به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موندم چیجوری شروع کنم

    توصیه من به شما این بود که رابطه ای که می خواهی برای شناخت با دختر خانم شروع کنی و به ازدواج ختمش کنی را زیر نظر خانواده ها شروع کن! و نه مخفیانه! شما وقتی رسماً از دختر خواستگاری نکنی، او مجبور می شود موضوع رو از پدر مادرش مخفی نگه دارد.
    یعنی قبلاً از اینکه من حتی برم باهاش صحبت کنم به خونوادم بگم می خوام برم با یه دختری که زیاد ازش شناخت ندارم صحبت کنم و زیر نظر شما یه رابطه ای رو در صورت موافقت شما و خانوم بر قرار کنم؟

    من قصد ندارم رابطه رو مخفی کنم، بالا نوشتم برا مطرح کردن بین خونواده ها با خودش مشورت می کنم اگه من به شخصه ازش خوشم بیاد به مادرمم میگم حالا می خواد همون اول رابطه باشه

    برای مثال: برقراری رابطه ی دوستی قبل از ازدواج
    موافق هستی؟
    موافق که نمیشه گفت آره چون من تو پست اولم نوشتم که به یه جم بندی نمیرسم که برم حرفامو بزنم یعنی نمیدونم از کجا به کجا برسم، منظور رشته کلامم، حالا محوریت به موضوع دوستی قبل از ازدواج رسید یه بحث دیگه ایِ
    ولی در کل چون فک می کنم موضوع مهمتریه موافقم

    ممنون


  2. #12
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,086
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,257 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: موندم چیجوری شروع کنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad_1369
    یعنی قبلاً از اینکه من حتی برم باهاش صحبت کنم به خونوادم بگم می خوام برم با یه دختری که زیاد ازش شناخت ندارم صحبت کنم و زیر نظر شما یه رابطه ای رو در صورت موافقت شما و خانوم بر قرار کنم؟

    من قصد ندارم رابطه رو مخفی کنم، بالا نوشتم برا مطرح کردن بین خونواده ها با خودش مشورت می کنم اگه من به شخصه ازش خوشم بیاد به مادرمم میگم حالا می خواد همون اول رابطه باشه
    رضایت پدر مادرها یکی از شروط ازدواج است، به خصوص رضایت پدر دختر.

    ممکن است شما با دختری رابطه ای رو آغاز کنی، بعد از 1-2 سال به این نتیجه برسی که او را می خواهی، بعد می خواهی قضیه رو با پدرت در میان بگذاری. اگر پدرت مخالفت کرد، شما در یک دو راهی قرار می گیری...

    اینکه فقط شما موضوع رو به پدر مادرت بگویی، کافی نیست.
    بلکه همانطور که گفتم، رضایت پدر دختر خانم هم حتی برای دوران شناخت لازم است. وگرنه رابطه تبدیل می شود به همان رابطه ی مخفیانه.
    و در فرهنگ ما اینطور نیست که دختر بتواند به پدرش بگوید که من قصد دوستی با پسری رو دارم!
    بلکه باید خانواده پسر از خانواده دختر خواستگاری کنند و اول خانواده ها رضایت به شروع این رابطه بدهند.

    به نظر من بهترین کار این است که اول بروی با پدر مادر خودت صحبت کنی و ببینی اصولاً موافق این هستند که شما در رابطه با ازدواج در این سن اقدامی کنی یا خیر. اگر همراهی کردند، از یک طریقی نظر دختر و خانواده اش رو جویا بشوید و در صورت توافق با خانواده دختر یک جلسه آشنایی بگذارید و در رابطه با چگونگی مراحل شناخت صحبت کنید.

    پیشنهاد می دهم برای بالا بردن اطلاعات خودت در زمینه مراحل شناخت و ازدواج مقالات تالار رو مطالعه کنی (کلیک کن).

    موفق باشی.

  3. 12 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (شنبه 09 مهر 90)

  4. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    پس با توکل به خدا چند روز دیگه میرم باهاش صحبت کنم
    امشب با مادرم هم صحبت کردم نظر مادرم هم این بود که به رابطه سالم دو طرفه مشکلی نداره و خیلی هم خوبه ولی برا ازدواج باید صبر کنی بعد از امریه اقدام کنیم چیزی در حدود دو سال دیگه.
    حالا برم این موضوع رو هم مطرح می کنم
    حالا اگه اصلاً تمایل داشته باشه

    ممنونم

  5. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    سلام دوستان
    با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان

    امشب رفتم باهاش صحبت کردم
    تمام شرایطم رو بهش گفتم، اونم شرایطش رو گفت
    بعد از 1 ساعت و نیم صحبت به این نتیجه رسیدیم که بیشتر فکر کنه بعد نظرش رو بهم بگه
    بازم از راهنماییهای دوستان ممنونم
    ممنون

  6. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    سلام دوستان ممنون از همتون توی این مدت که بهتون زحمت دادم
    امروز زنگ زد و جوابشو گفت
    گفت واقعیت امرش اینه که خیلی فکر کردم و لی نمی تونم برای یه هدف مشخصی برای آینده تصمیم بگیرم
    شاید اگه چند سال دیگه بود قبول میکردم ولی الان به خاطره شرایطم نمی تونم قبول کنم
    به هر حال دست رد زد.

