به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 48 از 193 نخستنخست ... 8182838394041424344454647484950515253545556575868788898148 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 471 تا 480 , از مجموع 1928
  1. #471
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 31 تیر 04 [ 16:23]
    تاریخ عضویت
    1397-1-08
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    8,453
    سطح
    62
    Points: 8,453, Level: 62
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 297
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    233

    تشکرشده 371 در 127 پست

    Rep Power
    42
    Array
    سلام
    خوبین خوشین؟ خوش به حالتون :)
    این ماه بالاخره بعد از مدت ها تونستم یه تومن پس انداز کنم. دیروز عصر اومدم خونه دیدم از زیر ماشین مادرجان روغن سرازیره. مکانیکی رفتن همان و پمپ هیدرولیک پژو با تعویض 850 تومن علی برکت الله...
    برگشتنه یه بنزین 3000 تومنی هم بهش زدم و عنق و بدترکیب رفتم تا خونه
    حس و حالم شرح مودبانه نداره، از دیروز هرچی فحش از بچگی تو گاراژا و مکانیکیا یاد گرفتم دارم نثار باعث و بانی این وضع میکنم.

  2. 3 کاربر از پست مفید scarface تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), خانم مهندس (چهارشنبه 13 آذر 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  3. #472
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    لامسب اوضاع بده، از لحاظ اقتصادی
    خدا ایشالا سلامتی بده تا بتونیم از این مملکت فرار کنیم، بریم یه جای درست و حسابی که حداقل اقتصاد درستی داشته باشه

  4. 2 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), خانم مهندس (چهارشنبه 13 آذر 98)

  5. #473
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 آذر 98 [ 10:00]
    تاریخ عضویت
    1395-7-04
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    5,613
    سطح
    48
    Points: 5,613, Level: 48
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 137
    Overall activity: 70.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    426

    تشکرشده 287 در 117 پست

    Rep Power
    39
    Array
    سلام به همگی
    این روزها همه به فکر فرارن... خیلی بده که ملت کلا از اصلاح شدن اوضاع ناامید شدن...
    بیشتر دوستام از ایران رفتن و یا دارن میرن. هر روز که میگذره بیشتر به درست بودن تصمیمم برای موندن شک میکنم. هم از این جهت که تنها شدم تقریبا اینجا هم اینکه واقعا شرایط روز به روز داره سخت تر میشه و به وضوح میشه حسش کرد...
    اگر خدا بخواد منم به جمع دوستان میپیوندم به زودی، چاره ای نیست جز برنامه ریزی برای رفتن.

  6. 3 کاربر از پست مفید خانم مهندس تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), اثر راشومون (جمعه 15 آذر 98), زن ایرانی (چهارشنبه 13 آذر 98)

  7. #474
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 06 تیر 02 [ 18:30]
    تاریخ عضویت
    1389-10-26
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    10,730
    سطح
    68
    Points: 10,730, Level: 68
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 120
    Overall activity: 50.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    197

    تشکرشده 342 در 91 پست

    Rep Power
    34
    Array
    سلام به دوستان
    همه وضع موجود رو میدونیم. بنابراین نمیخوام امید واهی بدهم. فقط یه چیزی که من فکر میکنم خیلی از ماها شاید در نظرش نگیریم وضعیت ان طرفه. میخوام بگم بسیاری از روایتهایی که از اون طرف میشنویم روایتهای یکسویه است. تصویری که از زندگی در اونجا من داشتم که براساس همین روایتها شکل گرفته بود با تجربه خودم واقعا فاصله داشت.
    دنبال قانع کردن کسی نیستم چون این یک تصمیم شخصیه. شاید وضعیت جوری بشه که من خودم هم نتونم از این تصمیم خودم دفاع کنم!
    دوستانی که تصمیم به رفتن دارید به این هم فکر کنید که اگر به هر دلیلی اونجا مورد پسندتون نبود امکان بازگشت داشته باشید.
    به قول معروف از اینجا مونده از اونجا رونده نشید.
    .....
    راستش این روزها من خودم احساس میکنم هیچ کاری شاید از دستم برنیاد که برای این مملکت انجام بدم ولی حس میکنم نمیشه تنهاش گذاشت. هیچ امید مثبتی هم به اینده در این‌مملکت ندارم اما حس غریبیه!
    .....
    راستی بعضی از دوستان فعال رو بعد از ماجراهای اخیر در تالار نمی‌بینم. کسی از از این دوستان خبری نداره؟
    الهه زیبایی ها
    شمیم الزهرا
    فرزانه ۱۲۳
    از بقیه دوستانی هم که نیستند اسم ببرید که لااقل بیان اینجا خبری ازشون بشنویم.

