به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 48

موضوع: نشون کردن

  1. #11
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: نشون کردن

    نقل قول نوشته اصلی توسط lvlahtab
    دوستان عزیزم

    آقای parse یکی از هم تالاریها هستن که دقیقا" چنین مشکلی دارن
    بهشون پیشنهاد دادم بیان اینجا مطرح کنن
    هم برای ایشون خوب میشه>>به مشکلشون دقیقتر رسیدگی میشه
    هم برای اعضای دیگه>>نمونه عینی این مسئله رو میبینن تو تاپیک و شاید شاهد نتیجه هم باشند

    بهتره تاپیک ایشونو مطالعه کنین تا اینجا بهتر راهنماییشون کنین
    ممنونم

    دست بر میوه ی حوا بزنم یا نزنم ؟
    منم دیدم به نشون کردن اشاره کرده بود.می خواستم همونجا جواب بدم،بیشتر که فکر کردم

    دیدم این می تونه یه موضوع مستقل برای تبادل نظر باشه.در اصل جرقش از اونجا به ذهنم خورد.

    منتظرم تا خود پارسه نظرشو بگه.

  2. کاربر روبرو از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  3. #12
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: نشون کردن

    چناب فرهنگ

    همانطور که گفتم پذیرش طرف مقابل مهمه ، اگر دختری و خانواده اش قوبل کردند دیگه شما تحمیل نکردین و باز همانطور که گفتم یک زمان کوتاه ، حداقل 6 ماه و حداکثر 1 سال . با نظر به مچ بودن و سنخیت همه جانبه و رضایت کامل دختر و خانواده اش ، و عدم ارتباط در این مدت .

  4. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    فرشته مهربان (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 اردیبهشت 90 [ 14:08]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    54
    امتیاز
    2,336
    سطح
    29
    Points: 2,336, Level: 29
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 51 در 24 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نشون کردن

    سلام.ممنونم که به مشکل من تخصصی تر رسیدگی میشه.
    ببینین از نظراتون معلومه که اصلا با این رسم آشنا نیستین.
    این یه رسمه قدیمی تو آذربایجانه,طبق این رسم خانواده پسر,دختر مورد پسند خودشون یا پسرشون رو در مراسمی نشون میکنند و به دیگران اعلام میکنند که این دختر دیگه صاحب داره و....
    نشون کردن در قدیم بیشتر با بردن پیشکش انجام میشد(لباس و روسری و پارچه و...)
    این در شرایطی بود که یکی از طرفین یا هر دو شرایط ازدواج رو حداقل برای یکی دو سال نداشته باشند.
    البته این عمل تعهد 100 درصدی نمیاره و بهم خوردنش هم امکان داره.
    در قدیم وقتی پسر میرفت سربازی امکان داشت دو سال نتونه برای مرخصی بیاد!!!!!!!!!! برای همین,نشون کردن اطمینان خاطری براش بود.ولی امکان داشت بیاد و ببینه که جا تره و بچه نیست!!!!!!!!!!!
    درضمن در طول این دوران دختر و پسر هیچ گونه ارتباطی با هم نداشتند و فقط تو رفت و آمد خانواده ها همدیگرو میدیدند.
    هنوز هم این رسم در بعضی مناطق کشور رایجه.نمیدونم چه تغییراتی کرده و ...
    و این کار در شرایطیه که دختر هم راضی باشه(پس به این یکی گیر ندین!!!!!!!)
    حالا به نظر شما این رسم الان اجراییه یا نه.معایب و مزایاش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. 3 کاربر از پست مفید parse تشکرکرده اند .

    parse (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: نشون کردن

    دوستان سریال "جراحت" را این روزها از شبکه سوم سیما نگاه می کنید؟
    پاسخ به این سوال و مشکلات احتمالی مساله "نشون کردن" به تفصیل در این سریال به نمایش کشیده شده است.
    کسانیکه این سریال را دیده اند، نیازی به توضیح بیشتر باقی نمی ماند.

  8. 2 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  9. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: نشون کردن

    Blue Sky گرامی
    نکته آسیب زای سریال جراحت:
    1. صیغه محرمیت ( بدعت عجیب و غریب)
    2. نامزدی طولانی مدت(4 سال) که همراه با صیغه محرمیت بوده.

    اما آنچه که دوستمون در مورد نشون کردن گفتند این بود که طی این مدت دختر و پسر فقط در جمعهای فامیلی یکدیگر را میبینند و ارتباط خصوصی مثل نامزدی وجود ندارد.
    البته بنده در مورد نشون کردن نظری ندارم! فقط خواستم مطلب روشن شود.

