به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 47
  1. #31
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    سلام دوستان
    جدیدا چی شده؟
    چقدر با لحن تند با هم حرف می زنیم. خب خیلی ها عقایدی دارند که شاید مورد پسند ما نیست ولی وقتی یکی میاد اینجا عقایدش را می گه و از ما می خواد نظرمون را بگیم باید نظرمون را بااحترام بگیم.
    الان بعضی از شروطی که این خانم گفته خیلی ها هستند که قبول دارند اما بعضی شروط غیر منطقیست از نظر ما.شاید ازنظر یکی دیگه منطقی باشه.

    سلام لیلا جان.
    می دونم وقتی آدم آمار طلاق را می بینه؛وقتی ظلم های بعضی مردها را در مقابل زنان می بینه و و و آدم دچار وسواس میشه و وقتی هم زیادی فکر می کنه یه شرطهایی برای محکم کاری به ذهنش میاد که اون موقع در نظرش منطقیه ولی درواقع ناشی از وسواسه.
    ببین چه آدمی را داری انتخاب می کنی...
    به قول آقای معاون خیلی خوبه اگر کسی را انتخاب کنی که حرفش سند باشه و نیازی هم به شرط و شروط نباشه...

    بیا با هم شرطهایت را بررسی کنیم:
    1) حق تحصیل،
    2) اشتغال،
    3) خروج از کشور،
    4) تقسیم مساوی اموال
    5)و حضانت فرزندان در صورت طلاق

    اول بیا ببینیم تو چه کشوری زندگی می کنیم.و با چه دسته بندیی و با چه تیپ آقایونی.

    بیشتر مردان ایرانی حس غیرت دارند و حس مدیریت بالا. وقتی تو از درب حق و حقوق وارد میشی تو ذهن مرد یه چیز دیگه ترجمه می شه. اون متوجه نیست که مثلا تو می گی حق تحصیل منظورت اینه که آقا اگر به زندگیم آسیب نزنه من دوست ندارم شما مخالفتی کنید. دوست دارم شما منو حمایتم کنید نه اینکه مانعم باشید.
    اون مفهوم حمایتی که تو می خوای را نمی شنوه! این طوری می شنوه: ای مرد دروغ گوی ظالم! تو می خوای منو محدود کنی! من خودم تحصیل می کنم؛ کار می کنم! فلان می کنم! بهمانم! من خودم مدیر هستم!
    واکنش آقایون اینجا را دیدی؟
    دقیقا برعکس می شنون! حالا تو هم این منظورت نیست ها! فقط می خوای خیالت راحت باشه!

    می گی حضانت بچه... تو منظورت مثلا اینه که خیلی ناراحت می شی می بینی بعد طلاق به زن ظلم میشه و یک مادر خیلی سخت بچه اش را می بینه و از این نگرانی...و همون وسواس که گفتم نکنه من طلاق بگیرم و بچه را بهم ندن!!!
    مرد چی می شنوه: من به تو اعتماد ندارم. تو که می خوای منو طلاق بدی! عمرا بچه ام را به تو می دم.

    ببین چه همسری انتخاب می کنی. تو برخی موارد این قدر باید دقت کنی که اصلا لازم نباشه شرط بذاری.
    مثلا در مورد حق طلاق؛تو باید این قدر دقیق باشی که کسی را انتخاب نکنی که بخوای طلاق بگیری.
    وقتی حضانت بچه را می گی این معنی تو ذهن تداعی میشه که چقدر مطمئن به طلاقی که به فکر حضانت بچه افتادی.
    او هم نمیاد بگه تو این قدر تاپیک ها یا فیلم های این چنینی دیدی که بچه از مادرش دور بوده و نگرانی برات ایجاد شده! و این شرط را می خوای! (همان طور که یه بار سر شرط گواهی بکارت از طرف آقایون تو تالار بحث شد و من گفتم خودم اگر یک مردی از من گواهی بکارت بخواد نیام بگم آقای فلانی همش اومده تاپیک های خیانت اینجا را خونده. می گم حتما بستری که در اون تربیت شده این طور بوده!!! و ما می گیم آقای فلانی از همون اول دقت کن دختری انتخاب کنی که بدونی درونا پاکه و خودش سمت این خطاها نمی ره!)
    حالا من هم به شما می گم دقت کن همسری انتخاب کنی که پدر خوبی برای بچه ات باشه و طلاق نگیری.
    شروط 3 و 4 و 5 کاملا بی مورده و مطرح کردنش همان حس ها را در مورد یک آقا ایجاد می کنه!

    اما باز هم صحبت هایی دارم....
    اما در مورد حق طلاق و ... در تاپیک زیر به خوبی بحث شده. توصیه می کنم حتما و حتما بخونی:



    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط لیلا1987 نمایش پست ها
    سلام
    مرسی از پاسخ هاتون
    پس به نظر شما درخواست من غیرمعقوله. ببینید من مهریه 1987 سکه در نظر داشتم بعد راضی شدم به 1366 که از همه دخترای فامیل و خواهرم و عروسمون هم پایین تره ولی در نظر داشتم به خاطر پایین بودنش شرط ضمن عقد بگیرم ولی شما میگین اصلا وقتی شرط میخوام دیگه مهریه نباید بگیرم؟ خب من 600 سکه پایین اومدم.
    آخه وقتی شوهرم میتونه بدون اجازه من بره خارج چرا من نباید بتونم؟
    وقتی اون بدون اجازه من میتونه درس بخونه یا کار کنه چرا من نتونم؟ من که نمیخوام برم بورکینافاسو من فقط آزادیشو میخوام داشته باشم اگه من به شوهرم اعتماد میکنم که نره بورکینافاسو چرا اون نباید به من اعتماد کنه که من نرم بورکینافاسو؟
    شرط نصف اموال مربوط به نصف اموالی که بعد از ازدواج بدست میاد میشه نه نصف کل اموالش یعنی اگه من دو هفته بعد از ازدواج تقاضای طلاق کنم از اموالش چیزی بهم نمیرسه ولی اگه 10 سال دیگه خواستیم جدا بشیم نصف اموالی که تو این 10 سال بدست آورده مال من میشه من مشکلی ندارم نصف اموالی هم که من بدست میارم مال اون بشه من مساوات میخوام امتیاز نمیخوام برای خودم.
    نمیدونم من واقعا نمیفهمم چرا میگین معقول نیست آخه چرا باید مردا امتیاز داشته باشن؟
    لیلا جان من الان این پستت را خواندم. و مطالب قبلی را وقتی نوشتم که هنوز این پستت را ندیده بودم.
    ببین خواهرم این قدر زندگی چیزهای مهم داره وقتی شما به این بی اهمیت هاش گیر می دی یعنی اون مهم هایش را هنوز متوجه نشدی!!!

    شما نگاهتون به زندگی اصلا پخته نیست....
    باید در مورد زندگی با شما خیلی کار بشه. و هنوز باید مفهوم اعتدال در زندگی و جایگاه های زن و شوهر و خصوصیات و روحیات یک مرد را بشناسی!
    منم 26 سالمه ولی تو نوجوانی این افکار تو را داشتم. بعد به مرور تعدیل شدم و راه درست را شناختم. الان تو یه فاز به اصطلاح روشن فکری افتادی. نمیشه هم تو این تاپیک بحث بشه. به نظر من برو انجمن آزاد و با مدیر همدردی مشورت کن.

