به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 47

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 خرداد 96 [ 08:11]
    تاریخ عضویت
    1392-1-27
    نوشته ها
    221
    امتیاز
    4,855
    سطح
    44
    Points: 4,855, Level: 44
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    129

    تشکرشده 303 در 118 پست

    Rep Power
    36
    Array
    سلام به همه دوستان و صاحب تاپیک.من نمیخواستم تو این تاپیک شرکت کنم ولی گفتم شاید حرفام به درد بقیه خورد.
    اولا نسبت به احادیثی که کاربر عتیقه مطرح کردن احادیث مربوط به مهریه دقیقا درست بود و بارها در کتاب مرجع شیعه تکرار شدن و دلیل علمی و امروزیشون همونی هست که همه شاهدشیم که باعث ایجاد اختلاف در خانواده ها میشه.ولی بعضی از احادیث رو از کتاب های مرجع اهل سنت گفته بودید مثل ناقص العقلی خانم ها و ناقص و ایمانی خانم ها با عرض پوزش باید بگم اول یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد متوجه خواهید شد که این احادیث به احتمال 80 درصد از احادیث جعلی زمان امامان معصوم هستند که حاکمان وقت مسابقه ی حدیث در بین مردم راه انداخته بودند.و سخنی از حضرت محمد هست که فرمودند اگر حدیثی از من یا اهل بیتم بیان شده بود و شباهتی به ایه های قران نداشت کذب است.
    لطف می کنید بگید کدوم ایه ی قران گفته زنان در عقل و ایمان ناقصند؟؟؟ اگر زنان در زمان عادت ماهانه نمیتونن نماز بخونن و روزه بگیرند از این جهت هست که در زمان عادت ماهانه بدن بانوان بسیار ضعیف میشه و حتی خیلی از پزشکان توصیه میکنند در این دوران خیلی استراحت کنند و به خاطر پاره ای از مسائل زیاد سرپا ایستادن بانوان باعث میشه خون کمتر به مغز برسه و امکان بیهوشی یا حتی مورد بدتری هم به وجود میاد به خاطر همین دلیل علمی هست که خداوند بزرگ دستور داده در این دوران زنان نماز نخونند و روزه نگیرند.مطمئنن خداوند هیچ وقت علاقه ای نداشته که بنده ای به جسم خودش به هر دلیلی اسیب برسونه.
    در مورد حدیثی که گفتید که ای زنان مردان بهشت و دوزخ شمایند.دقیقا درسته از این جهت که اگر زنی با کمک سیاست های زنانه و سخن لطیف بتونه همسرش رو رام کنه مطمئنن زندگی خوبی خواهد داشت و هم باعث میشه همسرش کمتر به گناه بیوفته در کنار اون خودش هم به سمت گناه کشیده نمیشه و اینها همه باعث رفتن به بهشته و بالعکسش باعث رفتن به جهنم.
    کاربر عتیقه لطف کنید بعدا در گذاشتن احادیث به جعلی بودن یا نبودن حدیث دقت کنید و در صورت جعلی نبودن دلایل علمی حدیث رو هم توضیح بدید البته اگه بلدید.
    در مورد سوالات نوپوی عزیز اگه من رو قابل جواب دادن بدونند البته در منظر دختری که خیلی از این وقایع مربوط به دادگاهها رو از نزدیک دیده توضیح میدم.
    اره جامعه خیلی بد شده شاید لازم باشه سر عقد خیلی شروط بذاریم ولی نوپوی عزیز قبول داری که جامعه از طرف بانوان هم بد شده خیلی؟مثلا الان خیلی زیاد شده طرف بعد عقد سریع مهریه شو بدون دلیل میذاره اجرا و حتی درصورت دریافت مهریه اش هم برنمیگرده سر زندگی(من حتی موردی رو دیدم که طرف دوماه بعد عروسی با پسرخاله اش بدون هیچ دلیلی مهریه شو گذاشت اجرا و هرچقدر هم شوهرش اصرار کرد برنگشت سر زندگیش و الان اون پسر بیچاره باید تا اخر عمرش قسط های مهریه رو بده و شاید حتی نتونه دیگه ازدواج کنه چون باید ماهی یدونه سکه بده(مهریه اش 500 سکه بود))البته قبول دارم اگه نداشت غلط کرد قبول کرد ولی خوب فکر نکنم کسی الان 1366 تا سکه داشته باشه که بده؟شاید این قانون جدید خیلی خوب باشه چون حداقل طرف بعد 100ماه شاید بتونه دوباره به ازدواج فکر کنه.
    اگه من پسر بودم خوب مطمئنن اعتماد نمیکردم که این همه شروط ضمن عقد رو قبول کنم تازه این همه مهریه ام بدم؟
    ازدواج هم برای دختر هم برای پسر هندونه سربسته اس دخترا از عاقبتشون میترسن خوب قبول کنید پسرها هم از عاقبتشون میترسن.وقتی دخترا اعتماد ندارن و هزارجور شرط میذارن خوب این باعث بی اعتمادی پسرهاهم میشه و خوب اونهاهم نمیتونن اعتماد کنن پس شروط رو قبول نمیکنن.
    لطفا یکم فکر کنید اعتماده که فقط میتونه اعتماد بسازه به جای گذاشتن این همه شرط بهتره دو سه ماه بیشتر به خودمون وقت بدیم و با اعتماد بیشتر انتخاب کنیم تا بتونیم انشاالله یک عمر بدون مشکل زندگی کنیم.
    خیلی ها میان توی این تالار بدون دلیل یعنی مشکل خاصی ندارن ولی وقتی اینجور تاپیکها رو میبینن واقعا به اطرافشون بی اعتماد میشن فرقی نداره دختر باشن یا پسر.این سوالها براشون پیش میاد که یعنی انقدر جامعه خرابه که طرف برای ازدواج انقدر شروط سختی میذاره؟
    و این حرفم خطاب به صاحب تاپیکه:
    خواهر عزیزم خواستگار شما اگه این شروط رو قبول کنه و اگه خدای نکرده بعد ده سال به جدایی کشیدید (چون شما شروط رو برای بدترین حالت گفتید منم مثالم رو برای بدترین حالت زدم)نتیجه اش میشه این:
    خوشبینانه این که سکه اونموقع بشه دونه ای 2.5میلیون.پس 3 میلیارد و 415 میلیون باید مهریه بده .نصف اموال بعد ازدواج رو بده بچه اش رو هم بده.اونموقع میشه یه مرد اس و پاس بی پول و یه پدر که شاید هیچ وقت نتونه بچه اش رو ببینه و همه بهش میگن خاک تو سرت خودت رو بدبخت کردی با این ازدواج بدت.حالا اگه خودت پسر بودی این شروط رو قبول میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟ با عرض پوزش قبول این شروط نشانه علاقه نیست بلکه نشانه حماقته درسته؟
    در هر صورت قبل عنوان کردن شروط خودتون رو جای خواستگار بذارید.امیدوارم همیشه خوشبخت و خوشحال باشید.

