به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
  1. #11
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط saharjavid
    سلام در مورد جواب منفي كه شنيديد فك ميكنم نبايد احساس بدي داشته باشيد الآن شما چندتا چيز جديد ياد گرفتيد چيزهايي كه خيلي از آدما هيچ وقت ياد نميگيرن و از همين ناحيه ضربه ميخورن.يكي اينكه توانايي شنيدن نه رو پيدا كرديد.نه هاي بعدي كه ممكنه بشنويد ديگه انقد برات سنگين نيست. بعد بهتر خودتون رو شناختيد بعضي وقتا ما بايد از كسايي كه ازمون انتقاد ميكنن يا جواب رد بهمون ميدن تشكر كنيم و بهترين استفاده رو ببريم براي اينكه دليل انتخاب نشدن و بفهميم و اگه درست بود در ارتباط هاي بعدي اصلاحش كنيم.ديگه محتاط تر عمل ميكنيد تا بررسي كامل نكرديد بي گدار به آب نميزنيد و سنجيده تر رفتار ميكنيد.من از كار همكارتون خيلي خوشم اومد اين نشون از بلوغ فكري اين خانم داره كه اولا خيلي راحت حرفش رو زده بعدم اين موضوع رو بين خودتون مسكوت گذاشته.بهتره شما هم توانايي هاي خودتون رو بالا ببريد و مطمئن باشيد چيزي كه مال شما باشه به كس ديگه داده نميشه.
    ممنون از نظرتون،ببینید شما پسر نیستید،وقتی همچین حالتی پیش میاد همیشه یه خجالتی تو ادم میمونه که با رو به رو شدن با طرف احساس خوبی به ادم دست نمیده،من اگه بدونم طرفم 10 درصد میگه نه بازه جلو نمیرم،البته همکارمو هیچ درصدی از جواب دادنش نمیدونستم،چون من جوری نبود ما بخواهیم با هم حرف بزنیم،من و ایشون فقط در یک ساخنمان بودیم،اما واقعا بعد از این جریان یه حس محتاط بودن بهم دست داده،یعنی یه جورایی اگه 90 درصدم بدونم با کس دیگه میشه،به خاط اون 10 دصده نمیتونم پا پیش بزام،چون اگه یه بار دیگه همچین چیزی بشه،شاید کلا دیگه تا اخر عمر جلو نم،بد تو روحیم تاثیر گذاشته،چون من ادمی نبودم که تا حالا با کسی دوست باشیم و بخام پیشنهاد دوستی بدم،این اولین درخواستم به یک دختر بود.

  2. کاربر روبرو از پست مفید samanft تشکرکرده است .