    یکم افکار غربی گرفتی. یکم هم چون وقتی سوال داشتی گروه مخالفت با تعصب جواب دادن احتمالا بیشتر تو این مسیر افتادی...
    باید خیلی مطالعه کنی...
    زندگی یه چیز دیگه هست ها! می تونی مدیریت کنی؟

    موفق باشی
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه

  2. 7 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    mohammad6599 (پنجشنبه 13 شهریور 93), فرهنگ 27 (جمعه 14 شهریور 93), فرشته مهربان (پنجشنبه 13 شهریور 93), یاس آبی (پنجشنبه 13 شهریور 93), مهربونی... (شنبه 15 شهریور 93), مدیرهمدردی (پنجشنبه 13 شهریور 93), آزرم (پنجشنبه 13 شهریور 93)

  3. #32
    Banned
    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 مهر 93 [ 19:54]
    تاریخ عضویت
    1393-5-20
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    235
    سطح
    4
    Points: 235, Level: 4
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    9

    تشکرشده 83 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خواهشا اگه اون باهات ازدواج کرد به ما هم خبر بده ون واقعا برام جالبه کسی حاضر میشه این شرایط رو بپذیره
    مصباح الهدی عزیز نمیشه که آدم به هر تفکری احترام بذاره یکی بگه من اعتقاد دارم آدم کشتن کار خوبیه پس بگیم ما احترام میذاریم و نظرت محترمه
    1987سکه یعنی2میلیارد تومن
    2میلیارد تومن قیمت یه زن نیست فکرکردن به این رقم هم خنده داره
    ابردن اسم حق طلاق و حضانت بچه ها هم خنده داره رسما یعنی من دارم معامله میکنم
    شما اگه ترست از اینه که شوهرت تنها بره خارج خب شرط بذار فقط دوتایی میتونین برین خارج
    شما میخوای یه برده +عابربانک بخری نمیخوای شوهر کنی






    ویرایش مدیرهمدردی: لطفا با زبان مناسب صحبت کنید. هر چقدر هم که حرفهایتان صحیح باشد اگر در قالب کلمات تحقیر کننده ارائه دهید، نمی توانید به مراجع کمک کنید. مراجع ابتدا باید بداند که راهنما دوستش دارد. و این را از زبان ملایم و مهربان او درک می کند.
    ما نمی توانیم محتوای تلخ را در ظرفی بدتر از آن بریزیم و به مراجع بدهیم.(لطفا برای پاسخگویی به مراجعان حتما تاپیک آفتهای مشاوره مطالعه شود)
    ویرایش توسط مدیرهمدردی : پنجشنبه 13 شهریور 93 در ساعت 17:21 دلیل: توضیح در مورد نرمش در بیان راهنمایی

  4. کاربر روبرو از پست مفید Mahsa1371 تشکرکرده است .

    معاون کلانتر (پنجشنبه 13 شهریور 93)

  5. #33
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط لیلا1987 نمایش پست ها
    سلام
    امیدوارم حال همگی خوب باشه
    من لیلا هستم 26 سالمه و یه خواستگار خیلی مناسب دارم که هم من و هم خانواده باهاش موافقیم ولی نمی دونم چرا نمی تونیم سر شروط ضمن عقد به تفاهم برسیم با ایشون و خانواده اش.
    چیزهایی که من میخوام غیرمعقول نیست من حق تحصیل، اشتغال، خروج از کشور، تقسیم مساوی اموال و حضانت فرزندان در صورت طلاق رو میخوام که ایشون بهم میگه اینها حقوق غربی هستند و اگه این رو میخوای دیگه از مهریه خبری نیست و فقط یه چیز ساده مثل یه شاخه گل ولی به نظر من صحیح نیست چون مهریه از اسمش هم مشخصه از مهر میاد یعنی چیزی که شوهر از روی مهر و محبت به همسرش میده و ربطی به شروط ضمن عقد ندارن و نباید یا این یا اون باشه. شما بگین من خواسته غیرمعقولی دارم؟
    با سلام و احترام
    روش شما در همسر گزینی، برای ایجاد فونداسیون یک طلاق قطعی بیشتر مناسب هست تا انتخاب همسر و زندگی
    چرا؟
    نه فقط به این علت که شروط پیش بینی درگیری و طلاق در آن گنجانده شده است. بلکه به خاطر نحوه تصمیم گیری شما.
    شما به تعارضهای خود در این انتخاب توجه کافی ندارید. این تعارضها بعدا در زندگی بیرون می آید و زندگی را تخریب می کند.
    از یک طرف این خواستگار را مناسب خود بیان کردید.
    اما وقتی صحبت از مهریه، و شروط می شود مشخص می شود که ایشون اصلا مناسب شما نیست.
    همچنین شما دارای تعارضهای درونی در اندیشه و رفتار خود هستید.
    چند نکته:
    مهریه صرفا مهر آقا به همسر نیست. بلکه مسئله شرع و مسئله قانون هم در آن دخیل هست.
    وقتی مهریه فقط مهر اقا هست که صرفا خودش پیشنهاد بدهد و خودش هم بدهد. و هیچ کس نه برای او تعهد قانونی و نه تعهد شرعی ایجاد نکند.
    مثلا بگوید من دوست داریم یک سکه به شما هدیه کنم.
    اما وقتی پشتوانه قانونی و شرعی پیدا می کند پس ناشی از فرهنگ و مذهب و قانون این کشور هست.
    اینجاست که حرف این آقا درست می شود. اگر بناباشد شما آزادی عمل به سبک فرهنگ های دیگر داشته باشید، او هم حق دارد از طریق فرهنگ و مذهب و قانون این کشور توسط شما تحت فشار نباشد و مهریه ای را ندهد.

    تجربه مشاوره ای بنده نشان داده است کسانی که به جای استحکام در انتخاب و دقت در شناخت همسر، می خواهند کم کاری خود را از طرق قانونی پیش بینی و حل کنند. نه در انتخاب همسر موفق هستند.(چون مورد های خوب را از دست می دهند) نه در حفظ آن زندگی موفق هستند (چون از اول با بدبینی آنها شروع و با دلخوری طرف مقابل تکمیل شده است.)
    پس اساسا انرژی خود را باید روی انتخاب مناسب سرمایه گذاری کنید.
    نه به زیادی مهریه به عنوان پشتوانه و حفظ زندگی نگاه کنید ، نه به ماده های قانونی به عنوان زمینه آزادی عمل شما در پس از ازدواج.

    اما اگر شما انتخاب مناسبی داشته باشید. انتخاب خوب منظورم نیست. انتخاب مناسب هست.
    انتخاب مناسب یعنی هر فکر و رفتاری را دوست دارید بیشتر شبیه رفتار و گفتار و افکار او باشد.
    در این صورت هر آنچه تمایل دارید چون او هم می پسندد اچازه می دهد.
    اما اگر تناسب نباشد با ماده قانونی و مهریه نمی توان آن را وصله کرد.
    تصور کن آقایی که از نظر شرعی معتقد هست و از نظر فرهنگی غیرت ورزی و حمایت از زن را وظیفه خود می داند. حتی اگر به خاطر احساسات اول زندگی چنین امضایی را به شما بدهد. بعدا با این ماده های قانونی صرفا راه طلاق باز خواهد ماند.

