به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26

Threaded View

  1. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 05 مهر 97 [ 22:46]
    تاریخ عضویت
    1396-7-21
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    1,358
    سطح
    20
    Points: 1,358, Level: 20
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 11.0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 90 در 41 پست

    Rep Power
    0
    Array
    این در جواب ترسوی نیازمند هست : با نهایت احترام

    سلام"
    باعث خوشحالی هست که با پدر یا مادر ژنتیک ایران اشنا میشم. اما یک سوال برام پیش اومده و اون این هست که این ژن بی منطق بودن دقیقا رو کدوم کروموزوم هست؟ از پدر به ارث میرسه یا از مادر ؟؟؟؟ غالب هست یا مغلوب؟ رو x -یا y؟؟؟؟

    من با نهایت احترام و حفظ اصول اخلاقی دارم برای شما بزرگوار مینیوسم. اما فکر میکنم شما کسی هستید که در اینده نه چندان دور برای طلاق هم ژن و کد تعیین خواهید کرد....
    هرکس دزد هست یعنی ژن دزد بودن داره؟ و هرکس اختلاس میکنه ژن اختلاس گری؟؟؟ و قطعا فاحشه ها و بقیه هم ژن مخصوص به خود دارند ....

    من کسی رو میشناسم که کورد هست اما بهترین جراح مغز و اعصابه.... کسی رو میشناسم که فارس هست بهترین موقعیت خودش رو داره ...کسی که ترک هست و لر هست و بلوچ و عشایر و ..... و باز شخصیت قابل احترام خودش رو داره....
    و بالعکس کلی بین این ادمها هستن که دزد هستن و قاتل هستند و به فحشا میروند ایا این رو هم به قوم خاصی نسبت میدید؟؟؟ این ها هم ژن دارن ما بی خبریم؟؟؟

    کاش یاد بگیریم قبل از قضاوت ادمها کمی دیدگاه خودمون رو بالا ببریم. شما فردی رو حتی همسرتون رو در حال دویدن مقابل یک جواهرفروشی ببینید و مردی که در حال داد زدن به دلیل دزدی از مغازه اش هست ایا ایشون رو دزد تلقی خواهید کرد؟؟؟؟ ایا این وصله به همسر شما میاد؟؟ یا فردی رو که نمیشناسید قضاوت نادرست خواهید کرد؟؟؟

    منه بی سواد در مقابل شما قطره ای مقابل اقیانوسم اما دوباره میگم اصلا قصد دعوا یا بی احترامی به شما بزرگوار رو ندارم... فقط خواستم بگم گاهی تغییر دیدگاه مارو تو زندگیمون خواستنی جلوه میده.... و چقدر قشنگه با دیدن یه نفر بقیه رو مشمول ژن های ناشناخته نکنیم.

    با نهایت احترام اگه حرفام اذیتتون کرد که البته به احتمال زیاد همینجوری هست. چون متاسفانه بیشتر ادمها بعد سخت ماجرارو در نظر میگیرن و سریع به دنبالش جبهه میگیرن ....امیدوارم شما اینطور نباشید و حرفای منو کاملا دوستانه در نظر بگیرید. چون واقعا قصد جسارت نداشتم.. بلاخره به قول خودتون هرکسی با سطح فکر خاص محیط خودش پرورش پیدا میکنه و به قول خودم به سطح فکر هرکسی باید احترام گذاشت........
    از خدا بهترینارو براتون میخوام. روز خوش

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط ترسو نیازمند نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز
    من فقط دو تا نکته رو بگم بهت
    یکی اینکه ادم بی منطق واقعا تو رو به جنون میرسونه! به معنای واقعی کلمه دارم میگم ها و نه صرفا یه اصطلاح باشه. قصد توهین به هیچ قومیت و نژادی رو ندارم ولی واقعا چون خودم تجربه اشو داشتم و حتی موقع ازدواجم با اینکه از این قوم حس خوبی نداشتم خیلی بچه مثبت وار و کلیشه ای فکر میکردم که خیلی قرون وسطاییه اگر فکر کنیم قومیت و این چیزها تعیین کننده انسانیته تا اینکه بن بستهای زندگی منو به بصیرتهایی رسوند که الان لازم دیدم به شما و همه انسانهایی که صدامو میشنوند بگم و اون هم اینکه ببین عزیزم (البته شاید شما هم خودتون ترک باشید ولی واقعا من قصدم توهین نیست و تا جایی که بتونم و بلد باشم سعی خودمو میکنم که گفتارم ازین شائبه به دور باشه) هر قومیت و دسته ای از آدمها به اقتضای شرایط تکاملی ای که داشتند (زیستی، فرهنگی و اجتماعی و ..) ژن اشون یجوره و یسری خصائصی دارن.. مثلا دیدی میگن سادات جوشی هستن و زود عصبانی میشن؟ معمولا ترک ها هم به نوعی مستعد بی متطقی هستند.. با اینکه خیلی هم باهوش ممکنه باشن. مکانیزم این بی منطقیشون هم به نظرم منفعت طلبی و خودخواهی هست..یعنی نمیتونن منصف باشن و نفع خودشون رو تابعی از منطق و انصاف قرار بدن بلکه بر عکس عمل میکنن.‌. این یه آسیبیه که به نظرم ترک ها متاسفانه مستعدش هستند و من که خودم خیلی بچه مثبت بودم و این جور عقائد رو اصلا نمیفهمیدم با مطالعه در آفاق و انفس و .. به چنین کشفی نائل شدم.. و به خاطر همینه که این اولین پستی هم هست که من دز جواب کسی مینویسم. چون واقعا میدونم که اگر کسی روحیه منطقی داشته باشه (که خب برخی شاید اینطوری نباشن و خودشون هم هیجان محور باشن ولی شما به نظرم آدم مسئله محور و منطق مداری هستی حتی اگر هم ترک باشی(یعنی شما دستخوش این آسیبی که مستعدش بوده اید به لحاظ ژنتیک و فرهنگ و .. نشده اید.)) چه تراژدی و بدبختی ای در انتظارش خواهد بود و لذا واقعا احساس نیاز کردم دستاورد مطالعات طاقت فرسایی که داشتم رو منتشر کنم به همین مناسبت.. و باز هم تاکید کنم که انسانها اختیار دارند و راه انسانیت همیشه بازه منتها به هر حال گاهی کم و بیش موانعی هست که یک نمونه اش هم اینیه که بحث شد. مثلا یه قومی کم هوش هستند. یا قدرت بدنی کمی دارند و .. که هیچ کدام به معنای این نیست که راه تلاش براشون بسته باشه..