  2. 3 کاربر از پست مفید setareh 1390 تشکرکرده اند .

    واحد (جمعه 14 شهریور 93), اثر راشومون (جمعه 14 شهریور 93), دختر بیخیال (جمعه 14 شهریور 93)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 18 مهر 93 [ 13:56]
    تاریخ عضویت
    1393-3-24
    نوشته ها
    13
    دستاوردها:
    3 months registered
    تشکرها
    2

    تشکرشده 4 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط setareh 1390 نمایش پست ها
    سلام به همه دوستان و صاحب تاپیک.من نمیخواستم تو این تاپیک شرکت کنم ولی گفتم شاید حرفام به درد بقیه خورد.
    اولا نسبت به احادیثی که کاربر عتیقه مطرح کردن احادیث مربوط به مهریه دقیقا درست بود و بارها در کتاب مرجع شیعه تکرار شدن و دلیل علمی و امروزیشون همونی هست که همه شاهدشیم که باعث ایجاد اختلاف در خانواده ها میشه.ولی بعضی از احادیث رو از کتاب های مرجع اهل سنت گفته بودید مثل ناقص العقلی خانم ها و ناقص و ایمانی خانم ها با عرض پوزش باید بگم اول یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد متوجه خواهید شد که این احادیث به احتمال 80 درصد از احادیث جعلی زمان امامان معصوم هستند که حاکمان وقت مسابقه ی حدیث در بین مردم راه انداخته بودند.و سخنی از حضرت محمد هست که فرمودند اگر حدیثی از من یا اهل بیتم بیان شده بود و شباهتی به ایه های قران نداشت کذب است.
    لطف می کنید بگید کدوم ایه ی قران گفته زنان در عقل و ایمان ناقصند؟؟؟ اگر زنان در زمان عادت ماهانه نمیتونن نماز بخونن و روزه بگیرند از این جهت هست که در زمان عادت ماهانه بدن بانوان بسیار ضعیف میشه و حتی خیلی از پزشکان توصیه میکنند در این دوران خیلی استراحت کنند و به خاطر پاره ای از مسائل زیاد سرپا ایستادن بانوان باعث میشه خون کمتر به مغز برسه و امکان بیهوشی یا حتی مورد بدتری هم به وجود میاد به خاطر همین دلیل علمی هست که خداوند بزرگ دستور داده در این دوران زنان نماز نخونند و روزه نگیرند.مطمئنن خداوند هیچ وقت علاقه ای نداشته که بنده ای به جسم خودش به هر دلیلی اسیب برسونه.
    در مورد حدیثی که گفتید که ای زنان مردان بهشت و دوزخ شمایند.دقیقا درسته از این جهت که اگر زنی با کمک سیاست های زنانه و سخن لطیف بتونه همسرش رو رام کنه مطمئنن زندگی خوبی خواهد داشت و هم باعث میشه همسرش کمتر به گناه بیوفته در کنار اون خودش هم به سمت گناه کشیده نمیشه و اینها همه باعث رفتن به بهشته و بالعکسش باعث رفتن به جهنم.
    کاربر عتیقه لطف کنید بعدا در گذاشتن احادیث به جعلی بودن یا نبودن حدیث دقت کنید و در صورت جعلی نبودن دلایل علمی حدیث رو هم توضیح بدید البته اگه بلدید.
    در مورد سوالات نوپوی عزیز اگه من رو قابل جواب دادن بدونند البته در منظر دختری که خیلی از این وقایع مربوط به دادگاهها رو از نزدیک دیده توضیح میدم.