  8. 3 کاربر از پست مفید محمد89 تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), الهه زیبایی ها (جمعه 15 آذر 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  9. #475
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 31 تیر 04 [ 16:23]
    تاریخ عضویت
    1397-1-08
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    8,453
    سطح
    62
    Points: 8,453, Level: 62
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 297
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    233

    تشکرشده 371 در 127 پست

    Rep Power
    42
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد89 نمایش پست ها
    سلام به دوستان
    همه وضع موجود رو میدونیم. بنابراین نمیخوام امید واهی بدهم. فقط یه چیزی که من فکر میکنم خیلی از ماها شاید در نظرش نگیریم وضعیت ان طرفه. میخوام بگم بسیاری از روایتهایی که از اون طرف میشنویم روایتهای یکسویه است. تصویری که از زندگی در اونجا من داشتم که براساس همین روایتها شکل گرفته بود با تجربه خودم واقعا فاصله داشت.
    دنبال قانع کردن کسی نیستم چون این یک تصمیم شخصیه. شاید وضعیت جوری بشه که من خودم هم نتونم از این تصمیم خودم دفاع کنم!
    دوستانی که تصمیم به رفتن دارید به این هم فکر کنید که اگر به هر دلیلی اونجا مورد پسندتون نبود امکان بازگشت داشته باشید.
    به قول معروف از اینجا مونده از اونجا رونده نشید.
    .....
    راستش این روزها من خودم احساس میکنم هیچ کاری شاید از دستم برنیاد که برای این مملکت انجام بدم ولی حس میکنم نمیشه تنهاش گذاشت. هیچ امید مثبتی هم به اینده در این‌مملکت ندارم اما حس غریبیه!

    بدبختی اینه که رفتن هم به این راحتیا نیست. آدم باید یه سری شرایط و آمادگی ها رو داشته باشه و دید درستی به زندگی خارج از ایران داشته باشه تا بتونه خودش رو وفق بده. چند روز پیش یه دوستی برگشته میگه تو 5000 یورو جور کن بیا بقیه ش اوکیه. بابا 70 میلیونه میتونی جور کنی دیگه! تو دلم گفتم ای قربون اون نفس گرمت :)


    - - - Updated - - -

    بدبختی اینه که رفتن هم به این راحتیا نیست. آدم باید یه سری شرایط و آمادگی ها رو داشته باشه و دید درستی به زندگی خارج از ایران داشته باشه تا بتونه خودش رو وفق بده. چند روز پیش یه دوستی برگشته میگه تو 5000 یورو جور کن بیا بقیه ش اوکیه. بابا 70 میلیونه میتونی جور کنی دیگه! تو دلم گفتم ای قربون اون نفس گرمت :)

  10. کاربر روبرو از پست مفید scarface تشکرکرده است .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98)

  11. #476
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 18:06]
    تاریخ عضویت
    1396-1-29
    نوشته ها
    848
    امتیاز
    28,286
    سطح
    98
    Points: 28,286, Level: 98
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    2,634

