به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 67

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 اسفند 02 [ 21:46]
    تاریخ عضویت
    1395-4-24
    نوشته ها
    56
    امتیاز
    6,302
    سطح
    51
    Points: 6,302, Level: 51
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 34 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط پسر جوان نمایش پست ها
    سلام دوباره خانم Mahane، خیلی ممنون به خاطر راه کار سنجیده شما، ببینید همونطور که در جواب خانم دلخسته نوشتم چهره مورد نظر من به مانند یک فیلتر حذفی عمل می کنه و با توجه به شرایط احساسیم که توضیح دادم (فانتزی های دهه شصتی) اهمیت زیادی واسم پیدا کرده. من از صحبت شما اینطور برداشت کردم که با تعدیل کردن این تصویر ذهنی باید این باور برای خودم بوجود بیارم که در کنار یکی از همین دخترانی که الان در اطراف من وجود دارند به همون اندازه هم میتونم احساس خوشبختی کنم. باید بگم که نظرتون کاملا متین و بجاست. اما من بعنوان یک پسر چون حق انتخاب دارم، الان برای من خیلی اهمیت دارد که حداقل برای یک بار هم که شده شرایطی را مطابق با آنچه که خدمتتون عرض کردم تجربه کنم. نه اینکه کلا با تغییر تمام فضای ذهنیم به یک راه کار دیگر برسم. چون احساس میکنم روندی که شما پیشنهاد دادید به طور تدریجی همچین نتیجه ایی رو در برداره و اگه قراره تدریجی به سمت جهتی که شما فرمودید حرکت کنم احساس میکنم حتما باید از مسیر چنین تجربه ایی هم رد بشم وگرنه مشکل شاید محو بشه اما حل نمیشه. اجازه بدید کمی دقیقتر توضیح بدم تا بهتر منظورم برسونم. فرض کنید من همین الان تمام این معیارهای مربوط به ظاهر و نژاد کنار بزارم و طبق فرمایش شما در قالب یک خواستگاری سنتی یا نیمه سنتی برم جلو و ازدواج هم صورت بگیره. ببینید در این حالت من تمام مسولیت های ازدواج رو حتما و مطمئنا بر دوش خواهم گرفت و هرگز اجازه نمیدم این تفکرات مانع احساس خوشبختی خودم و همسرم شود. اما نمی تونم منکر این بشم که آنچه رو که من واقعا از ته دل میخواستم ولو حتی برای یک مدت کوتاه نتونستم تجربه کنم. این مسئله ممکنه در لایه های پنهان ذهن من و در ناخودآگاه به طور غیر ارادی در زندگی همراه من باشه. با توجه به شناختی که از خودم دارم من دقیقا از این مسئله میترسم. به خاطر همین از دوستان در پست های دیگه راه کار خواستم چطوری میتونم خودم با این نظام فکری و احساسی در یک پروسه مشابه اما با هزینه کم مورد آزمون قرار بدم (مانند واکسن زدن به جای مبتلا شدن به بیماری تا بدنمون نسبت به یک عامل بیماری زا ایمن بشه). به نظرم اینطوری یه گره مهم کار برای من باز میشه و اون تعدیل کردن همون تصویر ذهنی بدون پرداخت هزینه ایی بالاست. مثلا شما دختر موبلوند ایرانی رو مثال زدید. اولا که من واقعا تا حالا حتی یک گزینه اینطوری هم در زندگیم ندیدم. منظورم طبیعیه نه مصنوعی. بازم همونطور که ذکر کردم حتی اگرم پیدا بشه همچین گزینه هایی در جامعه ایران چون خوب میدونن جز موردهای تاپ محسوب میشن بخاطر همین همون ارتباطی شرعی-نیمه سنتی که شما توضیح دادید هم با این افراد هزینه بالایی میطلبه. امیدوارم منظورم رسونده باشم. یعنی به خودی خود دختر ایرانی با این شرایط من مشکلی ندارم اما چون در جامعه ما یک روی پنهان ازدواج معامله گری است هممون میخوایم بیشترین سود این وسط ببریم و هزینه ها رو به طرف مقابل اعمال کنیم. در خصوص گزینه های خارج هم چون هنوز هیچ تجربه از خود محیط ندارم مسلما نمیشه با قطعیت راجع به همه احتمالات ممکن نظر داد. در واقع تنها دلخوشی من همین امید کور نسبت به شرایط یه جامعه دیگست. در حال حاضر در اطراف من گزینه های خوب زیاد هست. در کل منظورم اینه که در جامعه ایرانی خانواده ها واقعا به دخترانشون به چشم یه جواهر نگاه میکنن و حسابی هم ازشون مواظبت میکنن. به نظر من به طور پیش فرض خیلی از دختران ایرانی به لحاظ ویژگی های خانوادگی که عرض کردم و همچنین پاکی، وقار و حجب و حیا جز گزینه های ازدواجی هستند اما برای من اون فیلتر اولیه کار خراب میکنه. در واقع همون گرایش اولیه هم بوجود نمیاد. ببینید یه سری مسائل دیگه هم در حس من تاثیرگزار هستند که من هنوز تصمیم نگرفتم در این تاپیک بهشون اشاره کنم. فقط اینو بگم تا حالا به خاطر شرایطی که من درش هیچ نقشی نداشتم از طرف جامعه (هم فامیل و هم غیر فامیل) به من و خانواده ام بی احترامی های زیادی شده بنحوی که اگر از من بپرسید دوران کودکیت در دو کلمه توصیف کن من اینو میگم "جهنم سفید".