    اره جامعه خیلی بد شده شاید لازم باشه سر عقد خیلی شروط بذاریم ولی نوپوی عزیز قبول داری که جامعه از طرف بانوان هم بد شده خیلی؟مثلا الان خیلی زیاد شده طرف بعد عقد سریع مهریه شو بدون دلیل میذاره اجرا و حتی درصورت دریافت مهریه اش هم برنمیگرده سر زندگی(من حتی موردی رو دیدم که طرف دوماه بعد عروسی با پسرخاله اش بدون هیچ دلیلی مهریه شو گذاشت اجرا و هرچقدر هم شوهرش اصرار کرد برنگشت سر زندگیش و الان اون پسر بیچاره باید تا اخر عمرش قسط های مهریه رو بده و شاید حتی نتونه دیگه ازدواج کنه چون باید ماهی یدونه سکه بده(مهریه اش 500 سکه بود))البته قبول دارم اگه نداشت غلط کرد قبول کرد ولی خوب فکر نکنم کسی الان 1366 تا سکه داشته باشه که بده؟شاید این قانون جدید خیلی خوب باشه چون حداقل طرف بعد 100ماه شاید بتونه دوباره به ازدواج فکر کنه.
    اگه من پسر بودم خوب مطمئنن اعتماد نمیکردم که این همه شروط ضمن عقد رو قبول کنم تازه این همه مهریه ام بدم؟
    ازدواج هم برای دختر هم برای پسر هندونه سربسته اس دخترا از عاقبتشون میترسن خوب قبول کنید پسرها هم از عاقبتشون میترسن.وقتی دخترا اعتماد ندارن و هزارجور شرط میذارن خوب این باعث بی اعتمادی پسرهاهم میشه و خوب اونهاهم نمیتونن اعتماد کنن پس شروط رو قبول نمیکنن.
    لطفا یکم فکر کنید اعتماده که فقط میتونه اعتماد بسازه به جای گذاشتن این همه شرط بهتره دو سه ماه بیشتر به خودمون وقت بدیم و با اعتماد بیشتر انتخاب کنیم تا بتونیم انشاالله یک عمر بدون مشکل زندگی کنیم.
    خیلی ها میان توی این تالار بدون دلیل یعنی مشکل خاصی ندارن ولی وقتی اینجور تاپیکها رو میبینن واقعا به اطرافشون بی اعتماد میشن فرقی نداره دختر باشن یا پسر.این سوالها براشون پیش میاد که یعنی انقدر جامعه خرابه که طرف برای ازدواج انقدر شروط سختی میذاره؟
    و این حرفم خطاب به صاحب تاپیکه:
    خواهر عزیزم خواستگار شما اگه این شروط رو قبول کنه و اگه خدای نکرده بعد ده سال به جدایی کشیدید (چون شما شروط رو برای بدترین حالت گفتید منم مثالم رو برای بدترین حالت زدم)نتیجه اش میشه این:
    خوشبینانه این که سکه اونموقع بشه دونه ای 2.5میلیون.پس 3 میلیارد و 415 میلیون باید مهریه بده .نصف اموال بعد ازدواج رو بده بچه اش رو هم بده.اونموقع میشه یه مرد اس و پاس بی پول و یه پدر که شاید هیچ وقت نتونه بچه اش رو ببینه و همه بهش میگن خاک تو سرت خودت رو بدبخت کردی با این ازدواج بدت.حالا اگه خودت پسر بودی این شروط رو قبول میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟ با عرض پوزش قبول این شروط نشانه علاقه نیست بلکه نشانه حماقته درسته؟
    در هر صورت قبل عنوان کردن شروط خودتون رو جای خواستگار بذارید.امیدوارم همیشه خوشبخت و خوشحال باشید.
    سلام علیکم

