به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 47

Threaded View

  1. #29
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 آذر 98 [ 10:00]
    تاریخ عضویت
    1395-7-04
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    5,613
    سطح
    48
    Points: 5,613, Level: 48
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 137
    Overall activity: 70.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    426

    تشکرشده 287 در 117 پست

    Rep Power
    39
    Array
    نمیدونم چی بگم والا، من مخالف اصل قضیه نیستم چون به هر حال چیزی هست که خدا آفریده ولی بعد از این جریانات یکم حس ترس نسبت به جنس مخالف دارم.
    راستش مثلا الان هرکی بیاد خاستگاریم و از من خوشش بیاد من فکر میکنم واسه این چیزاست، واسه همین بدم هم نمیاد خاستگار سنتی داشته باشم و از طریق خانواده و رسمی جریان جلو بره.
    بازم ممنون ازت، بازم فکر میکنم به حرفات، شایدم از اونور بوم افتادم و این ترس و حس منفی تو رفتارم مشخص هست و خودم متوجه نیستم یا پالس منفی میدم و خودم نمیفهمم.
    کلا یه مدت حس ترس و بدبینی نسبت به پسرا پیدا کرده بودم، این آقای با وقااااار بهم ثابت کرد هنوزم پسر سنگین و متین و .... پیدا میشه، کلاً گاردمو از بین برد.
    سلام دختر شاد، آره هر چی بگی شک نکن یه چیز جدید برات دارم :) حیف وقت نمیکنم وگرنه بیشتر هم برات پست میذاشتم.
    از بین صحبت هات، اینا خیلی نظر منو جلب کرد. چرا؟ چون یه چیزی رو باید همیشه حواست باشه: اون چیزی که بهش واکنش احساسی شدیدی داری، چه منفی چه مثبت، شک نکن نقطه ضعفته! هیچ دلیل دیگه ای نداره. چیزی که من دستگیرم شد اینه که شما از پسرا تو ذهنت هیولا ساختی. چرا؟ چون فکر میکنی همه پسرا اسیر میل جنسیشون هستن. بعد میای نسبت بهشون گارد میگیری و ازشون فاصله میگیری تا جایی که بتونی. یهو این وسط اتفاقی یه پسر میبینی و باهاش از نزدیک تعامل داری میبینی نه! این که اصلا شبیه اون هیولایی نیست که فکر میکردم! این چقدر خوبه چه فهمیدس چقدر آقاس! اینجاس که به شدت نسبت بهش فرافکنی میکنی و عاشقش میشی...
    نکنه اول: میل جنسی اصلا چیز نکوهش شده ای نیست! اینکه کسی نسبت به جنس مخالفش میل جنسی داشته باشه هم اصلا چیز بدی نیست! اینا ذات و طبیعت انسانن! اینکه یه نفر به خاطر میل جنسیش نسبت به شما ازتون خواستگاری کنه هم اصلا غیرطبیعی نیست! اتفاقا تنها عامل محرک ازدواج، اصلی ترین چیزی که زن و مرد رو کنار هم نگه میداره، همین میل جنسیه! مطمئن باش همین خواستگارای سنتی هم اگر کشش جنسی ای نسبت به طرف مقابلشون نداشته باشن همون اول کاری میرن پشت سرشونم نگاه نمیکنن..،
    نکته دوم: پسرا همشون بدذات و بی وجدان نیستن! اتفاقا تعداد پسرای خوب خیلی خیلی بیشتر از چیزیه که ما فکر میکنیم. حالا چرا تعداد واقعی پسرای خوب از چیزی که ما فکر میکنیم بیشتره؟ چون مغز ما تجربه محوره. طبق تجاربش نتیجه گیری میکنه و تعمیم میده. تجارب چیا هستن؟ احساساتی که ما نسبت به چیزی تجربه میکنیم. مثلا شما میری تو خیابون، در طول یک ساعت صد تا پسر شما رو میبینن و از کنارتون رد میشن. از این صد تا، پنج تاشون نخاله هستن و برای شما مزاحمت ایجاد میکنن یا تیکه میندازن. مغز شما سریع طبق تجربه ش، نتیجه میگیره پسرا همشون نخاله ن چون در طول یک ساعت از سمت ۵ تا پسر مزاحمت و حس بد تجربه کرده، در صورتی که نود و پنج تا پسر خوب بودن که با متانت رفتار کردن و مزاحمتی برای شما ایجاد نکردن.اما شما اون پنج درصد رو به یاد دارید. پس این ذهنیت اشتباه رو در مورد پسرا تغییر بده. پسرا هم مثل همه آدمای دیگه خاکسترین. نه سیاه سیاه، نه سفید سفید.
