به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: نظرتون در مورد حجاب چیست؟

رأی دهندگان
39. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • با حجاب موافقم

    28 71.79%
  • حجاب را قبول ندارم

    11 28.21%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 16 از 28 نخستنخست ... 67891011121314151617181920212223242526 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 151 تا 160 , از مجموع 277

موضوع: حجاب

  1. #151
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    آخر این کل کل کردن ها به کجا می خواهد منجر شود؟؟؟؟!!!!
    بنده به مدیر ارجمند تالار پیشنهاد دادم که این بحث و کلا بحثهای اعتقادی را ببندند و این تالار به وظیفه اصلیش که همانا *همدردی* است،برسد.
    این همه وقت و نیرو و احساسات منفی را چرا باید در چنین موضوعات تنفربرانگیزی خرج کنیم؟؟؟؟مثلا می خواهیم پوزه هم را به خاک بمالیم یا *عقده حقارتمان** را در لابلای واژگان و سخنان اعتقادی که به هر حال مخالفینی هم دارد،می خواهیم جبران کرده یا اینکه خودمان را اثبات کنیم؟؟؟؟یا سخن حق بگوییم؟؟؟؟حکم صادر کنیم؟؟؟؟تبلیغ موارد خاصی را بکنیم؟؟؟؟
    [دانی،علیرضا،امید،سمیرا،مع شوق همینجاست،مدیر گرامی،ستاره،بهاره،psy133،اعت قاد،طاهره و کسی مثل هیچکس] و همه همراهان و همدردان خوبم،بیایید و این بحث را همین جا ببندیم.به هر چیزی یا کسی که می پرستید یا قبول دارید . . . . .
    آخر درست است که مثلا من و سمیرا به هم بپریم!!!؟؟؟؟یا دانی،این همه وقتش را صرف کپی کردن حرف دیگران نماید؟؟بابا جان ول کنید،دیگر!!!!هرکی چادریه یا حجاب را می پذیرد،خوب بپذیرد و هرکس هم نمی پذیرد،خوب نپذیرد.
    مدیر ارجمند تالار همدردی،دوست من،سرور من،عزیز من!!!!آخر از شما بعید است؟؟؟شما با حذف این جور موضوعات،می توانید آن را کنترل کرده و به جو تعاملی و مثبت تالار را بیافزایید.
    آخر این درست است که من بیایم و اعتقادات همراهانی را که باوری سوای من را دارند،زیر سؤال ببرم و آنها را برآشفته و خودم را *بده* کنم؟؟؟؟آنها به باورشان خو کرده و با آن آرامش دارند و من هم ایضاً.بعدشم نسبت به هم اول موضع گرفته و سپس کینه بورزیم.آیا این مجادلات و *جنگ هفتاد و ملت* سودی دارد؟؟؟؟؟؟؟آخر کجایش خوب است؟؟؟؟؟مردم جهان همه شان هم نمی توانند این مسایل را حل کنند،چون هرکس یا گروهی یک جوری می اندیشد.
    همه این حرفها را هم که همه خوب می دانیم!!!!جان هر کی دوستش دارید،ول کنید این حرف مفت زدنها را؛؛؛؛

  2. #152
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام گرد آفرید
    موضوعاتی که در تالار مورد توجه قرار می گیرد در دو جهت می تواند به همه ما کمک کند.
    1 - از نظر محتوایی
    2 - از نظر شکلی

    مثلا همین موضوع حجاب:
    هر کس دانش، آگاهی ، روش و افکار خود یا دیگران را در اینجا باز می کند و ادله و احساسات همراه آن را بیان می کند( والبته بهتر است احساسات منفی مودبانه و بدون توهین باشه لذا:
    1 - از نظر محتوایی:
    افراد می توانند از آنها بهره برداری کنند، یا به تناسب پاسخ بدهند که ترجیحا پاسخی مقبول است که به آن محتوا گفته شود و شخصیت و یا صاحب اندیشه را آماج خود قرار ندهد.

    2 - اما از نظر شکلی هم خیلی مهم است:
    اینکه پاک کردن مسائلی که واقعا در فکر و جامعه ما وجود دارد راه کار مسئله نیست. در روابط ما با دیگران همیشه مسائلی وجود دارد که نسبت به سبک فکر، احساس، سلیقه و سوابق ذهنی ما مورد اختلاف هست. در این بخش یعنی از نظر شکلی، روش کار مهم است.
    یعنی اینکه فرض محتوا را ثابت می گیریم و از نظر شکلی خودمان را و دیگران را مورد ارزیابی قرار می دهیم، تا ببینیم می توانیم بر اساس اندیشه و مهارتهایی که آموخته ایم بدون اینکه از بحث منحرف ، شویم، یا تنش ایجاد کنیم، یا ترور شخصیت کنیم، یا اعصاب خودمان را خرد کنیم، بحث را ادامه دهیم. و خود چیزی یاد بگیریم یا به دیگران چیزی بیاموزیم.
    مهم این نیست که حرف من یا شما یا دیگری درست است. مهم اینست که آیا روش ما در انتقال آموزه هایی ( که از نظر خودمان درست است)، توانا هستیم. یا روش ما مانع از انتقال صحیح مطالب می شود.

