
نوشته اصلی توسط
kaspian
جالبه که بعضی از دوستان بعد از تمام ماجراهای پست قبل و این پست هنوزم این دختر رو مقصر میدونن.در مورد کم بودن اعتماد به نفسش همه بهشون تذکر دادیم ولی من نمیدونم چرا این دید در جامعه هست که زن باید بسوزه و بسازه و مردی رو که ادب و شخصیت نداره تازه ادب کنه(اون آقا اگر یک ذره شخصیت داشت سعی نمیکرد با تحقیر این خانم و از بین بردن اعتماد به نفسش خودش رو عزیز کنه).زن باید بشینه و صداش در نیاد و عیب های آقا رو از دنیا مخفی کنه و سعی کنه غیرمستقیم طوری که به غرور آقا برنخوره با به قول معروف "سیاست زنانه" یک ذره زندگیش رو قابل تحمل کنه ولی همین آقایون کدومشون غرور خانومشون براشون مهمه؟چند نفر آقا از حالات و روحیات و شیوه فکر کردن خانم ها آگاه هستن؟چقدر آقایون دارند تلاش میکنن زندگیشون رو حفظ کنند؟(منظور درصد کل توی اجتماعه وگرنه همین جا آقایونی هستند که با چنگ و دندون برای زندگیشون میجنگن.).به نظر من دوره ای که ما زن ها باید عیب مرد رو بپوشونیم و مادر دومش باشیم تموم شده.مرد اگر مرده و ازدواج کرده باید متعهد باشه و اگر راه اشتباه رفت عواقبش تمام و کمال و با شدت بکشه. اون وقت یاد میگیره هر سلامی علیکی داره و یاد میگیره وقتی هنوز آدم ازدواج نیست یا خلا شخصیتی داره با زندگی بقیه بازی نکنه.

نوشته اصلی توسط
miss-golegandom
بنظرم یبار دیگه تاپیک این بنده خدارو از اول بخونید.دوران عقد یعنی دوران شناخت.برای چی آینده شو خراب کنه؟به پای کی بسوزه و بسازه؟اونیکه باید بگه بیا زندگی رو بسازیم همسرشونه نه شما.اون آقا میگه نمیخوامت همه کاریم کرد که زندگی رو از هم ببپاشونه.یکم انصاف داشته باشین چرا یه دختر طفل معصوم باید به پای یه مرد خودخواه بسوزه و بسازه؟پس فردا با یه بچه تو بغل و مهر طلاق بره خونه باباش وجدانتون راحته؟اصلا عقلانی نیست زندگی با همچین مردی اونم وقتیکه خودش اظهار پشیمانی نکرده.واقعا نمیدونم چرا کسایی رو که منطقی نظر دادن رو محکوم کردین.این دوران دوران شناخته و ایشونم خیلی خووب نامزدشونو شناختن الان راه مشخصه چطوری میگین زندگی کن باهاش؟ببخشید اینارو گفتم چون واقعا دلسوزانه نظر میدم حس میکنم تمام اعضا خانواده خودمن.کدوم زن و شوهر؟سالی که نکوست از بهارش پیداست این اقا بی انصافی رو به نهایت رسوند حالا شما میگی بساز؟مگه سعی نکرد بسازه؟مگه نسوخت؟اینم نتیجه ش اسیب بیشتری دید و داره وابسته تر میشه.
دوست من اصلا از طلاق نترس و از راهی که خدا جلو پات گذاشته نهایت استفاده رو کن
همه آقایون و خانما اوایل ازدواج عشق و محبتشون بیشتر از هر زمانیه و بعد از اینکه وارد زندگی مشترک شدن کم کم فروکش میکنه.یعنی الان این اقا دوران خوب بودنشون بود دیگه ببین بعدا چی میشه.
لطفا با چشمای باز تصمیم بگیر
سلام .
قبل از این که بخوام حرفی بزنم .... اگر جسارتی کردم عذرخواهی میکنم . به شخصه سعی میکنم همیشه ادب رو رعایت کنم چه توی دنیای مجازی چه توی دنیای واقعی . چون واقعا اثرش رو توی زندگی دیدم ...
الان هم اصلا قصد بحث کردن رو ندارم . و فقط جواب بخش هایی از صحبت های شما بزرگواران رومیدم . و دیگه هم پستی نمیزنم چون اصلا تمایلی به بحث ندارم .
هنوزم این دختر رو مقصر میدونن.
من عرض کردم ایشون هم در این ماجرا مقصر بودند . حالا میزان و درصدش رو عنوان نکردم .... که چه کسی بیشتر مقصر هست .
زن باید بشینه و صداش در نیاد و عیب های آقا رو از دنیا مخفی کنه
عیب پوشی یه صفت اخلاقی خیلی خوب هست زن ومرد هم نمیشناسه . اصلا ربطی هم به زندگی یک زن و شوهر نداره .
کافی هست یه سرچ در مورد عیب پوشی بکنید .
زن لازم نیست که بشینه و صداش در نیاد اصلا اگه یک همیچین رفتاری داشته باشه نشانه ضعف اون هست و مهارت اجتماعی رو بلد نیست . درسته صحبت از پوشاندن عیب ها رو گفتم . ولی نگفتم که عیبی کسی رو نگیم . عیبش رو بگیم ولی تنها و تنها به خودش بگیم .... قصد سرزنش نباشه برای اصلاح بهش بگیم . زمان و نحوه بیانش هم خیلی مهم هست .
به پای کی بسوزه و بسازه؟اونیکه باید بگه بیا زندگی رو بسازیم همسرشونه نه شما
من تنها گفنم سریع تصمصیم به طلاق نگیر و اشاره کردم مشاوره برید .. معمولا تصمیماتی که در شرایط احساسی یا در حالت عصبانیت گرفته میشه توی اکثر مواقع اشتباه هست ... برای همین گفتم فعلا سریع به تصمیم برای طلاق نگیر .
نه هیچ صحبتی از بساز کردن ... نکردم ... نوشته های پست قبلی ام هم شاهد این موضوع هست .
من هم مثل بقیه اعضای محترم این سایت نظر دادم ... این حق رو به من هم بدید من هم عضوی از این سایت هستم ... و نظر خودم رو گفتم .
واقعا نمیدونم چرا کسایی رو که منطقی نظر دادن رو محکوم کردین
اگر جسارتی کردم عذرخواهی می کنم .
این اقا بی انصافی رو به نهایت رسوند حالا شما میگی بساز؟
من سعی میکنم هیچ وقت چیزها رو تعمیم ندم ...مثلا اگه یکی فرضا تو هفته یه بار دیر از خواب بلند میشه نباید تعمیم بدیدم همیشه دیر بلند میشه . شما هم الان دارید یک صفت بی انصافی رو توی شوهرش تعمیم میدید این تعمیم دادن اصلا درست نیست . من باز هم عرض میکنم صحبتی از بسار بودن نکردم فقط گفتم که سریع تصمیم به طلاق نگیرد .
=================
مخاطبم جمله زیر اول خودم بعد هم به همه :
توی دعواها حرمت ها رو نگه داریم ... همه پل های پشت سرمون رو خراب نکنیم ....
علاقه مندی ها (Bookmarks)