    تشکرشده 2,354 در 759 پست

    Rep Power
    211
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد89 نمایش پست ها
    سلام به دوستان
    همه وضع موجود رو میدونیم. بنابراین نمیخوام امید واهی بدهم. فقط یه چیزی که من فکر میکنم خیلی از ماها شاید در نظرش نگیریم وضعیت ان طرفه. میخوام بگم بسیاری از روایتهایی که از اون طرف میشنویم روایتهای یکسویه است. تصویری که از زندگی در اونجا من داشتم که براساس همین روایتها شکل گرفته بود با تجربه خودم واقعا فاصله داشت.
    دنبال قانع کردن کسی نیستم چون این یک تصمیم شخصیه. شاید وضعیت جوری بشه که من خودم هم نتونم از این تصمیم خودم دفاع کنم!
    دوستانی که تصمیم به رفتن دارید به این هم فکر کنید که اگر به هر دلیلی اونجا مورد پسندتون نبود امکان بازگشت داشته باشید.
    به قول معروف از اینجا مونده از اونجا رونده نشید.
    .....
    راستش این روزها من خودم احساس میکنم هیچ کاری شاید از دستم برنیاد که برای این مملکت انجام بدم ولی حس میکنم نمیشه تنهاش گذاشت. هیچ امید مثبتی هم به اینده در این‌مملکت ندارم اما حس غریبیه!
    .....
    راستی بعضی از دوستان فعال رو بعد از ماجراهای اخیر در تالار نمی‌بینم. کسی از از این دوستان خبری نداره؟
    الهه زیبایی ها
    شمیم الزهرا
    فرزانه ۱۲۳
    از بقیه دوستانی هم که نیستند اسم ببرید که لااقل بیان اینجا خبری ازشون بشنویم.
    سلام به همگی
    من هرچند کم ولی هستم
    دلم میخواد حرف بزنم باهام حرف بزنید سرزنش نکنید نترسونید
    چون به اندازه کافی مامانم اینا تو این کار خبره ان...
    دلم میخواد مجبور نشم هی تو ضیح بدم دردم و ...
    میام تاپیک بزنم میبینم سوالی ندارم فقط باید گزارش بدم

    خدایا اخر قصه من چی میشه؟؟؟

    - - - Updated - - -

    هیچی ....فقط دعام کنید لطفا

  12. 7 کاربر از پست مفید الهه زیبایی ها تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), tavalode arezoo (چهارشنبه 27 آذر 98), فکور (جمعه 15 آذر 98), گیسو کمند (شنبه 16 آذر 98), محمد89 (شنبه 16 آذر 98), رنگین (یکشنبه 17 آذر 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  13. #477
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 06 تیر 02 [ 18:30]
    تاریخ عضویت
    1389-10-26
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    10,730
    سطح
    68
    Points: 10,730, Level: 68
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 120
    Overall activity: 50.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    197

    تشکرشده 342 در 91 پست

    Rep Power
    34
    Array
    سلام به همه دوستان
    راستش نمیدونم چطور بگم
    از بعد از اتفاقات اخیر به شدت پستهای همدردی کم شده.
    به زور چند روز یک بار یک پست جدید گذاشته میشه
    انگار همدردی یخ زده!
    شاید بازتاب حال این روزهای خودمان باشد.
    .....
    مدتی پیش از این من به مدیر گرامی همدردی پیشنهاد دادم که گروهی رو در یک شبکه اجتماعی پرمخاطب ایجاد کنند تا امکان تبادل نظر بهتر فراهم بشه. چرا که لاگین کردن و نوشتن نظر خصوصا در گوشیهای موبایل در همدردی خیلی سرراست نیست و به نظر من رسیده بود که شاید باعث کم شدن استقبال شده.
    البته ایشون فرمودن محدودیتهایی هست و خلاصه نشد که نشد.
    ....
    با وضعیتی که الان پیش اومده دیگه نمیدونم چی بگم!
    از دید من حیف بود. همین صحبت ناقص و با فاصله ای هم که اینجا با دوستان داشتیم از دید من که خیلی مثبت بودم. واقعا ادم موقع گفتگو با اعضای همدردی احساس خوبی داشت.