    لینک مرتبط در خصوص تعارضهای درونی شما:
    تعارض های زمان، ما عامل ناآرامی ما



    ================
    پاورقی:
    بنده نظرم اینست که شما فعلا دست از همسر گزینی بکش و موقتا ازدواجت را به تاخیر بینداز. تا آمادگی لازم برای شروع یک زندگی را پیدا کنید.
    پیشنهادم اینست که برای جلوگیری از حاشیه روی برای اصلاح ذهنتیت های خود، از طریق ارسال سئوال خصوصی و عضویت در انجمن آزاد اقدام کنید.
    با تشکر

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  6. 13 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    mohammad6599 (پنجشنبه 13 شهریور 93), setareh 1390 (جمعه 14 شهریور 93), The Green (پنجشنبه 13 شهریور 93), فرهنگ 27 (جمعه 14 شهریور 93), فرشته مهربان (پنجشنبه 13 شهریور 93), یاس آبی (پنجشنبه 13 شهریور 93), واحد (جمعه 14 شهریور 93), هوایی (پنجشنبه 13 شهریور 93), مهربونی... (شنبه 15 شهریور 93), مصباح الهدی (پنجشنبه 13 شهریور 93), آزرم (پنجشنبه 13 شهریور 93), بالهای صداقت (جمعه 14 شهریور 93), شیدا. (پنجشنبه 13 شهریور 93)

  7. #34
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 93 [ 11:18]
    تاریخ عضویت
    1392-3-26
    نوشته ها
    1,155
    امتیاز
    3,537
    سطح
    37
    Points: 3,537, Level: 37
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 113
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Overdrive1000 Experience PointsTagger First Class1 year registered
    تشکرها
    153

    تشکرشده 2,575 در 920 پست

    Rep Power
    0
    Array
    یک سوال برایم پیش آمده است.
    1- آیا ما می توانیم صد در صد از انتخاب خود و آینده مطمئن باشیم و به خاطر این اطمینان صد در صدی هیچ شرطی را برای شرایط بحرانی نگذاریم ؟
    اول ازدواج اکثر آدم ها از اینکه یک فرد مناسب را انتخاب کرده اند و خوشبخت می شوند مطمئن هستند. اما بعد در زندگی به مشکل بر می خورند و شرایط بدی برایشان ایجاد می شود. مثل خانم مینا 36 که تاپیکش مربوط به خیانت همسر است و اگر شوهرش طلاقش بدهد ( که اگر بخواهد بدهند چیزی جلودارش نخواهد بود ) تمام زندگی و فرزندانش را از دست خواهد داد. حالا اگر این خانم حداقل شرط حضانت یکی از فرزندانش را داشت آیا کمتر ضربه نمی خورد ؟
    این روزها فریب در ازدواج زیاد شده است و یک نمونه اش را در تالار داشتیم. که مرده روانی بود و ازدواج قبلی اش هم به طلاق منجر شده بود . اما همه اینها را پنهان کرده بود. بعدش هم زن را آزار داده بود و با تیغ موکت بری رگش را زده بود. زن تقاضای طلاق کرد اما اثبات کردن در محکمه کار سختی است. دوستانی که محکمه رفته اند می دانند. آخر سر نه تنها از همان مهریه قانونی هم صرفنظر کرد بلکه یک پولی هم به شوهرش داد تا دست بردارد.

    مردها اگر باید مهریه بدهند اما در عوض حقوق قانونی زیادی دارند. اولا می توانند موقع ازدواج میزان مهریه را خود تعیین کنند و اگر در مورد مهریه توافق نداشتند ازدواج نکنند. در ثانی حق طلاق زن را دارند ، حق حضانت فرزند را دارند ، ولی قانونی پدر است نه مادر ، می توانند ازدواج موقت انجام دهند ، در صورت لزوم با کسب اجازه از دادگاه ازدواج دائمی دوم داشته باشند ، طبق قانون زن باید در مواردی مثل بیرون رفتن از خانه ، اشتغال و تحصیل و خروج از کشور زیر نظر آقا باشد . حالا به همه اینها بیشتر بودن قدرت و نیروی بدنی مرد را هم اضافه کنید.

    من نمی گویم این قوانین بد است یا نباید باشد. من نمی گویم اشکال از قوانین است و بحث های فمنیستی راه نمی اندازم. من می گویم هر یک از قوانین اگر درست و به جا استفاده شود و شرایط انسانی رعایت شود خوب است.

    اما مشکل درست از همین جا نشات می گیرد. الان جامعه ما شرایط خوبی ندارد. دروغ زیاد شده است ، فریب زیاد شده است ، بیماری های روانی و فسادهای اخلاقی زیاد به چشم می خورد ، سوء استفاده از اختیارات و قدرت بین افراد جامعه زیاد شده است. مال حرام خوردن و زورگویی به یکدیگر و دعوا کردن و در یک کلام رذیلت های اخلاقی جامعه فراوان تر شده است.

    خوب در این شرایط آیا می توانیم اطمینان داشته باشیم که آدمی که هم قدرت بدنی زیادی دارد هم قدرت مالی بیشتری دارد و هم اختیارات قانونی زیادی دارد و کاملا مسلط بر زندگی یک زن است از این شرایط سوء استفاده نمی کند ؟ از این شرایط برای ارضای امیال نفسانی و گشودن عقده های روانی استفاده نمی کند ؟ از این شرایط برای هوسرانی استفاده نمی کند؟


    مشکل خانم حقوق آقایان نیست دوستان محترم تالار. مشکل خانم ها شرایطی است که در جامعه ایجاد شده است. همه ما می دانیم که آسیب پذیری زن چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ موقعیت اجتماعی از مردان بیشتر است. در این شرایط که آقایان با این برتری های طبیعی و اجتماعی نمی توانند اعتماد و اطمینان داشته باشند ، آن وقت چگونه از زنان انتظار اعتماد و اطمینان دارید؟

    اینها سوالهایی است که برای من پیش آمده و احتمالا خیلی از دخترها خانم ها مثل همین ایجاد کنند تاپیک هم همین سوالها و دغدغه ها برایشان مطرح است. اگر دوستان یا مدیر محترم همدردی به این سوال که می دانم جواب این خانم هم خواهد بود پاسخ دهید ممنون می شوم.