    نمی دونم چرا یه خورده خورد تو ذوقم؟

  7. کاربر روبرو از پست مفید mohammad_1369 تشکرکرده است .

    mohammad_1369 (یکشنبه 17 مهر 90)

  8. #16
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 08 تیر 98 [ 05:40]
    تاریخ عضویت
    1389-9-30
    نوشته ها
    1,362
    امتیاز
    19,687
    سطح
    88
    Points: 19,687, Level: 88
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger Second Class1000 Experience PointsVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    7,910

    تشکرشده 7,657 در 1,487 پست

    Rep Power
    153
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    سلام.

    این جوری که شما نوشتی، به نظرم به دختر خانم درست هدفت رو انتقال دادی. و ایشون هم به ازدواج فکر کرده که همچین پاسخی داده. (نه به دوستی) و این خوبه.

    اما این حس که بعد از جوابش بهت دست داده، تا حدی طبیعیه.
    بالاخره درخواستی داشتی و با درخواستت موافقت نشده.
    اما مطمئنم قبلش، برای دختر خانم حق انتخاب قائل بودی. و این یعنی احتمال جواب منفی هم هست.

    در هر صورت، از نظر من، این برخوردن، خیلی بهتر از اینه که یه رابطه ای شروع میشد و بعد از یکی دو سال، دختر خانم پشیمون میشد و میگفت که از اول این رابطه اشتباه بوده!

  9. 6 کاربر از پست مفید دختر مهربون تشکرکرده اند .

    دختر مهربون (یکشنبه 17 مهر 90)

  10. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 فروردین 91 [ 21:35]
    تاریخ عضویت
    1390-5-26
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    1,201
    سطح
    19
    Points: 1,201, Level: 19
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    92

    تشکرشده 92 در 25 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    پاسخ خانم کاملا منطقی بوده و ما اقایون معمولا دوست نداریم جواب رد بشنویم و اگر بشنویم کمی غرور اذیت میکنه در این مواقع...
    در مورد شما هم مشکل از طرف خانم بوده و نه شما....پس بهتره کم کم سعی کنید موضوع رو فراموش کنید و برنامه ریزی جدید در زندگی داشته باشید

  11. 5 کاربر از پست مفید cent_os تشکرکرده اند .

    cent_os (یکشنبه 17 مهر 90)

  12. #18
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    نقل قول نوشته اصلی توسط دختر مهربون
    سلام.

    این جوری که شما نوشتی، به نظرم به دختر خانم درست هدفت رو انتقال دادی. و ایشون هم به ازدواج فکر کرده که همچین پاسخی داده. (نه به دوستی) و این خوبه.

    اما این حس که بعد از جوابش بهت دست داده، تا حدی طبیعیه.
    بالاخره درخواستی داشتی و با درخواستت موافقت نشده.
    اما مطمئنم قبلش، برای دختر خانم حق انتخاب قائل بودی. و این یعنی احتمال جواب منفی هم هست.

    در هر صورت، از نظر من، این برخوردن، خیلی بهتر از اینه که یه رابطه ای شروع میشد و بعد از یکی دو سال، دختر خانم پشیمون میشد و میگفت که از اول این رابطه اشتباه بوده!
    الآن حالم خیلی بهتره
    فعلاً دیگه قصد ندارم برم دنبال یکی دیگه
    برا همینم خیلی وقت گذاشتم
    هرچی قسمت باشه
    بازم ممنون

  13. 2 کاربر از پست مفید mohammad_1369 تشکرکرده اند .

    mohammad_1369 (یکشنبه 17 مهر 90)

  14. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 10 آبان 90 [ 19:23]
    تاریخ عضویت
    1390-7-26
    نوشته ها
    6
    امتیاز
    992
    سطح
    16
    Points: 992, Level: 16
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Talking RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    سلام.ببخشید که این حرف رو میزنم ولی اینجور حسا تو این سن به خاطر کشش جنسی به جنس مخالفه و تو این جور روابط وابستگی به وجود میاد و خیلی وقتا به خاطر عطشی که دارید شاید به ازدواجم ختم شه ولی اصولا عمر این ازدواجا کوتاس.
    یه سوال مهماگه به جای این دختر دختر دیگه ای هم بهتون معرفی میشد با همین شرایط شما بازم می خواستید بهش فکر کنید؟

  15. 2 کاربر از پست مفید arsha تشکرکرده اند .

    arsha (سه شنبه 26 مهر 90)

  16. #20
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 12 آبان 91 [ 08:57]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    1,659
    سطح
    23
    Points: 1,659, Level: 23
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    76

    تشکرشده 77 در 40 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: برقراری رابطه دوستی قبل از ازدواج (موندم چیجوری شروع کنم)

    نقل قول نوشته اصلی توسط arsha
    سلام.ببخشید که این حرف رو میزنم ولی اینجور حسا تو این سن به خاطر کشش جنسی به جنس مخالفه
    خوب صد در صد چون جنس مخالفه کشش داره دیگه اگه همجنس بود که کششی نبود!!!!

    یه سوال مهماگه به جای این دختر دختر دیگه ای هم بهتون معرفی میشد با همین شرایط شما بازم می خواستید بهش فکر کنید؟
    الآن نه
    بعد هنوز این خانوم نتیجه ی قطعی قطعیشو به من نگفته


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.