    با تشکر از همه شما عزیزان که دلسوزانه کمک می کنید تا افکارمان و روشهایمان روز به روز تعالی یابد.

  3. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (سه شنبه 04 تیر 87)

  4. #153
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 تیر 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1386-10-24
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    4,264
    سطح
    41
    Points: 4,264, Level: 41
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    30

    تشکرشده 30 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام خدمت همه دوستان بخصوص خانم یا آقای گردآفرید (بدانست سهراب که او دختر است سرو موی او در و افسر است شاهنامه، نبرد سهراب و گردآفرید)

    همانطور که بهتر میدانید بر اساس نظریه دکارت موارد موجود در عالم به علوم دقیقه objective و موضوعات انسانی subjective مانند تاریخ، فلسفه، اقتصاد، دین و ... تقسیم می شوند، علوم دقیقه ابطال پذیر طبیعی بوده به عنوان مثال اگر من شتاب جاذبه را 8/9 اندازه گیری کرده و شما با ابزاز دقیقتر آن را 81/9متر بر مجذور ثانیه برآورد کرده باشید به طور مطلق نظر قبلی ابطال می شود ولی در علوم انسانی علاوه بر اینکه به صورت موضوع عنوان می شوند بدین معنی که دارای اندکنش با یکدیگر هستند (مانند اقتصاد، سیاست و جامعه شناسی و دین و ...) ابطال ناپذیر طبیعی می باشند بدین شرح که همواره افرادی هستند که در تایید فلسفه صوری قلمفرسایی نمایند و عده دیگری در رد آن دون آنکه به اغنا رسیده باشند و هر دو گروه بر نظر خود استوار. و این بسته به آن منظری است که شخص به آن می نگرد و از آن دیدگاه بخشی از حقیقت را می بیند (پلورالیزم) شرح ساده این مطلب در کتاب اخلاق خدایان دکتر سروش بیان شده است. لذا به گمان من قصد از این گفتمان تبادل نظر بوده و نه تحمیل (که دارای چنین قدرتی نیز نیستیم) و این جمله که دوست فرزانه گردآفرید بیان می دارد (هرکی چادریه یا حجاب را می پذیرد،خوب بپذیرد و هرکس هم نمی پذیرد،خوب نپذیرد. ) نتیجه بحث است و تبادل نظر و آموختن روش گفتمان مسیر حرکت آن. لذا با رعایت احترام نسبت به نظر دوست فرزانه ام اجازه می خواهم با این نظر شما مخالفت نمایم که فرموده اید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط گرد آفرید
    آخر این کل کل کردن ها به کجا می خواهد منجر شود؟؟؟؟!!!!
    بنده به مدیر ارجمند تالار پیشنهاد دادم که این بحث و کلا بحثهای اعتقادی را ببندند و این تالار به وظیفه اصلیش که همانا *همدردی* است،برسد.
    این همه وقت و نیرو و احساسات منفی را چرا باید در چنین موضوعات تنفربرانگیزی خرج کنیم؟؟؟؟مثلا می خواهیم پوزه هم را به خاک بمالیم یا *عقده حقارتمان** را در لابلای واژگان و سخنان اعتقادی که به هر حال مخالفینی هم دارد،می خواهیم جبران کرده یا اینکه خودمان را اثبات کنیم؟؟؟؟یا سخن حق بگوییم؟؟؟؟حکم صادر کنیم؟؟؟؟تبلیغ موارد خاصی را بکنیم؟؟؟؟
    [دانی،علیرضا،امید،سمیرا،مع شوق همینجاست،مدیر گرامی،ستاره،بهاره،psy133،اعت قاد،طاهره و کسی مثل هیچکس] و همه همراهان و همدردان خوبم،بیایید و این بحث را همین جا ببندیم.به هر چیزی یا کسی که می پرستید یا قبول دارید . . . . .
    آخر درست است که مثلا من و سمیرا به هم بپریم!!!؟؟؟؟یا دانی،این همه وقتش را صرف کپی کردن حرف دیگران نماید؟؟بابا جان ول کنید،دیگر!!!!هرکی چادریه یا حجاب را می پذیرد،خوب بپذیرد و هرکس هم نمی پذیرد،خوب نپذیرد.
    مدیر ارجمند تالار همدردی،دوست من،سرور من،عزیز من!!!!آخر از شما بعید است؟؟؟شما با حذف این جور موضوعات،می توانید آن را کنترل کرده و به جو تعاملی و مثبت تالار را بیافزایید.
    آخر این درست است که من بیایم و اعتقادات همراهانی را که باوری سوای من را دارند،زیر سؤال ببرم و آنها را برآشفته و خودم را *بده* کنم؟؟؟؟آنها به باورشان خو کرده و با آن آرامش دارند و من هم ایضاً.
    به گمان من هیچکدام از ما هیچگاه در فضای تاکسی، اتوبوس یا نانوایی با افراد به لحاظ احترام به عقاید مختلف وارد بحثهای اینچنینی نمی شویم ولی افراد این تالار برای بحث و به چالش کشیدن افکار خود و دیگران با رعایت احترام متقابل حاضر شده اند .
    گردآفرید عزیر جهت اشاعه فرهنگ خردورزی که من نیزمانند شما به آن اعتقاد دارم سانسور و حذف را در فضای اندیشه تجویز ننماییم (بجز مواردی که از حوزه ادب خارج شود)
    از خانم سمیرا نیز بخاطر اینکه در خصوص بخشی از سئوال من متفکر گشته و بدون تعصب بوده اند کمال سپاس را دارم.