  8. #35
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 17 شهریور 93 [ 15:30]
    تاریخ عضویت
    1392-11-18
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    455
    سطح
    9
    Points: 455, Level: 9
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 37 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها
    اگه دو هفته بعد از عقد شما بخواهید برای کار (که حقش را گرفتید) یا ادامه تحصیل
    برید بورکینافاسو یا شیلی یا ... (که باز حق خروج هم گرفتید)

    همسر شما چه کاری می تونه بکنه؟
    نهایت راه حلی که داره جدا بشه و نصف اموالش و مهریه شما را بده بهتون و یک کاسه آب هم بریزه پشت سرتون که به سلامت برین
    خانم شیدا ایشون هرچه رو تو پستتون مطرح کردین جواب دادن. محبت کنید مجددا نظرتون رو بفرمایید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط لیلا1987 نمایش پست ها
    سلام
    مرسی از پاسخ هاتون
    پس به نظر شما درخواست من غیرمعقوله. ببینید من مهریه 1987 سکه در نظر داشتم بعد راضی شدم به 1366 که از همه دخترای فامیل و خواهرم و عروسمون هم پایین تره ولی در نظر داشتم به خاطر پایین بودنش شرط ضمن عقد بگیرم ولی شما میگین اصلا وقتی شرط میخوام دیگه مهریه نباید بگیرم؟ خب من 600 سکه پایین اومدم.
    آخه وقتی شوهرم میتونه بدون اجازه من بره خارج چرا من نباید بتونم؟
    وقتی اون بدون اجازه من میتونه درس بخونه یا کار کنه چرا من نتونم؟ من که نمیخوام برم بورکینافاسو من فقط آزادیشو میخوام داشته باشم اگه من به شوهرم اعتماد میکنم که نره بورکینافاسو چرا اون نباید به من اعتماد کنه که من نرم بورکینافاسو؟
    شرط نصف اموال مربوط به نصف اموالی که بعد از ازدواج بدست میاد میشه نه نصف کل اموالش یعنی اگه من دو هفته بعد از ازدواج تقاضای طلاق کنم از اموالش چیزی بهم نمیرسه ولی اگه 10 سال دیگه خواستیم جدا بشیم نصف اموالی که تو این 10 سال بدست آورده مال من میشه من مشکلی ندارم نصف اموالی هم که من بدست میارم مال اون بشه من مساوات میخوام امتیاز نمیخوام برای خودم.
    نمیدونم من واقعا نمیفهمم چرا میگین معقول نیست آخه چرا باید مردا امتیاز داشته باشن؟
    خانم لیلا اگر همسر بنده چنین شروطی یعنی حق تحصیل، اشتغال، خروج از کشور، تقسیم مساوی اموال بدست اومده بعد از ازدواج رو بخوان می‌پذیرم. همونطور که حق من هست، حق ایشون هم هست و نمیدونم چرا کاربرا اینقد موضع گرفتن نسبت به این شروط. حضانت بچه‌ها اما مسئله‌ی دیگری هست که قبول نمی‌کنم و به عهده‌ی دادگاه گذاشته می‌شه(و البته می‌دونیم که توی ایران این حق به پدر داده می‌شه نهایتا).

  9. #36
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 اسفند 97 [ 15:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-20
    نوشته ها
    223
    امتیاز
    7,354
    سطح
    57
    Points: 7,354, Level: 57
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    209

    تشکرشده 280 در 139 پست

    Rep Power
    38
    Array
    خانم مهسا هم دقیقا حرف من رو زدند

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahsa1371 نمایش پست ها
    خیلی معذرت میخوام ولی یه سوال جدی برام پیش اومده شما با فرد مورد علاقه داری ازدواج میکنی یا فقط داری معامله میکنی
    دوستان حرفای خیلی خوبی زدن
    مگه شما بچه وزیر هستی یا آنجلیناجولی هستی که بخاطر شما این شرایط رو بپذیره
    شما گفتی مشکل مالی نداره پس برای چی باید نصف اموال بچه ها حق طلاق حق خروج از کشور و نمیدونم بقیه مفاد قرارداد ترکمانچای رو بپذیره
    این چیزا نشونه علاقه نیست که بپذیره
    علاقه بعد ازدواج بوجود میاد این عشق و عاشقی های قبل ازدواج تو فیلما هست
    اینطوری اون فکرمیکنه شما بهش هیچ علاقه ای ندارید و فقط دارید معامله میکنید
    حق طلاق رو بهت بده که اگه فردای عقد بگی طلاق نصف اموالش به تو برسه
    البته من به شما توهین نمیکنم که دنبال طلاق و این چیزا هستید فقط میگم خواسته هاتون رو بیارید پایین اینطوری حالاحالاها مجرد میمونی




    خواهشا اگه اون باهات ازدواج کرد به ما هم خبر بده ون واقعا برام جالبه کسی حاضر میشه این شرایط رو بپذیره
    مصباح الهدی عزیز نمیشه که آدم به هر تفکری احترام بذاره یکی بگه من اعتقاد دارم آدم کشتن کار خوبیه پس بگیم ما احترام میذاریم و نظرت محترمه
    1987سکه یعنی2میلیارد تومن
    2میلیارد تومن قیمت یه زن نیست فکرکردن به این رقم هم خنده داره
    ابردن اسم حق طلاق و حضانت بچه ها هم خنده داره رسما یعنی من دارم معامله میکنم
    شما اگه ترست از اینه که شوهرت تنها بره خارج خب شرط بذار فقط دوتایی میتونین برین خارج
    شما میخوای یه برده +عابربانک بخری نمیخوای شوهر کنی






    ویرایش مدیرهمدردی: لطفا با زبان مناسب صحبت کنید. هر چقدر هم که حرفهایتان صحیح باشد اگر در قالب کلمات تحقیر کننده ارائه دهید، نمی توانید به مراجع کمک کنید. مراجع ابتدا باید بداند که راهنما دوستش دارد. و این را از زبان ملایم و مهربان او درک می کند.
    ما نمی توانیم محتوای تلخ را در ظرفی بدتر از آن بریزیم و به مراجع بدهیم.(لطفا برای پاسخگویی به مراجعان حتما تاپیک آفتهای مشاوره مطالعه شود)

  10. کاربر روبرو از پست مفید footer تشکرکرده است .

    معاون کلانتر (پنجشنبه 13 شهریور 93)

  11. #37
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 12 دی 93 [ 13:59]
    تاریخ عضویت
    1393-2-11
    نوشته ها
    268
    امتیاز
    1,216
    سطح
    19
    Points: 1,216, Level: 19
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 84
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    291

    تشکرشده 1,029 در 261 پست

    Rep Power
    41
    Array
    خانم مصباح الهدی من که نفهمیدم بالاخره دیدگاه شما چیه
    از یک طرف به ایشون میگید مثل یک دختر 14 ساله فکر میکنند و به بلوغ فکری لازم نرسیدن
    شما نگاهتون به زندگی اصلا پخته نیست....

    باید در مورد زندگی با شما خیلی کار بشه. و هنوز باید مفهوم اعتدال در زندگی و جایگاه های زن و شوهر و خصوصیات و روحیات یک مرد را بشناسی!
    منم 26 سالمه ولی تو نوجوانی این افکار تو را داشتم.
    حسابی با لحن تند از ایشون انتقاد میکنید
    از یک طرف به ما اینطوری میگید
    جدیدا چی شده؟
    چقدر با لحن تند با هم حرف می زنیم. خب خیلی ها عقایدی دارند که شاید مورد پسند ما نیست ولی وقتی یکی میاد اینجا عقایدش را می گه و از ما می خواد نظرمون را بگیم باید نظرمون را بااحترام بگیم.
    اگر دختری عقایدشو گفت و مورد پسند شما نبود بهش احترام بذارید و نظراتتون رو با احترام بگید اینها دلیل نمیشه ایشون رو خام بدونید مثل یک دختر نوجوان و خام چون معیارهاشون با شما در تضاده !!!