  14. 4 کاربر از پست مفید محمد89 تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), paiize (دوشنبه 02 دی 98), زن ایرانی (سه شنبه 26 آذر 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  15. #478
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    سلامی به گرمی نفس های زمستانی



    ان شاالله حال همتون خوب باشه و ایام به کامتان شیرین :)
    به قول یه دوستی ، اگه ایام به کاممان شیرین هم نبود باید با یه شکلات شیرینش کنیم :))
    از طرفی ،،بعضی از کاربرهای محترم تالار همدردی، چند وقتی نبودند و دیده شدن :) ،،بهشون خوش آمد می گوییم
    ان شاالله سلامت باشند و ایام به کامشان شیرین ،،،خب اگه خدایی نکرده شیرین هم نبود ، همون شکلاته که بالا نوشتم اینجا هم صدق می کنه :)
    چیزی که تو زندگی تجربه کردم ،، اینکه فهمیدم در پیرامون هر سختی ای و خوشی ای ،، یه نعمتی نهفته هست ....فقط باید چشمهایمان را باز کنیم



    خب پاییز هم داره تموم میشه و زمستان دیگه ای در راه هست ،،
    عمر کوتاه انسان در مقایسه با عمر جهان هستی و پدیدهای طبیعی ، ناچیز هست
    این زمستان ها و بهارها و تابستان ها و پاییزها می آیند و می روند ....و این ما هستیم که رهگذر و مسافر این فصل هاییم .
    وضعیت جهان ، وجود انسان ، عمر آدمی و مدتی که در روی زمین می گذراند ، ناپایداری عمر ، سعی تلاش انسان بر روی زمین ، دشواری و آسایش و غم وشادی بشر در مدت عمر ،،،، کوتاه بودن مدت زندگی بشر نسبت به عمر جهان هستی و .... همیشه مورد توجه و دقت نظر خیلی ها بوده ،، از جمله شعرا .



    در این مورد خیام می فرماید :
    برخیز و مخور غم جهان گذران / خوشباش و به شادمانی گذران
    در طبع جهان اگر وفائی بودی / نوبت بتو خود نیامدی از دگران




    که دوست عزیزم سعدی هم فرمایشات زیبایی داره ،،
    سعدی می گوید اگر انسانی متوجه بشود و بداند که دنیا و روزگار، با غم بسر بردن ارزشی ندارد ، پس باید با اطرافیان و دوستان خوش بود و خرّم زیست نمود ،
    وقتی کسی به صورت قطعی می داند که هر روزی که می گذرد ، یک روز از عمر و فرصت او در دنیا ، کم می شود بنابراین باید هر روز ، عمر را غنیمت بداند .
    هر کس باید آگاه و هوشیار باشد که روزگار و عمر با همه شیرینی و خوشی هایش ، اساس و بنیاد محکمی ندارد و بالاخره روزی این بنای نا استوار فرو می ریزد ،
    پس نباید بدان دل بست و نااستواری آن از یادمان برود .
    همچنین وقتی می دانیم که روزی نه چندان دور یا در زمانی که ما وقتش را نمی توانیم تعیین کنیم ، طعمه خاک خواهیم شد ، پس چرا غم بخوریم ،،بلکه برعکس باید شاد بود و شادی کرد :


    بروی ِ دوستان خوشباش و خرّم
    غنیمت دان ، اگر دانی که هر روز
    ز عمر مانده روزی می شود کم
    منه دل بر سرای عمر سعدی
    که بنیادش نه بنیادیست محکم
    برو شادی کن ، ای یار ِ دل افروز
    چو خاکت می خورد ، چندین مخور غم





    بنده خدا خیام هم همین نظر را داشت و می فرماید :
    شادی بطلب که حاصل عمر دمی است
    هر ذره خاک کیقُبادی و جمی است
    احوال جهان و اصل این عمر که هست
    خوابی و خیالی و فریبی و دمیست



    ................