    در پاسخ به سوال اول بله من خواهر دارم، و سوال دوم، خیر تا حالا هیچ خواستگاری نرفتم.
    با سلام مجدد
    واقعا خوشحالم که پیگیری جدی این مسئله رو قبل از ازدواجتون شروع کردین. فکر کنم یک کم از پاسخ من برداشت نادرستی کردین. من تمایل داشتم بدونم ایا اصلا سراغ گزینه های دیگه ای رفتین که ببینین این فیلتر چه قدر براتون تاثیر گذار هست یا خیر. به عبارتی نظر من اینه که اگر کششی به فردی پیدا کنین شاید متوجه بشین این فیلتر انقدرها هم مهم نبوده ولی ظاهرا شما تا حالا به دلیل ظاهر دختان ایرانی اصلا کششی به هیچ کدوم نداشتین و این موضوع خودش مهمه. کل عرض بنده اینه که اگر میتونین با کس دیگه ای باشین و نه اینکه بیاین به قول خودتون روندی رو جایگزین علاقه فعلیتون کنین چراکه شاید در گذشته این موارد جوابی میداد اما در روزگار امروز اینکه شما از لحاظ ظاهر و جنسی بتونین شریکتون رو قبول کنین بسیار اهمیت پیدا کرده یا بهتر بگیم اهمیتش روشن تر شده است. پس با این اوصاف ما الان مطمئنیم که شما اصلا جذب مورد ایرانی نمیشین. (البته این رو واقعا خودتون بهتر از هرکسی میتونین تحلیل و درک کنین ولی با توجه به اینکه ظاهرا خواستید به دختران اطراف توجه کنین و بررسیشون کنین و نشده میشه نتیجه گرفت که کششی برای شما ندارند.)
    در مورد دخترای ایرانی بلوند و روشن، حق با شماست در بهترین حالت دختران بلوند ایرانی با اروپایی ظاهر متفاوتی دارند و این خودش نکته ای هست که در یکی از پست هاتون شما گفتین حتما تاکید به اروپایی بودن این چهره دارم و ایرانی های بور رو هم نمیپسندم!اگر این نکته درست باشه پس الویت ظاهر برای شما شکل خودش رو گرفته. منتها موضوع اینه که این الویت شما اگر ضریب 10 داره (از یک تا ده)پس شما باید نهایتا برین سمت دختران اروپایی مسلمانی که شاید در بقیه معیارهای کم ضریب تر شما نمره کمتری بگیرند و اگر ضریب 2 داره میتونین ازش در برخی موارد چشم پوشی کنین یا با درصدی مشابهت بهش برسین مثل همه مردم دنیا! ببینین ما تو ازدواج اکثرا به همه چیزی که میخوایم نمیرسیم! در بهترین حالت به الویت های ضریب بالامون میرسیم. باز از صحبت های شما مشخص هست که حداقل فعلا این مورد، ضریب بالایی برای شما داره پس واقعا شاید جامعه اماری فعلی شما برای ازدواج اروپایی های مسلمن هستند!میگم فعلی چون احتمال تغییر ضریب ها وجود داره!
    یک موردی در بین حرفاتون با همه کاربرا هست و اون اینه که میپرسین راه کم هزینه اینکه وارد رابطه ای با دختری بشم چیه؟! درواقع نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا راهی جز 1- دوستی 2- دوستی، رابطه، اشنایی و یا هرچه اسمش رو بگذاریم اما به قصد ازدواج وجود نداره! گزینه 1 رو که خودتون رد کردین. در مورد گزینه 2 هم میخواین مسئولیت پیشنهاد ازدواج رو دوشتون نباشه. من عرض کردم خدمتتون شما حتی میتونین به این قصد تا دو جلسه هم انفرادی دختری را بررسی کنین (این دو جلسه البته میانگینی برای دخترانی هست که مقید هستند و زیر بار اشنایی دوستی نمیرن) و کار به مراسم رسمی و .. نکشه اما کلا شما با اسم رسمی خواستکاری مخالفین. در این صورت پس دنیال چی هستین؟راه دیگه ای نمیمونه! خواسته شما روابط ازادتری مثل دوستی هست اما به دلیل دین و فرهنگتون باهاش مخالفین! متاسفانه روش اخلاقی دیگه ای باقی نمیمونه. ضمن اینکه ما خواهان این هستیم که شما با دختران شایسته ای روبه رو بشین و نه کسانی که تازه اعتماد شما رو به رابطه با این جنس خراب کنن!