    اگر من گفتم این تاپیک جز حاشیه دستاوردی نداره این بود که ایشون خواسته یا ناخواسته با تاپیکی که ارسال کردند احساسات خیلی از پسرا رو تحریک کردند و میکنند
    با صحبت از مهریه 2میلیاردی و نصف دارایی و ... ، اگر هر پسری این تاپیک رو بخونه حس بدی نسبت به ازدواج و جنس مخالف بهش دست میده و سعی میکنه در قبال ایشون جبهه گیری کنه

    و خودتون میدونید که با بحث کردن در این تاپیک ها شاید مشکل یک نفر رفع بشه ولی کلی علامت سوال و بحث و حاشیه بوجود میاد و شاخ و برگ درست میشه

    نمونه اون بحثی که من با دختر خانمی انجام دادم و خانم مهربونی ... چون مشابه شرایط ایشون رو داشتن هر جا که میتونن از خجالت من در میان ؟

    به نظر شما بحث کردن در تاپیک هایی با این مضمون سودش بیشتره یا ضررش ؟؟
    بحرحال عذر خواهی میکنم اگر درخواست کردم این تاپیک به حاشیه نره و دوستان از این حرف ناراحت شدن ؟ من فقط خواستم تذکر چون تاپیک داشت به فضای نامناسبی کشیده میشد !

  12. کاربر روبرو از پست مفید معاون کلانتر تشکرکرده است .

    اثر راشومون (جمعه 14 شهریور 93)

  13. #38
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 خرداد 96 [ 08:11]
    تاریخ عضویت
    1392-1-27
    نوشته ها
    221
    امتیاز
    4,855
    سطح
    44
    Points: 4,855, Level: 44
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    129

    تشکرشده 303 در 118 پست

    Rep Power
    36
    Array
    سلام به همه دوستان و صاحب تاپیک.من نمیخواستم تو این تاپیک شرکت کنم ولی گفتم شاید حرفام به درد بقیه خورد.
    اولا نسبت به احادیثی که کاربر عتیقه مطرح کردن احادیث مربوط به مهریه دقیقا درست بود و بارها در کتاب مرجع شیعه تکرار شدن و دلیل علمی و امروزیشون همونی هست که همه شاهدشیم که باعث ایجاد اختلاف در خانواده ها میشه.ولی بعضی از احادیث رو از کتاب های مرجع اهل سنت گفته بودید مثل ناقص العقلی خانم ها و ناقص و ایمانی خانم ها با عرض پوزش باید بگم اول یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد متوجه خواهید شد که این احادیث به احتمال 80 درصد از احادیث جعلی زمان امامان معصوم هستند که حاکمان وقت مسابقه ی حدیث در بین مردم راه انداخته بودند.و سخنی از حضرت محمد هست که فرمودند اگر حدیثی از من یا اهل بیتم بیان شده بود و شباهتی به ایه های قران نداشت کذب است.
    لطف می کنید بگید کدوم ایه ی قران گفته زنان در عقل و ایمان ناقصند؟؟؟ اگر زنان در زمان عادت ماهانه نمیتونن نماز بخونن و روزه بگیرند از این جهت هست که در زمان عادت ماهانه بدن بانوان بسیار ضعیف میشه و حتی خیلی از پزشکان توصیه میکنند در این دوران خیلی استراحت کنند و به خاطر پاره ای از مسائل زیاد سرپا ایستادن بانوان باعث میشه خون کمتر به مغز برسه و امکان بیهوشی یا حتی مورد بدتری هم به وجود میاد به خاطر همین دلیل علمی هست که خداوند بزرگ دستور داده در این دوران زنان نماز نخونند و روزه نگیرند.مطمئنن خداوند هیچ وقت علاقه ای نداشته که بنده ای به جسم خودش به هر دلیلی اسیب برسونه.
    در مورد حدیثی که گفتید که ای زنان مردان بهشت و دوزخ شمایند.دقیقا درسته از این جهت که اگر زنی با کمک سیاست های زنانه و سخن لطیف بتونه همسرش رو رام کنه مطمئنن زندگی خوبی خواهد داشت و هم باعث میشه همسرش کمتر به گناه بیوفته در کنار اون خودش هم به سمت گناه کشیده نمیشه و اینها همه باعث رفتن به بهشته و بالعکسش باعث رفتن به جهنم.
    کاربر عتیقه لطف کنید بعدا در گذاشتن احادیث به جعلی بودن یا نبودن حدیث دقت کنید و در صورت جعلی نبودن دلایل علمی حدیث رو هم توضیح بدید البته اگه بلدید.
    در مورد سوالات نوپوی عزیز اگه من رو قابل جواب دادن بدونند البته در منظر دختری که خیلی از این وقایع مربوط به دادگاهها رو از نزدیک دیده توضیح میدم.
    اره جامعه خیلی بد شده شاید لازم باشه سر عقد خیلی شروط بذاریم ولی نوپوی عزیز قبول داری که جامعه از طرف بانوان هم بد شده خیلی؟مثلا الان خیلی زیاد شده طرف بعد عقد سریع مهریه شو بدون دلیل میذاره اجرا و حتی درصورت دریافت مهریه اش هم برنمیگرده سر زندگی(من حتی موردی رو دیدم که طرف دوماه بعد عروسی با پسرخاله اش بدون هیچ دلیلی مهریه شو گذاشت اجرا و هرچقدر هم شوهرش اصرار کرد برنگشت سر زندگیش و الان اون پسر بیچاره باید تا اخر عمرش قسط های مهریه رو بده و شاید حتی نتونه دیگه ازدواج کنه چون باید ماهی یدونه سکه بده(مهریه اش 500 سکه بود))البته قبول دارم اگه نداشت غلط کرد قبول کرد ولی خوب فکر نکنم کسی الان 1366 تا سکه داشته باشه که بده؟شاید این قانون جدید خیلی خوب باشه چون حداقل طرف بعد 100ماه شاید بتونه دوباره به ازدواج فکر کنه.
    اگه من پسر بودم خوب مطمئنن اعتماد نمیکردم که این همه شروط ضمن عقد رو قبول کنم تازه این همه مهریه ام بدم؟
    ازدواج هم برای دختر هم برای پسر هندونه سربسته اس دخترا از عاقبتشون میترسن خوب قبول کنید پسرها هم از عاقبتشون میترسن.وقتی دخترا اعتماد ندارن و هزارجور شرط میذارن خوب این باعث بی اعتمادی پسرهاهم میشه و خوب اونهاهم نمیتونن اعتماد کنن پس شروط رو قبول نمیکنن.
    لطفا یکم فکر کنید اعتماده که فقط میتونه اعتماد بسازه به جای گذاشتن این همه شرط بهتره دو سه ماه بیشتر به خودمون وقت بدیم و با اعتماد بیشتر انتخاب کنیم تا بتونیم انشاالله یک عمر بدون مشکل زندگی کنیم.
    خیلی ها میان توی این تالار بدون دلیل یعنی مشکل خاصی ندارن ولی وقتی اینجور تاپیکها رو میبینن واقعا به اطرافشون بی اعتماد میشن فرقی نداره دختر باشن یا پسر.این سوالها براشون پیش میاد که یعنی انقدر جامعه خرابه که طرف برای ازدواج انقدر شروط سختی میذاره؟
    و این حرفم خطاب به صاحب تاپیکه:
    خواهر عزیزم خواستگار شما اگه این شروط رو قبول کنه و اگه خدای نکرده بعد ده سال به جدایی کشیدید (چون شما شروط رو برای بدترین حالت گفتید منم مثالم رو برای بدترین حالت زدم)نتیجه اش میشه این:
    خوشبینانه این که سکه اونموقع بشه دونه ای 2.5میلیون.پس 3 میلیارد و 415 میلیون باید مهریه بده .نصف اموال بعد ازدواج رو بده بچه اش رو هم بده.اونموقع میشه یه مرد اس و پاس بی پول و یه پدر که شاید هیچ وقت نتونه بچه اش رو ببینه و همه بهش میگن خاک تو سرت خودت رو بدبخت کردی با این ازدواج بدت.حالا اگه خودت پسر بودی این شروط رو قبول میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟ با عرض پوزش قبول این شروط نشانه علاقه نیست بلکه نشانه حماقته درسته؟
    در هر صورت قبل عنوان کردن شروط خودتون رو جای خواستگار بذارید.امیدوارم همیشه خوشبخت و خوشحال باشید.

