به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 12

Threaded View

  1. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 آذر 98 [ 10:00]
    تاریخ عضویت
    1395-7-04
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    5,613
    سطح
    48
    Points: 5,613, Level: 48
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 137
    Overall activity: 70.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    426

    تشکرشده 287 در 117 پست

    Rep Power
    39
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط stuxnet نمایش پست ها
    اولا که خصیصه -شدیدا 9ماهه من گفتم بریم مشاور نیومد برگشت گفت چرا باید پول مفت بدیم -الان جهیزیه ای که مادرش باید بخره خودش داره قسطاشو میده -مثلا یبار گفتم پول داری گفت ن ولی چند روز پیش رفته بود ابروهاش رو برداشته بود 250تومن داده بود می گفت پولشو بابام دادره
    مادرش یادش داده بود کارت حقوق شوهرتو بگیر دست تو باشه -ومیگفت من اگر برم سرکار تو باید خرچ خونه و همه چیو بدی ومن پول خودمو خرج خودم میکنم-سوال 2 -دوست داره مثل پدرش باشم هرجور که توخونواده خودشون هست بامن هم همینجوری برخورد بشه-ایشون نخاست ما به این نتیجه رسیدیم که ایشون بدرد زندگی نمیخورن با دلایل متعدد
    ۱- خب چه اشکالی داره شما پول مشاور رو پرداخت کنید؟ زندگی مشترک من و تویی نداره که. شما ازدواج کردید دوست دختر و دوست پسر نیستید که اینجوری حساب و کتاب میکنید! شما نباید بین هزینه های خودتون و خانومتون تمایز قایل باشید. منظورم این نیست که خارج از حد توانتون براشون هزینه کنید اما این دو دو تا چهار تا کردن ها و چرتکه انداختن ها در زندگی مشترک خطاست.
    ۲- چرا باید مادرش جهیزیه بخره؟؟؟؟ این باید از کجا اومده؟ پدر و مادرهایی که به دخترشون جهاز میدن، در حق داماد و دخترشون بسیار لطف میکنن. اما اگرم ندن، وظیفه ای ندارن. متقابلا خونواده شما هم وظیفه ای در قبال تامین مخارج جشن و زندگی شما ندارن، اگر کمک کنن لطفشون رو نشون میده! پس این توقع بی جایی هست که شما دارید. حتی اگر یه طرف کمک کنن نمیتونن توقع داشته باشن طرف مقابل هم باید کمک کنه! چون این یک موضوع سلیقه ای هست. یکی دوست داره به بچش کمک کنه یکی در توانش نیست یا نمیخواد. به علاوه، از نظر من اینکه خانمتون خودش داره قسط جهیزیه اش رو میده، از نظر من اتفاقا خیییلی حرکت قشنگیه. چون نشون میده ایشون مسئولیت زندگی خودشون رو پذیرفته اند و انتظار بیجا از دیگران حتی پدر و مادرشون ندارند. به علاوه، این وسایلی که ایشون داره قسط میده قراره کجا برن؟ خونه شما! قراره شما ازشون استفاده کنید و اسباب راحتی شما بشن. پس شما نباید ناراحت باشید که هیچ، باید کلی تشویقشون کنید و حتی کمکشون هم بکنید.
    ۳- اینکه ایشون چقدر پول هزینه چه کاری کردن، کاملا شخصیه. شاید دوست داره از یه خرجاییش بزنه یه جای دیگه بیشتر هزینه کنه. اینجوری نمیشه کسی رو قضاوت کرد. مثلا من خودم بارها برام پیش اومده به جای تاکسی گرفتن پیاده رفتم پولم رو یه جایی که برام مهمتر بوده هزینه کردم.
    ۴- آیا قبل عقد در مورد مسائل مالی توافق کرده بودید؟ بعید میدونم با این سرعتی که عقد کردید. اما خب شما هم یه طرف قضیه هستید و میتونید درخواست های نامعقول رو نپذیرید. مثلا در مثرد کارت حقوق، وقتی مطرح کرد بهش میگفتید «عزیزم هر موقع به پول احتیاج داشتی میتونی رو کمک من حساب کنی اما با این ایده که همه کارت ها دست تو باشه راحت نیستم»
    در مورد هزینه های زندگی هم، میتونید بهش بگید « اگر تو اینطور میخوای حرفی ندارم اما در اون صورت من مجبورم بیشتر کار کنم که بتونم هزینه زندگی مشترکمون رو بدم پس وقت آزاد کمتری دارم که با تو و فرزندمون در آینده بگذرونم. در نتیجه زحمت مسئولیت های داخل خونه و تربیت بچه ها گردن خودت میفته، و یه جاهایی شاید حتی لازم بشه از کارت بزنی. اما اگر هر دو در تامین هزینه های زندگی شرکت کنیم، از فشار کاری من کم تر میشه و من هم زمان کافی خواهم داشت که با تو و فرزندان آیندمون بگذرونم و در اون صورت قطعا پا به پای تو در مسئولیت های داخل خونه و تربیت بچه ها شرکت میکنم.»
    ۵- تا حالا با خانمتون گفتگوی منطقی در این مورد داشتید؟ شما میتونید درخواست های ایشون مبنی بر اینکه مثل پدرشون رفتار کنید رو نپذیرید و خیلی منطقی بهشون بفهمونید روش خودتون رو دارید.
    ۶- اینکه ایشون به مادرشون وابستگی دارند خب اصلا جالب نیست... اما این موضوع در ازدواج های سنتی به خصوص زمانی که دوران عقد طولانی میشه خیلی اتفاق میفته و در بعضی موارد بعد از عروسی حل میشه. این به مهارت شما بر میگرده که چقدر بتونید با خانمتون ارتباط عاطفی برقرار کنید و چقدر بتونید ایشون رو جذب خودتون کنید. به نظر من حتما پیگیر جلسات مشاوره تخصصی باشید و حتما یک مشاور خوب و باتجربه انتخاب کنید.
    امیدوارم خوشبخت باشید

  2. کاربر روبرو از پست مفید خانم مهندس تشکرکرده است .

    stuxnet (سه شنبه 30 مهر 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.