به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 50

Threaded View

  1. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 19 تیر 01 [ 00:19]
    تاریخ عضویت
    1399-1-15
    نوشته ها
    62
    امتیاز
    2,547
    سطح
    30
    Points: 2,547, Level: 30
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 37 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام.
    هدف من از زدن این تاپیک شناسایی عواملی بود که به من در زندگی مشترک آسیب زد. در بین حرفهای دوستان عزیزم مطالبی پیدا کردم که به صورت زیر تا امروز جمع بندی میکنم . حذف این موارد مخرب میتونه در زندگی جدید تاثیر گذار باشه:

    1- توجه به پرتوقع بودن همسر در دوران نامزدی و درک نکردن شرایط همسر
    2- تمایل به امتیاز گرفتن از طرف مقابل با هر گونه توجیه (امتیاز مهریه زیاد با اعتمادسازی های بیجا و زبانی)
    3- اعتماد کردن بیجا و زیر بار خواسته های غیر منطقی رفتن و تعهد زبانی گرفتن (نه کتبی)
    4- توجه زیاد به مدرک تحصیلی همسر (مدرک دانشگاهی چیزی که امروز همه دارن)
    5- پنهانکاری همسر (پنهان کردن حقیقت)
    6- زودرنج بودن همسر (خیلی مهم هست این مورد)
    7- دروغگویی همسر (وارونه جلوه دادن حقیقت) و تناقضگویی
    8- ازدواج با شهر متفاوت (موقع دادگاه و طلاق این مورد بشدت اذیت میکنه)
    9- توجه به نحوه دخالت والدین در زندگی فرزندانشون (این میتونه نشون بده در اینده چقدر دخالت انجام میشه)
    10- به نظرم نباید تعداد طلاق در یک خانواده زیاد باشه (در فامیلهای نزدیک) و این عدد باید کاملا مشخص بشه (مثلا یکی دوتا بسه برای یک فامیل) و حتی بنظرم باید یک مورد از طلاقهای اخیر اون خانواده بررسی بشه تا معلوم بشه اهل اذیت کردن هستند یا منطقی میتونن جدا بشن
    11- رفتار منفعلانه همسر میتونه مشکل ایجاد کنه و سبب سو استفاده طرف مقابل بشه
    12- توجه به درونگرا و برونگرا بودن طرفین

    امیدوارم دوستان کمک کننده و بقیه موارد شناسایی کنم.

    اگر بگم دلم باهاش نیست دروغ گفتم. مگه میشه ادم چند سال با یکی زندگی کنه و دلش هوای اونو گاهی نکنه. منم احساسات انسانی دارم. در مورد زمان حال اولویت های من به ترتیب اهمیت اینها هستند و امیدوارم در این مورد هم راهنمایی بشم:

    1- نحوه تعامل صحیح برای به توافق رسیدن با اونها بر سر مهریه و مکتوب کردن آن (در این شرایط چه برخوردی با اونها داشته باشم؟ چقدر و چگونه قاطعیت نشون بدم).
    2- اینکه واقعا بفهمم همسر من چی میخواد؟ چون خیلی متناقض رفتار میکنه و در این مدت دعوا هرچقدر که فکر کنید به من از نظر عاطفی نزدیک و دوباره دور شده و قطعا متنفر نیست.

    با مشخص شدن دو مورد بالا میتونم در مورد تصمیمی که امروز در مورد ایشون در ذهنم دارم تجدید نظر کلی انجام بدم. اونقدر مردانگی دارم اگر زمانی بفهمم من مقصر بودم از مواضع خودم کوتاه بیام و ترسی از این مورد ندارم.

    مثل همیشه خوشحال میشم از کمک های خوب شما. مرسی

  2. کاربر روبرو از پست مفید Behrang تشکرکرده است .

    gholam1234 (جمعه 09 خرداد 99)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.