  14. 3 کاربر از پست مفید setareh 1390 تشکرکرده اند .

    واحد (جمعه 14 شهریور 93), اثر راشومون (جمعه 14 شهریور 93), دختر بیخیال (جمعه 14 شهریور 93)

  15. #39
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مصباح الهدی نمایش پست ها

    لیلا جان من الان این پستت را خواندم. و مطالب قبلی را وقتی نوشتم که هنوز این پستت را ندیده بودم.
    ببین خواهرم این قدر زندگی چیزهای مهم داره وقتی شما به این بی اهمیت هاش گیر می دی یعنی اون مهم هایش را هنوز متوجه نشدی!!!
    شما نگاهتون به زندگی اصلا پخته نیست....
    باید در مورد زندگی با شما خیلی کار بشه. و هنوز باید مفهوم اعتدال در زندگی و جایگاه های زن و شوهر و خصوصیات و روحیات یک مرد را بشناسی!
    منم 26 سالمه ولی تو نوجوانی این افکار تو را داشتم. بعد به مرور تعدیل شدم و راه درست را شناختم. الان تو یه فاز به اصطلاح روشن فکری افتادی. نمیشه هم تو این تاپیک بحث بشه. به نظر من برو انجمن آزاد و با مدیر همدردی مشورت کن.
    اضافه:(یعنی منم قبلا مثل تو بودم و خواستم بدونه درکش می کنم. و گفتم هم که به مرور تغییر کردم نه یک دفعه.)
    یکم افکار غربی گرفتی. یکم هم چون وقتی سوال داشتی گروه مخالفت با تعصب جواب دادن احتمالا بیشتر تو این مسیر افتادی...
    باید خیلی مطالعه کنی...
    زندگی یه چیز دیگه هست ها! می تونی مدیریت کنی؟
    موفق باشی



    در ابتدا نفس عمیقی بکشید...
    الان دارم با لحن آرام صحبت می کنم : )
    آقای معاون کلانتر با سلام و احترام
    انتقاد تند ولیمودبانه با لحن تند فرق دارد. گاهی حقیقت تلخه ولی حقیقت داره.نمیشه اشتباه را ببینیم ولی نگیم ...
    نمی دونم چه طور نوشته هایم را با لحن تند خواندید. البته لحن از نوشته ها مشخص نیست ولی من واقعا با لحن تند مطالبم را نمی گفتم.اگر صدای منو می شنیدین همچین چیزی به ذهنتون نمیامد .(خواستید قسمت های سبز را دوباره نگاه کنید.)
    این که می گویم لحن تند واقعا بعضی پست ها را بخوانید. منصفانه بگید درسته شاید درون مایه اش را من هم قبول داشته باشم اما نوع ادبیات برخی اعضا به نظرم خوب نبود...
    به هرحال منم نظراتم آیه قرآن نیست که! قطعا خیلی جاها اشتباه دارم. ممکنه اصلا شما بیایید بگید به نظر خودتون کل نظر من از بیخ غلطه. انتقاد تند هم بکنید. ولی توهین هم نکنید.تهمت هم نزنید و...
    خب این مشکلی نداره. انتقاد با توهین فرق داره. من هم نگفتم ایشان 14 ساله هستند. گفتم خودم اتفاقا مثل شما یه مدتی این طور بودم(از قضا این اتفاق برای من در نوجوانی بوده/ این روایت خودم هست/. به مرور هم حقیقت را فهمیدم. یعنی کم کم تغییر کردم. یعنی اوایل جوانی متوجه شدم. قصدم همزاد پنداری بوده. حالا شاید بد بیان کردم. اما نیت همین بوده)
    نمی دونم حالا من هم شاید دارم اشتباهی با لحن تند نوشتارتون را می خونم.
    شما جدیدا نوشتارتون تغییر کرده. اولین پستی که از شما دیدم ؛تو تاپیک خودم خوندم. خیلی مهربون و خوشحال بودید. شوخی می کردین. می گفتین معاون کلانتر شخصیت کارتونی بچه های دهه شصت. ازم انتقاد هم کردین. خیلی هم پستتون را تو تاپیکم دوست داشتم. هر از چندگاهی که می خواستم به تاپیکم رجوع کنم از پستهایی بود که حتما مرورش می کردم.

    الان جدیدا چرا با من عصبانی شدین؟
    من جایی شما را ناخواسته ناراحت کردم؟ شاید متوجه نبودم و سوء تفاهم شده.

    "اگر من گفتم این تاپیک جز حاشیه دستاوردی نداره این بود که ایشون خواسته یا ناخواسته با تاپیکی که ارسال کردند احساسات خیلی از پسرا رو تحریک کردند و میکنند
    با صحبت از مهریه 2میلیاردی و نصف دارایی و ... ، اگر هر پسری این تاپیک رو بخونه
    حس بدی نسبت به ازدواج و جنس مخالف بهش دست میده و سعی میکنه در قبال ایشون جبهه گیری کنه

    و خودتون میدونید که با بحث کردن در این تاپیک ها شاید مشکل یک نفر رفع بشه ولی کلی علامت سوال و بحث و حاشیه بوجود میاد و شاخ و برگ درست میشه"