  10. 7 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (دوشنبه 15 فروردین 90)

  11. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: نشون کردن

    نقل قول نوشته اصلی توسط بی دل
    Blue Skyاما آنچه که دوستمون در مورد نشون کردن گفتند این بود که طی این مدت دختر و پسر فقط در جمعهای فامیلی یکدیگر را میبینند و ارتباط خصوصی مثل نامزدی وجود ندارد.
    ببخشید میشه بگید که چی بشه؟
    آقای فرهنگ واقعا منظور شما این بود؟
    نشون کردن بدون هیچ تعامل و مراوده ای که منجر به شناخت دختر و پسر گردد؟
    حالا آمدیم و بعد که از خصوصیات رفتاری و اهداف هم از زندگی آگاه شدند، یکدیگر را مناسب برای ازدواج نیافتند؟

    در ضمن من خودم به شخصه به چیزی بنام "صیغه" اعتقاد ندارم و آنرا "کلاه شرعی" معنی می کنم.
    اتفاقی که در سریال جراحت افتاد، در یک خانواده مذهبی ممکن است با "خواندن صیغه" بیفتد و در یک خانواده غیر مذهبی بدون آن.
    نکته حائز اهمیت این بود که اگر دختر و پسر مراحل شناخت را طی کردند و همچنان در کنار هم بمانند، علاقه بین آنها بوجود می آید و به مرور زمان این علاقه پررنگ تر می شود و ممکن است همان اتفاقهای سریال بیفتد؛
    یعنی یا دچار خبطی شوند و یا به واسطه آزمایش و هر چیز دیگری مجاز به ازدواج با هم نشوند که در هر حالت آسیب های شدیدی متوجه خود آنها و خانواده هایشان بخصوص خانواده دختر خواهد شد.

    در کل بنظر من اگر پسر یا دختری آمادگی ازدواج را ندارد، اصلا به ازدواج فکر نکنند و هر وقت این آمادگی را پیدا کردند، قبل از عقد رسمی و با اطلاع خانواده ها، تا اندازه ای که شناخت دو طرفه حاصل شود، دختر و پسر بمنظور آشنایی با هم مراوده داشته باشند.

  12. 2 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 18 آبان 91 [ 14:58]
    تاریخ عضویت
    1389-5-30
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    2,299
    سطح
    28
    Points: 2,299, Level: 28
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    204

    تشکرشده 205 در 64 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نشون کردن

    سلامو درود بر شما
    تمام این رسم و رسومات وابسته به فرهنگ خانواده ها و قومیت ها است. چه درست چه غلط برای بعضی ها مورد احترام و لازم الاجراست. برای دیگری ممکنه غیر منطقی و غیر قابل قبول باشه.
    هر معقوله ای شرایط خاص خودشو داره. نشونیدن در گذشته ها چون نامزدی به شیوه امروزی مطرح نبود بیشتر مطرح بود و به نوعی جایگزین امروزیش نامزدیه البته با کمی مدرن تر شدن. گرچه همین الانم زیاد این اتفاق میافته. خصوصا در خانواده های خیلی خیلی مذهبی یا سنتی مذهبی.
    به هر حال نه میشه گفت درسته نه میشه گفت اشتباه. اگه شرایط عقلی و منطقیش رعایت بشه که دوستان اشاره کردن به شخصه عیب و ایرادی نمیبینم.

    با اینکه این سریال رو ندیدم و نمیدونم چه خبره ولی:
    در مورد صیغه بحث مفصله ولی خواهشا نظرات شخصیتون رو به مسائل دینی و اعتقادی وارد نکنید. و تفسیر به رای نکنید. تفسیر صیغه به مسائلی مثل بدعت و کلاه شرعی و ... جایگاهی در تفکرات تشیع ندارد.

  14. 5 کاربر از پست مفید morteza-m تشکرکرده اند .

    morteza-m (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  15. #18
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: نشون کردن

    نقل قول نوشته اصلی توسط parse
    به دیگران اعلام میکنند که این دختر دیگه صاحب داره و....

    يعني چي؟؟؟صاحب كيه؟؟نزنيد اين حرفو ...
    بابا توي يه تاپيك ديگه داريم خودمون رو ميكشيم كه به يه دختر بگيم كسي نميخواد توي جامعه افسار به گردنت بندازه و اختيارت رو ازت بگيره..خرابش نكنيد شما رو بخدا!!

  16. 4 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    khaleghezey (شنبه 14 تیر 93), parnian1 (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  17. #19
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: نشون کردن

    با سلام
    اگر چه بعضي دوستان با شروطي موافق نشون كردن بودن. مثلا براي زمان كمي، و پس از طي مراحل شناخت و قطعي شدن تصميم و به ثبات رسيدن طرفين و زير نظر خانواده ها و .....