  5. کاربر روبرو از پست مفید اعتقاد تشکرکرده است .

    اعتقاد (چهارشنبه 17 بهمن 86)

  6. #154
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    با سپاس از مدیر و اعتقاد؛دستکم می توان مدتی در تالار از این بحث ها را نکرد.چون فضای تنفس و شکیبایی در این بحث حجاب اکنون تنگ شده است.
    بگذاریم،یک چند مدتس دستکم نوشته های خودمان را بازخوانی کرده و پس از ده روز هرکسی خواست،سخن براند.

  7. #155
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 08 آبان 87 [ 14:42]
    تاریخ عضویت
    1386-11-06
    نوشته ها
    23
    امتیاز
    3,749
    سطح
    38
    Points: 3,749, Level: 38
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 20 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    خواهش میکنم اعتقاد .قابلی نداشت. D :

  8. #156
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 09 مهر 89 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1386-11-13
    نوشته ها
    952
    امتیاز
    20,283
    سطح
    89
    Points: 20,283, Level: 89
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,946

    تشکرشده 1,965 در 675 پست

    Rep Power
    114
    Array

    RE: حجاب

    با سلام به دوستان عزيز مخصوصا داني جان و گردآْفريد جان


    ضمن عرض تبريك به مناسبت دهه فجرمي خواستم به دوستاي خودم بگم من نمي خوام در مورد حجاب حرف بزنم مي خوام در مورد بد حجابي جملاتي از زبان امام خميني (ره ) براتون بنويسم


    نظر امام خمینی(ره) درمورد بد حجابی

    از جنایت های بزرگی که به ملت ما شد... بانوان ما را ملعبه کردند بانوان ما را مثل عروسک ها کردند. اینها می‌‌خواستند زن را مثل شیء مثل یک چیز، مثل یک متاع، به این دست و آن دست بسپارند.

    زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید ملعبة جوانهای هرزه بشوند. زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بزک کرده بیرون بروند و در انظار مردم فاسد قرار گیرند. زنها باید انسان باشند، زنها باید تقوا داشته باشند، زنها اختیار دارند، همان طوری که مردها اختیار دارند.

    آنهایی که قصد دارند زنان را ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکار هستند. زنها نباید فریب بخورند. زنها گمان نکنند این مقام زن است که بزک کرده با سر باز و لخت بیرون برود، این مقام زن نیست، این عروسک بازی است نه زن، زن باید شجاع باشد. زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند. زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است.

    این جانب به زنان توصیه می‌کنم که رفتار زمان طاغوت را فراموش کنند و ایران عزیز را که متعلق به خودشان و فرزندانشان است به طور شایسته بسازند.




  9. 3 کاربر از پست مفید erfan25 تشکرکرده اند .

    erfan25 (سه شنبه 04 تیر 87)

  10. #157
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    عرفان خان!!شما که دقیقا در مورد حجاب سخن گفتید!!!دستکم نمی گفتید که می خواهید کار را بکنید.

  11. کاربر روبرو از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده است .

    گرد آفرید (یکشنبه 21 بهمن 86)

  12. #158
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 87 [ 12:20]
    تاریخ عضویت
    1386-10-02
    نوشته ها
    95
    امتیاز
    5,556
    سطح
    48
    Points: 5,556, Level: 48
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    39

    تشکرشده 40 در 30 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    [/php]با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز

    از سمیرا بابت مطالب : خوب و زیبا قدردانی به عمل میآرم. و همچنین از دوست قدیمی گردآفرید
    وعرفان جان از مطالب خوب شما هم سپاس گذارم.