    خواهرم اندکی صبر و تامل کنید تا خشم شما فروکش کند اینطور بنده را مورد خطاب قرار دادین بنده مقصودم چیز دیگری بود که شما را ناراحت کرد انشالله از بنده دلگیر نباشین.
    بله از تمامی احادیث و آیات اطمینان دارم که جعلی نیستن و در کنار تمام احادیث منبع که مورد تایید هم هست ذکر شده.
    بنده هیچ حدیثی رو بدون منبع در جایی منتشر نمیکنم و به این مسئله حساس هستم که حتما از درستی و صحت احادیث اطمینان داشته باشم و حتی از قبل از آن از کارشناسان مذهبی مشورت میگیرم تا از صحت احادیث اطمینان داشته باشم.بهتر است شما درباره صحت و درستی ایات و روایاتی که آورده شد اندکی تخقیق داشته باشین.

    خواهرم این احادیث و روایات و آیات مبارک قرآن همگی حکمتی دارند که بنده و شما از درک آن عاجز هستیم و فقط معصومین اون رو به درستی درک میکنن و شایسته اس ما در راه معصومین حرکت کنیم به جای جبهه گیری و غضب بی مورد درباره سخنان بزرگان و آیات قرآن تامل کنید. و احساسی این سخنان را به احادیث ائمه نسبت ندهید. اگر مسیر زندگانی ما بر اساس سخنان ائمه و آیات قرآن باشد احتمال هیچ خطا و لغزشی در زندگانی برای ما پیش نخواهد آمد.


