استنباطم اینه که شما دوست دارین همسرتون از نظر مادی و کلا شرایط از خودتون پایینتر باشه و بهتون وابستگی داشته باشه . خیلی از دخترا از هم دوست ندارن شوهرشون از خودشون پایینتر باشه در کل چون خانوما دوست دارن تکیه گاه داشته باشن ترجیح میدن شوهرشون از هر لحاظ بالاتر باشه و فک میکنیم درستش هم همین باشه . اما مثلا من خودم دوست ندارم از لحاظ شرایط مادی صفر باشم و به طور مطلق وابسته به همسر ..بالاخره زن هم باید همه چیزو در نظر بگیره اگر فردا مشکلی تو زندگیم به وجود اومد چطور به زندگیم ادامه بدم؟
تو پست دومتون گفتین در صورت تحقق شرط 13 اخلاقای فردی همسرم رو میتونم تحمل کنم یعنی با کمک مشاوره و شناخت درسته ؟ من فکر میکنم شناخت دو طرف از لحاظ روحیات و خصوصیات اخلاقی از خیلی از معیار های مادی و ظاهری ازدواج هم مهمتره. مثال میزنم : مثلا اگر خانومتون با دوستاش رفت و امد کنه بیرون بره ایا مخالفت میکنین ؟ به حجاب چقدر تا چه حد اهمیت میدین ؟ روابط با نامحرم رو تا چه حدی قبول دارین ؟ میزان وفاداری خودتون و فرد مورد نظرتون چقدره ؟ و........
یه پیشنهادی دارم از بالا به فرد مورد نظرتون نگاه نکنین . فک میکنم دلیل مخالفت خیلی از اعضا هم همین بوده .
یه مورد دیگه اینکه معیاراتون باید درجه بندی و اولویت بندی بشه یه فرد امکان داره همه ی مواردی که گفتین رو نداشته باشه اما در کنارش خصوصیات اخلاقی خیلی خوبی داشته باشه . همه ی معیار ها تو یک ادم جمع نمیشه .
در کل من فک میکنم معیاراتون دور از منطق نبود و حتی در بعضی موارد عقاید روشنفکرانه هم داشتین بر عکس چیزی که دوستان فکر کردن . اما بنظرم بیشتر از موارد مادی و ظاهری به شناخت اهمیت بدین و اینکه در یک سطح باشین .
موفق باشین .
- - - Updated - - -
ببخشید دو تیکه شد.
همیشه لبخند بزن......
برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید را باز گرداند....
گاهی قوسی کوچک میتواند معماری یک سازه را عوض کند..
علاقه مندی ها (Bookmarks)