    با عرض تبریک و شاد باش ایام دهه فجر انقلاب اسلامی

    دوستان عزیز مطالبتون رو خوندم خوب بود.
    ولی ظاهراً گردآفرید جایی توی این مطالبش اعتراضی داشت . در جوابش باید بگم که دوست عزیزم من این تایپیک رو باز کردم تا دیگران از مطالبش استفاده کنند.
    من احساس مسئولیت کردم تا از حقوق ملتم دفاع کنم و حداقل کاری که در این مورد انجام دادم این بود که تایپیک حجاب رو باز کنم .
    پس اگه قرار باشه دیگه ادامه ندیم واین تایپیک رو در همین جا ببندیم : که با عقل جور در نمیآد.
    __________________________________________________ ___________
    ***حجاب حجاب حجاب***
    ((((((((((کلمه ای که از زمان ظهور اسلام با اون به مخالفت برخاسته و سعی در سرکوب آن داشته اند ولی آن طور که خواسته اند به آرزو هایشان نرسیده اند. )))))))))))))
    در شکفتم که بعضی از مردمان اسلام را قبول دارند ولی تا بحث به حجاب کشیده میشه از میدان خارج میشوند.
    ---------------------------------------------------------------------

  13. #159
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    درود بر هموند جوانم دانی؛خوب که هستی؟
    می پندارم که دستکم در این تالار که نام گفتمان را بر پیشانی خود دارد باید چشم براه آرای دیگران نیز بود.
    دوست جوانم . . . . همه به آن حقی که شما می اندیشید *حق همه* است،به هیچ روی باوری ندارند و اینکه این مسایلی را که بعنوان حق در مغز جوانان خاصی است،تنها و تنها = (. . . . . )می باشد.
    حقوق=( . . . .) که باید=( . . . .)--------------->>سه نقطه ها بمانند برای . . .

  14. #160
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 09 مهر 89 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1386-11-13
    نوشته ها
    952
    امتیاز
    20,283
    سطح
    89
    Points: 20,283, Level: 89
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,946

    تشکرشده 1,965 در 675 پست

    Rep Power
    114
    Array

    RE: حجاب



    دوش دیدم خود حکیمی تیز هوش * گفتمش گو حکمتی ای باده نوش
    گفت با من پیر دانا از صفا: * هر چه خواهی گویمت زین مدعا
    گفتمش بر گو تو احوال زنان * :تازحکمت گردد این معنا عیان
    گفت آنان بر دو وجهند ای سئول* گویمت گر این سخن آری قبول
    عده ای تسلیم حق * چون بندگان عده ای هم بنده ابلیسیان
    کن رها ابلیسیان را زین مجال* بشنو از آن عابدان تو شرح حال
    عبد حقند آن گروه در سیر حق* لاب وصلند و مشتاق فلق
    در سلیمی و طهارت چون ملک* در عروج از خاک تا اوج فلک
    حق پرست و در شریعت دین مدار* میگسار باده اوصاف یار
    پاک همچون شبنم و چون گل لطیف * همچو گل اندر حجاب خود عفیف
    دائما پوشیده چون در در صدف * زین نجابت غرق دریای شعف
    همچو گوهر در حجاب از چشم*دون در امان از رهزن و قوم زبون
    چون ملک پنهان ز اعیان و نظر* همچو سروی در حجاب از پا و سر
    آنکه دین دارد کجا عریان شود* کی بساط محفل دیوان شود
    آنکه دارد علم و حلم و عقل و دین کی شود با خود نمایی‌ها قرین
    کی برافشاند دو زلف و موی خویش* آنکه دارد رونق از آئین و کیش
    کی تن زیبا نماید آشکار * آنکه دارد عقل زیبا در کنار
    آنکه در اندیشه دارد صد سخن* کی برون سازد ز جامه جسم و تن
    آنکه در جان دارد از خود صد هنر *کی ز زلف و جامه گردد مفتخر
    کی شود در کوچه و بازار و شهر چشم ناپاکان از این زن بهره رو
    آنکه دارد روح زیبا چون حریر کی شود در نام ابلیسان اسیر
    زن چو از عرفان و معنا پر شود در صدف پوشیده همجون در شود
    آ نکه باشد از حقارت بهره‌ور می کند زین عقده عریان پا و سر
    آنکه در خود عز سلطانی برد کی نشاط زخم چشمان می خرد
    ای زن اندر بزم سلطان شو انیس تا طلا گردی ز اکسیر نفیس


  15. 3 کاربر از پست مفید erfan25 تشکرکرده اند .

    erfan25 (چهارشنبه 24 بهمن 86)


 
صفحه 16 از 28 نخستنخست ... 67891011121314151617181920212223242526 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.