    سلام علیکم جناب مصباح الهدی شما به صورت بسیار ناشایستی به بنده توهین کردین و اسم بنده رو به تمسخر و با توهین خطاب نمودین و تهمت زدین که مقصود خاصی دارم که چنین برخوردی شایسته یک روابط اجتماعی پسندیده نیست.
    ویرایش توسط عتیقه : جمعه 14 شهریور 93 در ساعت 02:03

  4. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط عتیقه نمایش پست ها
    سلام علیکم

    خواهرم اندکی صبر و تامل کنید تا خشم شما فروکش کند اینطور بنده را مورد خطاب قرار دادین بنده مقصودم چیز دیگری بود که شما را ناراحت کرد انشالله از بنده دلگیر نباشین.
    بله از تمامی احادیث و آیات اطمینان دارم که جعلی نیستن و در کنار تمام احادیث منبع که مورد تایید هم هست ذکر شده.
    بنده هیچ حدیثی رو بدون منبع در جایی منتشر نمیکنم و به این مسئله حساس هستم که حتما از درستی و صحت احادیث اطمینان داشته باشم و حتی از قبل از آن از کارشناسان مذهبی مشورت میگیرم تا از صحت احادیث اطمینان داشته باشم.بهتر است شما درباره صحت و درستی ایات و روایاتی که آورده شد اندکی تخقیق داشته باشین.

    خواهرم این احادیث و روایات و آیات مبارک قرآن همگی حکمتی دارند که بنده و شما از درک آن عاجز هستیم و فقط معصومین اون رو به درستی درک میکنن و شایسته اس ما در راه معصومین حرکت کنیم به جای جبهه گیری و غضب بی مورد درباره سخنان بزرگان و آیات قرآن تامل کنید. و احساسی این سخنان را به احادیث ائمه نسبت ندهید. اگر مسیر زندگانی ما بر اساس سخنان ائمه و آیات قرآن باشد احتمال هیچ خطا و لغزشی در زندگانی برای ما پیش نخواهد آمد.


    سلام علیکم جناب مصباح الهدی شما به صورت بسیار ناشایستی به بنده توهین کردین و اسم بنده رو به تمسخر و با توهین خطاب نمودین و تهمت زدین که مقصود خاصی دارم که چنین برخوردی شایسته یک روابط اجتماعی پسندیده نیست.
    سلام جناب آقای عتیقه
    ببخشید اگر تهمتی به شما زدم و از روی قصد نبوده. فقط تاثیری که برروی من گذاشت و نظرم را صادقانه در مورد صحبتهایتان گفتم.
    شما در اون تاپیک آقای جابر که شرایط بدی داشتند و حتی به خودکشی(!) فکر می کردند یک دفعه قسمت هایی از دین را انتخاب کرده بودین و می گفتین که اگر کسی در شرایط روحی بد آقای جابر آن را بخواند ممکن هست به سمت تشدید اوضاع پیش برود.و حتی بدتر از خدا دور شود!
    و من خیلی برایم عجیب بود که چه طور این قسمت ها را از دین گفتین و با اینکه مطابق با همین شرایط کلی قسمت های امیدبخش از دین وجود دارد ؛ شما به اون قسمت ها گیر دادین.و تازه خیلی هم موضع بدی به داعش نداشتین و آنها را مسلمان می دانستین!!! و این طور شد که حس کردم نکنه خدای نکرده نیت خاصی دارید و البته هیچ چیز قطعی هم نگفتم. و گفتم( اگر چه ان شالله این قصد را ندارید اما عملا متاسفانه این کار را انجام می دهید.) یعنی نگفتم حتما شما قصدتان بد است!#47 (چرا به خودتان به صورت قطعی گرفتید؟)
    اما بعدا پست های دیگرتان را خواندم و دیدم گویا کلا شما شخصیتا همین گونه هستین و عقاید خودتان این طور هست.
    و مطمئنا از روی قصد و غرض انجام نمی دهید و نیتتان سالم هست.
    و از این جهت اگر ناخواسته تهمتی زدم بنده را حلال بفرمایید.

    اما جناب عتیقه بزرگوار.
    شما در این پست #7پرسیدین که چرا پستهای شما که احادیث پیامبر و ائمه را می گوید از طرف مدیران حذف می شود و این دین ستیزی است.
    ببینید برادر گرامی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. وقتی شما یک قسمت از حدیث یا روایت را می گویید و می روید؛خب همه که مطالعه ندارند؛فقط همون قسمت را می بینند و فکر کنید استارتر خودش هم دینی نباشه ناگهان با قسمتی از دین که برای مسائل خاصی است و حتی دارای بسیاری از شبهات و اختلاف نظرات زیاد در بین حتی عالمان دینی است دیگه چه برسد به این که در بین ما اعضاء اختلاف نیندازد!!!
    ببینید آقای عتیقه مندین ستیز نیستم...