    اگر چه اين روش مرتبط كردن دختر و پسر (نشون كردن)گزندهاي دوست دختر و پسري را تا حد زيادي ندارد و بحث فريب، و وابستگي و ... را يا ندارد يا كم مي كند. اما همچنان مسئله تعهد اينجا مشكل ساز است. چون نشون كردن ايجاد تعهد نمي كند. لذا ممكن است هر يك از طرفين در زمان باقيمانده نشون كردن ، تغييراتي در نظراتشون پيش بيايد و منصرف شوند. در اينگونه مواقع معمولا دختر بازنده است.
    به نظر مي رسد اگر اين همه نظر طرفين قطعي هست كه نشون كنند. بهتر هست يك امتياز اضافي هم به دختر و پسر بدهند و تا زمان كوتاه آمادگي آنها جهت ازدواج طي مي شود به عقد هم در بيايند.
    اينها همه وقتي صحيح هست كه دختر و پسر شرايط ازدواج را در آينده اي بسيار نزديك به صورت قطعي دارند مثل 6 ماه.
    اين روش براي عقدها چند ساله مانند آنچه در سريال جراحت اشاره شده است مفيد نيست.


    =============
    پاورقي:
    (البته مشكل سريال جراحت اصلا به نحوه ازدواج دختر و پسر و حتي طولاني شدن عقدبستگي آنها ربطي ندارد بلكه آن دو فرد ،كودك صفت هستند و فاقد معيارهاي اساسي ازدواج مثل مسئوليت پذيري، كنترل احساس،‌خود آگاهي ، استقلال، انعطاف پذيري و ... هستند و حتي شيوه راهنمايي هاي خانواده اشان هم اشكال اساسي دارد)

  18. 8 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  19. #20
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: نشون کردن

    نقل قول نوشته اصلی توسط blue sky
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی دل
    Blue Skyاما آنچه که دوستمون در مورد نشون کردن گفتند این بود که طی این مدت دختر و پسر فقط در جمعهای فامیلی یکدیگر را میبینند و ارتباط خصوصی مثل نامزدی وجود ندارد.
    ببخشید میشه بگید که چی بشه؟
    آقای فرهنگ واقعا منظور شما این بود؟
    نشون کردن بدون هیچ تعامل و مراوده ای که منجر به شناخت دختر و پسر گردد؟
    حالا آمدیم و بعد که از خصوصیات رفتاری و اهداف هم از زندگی آگاه شدند، یکدیگر را مناسب برای ازدواج نیافتند؟

    در ضمن من خودم به شخصه به چیزی بنام "صیغه" اعتقاد ندارم و آنرا "کلاه شرعی" معنی می کنم.
    اتفاقی که در سریال جراحت افتاد، در یک خانواده مذهبی ممکن است با "خواندن صیغه" بیفتد و در یک خانواده غیر مذهبی بدون آن.
    نکته حائز اهمیت این بود که اگر دختر و پسر مراحل شناخت را طی کردند و همچنان در کنار هم بمانند، علاقه بین آنها بوجود می آید و به مرور زمان این علاقه پررنگ تر می شود و ممکن است همان اتفاقهای سریال بیفتد؛
    یعنی یا دچار خبطی شوند و یا به واسطه آزمایش و هر چیز دیگری مجاز به ازدواج با هم نشوند که در هر حالت آسیب های شدیدی متوجه خود آنها و خانواده هایشان بخصوص خانواده دختر خواهد شد.

    در کل بنظر من اگر پسر یا دختری آمادگی ازدواج را ندارد، اصلا به ازدواج فکر نکنند و هر وقت این آمادگی را پیدا کردند، قبل از عقد رسمی و با اطلاع خانواده ها، تا اندازه ای که شناخت دو طرفه حاصل شود، دختر و پسر بمنظور آشنایی با هم مراوده داشته باشند.
    منظورم اون نبود.ولی اونم یه نوعشه.منظورم نشون کردنیه که پسره از یه دختر غریبه خوشش اومده

    و موقعیت ازدواج نداره ... با بقیه حرفات موافقم مخصوصن بند آخر.که آدما تا آمادگی کاری رو

    ندارن دست به اون کار نزنن.

    یه چیزیم راجه به آزمایش بگم.این مرحله باید بلافاصله بعد خواسگاری انجام بشه که اگر مشکلی

    بود راحت بشه پذیرفت.ولی متاسفانه چند روز مونده به عقد که آدم اینجوریه انجام می شه

    که اگه جواب دلخواهمون نباشه

    غزاله جان از شما هم سپاسگذارم.به نکته مهمی اشاره کردی.ینی چی طرف صاحب داره؟

    چرا باید توهین بشه؟



  20. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (پنجشنبه 11 شهریور 89)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:00 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.