    البته من اصلا مخاطبم تو اون پستم شما نبودین. اتفاقا از یک جملتون هم استفاده کردم. گفتم به قول شما: به قول آقای معاون خیلی خوبه اگر کسی را انتخاب کنی که حرفش سند باشه و نیازی هم به شرط و شروط نباشه...
    و شما تو نظرتون توهین نداشتید....
    اما بله . برام قابل درکه که در حال حاضر بعضی دخترها شرایط ازدواج را خیلی سخت می گیرن. کاملا بی خودی.
    راستش من خودم هم گاهی مثل شما می شم و از بعضی تاپیکها حس بدی می گیرم.
    در مورد من این طوریه که گاهی با صاحب تاپیک(دختر) که براش خواستگار اومده یا حتی با دختری که صاحب تاپیک به خواستگاریش رفته سریع همزادپنداری می کنم. به خصوص اگر حول و حوش اون موقع درگیری با موضوع خواستگاری داشته باشم.
    مثلا همون تاپیک های اشتغال و... که نظرات منو دیدید و نظراتم با شما فرق داشت...برای من هم واقعا کلی سوال و بدبینی و... در ذهنم ایجاد کردو انگار که مثلا اون خواستگار صاحب تاپیک نمی خواد بذاره من درس بخونم یا کار کنم!:))
    یه جورایی بدبینی برام آورد ولی حالا همه که این طور نیستند...
    ببینید این مراجع درسته که از نظر شما یک نفره ولی خیلی ها هم این طور هستند.(همان طور که خیلی ها هم این طور نیستند...) به نظر من نمیشه با مطرح نکردنش بگیم پس این مشکل وجود نداره و بستری برای حل مشکل این قبیل افراد فراهم نکنیم... (البته شما می تونید دقت کنید خیلی از دختران مخالف نظر استارتر بودند و این تعداد بیشتر می تونه اتفاقا به شما بگه شرایط در جامعه ما این قدر ها هم وخیم نیست! اگر از این زاویه هم به تاپیک ها نگاه بشه بسیار خوبه و تصویر واقعی تر هست)
    این جا یک تالار مشاوره است و هرکس می تونه مشاوره بخواد... در چارچوبی که قوانین این تالار اجازه می ده.

    تنها این اواخر یه اتفاقی افتاد. که برای اینکه پیشگیری از قضاوتی کنم توضیح مختصری عرض می کنم.
    تاپیکی ایجاد شد که مراجع با اینکه طبیعتا ایرانیست و حتما می دونه فضای ایران چگونه هست و... خیلی رک و بی پرده از روابط نامشروعی صحبت می کرد که اصلا هیچ شباهتی به واقعیت از نظر شخص من نداشت(با خیانت متفاوت بود)... یعنی در حد یک اپسیلم هم احساس شرمندگی نمی کرد و با وقاحت... (اون تاپیک را دیدین؟) خب اون لحنی که استارتر صحبت می کرد و انگار داره از یک چیز عادی و نرمال و حق طبیعیش صحبت می کنه این تداعی را در ذهن ایجاد می کرد که چقدر این موارد تو جامعه ما زیاده و طبیعیست!!!
    این معمول نشان دادن واقعا تاثیر خیلی خیلی بدی می تونست روی ذهن بچه ها بذاره! قبل اون تاپیک شما خودتون دیدین همین جوری هم بچه ها به جامعه بدبین شده بودند!
    که من اومدم توضیح دادم و گفتم فرض بر صداقت هست اما دوستان فقط به استارتر نگاه نکنید و اونو به جامعه اطلاق نکنید چه بسا ممکنه این لحن عادی نشون دادن هدفی داشته باشه( یا اگر هم هدفی از روی قصد نداشته اما غیر عمد همون هدف بدبینی را دنبال می کنه...) که گویا کلا تاپیک را حذف کردند الان. اونو دیدین یا نه؟

    حالا نمی دونم چی شد از اون به بعد احساس کردم به کل تاپیک ها بدبین شدیم.و یا بعضی ها میان می گن به تاپیک ما هم بدبین شده بودید. در حالی که اون موضوع کاملا متفاوت بود... (تاپیک های دیگه وقتی دروغش واضح نیست نباید صداقت فرد را همین طوری زیر سوال ببریم.باید ازش غیر مستقیم یه سوالایی بپرسیم و مطمئن بشیم.و من خودم یادم نمیاد این کار را کرده باشم)
    ما هممون مشکلاتی داریم و بالاخره شاید برخی مشکلات را نتونیم به اطرافیانمون بگیم(شاید خصوصی باشن) اما اینجا می گیم. و دوست داریم بحث کنیم و تبادل نظر داشته باشیم....
    اگر اینجا مشکلمون حل نشه؛ ممکنه همین یه خطا برامون اشتباهات بزرگتری به بار بیاره. خوبه تاپیک بزنیم و مشکلمون را مطرح کنیم و به هم اشکالاتمون را بگیم.
    من خودم تو بعضی زمینه ها واقعا از خیلی پست هاتون خوشم اومده و شما تشکر و لایک را از من دیدین.(همان طور . و من هم از شما خیلی تشکر و لایک دیدم.)
    ولی خب بعضی جاها هم شاید 180 درجه نظرم مخالف شما باشه و مطمئنا از نظر شما مشکلی نیست و طرح عقیده شما سبب نمیشه که من از سایر نظرات شما که خوب هست استفاده نکنم و یا اون نظر را تعمیم به کل مردها بدم.منظورم شمای نوعی هست نه شخص شما. حالا شاید کاربر دیگه.
    البته احتمال قوی شما هم همین گونه هستین و موافقید.

    موفق و موید باشید
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه

  16. کاربر روبرو از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده است .

    مهربونی... (شنبه 15 شهریور 93)

  17. #40
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 18 مهر 93 [ 13:56]
    تاریخ عضویت
    1393-3-24
    نوشته ها
    13
    دستاوردها:
    3 months registered
    تشکرها
    2

