به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 آذر 98 [ 10:00]
    تاریخ عضویت
    1395-7-04
    نوشته ها
    150
    امتیاز
    5,613
    سطح
    48
    Points: 5,613, Level: 48
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 137
    Overall activity: 70.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    426

    تشکرشده 287 در 117 پست

    Rep Power
    39
    Array
    سلام مجدد
    .
    شاید فردی مثل خانم مهندس نتونه گذشته رو از ذهنش پاک کنه ولی شما بتونید.
    ببینید موضوع فقط فراموش کردن نیست. ایشون گفتن که همسرشون زمانی که متوجه ناملایمات بین خونوادش و همسرش شده به راحتی قید ایشون رو زده و از همه جا بلاکش کرده! این دو حالت داره: ۱- ایشون به میل خودش این کارو کرده. این نشون میده که این آقا توانایی حل مسئله نداره و در مواجهه با مسائل، به جای تلاش برای پیدا کردن راه حل صورت مساله رو پاک میکنه. این اصلا خبر خوبی نیست و اگر خانم بخواد رابطه ش رو حفظ کنه مجبور میشه به دست کشیدن از نیازها و خواسته های خودش به صورت کامل و تبدیل شدن به فردی که همسرش میخواد و انتظار داره، مبادا ایشون یهو قاطی کنه و بزنه زیر همه چیز! تازه با این حال همیشه هم استرس خواهد داشت نکنه همسرش از جهاتی ازش ناراضی بشه... این زندگی روحش رو نابود میکنه و نتیجش افسردگی و یه حال وحشتناک بد خواهد بود.
    ۲- ایشون به میل خودش این کارو نکرده و توصیه خونوادش بوده. در این صورت هم اوضاع خوب نیست! چون نشون میده ایشون به بلوغ فکری و احساسی نرسیده و اصلا نمیدونه تعریف زندگی مشترک و تشکیل خانواده چی هست! در این صورت این خانم انگار فقط با این آقا ازدواج نکرده بلکه با تک تک اعضای خونوادش ازدواج کرده و مجبوره با همه اونها خودش رو هماهنگ کنه مبادا یکیشون ازش دلگیر بشه، در این صورت زندگی زناشوییش به فنا میره...
    حالا شما خودتون رو بذارید جای این خانم و حجم احساس ناامنی و اضطرابی که بهتون دست خواهد داد رو تصور کنید... اینکه کوچیک ترین حرف خاله زنکی و برداشت بقیه از رفتار یا حرفش میتونه آینده رابطه زناشوییش رو تعیین کنه!!! مثل یه شکنجه میمونه...
    البته من منکر تغییر و بهبود آدما نیستم، ولی شخصا به تغییر همچین فردی خوشبین نیستم و خیلی کم دیدم اتفاق بیفته. این دیگه به خود شخص بستگی داره که مصلحت بدونه یه فرصت دوباره بده یا نه...
    من خودم تصمیم قطعی به جدایی گرفتم اما نمیدونم چرا انقدر دچار تردید میشم و به شدت غمگینم . هیچ چیزی از ته دل خوشحالم نمیکنه بعد از سالها به بزرگترین هدفمکه چند سال براش زحمت کشیده بودم رسیدم اما متاسفانه اصلا خوشحال نشدم .
    نمیدونم با حس غمم چکار کنم
    امان از حال روحی بد...
    خب طبیعیه این احساسات رو داشته باشید چون به تازگی یه شکست عاطفی رو به شکل خیلی دردناکی تجربه کردید. به خودتون سخت نگیرید! هر کس جای شما بود الان حال خوبی نداشت.
    تنها توصیه ای که میتونم به شما داشته باشم اینه که حتما به یک روانشناس و یا مشاور متخصص مراجعه کنید چون خیلی ها وقتی تحت فشار هستند توانایی تحلیل درست و تصمیم گیری منطقی رو ندارند. ممکنه الان به خاطر احساسات منفی ای که دارید تصمیمی بگیرید و بعدا پشیمون بشید. پس حتما و حتما هم برای حال بدتون و هم برای مشورت در تصمیم گیری به یک مشاور متخصص و یک روانشناس خبره مراجعه کنید. اینجا و با چند خط نوشته نمیتونید مشاوره درستی بگیرید و اینکه افرادی که میان نظر میذارن از جمله خود من تخصصی نداریم و صرفا از مطالعاتی که داشتیم و تجارب شخصیمون صحبت میکنیم.

  2. 2 کاربر از پست مفید خانم مهندس تشکرکرده اند .

    الهه زیبایی ها (جمعه 30 آبان 99), زن ایرانی (پنجشنبه 14 آذر 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.