    ولی برای شما مثالی می زنم.
    یکی گفت من نماز نمی خونم.گفتند چرا؟ گفت آخه تو قرآن گفته!
    تو قرآن یک جا گفته: لاتقربوا الصلاه( یعنی به نماز نزدیک نشوید!)
    گفتند بابا خب ادامه آیه را هم بخون!!!( و انتم سکاری.یعنی هنگامی که مست هستید!)
    بعد می دونید چی گفت؟ گفت ما همین یه قسمت هم عمل کنیم خیلیه!!!

    این یک لطیفه بود تا نکته ای را خدمتتون عرض کنم. قسمت های مختلف دین را باید با هم دید. گاهی تک تک دیدن این قسمت ها بدون در نظر گرفتن قسمت های دیگر دقیقا نتیجه معکوس می دهد.
    گاهی حدیث برای شرایط خاص ذکر شده . گاهی در نهج البلاغه به جهت فصاحت کل ماجرایی که امام علی خطبه را ذکر کردند بیان نشده!
    گاهی ...
    اگر یک جا دین گفته مثلا مجازات سنگسار؛ صد جا هم گفته توبه...

    این نظرات شخصی من بود. باز هم می بخشید اگر مخالف نظرات شماست.

    همان طور که در دین چقدر به بخشش و گذشت توصیه شده بنده را اگر تهمتی یا سوء ظنی به شما داشتم حلال بفرمایید.
    امیدوارم خداوند هممون را هدایت کنه
    بااحترام مصباح الهدی
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه

  5. 3 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    khaleghezey (شنبه 15 شهریور 93), فرهنگ 27 (جمعه 14 شهریور 93), واحد (جمعه 14 شهریور 93)

  6. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 مهر 93 [ 12:00]
    تاریخ عضویت
    1393-6-13
    نوشته ها
    6
    امتیاز
    31
    سطح
    1
    Points: 31, Level: 1
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 0%
    تشکرها
    8

    تشکرشده 3 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام خانم لیلا
    به نظر من مهریه تون خیلی زیاده اما بدونین هزار راه برای فرار از مهریه هست که مردا خوب بلدن مهریه ضامن خوشبختی نیست.
    سلام به آقای مدیر
    فرمایشات شما درست اما ازدواج نهایتا مثل هندونه سربسته س. هرچقدر هم شناخت باشه باز هم ریسک داره تا وقتی زن و شوهر با هم خوبن که هیچ اما وای به وقتی که اختلافی باشه اونوقته که زن تازه میفهمه قانون به اندازه برده و بنده هم براش ارزش قایل نیست. چرا چون قراردادی رو امضا کرده که اونو تا حد ی زندانی حبس ابد پایین اورده (حق غیر انسانی و شرم آور تمکین) در ازای این تمکین ماهی 200 هزار تومن (مطمءن نیستم) این پولو هرماه میدم فقط غذای گربه هام.