    تشکرشده 4 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط setareh 1390 نمایش پست ها
    سلام به همه دوستان و صاحب تاپیک.من نمیخواستم تو این تاپیک شرکت کنم ولی گفتم شاید حرفام به درد بقیه خورد.
    اولا نسبت به احادیثی که کاربر عتیقه مطرح کردن احادیث مربوط به مهریه دقیقا درست بود و بارها در کتاب مرجع شیعه تکرار شدن و دلیل علمی و امروزیشون همونی هست که همه شاهدشیم که باعث ایجاد اختلاف در خانواده ها میشه.ولی بعضی از احادیث رو از کتاب های مرجع اهل سنت گفته بودید مثل ناقص العقلی خانم ها و ناقص و ایمانی خانم ها با عرض پوزش باید بگم اول یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد متوجه خواهید شد که این احادیث به احتمال 80 درصد از احادیث جعلی زمان امامان معصوم هستند که حاکمان وقت مسابقه ی حدیث در بین مردم راه انداخته بودند.و سخنی از حضرت محمد هست که فرمودند اگر حدیثی از من یا اهل بیتم بیان شده بود و شباهتی به ایه های قران نداشت کذب است.
    لطف می کنید بگید کدوم ایه ی قران گفته زنان در عقل و ایمان ناقصند؟؟؟ اگر زنان در زمان عادت ماهانه نمیتونن نماز بخونن و روزه بگیرند از این جهت هست که در زمان عادت ماهانه بدن بانوان بسیار ضعیف میشه و حتی خیلی از پزشکان توصیه میکنند در این دوران خیلی استراحت کنند و به خاطر پاره ای از مسائل زیاد سرپا ایستادن بانوان باعث میشه خون کمتر به مغز برسه و امکان بیهوشی یا حتی مورد بدتری هم به وجود میاد به خاطر همین دلیل علمی هست که خداوند بزرگ دستور داده در این دوران زنان نماز نخونند و روزه نگیرند.مطمئنن خداوند هیچ وقت علاقه ای نداشته که بنده ای به جسم خودش به هر دلیلی اسیب برسونه.
    در مورد حدیثی که گفتید که ای زنان مردان بهشت و دوزخ شمایند.دقیقا درسته از این جهت که اگر زنی با کمک سیاست های زنانه و سخن لطیف بتونه همسرش رو رام کنه مطمئنن زندگی خوبی خواهد داشت و هم باعث میشه همسرش کمتر به گناه بیوفته در کنار اون خودش هم به سمت گناه کشیده نمیشه و اینها همه باعث رفتن به بهشته و بالعکسش باعث رفتن به جهنم.
    کاربر عتیقه لطف کنید بعدا در گذاشتن احادیث به جعلی بودن یا نبودن حدیث دقت کنید و در صورت جعلی نبودن دلایل علمی حدیث رو هم توضیح بدید البته اگه بلدید.
    در مورد سوالات نوپوی عزیز اگه من رو قابل جواب دادن بدونند البته در منظر دختری که خیلی از این وقایع مربوط به دادگاهها رو از نزدیک دیده توضیح میدم.
    اره جامعه خیلی بد شده شاید لازم باشه سر عقد خیلی شروط بذاریم ولی نوپوی عزیز قبول داری که جامعه از طرف بانوان هم بد شده خیلی؟مثلا الان خیلی زیاد شده طرف بعد عقد سریع مهریه شو بدون دلیل میذاره اجرا و حتی درصورت دریافت مهریه اش هم برنمیگرده سر زندگی(من حتی موردی رو دیدم که طرف دوماه بعد عروسی با پسرخاله اش بدون هیچ دلیلی مهریه شو گذاشت اجرا و هرچقدر هم شوهرش اصرار کرد برنگشت سر زندگیش و الان اون پسر بیچاره باید تا اخر عمرش قسط های مهریه رو بده و شاید حتی نتونه دیگه ازدواج کنه چون باید ماهی یدونه سکه بده(مهریه اش 500 سکه بود))البته قبول دارم اگه نداشت غلط کرد قبول کرد ولی خوب فکر نکنم کسی الان 1366 تا سکه داشته باشه که بده؟شاید این قانون جدید خیلی خوب باشه چون حداقل طرف بعد 100ماه شاید بتونه دوباره به ازدواج فکر کنه.
    اگه من پسر بودم خوب مطمئنن اعتماد نمیکردم که این همه شروط ضمن عقد رو قبول کنم تازه این همه مهریه ام بدم؟
    ازدواج هم برای دختر هم برای پسر هندونه سربسته اس دخترا از عاقبتشون میترسن خوب قبول کنید پسرها هم از عاقبتشون میترسن.وقتی دخترا اعتماد ندارن و هزارجور شرط میذارن خوب این باعث بی اعتمادی پسرهاهم میشه و خوب اونهاهم نمیتونن اعتماد کنن پس شروط رو قبول نمیکنن.
    لطفا یکم فکر کنید اعتماده که فقط میتونه اعتماد بسازه به جای گذاشتن این همه شرط بهتره دو سه ماه بیشتر به خودمون وقت بدیم و با اعتماد بیشتر انتخاب کنیم تا بتونیم انشاالله یک عمر بدون مشکل زندگی کنیم.
    خیلی ها میان توی این تالار بدون دلیل یعنی مشکل خاصی ندارن ولی وقتی اینجور تاپیکها رو میبینن واقعا به اطرافشون بی اعتماد میشن فرقی نداره دختر باشن یا پسر.این سوالها براشون پیش میاد که یعنی انقدر جامعه خرابه که طرف برای ازدواج انقدر شروط سختی میذاره؟
    و این حرفم خطاب به صاحب تاپیکه:
    خواهر عزیزم خواستگار شما اگه این شروط رو قبول کنه و اگه خدای نکرده بعد ده سال به جدایی کشیدید (چون شما شروط رو برای بدترین حالت گفتید منم مثالم رو برای بدترین حالت زدم)نتیجه اش میشه این:
    خوشبینانه این که سکه اونموقع بشه دونه ای 2.5میلیون.پس 3 میلیارد و 415 میلیون باید مهریه بده .نصف اموال بعد ازدواج رو بده بچه اش رو هم بده.اونموقع میشه یه مرد اس و پاس بی پول و یه پدر که شاید هیچ وقت نتونه بچه اش رو ببینه و همه بهش میگن خاک تو سرت خودت رو بدبخت کردی با این ازدواج بدت.حالا اگه خودت پسر بودی این شروط رو قبول میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟ با عرض پوزش قبول این شروط نشانه علاقه نیست بلکه نشانه حماقته درسته؟
    در هر صورت قبل عنوان کردن شروط خودتون رو جای خواستگار بذارید.امیدوارم همیشه خوشبخت و خوشحال باشید.
    سلام علیکم

    خواهرم اندکی صبر و تامل کنید تا خشم شما فروکش کند اینطور بنده را مورد خطاب قرار دادین بنده مقصودم چیز دیگری بود که شما را ناراحت کرد انشالله از بنده دلگیر نباشین.
    بله از تمامی احادیث و آیات اطمینان دارم که جعلی نیستن و در کنار تمام احادیث منبع که مورد تایید هم هست ذکر شده.
    بنده هیچ حدیثی رو بدون منبع در جایی منتشر نمیکنم و به این مسئله حساس هستم که حتما از درستی و صحت احادیث اطمینان داشته باشم و حتی از قبل از آن از کارشناسان مذهبی مشورت میگیرم تا از صحت احادیث اطمینان داشته باشم.بهتر است شما درباره صحت و درستی ایات و روایاتی که آورده شد اندکی تخقیق داشته باشین.

    خواهرم این احادیث و روایات و آیات مبارک قرآن همگی حکمتی دارند که بنده و شما از درک آن عاجز هستیم و فقط معصومین اون رو به درستی درک میکنن و شایسته اس ما در راه معصومین حرکت کنیم به جای جبهه گیری و غضب بی مورد درباره سخنان بزرگان و آیات قرآن تامل کنید. و احساسی این سخنان را به احادیث ائمه نسبت ندهید. اگر مسیر زندگانی ما بر اساس سخنان ائمه و آیات قرآن باشد احتمال هیچ خطا و لغزشی در زندگانی برای ما پیش نخواهد آمد.


    سلام علیکم جناب مصباح الهدی شما به صورت بسیار ناشایستی به بنده توهین کردین و اسم بنده رو به تمسخر و با توهین خطاب نمودین و تهمت زدین که مقصود خاصی دارم که چنین برخوردی شایسته یک روابط اجتماعی پسندیده نیست.
    ویرایش توسط عتیقه : جمعه 14 شهریور 93 در ساعت 02:03


 
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بی نهایت تنبل و بی تحرک هستم
    توسط nahid2 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 فروردین 96, 05:33
  2. ماموریت طولانی همسرم و وابستگی من به او
    توسط رنیا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 03 تیر 91, 16:44
  3. اهمیت ظاهر خواستگار
    توسط نازنین:) در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 27 مرداد 90, 01:54
  4. استقلال قهرمان قهرمانیت مبارک
    توسط محمدابراهیمی در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 خرداد 87, 18:54

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.