به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 21 تیر 99 [ 21:50]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,339
    امتیاز
    22,823
    سطح
    93
    Points: 22,823, Level: 93
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 527
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsTagger First ClassOverdrive
    تشکرها
    3,264

    تشکرشده 3,442 در 1,036 پست

    Rep Power
    151
    Array
    سلام
    خیلی خیلی ممنون از پاسخ کاملتون
    امروز تولد همسرم بود و من براش تولد خیلی کوچیک گرفتم بماند که اصلا تشکر نکرد و هم چنان قهر هستن ولی من دلم گرم شد
    یکی از مشکلات اساسی من با ایشون قهر های طولانی ایشون هست که جای هر گونه حرفی رو می بنده و برای کوچکترین چیز قهر های طولانی می کنه
    مساله بدی شمافرمودید به خاطر رابطه ی بد من و همسرم اون به سمت خانوادش کشیده میشه والا خیلی وقتا رابطه ی ما خوب هم بوده ولی ایشون باز هم جندین بار با خانوادش حرف می زده و گاهی از زندگیمون می گفته
    ایشون خیلی وقتا خیر زتدگی بابا و مامانشو به زندگی خودمون ترجیح داده و خیلی وقتا اونا رو با من
    حرفاتون واقعا خوب و تاثیر گذار بود
    چطور می تونم خشمم را کنترل کنم و از حساسیت و زوم کردنم روی مسایل غیر ضرور کم کنم
    گاهی واقعا دست خودم نیست و رفتارها و کارهاشون عصبیم می کنه و تو طول روز گاهی ذهنمو مشغول می کنه
    خیلی وقتا حس می کنم داره کاری برای خانوادش می کنه و نمی خواد به من بگه
    یا میره پیش خانوادش و به اونا می سپره که با من چیزی نگن که چند باری پیش اومده و باعث ذهن خراب و عدم اعتماد من‌شده
    خواهش می کنم منو راهنمایی کنید و جز اینحا جایی رو ندارم

  2. کاربر روبرو از پست مفید eghlima تشکرکرده است .

    سحر بهاری (دوشنبه 18 فروردین 99)

  3. #2
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط eghlima نمایش پست ها
    یکی از مشکلات اساسی من با ایشون قهر های طولانی ایشون هست که جای هر گونه حرفی رو می بنده و برای کوچکترین چیز قهر های طولانی می کنه .
    خواهش میکنم

    علل قهر کردن های طولانی و مداوم به مسائل زیر برمیگرده؛


    ۱.
    فقدان فضای گفتگوی صمیمی و بیان صحیح نیاز و خواسته_ نگرانی از واکنش طرف مقابل و در نتیجه عدم حل مسئله و جایگزین شدن قهر

    ۲. الگوهای غلط و باج گیری عاطفی


    الگو گیری اشتباه در گذشته از رفتارهای والدین یا افرادی که سرکوب گر و زورگو بودن یا تربیت غلط در زمان شکل گیری شخصیت باعث توسل آگاهانه به قهر در این افراد میشه، بصورتی که باج گیری عاطفی میکنن تا با این ترفند کار رو پیش ببرن و رضایت مخاطبشون رو برای اهدافشون بدست بیارن.

    ۳. نفی وظایف


    گاهی قهر کر ن به این دلیل هست که فرد با سلب مسئولیت وظایف خودش رو رها میکنه و در اینصورت به همسرش انتقال میده که از اون هیچ انتظاری نداشته باشه. این نوع قهر باعث میشه کمتر سرزنش بشن و پاسخگوی بی مسئولیتی های اخیر خودشون نباشن.

    ۴. عزت نفس آسیب دیده یا پایین


    در شرایطی که در معرض اختلاف عقیده یا رفتارهای نچندان مهم دیگران قرار میگیره دچار زودرنجی میشه و یا با حساسیت بالا در رفتارهای اونها بدنبال بی ارزش سازی میگرده که فلانی مثلا با چنین رفتاری قصدش توهین بمن بود، که حتی در صورت آشتی مجدد این مشکل پابرجا هست.