    شب یلدا و زمستان خوبی را برای همه شما آرزومندم
    ان شاالله در کلبه مهربانی های زندگانیتان ، زیر سابه لطف خداوند ،، خوش و خرم باشید




    ویرایش توسط باغبان : شنبه 30 آذر 98 در ساعت 17:25

  16. 7 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), Mvaz (شنبه 30 آذر 98), paiize (دوشنبه 02 دی 98), Sogol137 (شنبه 30 آذر 98), tavalode arezoo (دوشنبه 02 دی 98), گیسو کمند (شنبه 07 دی 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  17. #479
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    سلام بر یاران همدردی

    امشب را شب یلدا نامیده اند ...

    طولانی ترین شب سال

    مبادا غفلت کنیم از لدای غیبت منجی .....

    یلدایی به بلندی هزار و اندی سال و گرفتاری بشریت در ظلمات

    بخواهیم که این شب هجران بسر آید و هرچه زوتر برسیم به روزهای طولانی ظهور و زیبائیهای آن

    دعوت می کنم دوستان را که پست اخیرم در تاپیک دعا برای مضطرین را مطالعه کنند .....

    شبی خوش و پر از سلامت برایتان آرزو می کنم ....


    راستی تا یادم نرفته ، به خودتون و سلامتیتون رحم کنید و در این شب هندونه نخورید ... این هندونه خوری آنهم در شب سرد زمستانی اصلا در فرهنگ شب یلدایی ایران نبوده و وارداتیست .... از نظر طبی بسیار مضر است ....

    مواظب خودتون باشید و مارا هم دعا کنید

  18. 5 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 01 دی 98), paiize (دوشنبه 02 دی 98), گیسو کمند (شنبه 07 دی 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)

  19. #480
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مرداد 01 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-9-10
    نوشته ها
    1,022
    امتیاز
    36,001
    سطح
    100
    Points: 36,001, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,229

    تشکرشده 2,952 در 957 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    260
    Array
    سلام همدردی های عزیزم
    یلداتون مبااارک
    ان شاءالله همیشه سلامت باشین دوستای خوبم ..هیچی بالاتر از سلامتی و آرامش خاطر نیست و ارزشمندتر نخواهد بود ....

    اینقدر توی این فضاهای مجازی عکس هندونه وانار و تبریک یلدا بود که حالم بهم خورد واقعیتش...شاید البته برای من اینجوره ..آخه شبی هست مثل بقیه ی شب ها ... درسته یه دقیقه طولانی تره ولی اینقدر کیک با مدلای هندونه ....گوشواره و اکسسوری های با طرح هندونه و انار واقعا لازم نیس... خسته شدم دیگه ...

    حالا یلدای امسال با وجود اینکه تو خونه مونده بودم ولی برای خودم سرگرمی هایی داشتم ... من اصولا با چیزای کوچیک هم خوشحال میشم ... فال حافظ گرفتم یه فال خوب برام اومد ... خوشحالم ...
    امیدوارم دعاهای تک تکتون توی این شب به حقیقت بپیونده و خوشحال بشین ...البته باید بسپارین دست خدا تا خودش بهترین رو به موقعش بهتون بده .

    مراقب خودتون باشین همدردی های عزیز ...
    به خداوند متعال میسپارمتون
    در عشق

    اگر طاقت ویرانگی ات نیست
    دلتنگ کسی باش که
    دلتنگ تو باشد . . . !

  20. 5 کاربر از پست مفید miss seven تشکرکرده اند .

    paiize (دوشنبه 02 دی 98), tavalode arezoo (دوشنبه 02 دی 98), گیسو کمند (شنبه 07 دی 98), شمیم الزهرا (چهارشنبه 04 دی 98)


 
صفحه 48 از 193 نخستنخست ... 8182838394041424344454647484950515253545556575868788898148 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.