    و اما نکته دوم اینکه میخواستم بهت بگم توقعات مالیتون به نظرم دچار دستخوش این اشتباهه که فکرمیکنید میزان هزینه ای که ایشون میکنن مستقل از توانی که دارند تعیین کننده میزان عشق اشونه. در حالیکه این طور نیست اصلا و مهم اینه که به میزانی که در توانشون هست بتونن هزینه کنن و اصلا اگر خلاف این عمل کنن نشونه عدم مدیریت و بلوغ اقتصادیش هست.. من که خودم چون از وضع مالی همسرم مطلع بودم همون روز عقد دیگه اجازه ندادم مث دوران خواستگاری انقدر پولاشو صرف چیزایی که گفتی بکنه و هدایتش کردم سمت یه ساندویچ فلافل خوشمزه.. چون من هم عاشقش بودم و نگران میزان توانش و زندگیمون..

    سلام"
    باعث خوشحالی هست که با پدر یا مادر ژنتیک ایران اشنا میشم. اما یک سوال برام پیش اومده و اون این هست که این ژن بی منطق بودن دقیقا رو کدوم کروموزوم هست؟ از پدر به ارث میرسه یا از مادر ؟؟؟؟ غالب هست یا مغلوب؟ رو x -یا y؟؟؟؟

    من با نهایت احترام و حفظ اصول اخلاقی دارم برای شما بزرگوار مینیوسم. اما فکر میکنم شما کسی هستید که در اینده نه چندان دور برای طلاق هم ژن و کد تعیین خواهید کرد....
    هرکس دزد هست یعنی ژن دزد بودن داره؟ و هرکس اختلاس میکنه ژن اختلاس گری؟؟؟ و قطعا فاحشه ها و بقیه هم ژن مخصوص به خود دارند ....

    من کسی رو میشناسم که کورد هست اما بهترین جراح مغز و اعصابه.... کسی رو میشناسم که فارس هست بهترین موقعیت خودش رو داره ...کسی که ترک هست و لر هست و بلوچ و عشایر و ..... و باز شخصیت قابل احترام خودش رو داره....
    و بالعکس کلی بین این ادمها هستن که دزد هستن و قاتل هستند و به فحشا میروند ایا این رو هم به قوم خاصی نسبت میدید؟؟؟ این ها هم ژن دارن ما بی خبریم؟؟؟

    کاش یاد بگیریم قبل از قضاوت ادمها کمی دیدگاه خودمون رو بالا ببریم. شما فردی رو حتی همسرتون رو در حال دویدن مقابل یک جواهرفروشی ببینید و مردی که در حال داد زدن به دلیل دزدی از مغازه اش هست ایا ایشون رو دزد تلقی خواهید کرد؟؟؟؟ ایا این وصله به همسر شما میاد؟؟ یا فردی رو که نمیشناسید قضاوت نادرست خواهید کرد؟؟؟

    منه بی سواد در مقابل شما قطره ای مقابل اقیانوسم اما دوباره میگم اصلا قصد دعوا یا بی احترامی به شما بزرگوار رو ندارم... فقط خواستم بگم گاهی تغییر دیدگاه مارو تو زندگیمون خواستنی جلوه میده.... و چقدر قشنگه با دیدن یه نفر بقیه رو مشمول ژن های ناشناخته نکنیم.

    با نهایت احترام اگه حرفام اذیتتون کرد که البته به احتمال زیاد همینجوری هست. چون متاسفانه بیشتر ادمها بعد سخت ماجرارو در نظر میگیرن و سریع به دنبالش جبهه میگیرن ....امیدوارم شما اینطور نباشید و حرفای منو کاملا دوستانه در نظر بگیرید. چون واقعا قصد جسارت نداشتم.. بلاخره به قول خودتون هرکسی با سطح فکر خاص محیط خودش پرورش پیدا میکنه و به قول خودم به سطح فکر هرکسی باید احترام گذاشت........
    از خدا بهترینارو براتون میخوام. روز خوش
    ویرایش توسط dr-samira : یکشنبه 07 مرداد 97 در ساعت 23:03

  2. کاربر روبرو از پست مفید dr-samira تشکرکرده است .

    nazanin_nasimi (سه شنبه 09 مرداد 97)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. عشق قدیمی 1طرفه دوباره اومد/من دست و پام لرزید/چه جوری دوباره عاشق نشم؟
    توسط arash7591 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: سه شنبه 09 آبان 91, 21:01
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 شهریور 91, 23:34
  3. دنیا زیباست
    توسط laya در انجمن ادبیات و عرفان
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 شهریور 87, 00:07

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.