۱- خب چه اشکالی داره شما پول مشاور رو پرداخت کنید؟ زندگی مشترک من و تویی نداره که. شما ازدواج کردید دوست دختر و دوست پسر نیستید که اینجوری حساب و کتاب میکنید! شما نباید بین هزینه های خودتون و خانومتون تمایز قایل باشید. منظورم این نیست که خارج از حد توانتون براشون هزینه کنید اما این دو دو تا چهار تا کردن ها و چرتکه انداختن ها در زندگی مشترک خطاست.
۲- چرا باید مادرش جهیزیه بخره؟؟؟؟ این باید از کجا اومده؟ پدر و مادرهایی که به دخترشون جهاز میدن، در حق داماد و دخترشون بسیار لطف میکنن. اما اگرم ندن، وظیفه ای ندارن. متقابلا خونواده شما هم وظیفه ای در قبال تامین مخارج جشن و زندگی شما ندارن، اگر کمک کنن لطفشون رو نشون میده! پس این توقع بی جایی هست که شما دارید. حتی اگر یه طرف کمک کنن نمیتونن توقع داشته باشن طرف مقابل هم باید کمک کنه! چون این یک موضوع سلیقه ای هست. یکی دوست داره به بچش کمک کنه یکی در توانش نیست یا نمیخواد. به علاوه، از نظر من اینکه خانمتون خودش داره قسط جهیزیه اش رو میده، از نظر من اتفاقا خیییلی حرکت قشنگیه. چون نشون میده ایشون مسئولیت زندگی خودشون رو پذیرفته اند و انتظار بیجا از دیگران حتی پدر و مادرشون ندارند. به علاوه، این وسایلی که ایشون داره قسط میده قراره کجا برن؟ خونه شما! قراره شما ازشون استفاده کنید و اسباب راحتی شما بشن. پس شما نباید ناراحت باشید که هیچ، باید کلی تشویقشون کنید و حتی کمکشون هم بکنید.
۳- اینکه ایشون چقدر پول هزینه چه کاری کردن، کاملا شخصیه. شاید دوست داره از یه خرجاییش بزنه یه جای دیگه بیشتر هزینه کنه. اینجوری نمیشه کسی رو قضاوت کرد. مثلا من خودم بارها برام پیش اومده به جای تاکسی گرفتن پیاده رفتم پولم رو یه جایی که برام مهمتر بوده هزینه کردم.
۴- آیا قبل عقد در مورد مسائل مالی توافق کرده بودید؟ بعید میدونم با این سرعتی که عقد کردید. اما خب شما هم یه طرف قضیه هستید و میتونید درخواست های نامعقول رو نپذیرید. مثلا در مثرد کارت حقوق، وقتی مطرح کرد بهش میگفتید «عزیزم هر موقع به پول احتیاج داشتی میتونی رو کمک من حساب کنی اما با این ایده که همه کارت ها دست تو باشه راحت نیستم»
در مورد هزینه های زندگی هم، میتونید بهش بگید « اگر تو اینطور میخوای حرفی ندارم اما در اون صورت من مجبورم بیشتر کار کنم که بتونم هزینه زندگی مشترکمون رو بدم پس وقت آزاد کمتری دارم که با تو و فرزندمون در آینده بگذرونم. در نتیجه زحمت مسئولیت های داخل خونه و تربیت بچه ها گردن خودت میفته، و یه جاهایی شاید حتی لازم بشه از کارت بزنی. اما اگر هر دو در تامین هزینه های زندگی شرکت کنیم، از فشار کاری من کم تر میشه و من هم زمان کافی خواهم داشت که با تو و فرزندان آیندمون بگذرونم و در اون صورت قطعا پا به پای تو در مسئولیت های داخل خونه و تربیت بچه ها شرکت میکنم.»
۵- تا حالا با خانمتون گفتگوی منطقی در این مورد داشتید؟ شما میتونید درخواست های ایشون مبنی بر اینکه مثل پدرشون رفتار کنید رو نپذیرید و خیلی منطقی بهشون بفهمونید روش خودتون رو دارید.
۶- اینکه ایشون به مادرشون وابستگی دارند خب اصلا جالب نیست... اما این موضوع در ازدواج های سنتی به خصوص زمانی که دوران عقد طولانی میشه خیلی اتفاق میفته و در بعضی موارد بعد از عروسی حل میشه. این به مهارت شما بر میگرده که چقدر بتونید با خانمتون ارتباط عاطفی برقرار کنید و چقدر بتونید ایشون رو جذب خودتون کنید. به نظر من حتما پیگیر جلسات مشاوره تخصصی باشید و حتما یک مشاور خوب و باتجربه انتخاب کنید.
امیدوارم خوشبخت باشید![]()









علاقه مندی ها (Bookmarks)