    یک نکته دیگه هم در نظر بگیرین که چون الان دختر بلوند در دسترس نداریم، هدف شما الان برقراری رابطه با دختران ایرانی برای شناخت خودتون هست. این کمی بی انصافیه! من عرض کردن توجه داشته باشید و اگر به هرکدوم کششی پیدا کردین وارد رابطه معقولی باهاش بشین، نه اینکه بدون اون کشش برای کمک به خودتون وارد رابطه با اون بشین چون در این صورت ممکنه مشکل شما کمرنگ با حل بشه اما دختر دیگه ای زخمی میشه و روبه رو میشیم با یک پست دیگه مربوط به به هم ریختن روان و روحیه یک دختر! مخصوصا اگر هدف شما دختران شایسته باشند که عادت به این روابط ندارند. منظورم این هست که با عرض معذرت از همه بانوان، اما دسته هم هستند که وارد رابطه با شما بشن و شاید تا حدی و از جنبه ای به این مشکل شما کمک کنن و هدف شما براشون اصلا مهم نباشه که با توجه به روند فکری شما هدف شما این گروه نیستند! پس توجه به این نکته هم داشته باشن که نمیتونیم برای کمک به شما کسی رو بی جهت وارد این پروسه کنیم.
    پستم راهکار چندانی براتون نداشت چون فعلا چیزی به ذهنم نرسد و اگر رسید حتما عنوان میکنم فقط حرفهایی به نظرم اومد که باهاتون در میان گذاشتم.
    شاید بد نباشه چیزی که تو ذهنتون هست به عنوان راهکار کم خطر و بی اسیبی که نه اسیب دوستی رو داشته باشه و نه مشکلات مراسم رسمی رو بیشتر برامون شرح بدین. شاید چیزی که در ذهن شما به عنوان ایده ال میگذره شدنی باشه یا لااقل با کمی تغییر شدنی بشه.
    از طرفی متاسفم از اینکه اتفاقاتی افتاده که به کودکی لفظ جهنم رو دادین. شاید پس بخشی از فرهنگ گریزی ایرانی به همین مورد هم برگرده. شاید دوست نداشته باشین که اینجا بیان کنین و از طرفی شاید درست نباشه اینجا بگین چون با جوابهای تجربی و نه علی ما روبه رو میشین. اگر اهل روانشناس رفتن و پذیرفتن حرفاشون هستین ( چون کمی بعضی از روندهای کاریشون ممکنه برای بعضی ها بچه گانه یا مثل بازی به نظر برسه) بد نیست یک روانشناس مراجعه کنین ( یک واقع درمان) که بتونه نقطه کور گذشتتون رو پیدا کنه و چه بسا این مورد در تسهیل بقیه موارد هم کمک کننده باشه. البته ممکنه کمی وقت و هزینه بر بشه اما اگه جواب بده ارزشش رو داره ک خدارو شکر فرک میکنم از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشین. موردهایی بوده که بنده دیدم کار روانشناس در کنار تحلیل و مطالعه خود فرد کمک کننده بوده.
    موفق باشید

  2. کاربر روبرو از پست مفید Mahaneh تشکرکرده است .

    پسر جوان (شنبه 26 تیر 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: یکشنبه 18 مهر 95, 22:29
  2. منو زن داداشام دوستیم دوست دوست
    توسط ارشیدا در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 11 آذر 91, 11:00
  3. دوست داشتن دختری که با پسر دیگری است و می گوید مرا دوست دارد
    توسط mehdi1369 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 28 آبان 90, 11:29
  4. من دوست پسر دوست صمیمیم رو دوست دارم
    توسط MisS AviatoR در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: شنبه 28 اسفند 89, 12:00

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.