سلام عزیزم
اول از همه پیشنهاد میرم مشاوره حضوری بگیری از یه روانشناس بالینی. خوب.
چنتا تکنیک زیر رو امتحان کن ببین چه نتیجه ای داره.
ـ گام اول انتخاب 1منبع معتبر خوب کنکوری برای هر درس هست. کتابی رو انتخاب کن که مناسب کنکور باشه یعنی هم درس بده و هم تست داشته باشه. مخصوصا تست های آخر فصل.
ـ گام دوم برنامه ریزی کن و مطالب رو به دسته های کوچیک تقسیم کن. 1 ماه آخر فقط تست و رفع اشکال آزمون های 4؛ 5 سال اخیر بگذار و خوندن خلاصه ها. پس میمونه 5 ماه. پس برای یه منبع 10 فصلی ماهی 2فصل و هفته ای نیم فصل بخونی 5ماه دیگه تمومش میکنی. برای همه منابع این تفکیک رو انجام بده و برنامه هفتگی خودت رو در بیار. طوری که بدونی توی این هفته چه مطالبی رو باید بخونی.
ـسعی کن همراه با مطالعه هر فصل از کتاب های کنکوری خلاصه چند صفحه ای بگیری و تست هاش رو هم بزنی. البته پیشنهاد من تست های آخر فصل هست نه تست های لابه لای درس.چون ممکنه وقت کم بیاری.
ـ رو نقاط قوتت تمرکز کن.اگر درسی رو خیلی دوست داری و توش مهارت داری ازش چشمپوشی نکن بلکه به اندازه بقیه درس ها روش وقت بذار.
ـ یه سری فصل ها هست که وقت زیادی ازت میگیره میتونی به انتخاب خودت برای دروس خیلی دشوار چند فصل کم اهمیت رو حذف کنی.
ـسعی کن توی یه هفته همه درس ها رو بخونی .منظورم اینه که موازی بخون .نه اینکه یه درس رو تموم کتی بعد درس دیگه.
ـ برای هر بار درس خوندن زمان زیاد و نشستن طولانی نداشته باش. چون زمان تمرکز مغز محدوده و وقتی 3ساعت متوالی بشینی پای یه درس خسته میشه. سعی کن درس های سخت و آسون یه در میون و با زمان کم باشه .
زمان بندی مطالعه که خودم از یه دکتر روانشناس یاد گرفتم:
شروع هر مطالعه رو با نیم ساعت مطالعه آغاز کن. بعد یک رب استراحت کن. استراحت شامل صحبت با موبایل و تلویزیون دیدن و ... نیست.یعنی به ذهنت استراحت بده کمی ازجات پاشو فکرای مثبت نگاه به گل و... .بعدش 45دقیقه مطالعه کن و بعد یه رب استراحت.دفعه بعد 1ساعت مطالعه و بعد یه رب استراحت و ادامه روند.
توی هربار مطالعه منبع یا کتاب جدید بخون تا ذهنت خسته نشه.
هر بار که روند بالا متوقف شد دوباره از اول شروع کن. یعنی از نیم ساعت.
ـ توی حل تست های آخر فصل اگر تست ها زیاد بود و وقت محدود ؛تست های سالهای اخیر رو بزن. مثلا اگر میتونی 5 تا تست حل کنی 5تا جدیدتر رو حل کن.
یادت باشه 1 ماه آخر که نوبت به حل کنکور سالهای اخیر مخصوصا 2سال اخیر هست از خودت آزمون بگیر و سوالها رو حل کن و درصد بگیرو... . و بعد رفع اشکال کن چون این در حکم جمع بندی هست و خیلی خیلییییی مفیده.
امیدوارم موفق باشی![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)