    اما چاره چیست؟

    *
    گفتگوی صحیح

    فقدان گفتگو یا گفتگوی ناموفق یکی از عللی هست که باعث قهر میشه.
    برای گفتگو نیاز هست وقتی مشکلی پیش میاد شما با
    صبر و آرامش سعی کنین درباره ی مشکل پیش آمده صحبت کنین. این هم نیاز داره به اینکه اولا شنونده خوبی باشین و ثانیا فرد مقابل نگران عکس العمل شما نباشه و ثالثا در فضایی به دور از تنش صورت بگیره.
    اگر تمایل به گفتگو نداشتن براشون روی یک برگه بنویسین یا بصورت یک پیام اینترنتی یا پیامک ارسال کنین.

    در گفتگو به نیازها، نگرانی ها و ... طرف مقابلتون هم فکر کنین و حق به جانب صحبت نکنین.
    نیاز هست همسرتون از خودش دفاع کنه و دغدغه های ذهنیش رو بیان کنه تا احساس ظلم پذیر بودن و شکست نداشته باشه و در نتیجه فرصت بروز واکنش هایی مثل تلافی و قهر رو از دست بده.

    *
    دوری از پرخاش و هیجانات منفی

    برای این امر باید هنگام درگیری لفظی و خشم
    روی اعصاب و رفتار خودتون کنترل داشته باشین و طرف مقابل رو آماده ی واکنش های اشتباه نکنین و این فرصت رو ازش سلب کنین.

    نکات مهم؛

    حذف پاداش یا اجابت سریع درخواست ها در زمان قهر

    با کم توجهی و اجابت نکردن خواسته ها در زمان تنش و قهر میتونین
    مانع تقویت رفتار غلطی مثل قهر و جلوگیری از تکرار مجدد اون بشین و در نتیجه فرد رو ترغیب به تبادل نظر کنین.

    تفکیک مسائل و طبقه بندیشان با توجه به ارزشمندی اونها

    مسائل رو تفکیک و ارزش اونها رو بررسی کنین.‌ برخی مواقع این شما هستین که روی یک مسئله نچندان مهم مانور میدین و همین
    باعث تقویت رفتارهای غلطی مثل قهر خواهد شد . ( مثل همین مسئله عدم تماس با والدینتون )

    وقتی میدونید مقصر شما هستید

    در اینصورت پا پیش گذاشتن، قبول اشتباه و ابراز پشیمانی میتونه باعث رفع کدورت بین شما و همسرتون و مانع قهر های طولانی باشه.


    نقل قول نوشته اصلی توسط eghlima نمایش پست ها
    مساله بدی شمافرمودید به خاطر رابطه ی بد من و همسرم اون به سمت خانوادش کشیده میشه والا خیلی وقتا رابطه ی ما خوب هم بوده ولی ایشون باز هم جندین بار با خانوادش حرف می زده و گاهی از زندگیمون می گفته
    ایشون خیلی وقتا خیر زتدگی بابا و مامانشو به زندگی خودمون ترجیح داده و خیلی وقتا اونا رو با من .
    رفتارهای بد نه، رفتارهای اشتباه.
    بله گاهی رابطه خوب هست و باز شاهد چنین امری هستیم چون مسئله از ریشه درمان نشده و بر میگرده به همون پست اول

    علل خروج مسائل از زندگی مشترک به بیرون از خانه؛

    * عدم اعتماد سازی ، شنیده شدن و فقدان گفتگوی صحیح
    * شکایت مکرر، تحمیل و بروز حساسیت مدوام
    * عدم بررسی خواسته ها و نیازهای همسر
    * عدم صبر و خویشتن داری و بروز خشم در زمان بحث
    و...

    نقل قول نوشته اصلی توسط eghlima نمایش پست ها
    چطور می تونم خشمم را کنترل کنم و از حساسیت و زوم کردنم روی مسایل غیر ضرور کم کنم.
    خیلی وقتا حس می کنم داره کاری برای خانوادش می کنه و نمی خواد به من بگه
    یا میره پیش خانوادش و به اونا می سپره که با من چیزی نگن

    باخواندن مقالات مربوط در سایت و کمک گرفتن از مشاوره تخصصی سایت







    ویرایش توسط سحر بهاری : دوشنبه 18 فروردین 99 در ساعت 09:29


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.