سلام عزیزم. چرا اینقدر پریشون؟؟؟ تازه ۲۹ سالته! هنوز کلییی فرصت هست! درسته ۲۹ سالگی با ۲۴ سالگی فرق داره ولی نه اونقدر که بخوای ناامید بشی از همه چی! بیشتر دختر خانومایی که من میشناسم حوالی ۳۰ سالگی و یا بعد از ۳۰ سالگی ازدواج کردن و اتفاقا خبر خوب اینه که ازدواج توی این بازه سنی معمولا پایدارتره چون بلوغ عقلی و شخصیتی و اجتماعی در زمان انتخاب کامل بوده.
خب پس مساله سن حل شد! میمونه خواست خود آدم. یه سریا کلا آدم ازدواج نیستن و خودشونم میدونن و کلا نمیخوان ازدواج کنن که اونا بحثشون جداست. اما شما که میخوای ازدواج کنی، تا حالا چه کاری برای آماده شدن واسه ازدواج انجام دادی؟ چه قدم مثبتی برداشتی؟ بالاخره هرکس هر هدفی داره یه کاری برای رسیدن به هدفش انجام میده! یکی میخواد خوشتیپ بشه میره باشگاه، تو تغذیه دقت میکنه، مداومت به خرج میده توی تمرینا و رژیماش، یه سری هزینه ها میکنه و تجهیزات مناسب میخره و هزار کار دیگه، یکی میخواد یه شغل خاصی داشته باشه، سالها براش درس میخونه یا آموزش میبینه، وقت میذاره، تلاش میکنه، مشاوره میگیره از کاردان های اون شغل و کلی کار دیگه. ازدواج که اهمیتش از اینا کمتر که نیست، شاید بیشترم باشه! شما برای داشتن یه ازدواج درست و معقول چیکار کردی؟
الان دیگه مثل قدیما نیست دخترا تو سن کم کاملا منفعلانه بشینن خونه چشمشون به در باشه که خواستگار بیاد! تازه اگر بخت باهاشون یار بود با یه آدم نرمال ازدواج میکردن و بدبخت نمیشدن... الان دخترا فرصت دارن کاملا بالغ و پخته بشن و با خواست و اراده خودشون شرایط یه ازدواج درست رو برای خودشون فراهم کنن.
در مورد خونوادتم من بهشون حق میدم هر چند شاید نحوه ابرازشون درست نباشه. اونا احتمالا بیشتر از انفعالتون در مورد آینده ناراحتن و اگر یه حرکتی و جنب و جوشی از شما ببینن رفتارشون تغییر میکنه.
عزیزم شما که وقت آزاد داری چرا وقتتو صرف یه هدف ارزشمند نمیکنی؟ همه آدما با بی هدفی و وقت تلف کردن حالشون بد میشه! این کاملا طبیعیه. برای خودت هدف بذار و کار بتراش. از نشستن و غصه خوردن و وقت تلف کردن خیلی لذت بخش تره!
اینم بدون که همه آدما تو زندگیاشون چالشای سخت و مشکلات نفس گیر دارن ، همه آدما هم کلی موهبت و نعمت دارن تو زندگی اما فقط مشکلاتو میبینن و چشماشون رو روی موهبت ها میبندن. سعی کن روزی یه ربع هم که شده به چیزای خوبی که تو زندگیت داری فکر کنی و شاکر باشی به خاطرشون، اینجوری هم کلی انرژی مثبت میگیری هم روز به روز نعمتای بیشتری به زندگیت جاری میشه![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)