  7. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array

    Brick

    نقل قول نوشته اصلی توسط setareh 1390 نمایش پست ها
    سلام به همه دوستان و صاحب تاپیک.من نمیخواستم تو این تاپیک شرکت کنم ولی گفتم شاید حرفام به درد بقیه خورد.
    اولا نسبت به احادیثی که کاربر عتیقه مطرح کردن احادیث مربوط به مهریه دقیقا درست بود و بارها در کتاب مرجع شیعه تکرار شدن و دلیل علمی و امروزیشون همونی هست که همه شاهدشیم که باعث ایجاد اختلاف در خانواده ها میشه.ولی بعضی از احادیث رو از کتاب های مرجع اهل سنت گفته بودید مثل ناقص العقلی خانم ها و ناقص و ایمانی خانم ها با عرض پوزش باید بگم اول یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد متوجه خواهید شد که این احادیث به احتمال 80 درصد از احادیث جعلی زمان امامان معصوم هستند که حاکمان وقت مسابقه ی حدیث در بین مردم راه انداخته بودند.و سخنی از حضرت محمد هست که فرمودند اگر حدیثی از من یا اهل بیتم بیان شده بود و شباهتی به ایه های قران نداشت کذب است.
    لطف می کنید بگید کدوم ایه ی قران گفته زنان در عقل و ایمان ناقصند؟؟؟ اگر زنان در زمان عادت ماهانه نمیتونن نماز بخونن و روزه بگیرند از این جهت هست که در زمان عادت ماهانه بدن بانوان بسیار ضعیف میشه و حتی خیلی از پزشکان توصیه میکنند در این دوران خیلی استراحت کنند و به خاطر پاره ای از مسائل زیاد سرپا ایستادن بانوان باعث میشه خون کمتر به مغز برسه و امکان بیهوشی یا حتی مورد بدتری هم به وجود میاد به خاطر همین دلیل علمی هست که خداوند بزرگ دستور داده در این دوران زنان نماز نخونند و روزه نگیرند.مطمئنن خداوند هیچ وقت علاقه ای نداشته که بنده ای به جسم خودش به هر دلیلی اسیب برسونه.
    در مورد حدیثی که گفتید که ای زنان مردان بهشت و دوزخ شمایند.دقیقا درسته از این جهت که اگر زنی با کمک سیاست های زنانه و سخن لطیف بتونه همسرش رو رام کنه مطمئنن زندگی خوبی خواهد داشت و هم باعث میشه همسرش کمتر به گناه بیوفته در کنار اون خودش هم به سمت گناه کشیده نمیشه و اینها همه باعث رفتن به بهشته و بالعکسش باعث رفتن به جهنم.
    کاربر عتیقه لطف کنید بعدا در گذاشتن احادیث به جعلی بودن یا نبودن حدیث دقت کنید و در صورت جعلی نبودن دلایل علمی حدیث رو هم توضیح بدید البته اگه بلدید.

    سلام ستاره جان

    خوبی؟

    ببین قبلا یه آقایی هم توی تالار بودند و می گفتند زن ناقص العقله و دلیل میاوردن و مثلا چرا پیامبر نشده و...

    بعد من تو این زمینه ها خیلی مطالعه داشتم.و باهاش خیلی بحث می کردم بعضی هایش را براشون نوشتم. پست ها را می نویسم.خواستی بخون.فعلا این دو تا پست یادم میاد:

    #41 در مورد سخن امام علی درنهج البلاغه.
    #44 در مورد پیامبر نبودن زنان.

    به نظرماین مطالب دینی حتما باید درست نگاه بشه و در جای خودش وگرنه تاثیر عکس می ذارن. ما یه سری شبهات داریم. یه سری محکمات. تو شبهات خیلی چیزها در نظر دادن دخیله. و غالبا نظرات کاملا متفاوتی داده میشه.



    اما اگر واقعی تو اسلام نگاه بشه خدا ارزش خیلی بیشتری به زن داده تا مرد!!!


    - - - Updated - - -
    مرحوم دکتر علی شریعتی می گوید: اگر می خواهی تفکری را خراب کنی، از آن بد دفاع کن
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه
    ویرایش توسط مصباح الهدی : جمعه 14 شهریور 93 در ساعت 02:40

  8. 3 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    khaleghezey (شنبه 15 شهریور 93), m.reza91 (جمعه 14 شهریور 93), setareh 1390 (جمعه 14 شهریور 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بی نهایت تنبل و بی تحرک هستم
    توسط nahid2 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 فروردین 96, 05:33
  2. ماموریت طولانی همسرم و وابستگی من به او
    توسط رنیا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 03 تیر 91, 16:44
  3. اهمیت ظاهر خواستگار
    توسط نازنین:) در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 27 مرداد 90, 01:54
  4. استقلال قهرمان قهرمانیت مبارک
    توسط محمدابراهیمی در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 خرداد 87, 18:54

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.