مگه شما مهریه رو تعیین می کنی؟فقط می تونی قبول کنی یا نکنی.
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
مگه شما مهریه رو تعیین می کنی؟فقط می تونی قبول کنی یا نکنی.
فرهنگ 27 (یکشنبه 29 خرداد 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
فرهنگ جان دلیل شما برای مهریه بالا چیه؟نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
-------------------------
پ: دوستان عزیز سایت چرا بعضی موقع ها بالا نمیاد؟ یعنی هاست بهتر نیست؟
eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
پست اولمو بخون متوجه دیدگاهم می شی.ولی شما طوری بیان کردی که انگار قراره تو میزان مهریهنوشته اصلی توسط eng.aydin
رو تعیین کنی.
غزاله،دلیل مخالفتتو نمی فهمم.من که همون چیزی گفتم که تو گفتی ولی به روش دیگه.
فرهنگ 27 (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی ازدوستان خوبم که نظر دادن
نظرات خوبیه ولی اینکه مثلا حق طلاق رو بگیری خیلی از آقایون نسبت به این حرف واکنش بدی نشون میدن خودم امتحان کردم انگار فحش دادی بهشون به قول پسر عموی خودم میگه وقتی این حرفو به یه پسر میزنی احساس میکنه ازاول قدرتش رو ازش میگیری یه حس بدی بهش می ده درسته حق طلاق قدرت نیست ولی حرفشم هنوز برای مردای ما قابل هضم نیست
تازه من خیلی هارودیدم که به خاطرمهریه پایین همیشه سرکوفت خوردن یا حتی تهدید شدن که مهریت که 14تا سکست کاری نداره فردا طلاقت میدم وازاین حرفا![]()
سارابختیاری (دوشنبه 30 خرداد 90)
تشکرشده 92 در 34 پست
به به جمع خانم ها جمع هست و رنج رو بردن بالا!
نزدیک 800 تا...
به نظر من 15 تا 20 تا بهترین حالته...
نه سیخ می سوزه و نه کباب(درست گفتم؟)
گذشته از شوخی مطمئن باشید مهریه هیچ تعهدی نمیاره و اگر هم بیاره مقطعی خواهد بود که فایده ای نداره!...واقعا موارد زیادی رو دیدم در این باره...اگر زیاد یا کم باشه به هر حال یا داده میشه یا بخشیده میشه
پس بهتره با توجه به شرایط فرد مبلغی تعیین بشه که قابل قبول باشه: که به نظر من در حالت کلی برای 2 جوان از خانواده عادی ،150 تا 200 تا کافی هست.
------------------------------
اقایون برای حمایت از من از دکمه تشکر استفاده کنند و خانم ها هم برای بد وبیراه گفتن به من میتونند برای حفظ حرمت ها از پیغام خصوصی استفاده کنند!
DR_BINGO (شنبه 04 شهریور 91)
تشکرشده 352 در 169 پست
نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره
ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟
سارابختیاری (شنبه 27 اسفند 90)
تشکرشده 92 در 34 پست
نوشته اصلی توسط سارابختیاری
به نظر من اصل جمله شما :"به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟" کلا از ابتداش اشتباه است،اما با شروطی:
1- 2فرد وقتی با هم ازدواج میکنن حتما تمام فاکتور هایی که در ذهن داشتند ،( ازیک دیگر) چک میکنند و بعد تصمیم میگیرند ازدواج کنند.در مراحل پایانی ازدواج مبلغ مهریه هم مشخص میشه که هیچ ربطی به این توافق مرد و زن نداره...اما حتما ازدواج های در اطرافیان دیدید که کاملا بر اساس احساسات یا کاملا بدون توجه فاکتور های مهم شناخت افراد از یکدیگر انجام میشه که در این حالا به نظر خانواده های با مهریه بالا سعی در ایجاد تعهد و رابطه محکم تر در طرفین میکنند که باز هم اشتباه هست.مثال های زیادی در این باره دیده شده:مثلا مردی که معتاد هست و خانم برای نجات جان خودش و رهایی که از زندگی نامناسب حتی حاضر به بخشیدن مهریه خودش شده.
