تا حالا چند بار تاپیک (با 5 کلمه قبلی جمله بساز و 5 تا کلمه بنویس) رو باز کرده بودم، و هر بار مغزم سوت می کشید که چطور می تونید کلمات نامربوط رو بذارید کنار هم.
چند روز پیش شمیم الزهرا نوشته بود، خواستم بنویسم که چققققدر کار سختیه و خیـــــلی خلاقیت نیاز داره، که یادم افتاد قرار شده روی خلاقیتم کار کنم که بتونم گفتگوهائیکه مسیرشون روی اعصابم هست رو بدون ناراحت کردن طرف مقابلم عوض کنم (در اون مواردی که طرف مقابل مادر یا پدرمه و نمی خوام مکالمه رو قطع کنم، اما موضوعش هم ناراحتم می کنه).
فکر کردم این می تونه تمرین خوبی باشه، که ذهنم یاد بگیره از کلماتِ موجود، یه موضوع جدید بسازه و مثلا بگه: عه... مامان اینو گفتید یادم افتاد که فلان...
و موفق شدم موضوعی که اون لحظه توی ذهنم بود رو در قالب کلماتِ شمیم بیان کنم. البته شد دوسه تا جمله، نتونستم همه رو توی یه جمله جمع کنم. ولی بازم خوب بود. برای من عالی بود.
حتی پیدا کردنِ 5 تا کلمه ی نامربوط هم یه بخش سختی از کاره. قبلا فکر می کردم شما چطور می تونید کلماتِ غیر هم خط رو پیدا کنید.
خلاصه که بازیِ فکری خوبیه. برای من که عالیه.
بازی دیگه ای بلد نیستید؟ اگه ایده ای دارید، براش تاپیک بزنید بازی کنیم.![]()









پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)