    نکته سوم: میدونی چرا عشقای قدیم که تو داستانا میخونیم خیلی آتشین بودن؟ چرا همه باور داشتن عشق با وصال از بین میره؟ عاشق وقتی به معشوقش میرسه اون نقطه مرگ عشقه؟ چون قدیما عاشق یه شمه ای از جمال معشوقش میدیده و براش دل انگیز بوده. اما اجازه نداشته بهش نزدیک بشه حتی باهاش حرف بزنه! به خاطر همین میرفته و روزها در مورد معشوقش خیالپردازی میکرده و هر چی ویژگی خوب توی ذهنش داشته نسبت میداده به معشوق. خلاصه کلام، اون عاشقِ تصویر ذهنی خودش از معشوقش بوده، نه خود معشوق. بعد ها که به وصال رسیده، شناخت پیدا کرده، دیده عه... این که اصلا اونی نیست که فکر میکردم! اصلا حتی شبیهشم نیست. اونجاست که آتیش عشقش به یکباره خاموش میشه. خب حالا این یعنی چی؟ عشق بده؟ آدم نباید پس عاشق بشه؟ نه اتفاقا! عشق خیلیم خوبه! هر کی تجربه ش نکنه عمرش بر فناست... اما چه عشقی؟ عشقی که به مرور زمان و با شناخت کافی به وجود بیاد. این عشقیه که واقعا ارزشمنده و مثل طلا و دلار روز به روز به ارزشش اضافه میشه و عمیق تر و پخته تر میشه. حالا ربط اینا به شما چیه؟ اینا رو گفتم که بهت بگم زیاد روی این هیجانات شدیدت نسبت به پسرا حساب باز نکن. یه باز ازشون متنفری، یه بار یهو عاشق یکیشون میشی! این هیجانا فقط یه چیزو بهت دارن میگن: دیدگاهتو نسبت به پسرا اصلاح کن!
    اما حالا، فرض میگیریم شما دیدگاهتو در مورد پسرا عوض کردی نسبت بهشون هیچ واکنش احساسی خاصی نداشتی. واقعا به این رسیدی اونام آدمای معمولین و ممکنه یه ویژگیای خوبی داشته باشن و یه ویژگیای بدی درست مثل دخترا. حالا این بین یه آقایی رو میبینی که بهش حس خوبی داری و ازش خوشت میاد، چیکار کنی حالا؟
    این جور مواقع شما فقط یه کار مجازی انجام بدی، اونم اینه که خیلی زیرپوستی به این آقا بفهمونی ازش بدت نیومده و اجازه داره اگر اونم خوشش اومده از شما، مطرح کنه. دوباره تاکید میکنم: زیرپوستی! اصلا نباید تابلو باشی! در حد یه نگاه گذرا و یه لبخند کفایت میکنه. اونم فقط یه بار نه بیشتر! حالا اون آقا اگر متقابلا از شما خوشش اومده باشه خودش میگیره داستان چیه و میاد جلو. اگر نیومد یا زن داره، یا علاقه ای به شما نداره، یا کلا تو مود ازدواج و این حرفا نیست و هنوز کله ش بو قرمه سبزی میده :))) که در این صورت دیگه بهش فکر نکن و بندازش بیرون از ذهنت. ذهنتو خالی بذار برای خواستگارای واقعی، نه وهم و خیال. خواستگار هم که اومد، چه سنتی چه مدرن، شما در طول سه الی چهار هفته چهار بار باهاش ملاقات داشته باش. اینجوری میفهمی ازش خوشت میاد و شرایط اولیه مورد نظر تو رو داره یا نه. هفته ای یه جلسه هم بیشتر نباشه. اینا چیزاییه که بیشتر روانشناسا تایید کردن و منشا علمی داره. بعد از اون اگر همه چی خوب بود و جوابتون مثبت بود، میتونید وارد مرحله بعدی و شناخت عمیق بشید.

  2. 3 کاربر از پست مفید خانم مهندس تشکرکرده اند .

    zolal (یکشنبه 21 مهر 98), دختر شاد 69 (یکشنبه 21 مهر 98), رنگین (یکشنبه 21 مهر 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:32 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.