در کل مثل تمام قوانین موجود،قانون مهریه هم به نظر من نیاز به فرهنگ سازی داره،مهریه باید با مبلغ عقلانی انتخاب بشه تا در آینده برای طرفین مشکل ساز نشه.مثلا همین که مهریه بالا در نظر گرفته میشه خودش جز دلایل اصلی اختلاف هست.مثال:در دعوا بین زن و مرد،زن با گفتن جمله های مثل"مهرم رو میزام اجرا!" (که ممکنه بی هدف و فقط از روی عصبانیت به زبان اورده باشه)ممکن باعث ایجاد یک کینه در مرد میشه که به نظر من بسیار ناپسند هست و بلعکس همین هم هست که مرد میگه:"مهرت رو میدم،برو!".....در کل به دلیل شناخت نا درست 95 درصد مرد و زن های ایرانی از مفهوم مهریه ،برداشت های نادرست ازش میشه ،مثل موردی که گفتید:اقایون حس طلاق بهشون دست میده!
به طور کلی اگر زندگی از پایه و اساس به درستی پایه ریزی نشه،با چسب 2 قلو ای مثل "مهریه"(عجب مثالی!) هم نمیشه از متلاشی شدنش جلوگیری کرد.
---------------
پاورقی:از اقایون کسی از پست قبلی من تشکر نکرده،احتمالا مبلغ بالا گفتم:اقایون نظرشون با 5 الی 10 سکه چیه؟
DR_BINGO (دوشنبه 30 خرداد 90)
تشکرشده 270 در 103 پست
سارا جان چون تو عرف اكثر ما مهريه يه هديه از جانب مرد نيستنوشته اصلی توسط سارابختیاری
كه البته اگه بود بزرگترا نمي نشستن 3-4 ساعت هي ميوه و چايي بخورت و سرش چونه بزنند
بابا اگه هديه است بذاريد خود دختر و پسر توافق كنند كه چه هديه اي به هم بدن
البته پدر و مادر هم نظارت داشته باشند كه اين هديه نه كم باشه نه زياد
اكثر مهريه ها توسط بزرگترا تعيين ميشه فقط پسر و دختر كاري كه ميكنن اخر سر يه امضا ناقابل ميندازن زير برگه همين
پسرا هم به خاطر همين چيزايي كه گفتم ميگن خوب پس اگه مهريه ميخواي برو ور دل مامان جونت بشين
ولي خداييش هم اگه طلاق نمي خوايد چه كاريه مهريه بگيريد الكي يه دعوا درست ميكنين
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
dr bingo عزیز ، احساس می کنم شما دارید مهریه رو باز هم همون چیزی تعریف می کنید که دوستان اغلب گفتن!
مهریه یک قیمت فروش نیست. مهریه یک اهرم فشار برای زن و مرد نیست . مهریه یک هدیه هست. اینکه باید میزانش بگیریم تا نه سیخ بسوزه نه کباب اشتباهه! این که باز شد تعریف غلط از مهریه! شد قیمت گذاشتن...
مهریه فلسفش برای بقول شما "چسب بودن" نیست! مهریه یک هدیه هست که مرد باید به زن بپردازه
اگر بحث بیمه اینده نگری هست برای زن ، مهریه تامین کننده زندگی در جامعه امروزی بعد طلاق نیست. باز هم میگم از مهریه داره بصورت خودخواهانه استفاده میشه ... زن برای بیمه اینده خود، میتونه خیلی کارهای مفید تری بکنه...
eng.aydin (دوشنبه 30 خرداد 90)
تشکرشده 92 در 34 پست
دوست عزیز شما دقیقا قسمت هایی از صحبت های من که طنز گفته شده رو فقط مد نظر قرار دادی!..مثل سیخ وچسب و...نوشته اصلی توسط eng.aydin
...این موارد که من گفتن فقط برای مزاح بود!
در تمام صجبت های جدی من من دقیقا برعکس برداشت شما ،صجبت شده،نمیدونم شما چطوری اینچنین برداشت کردی!
DR_BINGO (سه شنبه 31 خرداد 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)