    dolat (دوشنبه 04 دی 91)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 17 بهمن 93 [ 20:56]
    تاریخ عضویت
    1391-9-23
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    1,633
    سطح
    23
    Points: 1,633, Level: 23
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 42 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    سلام دوست عزیز!
    اولا تبریک بنده رو خاطر قصد زیباتون پذیرا باشین ... تصمیم به ازدواج نشانه بلوغ فکری شماست ...
    دومین تبریکم رو هم بخاطر اینکه تونستین خودتون رو پاک و معصوم نگه دارین پذیرا باشین....
    ازدواج سنت پیامبر مکرم اسلامه پس باید سنت ها رو ادامه داد.. البته با آگاهی و شور و اشتیاق بسیار
    دوست گرامی به نظر بنده شما یک مشکل بزرگ داری که سبب میشه تا بقیه مشکلات رو هم با اون درک بکنی!
    اون موقع است که شخصیت خودتو خرد حس میکنی و از این سنت حسنه دلسرد میشی....
    شما برای راهی که باید طی بکنی هنوز همسفرت رو مشخص نکردی !!!!
    برای ادامه مسیر تا به کسی که کمی به دلت میشینه پیشنهاد میدی تا همراهیت بکنه!!!
    بابا شاید اصلا مقصد ایشون با شما یکی نیست!!!
    اون میره شمال شما میری جنوب مگه امکان داره که بهت جواب مثبت بده؟؟؟؟؟
    خدا خیلی دوستت داره که اجازه نداد زندگیت بدون برنامه پیش بره پس خودت و آینده ات رو مدیریت بکن
    حالا یه پیشنهاد!!!
    من براتون تناسب ها در ازد.واج رو مینویسم این تناسب ها رو بخون ؛ هر وقت حس کردی یکی به دلت نشست که میتونه تو این سفر ( سفر یکی دو روزه نه ها! سفری ابدی حتی بعد قیامت در کنارت باشه) همراه خوبی برات باشه رو تو این چارچوب قرار بده اگر با هم تناسب داشتین اون موقع با اطلاع والدین و بوسیله واسطه حرف دلت رو محترمانه مطرح بکن!!!
    باز یادت باشه نمیشه به زور کسی رو وادار به ازدواج کرد!!!
    یک لحظه فکر کن تا زمانی که کسی به خواستگاری دختری نیاد ایشون تو فرهنگ ما نمیتونه ازدواج بکنه!!! آیا باید ایشون هر روز به خودش پس گردنی بزنه؟ نه بهتره که به خودش ارزش بده تا کسی که رزشش رو دونسته برای ازدواج پا پیش بذاره!!!
    واما تناسب ها
    1*سنی(بهتره دختر کمی از پسر از لحاظ سنی کوچک باشه---ازدواج ایده آل)
    2*طبقاتی
    3* ایدولوژی و عقیده (مذهب ، افکار سیاسی ، اجتماعی‌ و ....)
    4*تحصیل ( بهرته که سطح سواد پسر از دختر زیاد باشه ----ازدواج ایده آل)
    5*ساختار خانوادگی( پایبندی به خانواده، مدیریت ، شادمانی و ...)
    6*هیجان (سرد مزاجی و گرم مزاجی ، شوخ طبعی ، روابط عاطفی و .....)
    سبز باشین

  4. 5 کاربر از پست مفید سجاد صالحی تشکرکرده اند .


  5. #13
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    ممنون خیلی عالی بود،اتفاقا همکارم بعد از صحبت کردن گفت من این جسارتتونو تحسین میکنم،ایشالا که بهد از این هم به همین صورت باشید(چون همان طور که گفتم من برخوردی زیادی با ایشون نداشتم)اط طرفی چون تا حالا حتی به کسی پیشنهاد دوستی ساده هم نداده بودم خیلی برام سخت بود خودم بخام همچین مسئله مهمی رو به کسی بگم،در هر حال خیلی خوب توضیح دادید،شاید باید بیشتر فکر کنم رو این موضوع و خودم.

  6. 2 کاربر از پست مفید samanft تشکرکرده اند .

    dolat (سه شنبه 05 دی 91)

  7. #14
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط samanft
    شاید باید بیشتر فکر کنم رو این موضوع و خودم.







    با سلام
    samanft گرامی
    می توان ظرافت، لطافت طبع و احساسات غنی شما را از متون شما و استدلالهای احساسی شما دریافت.
    نکته بسیار بسیار مهم در مورد ازدواج اینست که علاوه بر احساس پاک نیاز به یک سری مقولات دیگر هم هست. مثل آگاهی ها، خودشناسی ها، مهارتها و ...
    اینها فقط برای انتخاب همسر لازم نیست، بلکه برای ادامه دادن با همسر انتخاب شده هم لازم هست.
    انتخاب همسر آغاز یک فرایند هست نه اتمام آن.
    اگر از همان ابتدا اشتباه صورت بگیرد در ادامه هم که نیاز به آگاهی و مهارت دارد هم اشتباه پیش خواهد رفت.

    توصیه من همانطور که سجاد صالحی هم گفتند اینست که شما مدتی متمرکز به کسب آگاهی در مورد خودت و معیارهایت باش. همچنین سعی کن مهارتهای همسر گزینی را هم بیاموزی و از آن مهمتر باید حتی بسیاری از مسائل را در مورد همسرداری و مهارتهای ارتباطی کسب کنی.

    خلاصه:
    توصیه می کنم برای مدتی حداقل 6 ماه اصلا اقدام به ازدواج نکنی و طی این مدت آگاهی و مهارتهای خود را در حوزه انتخاب همسر و همچنین همسرداری افزایش بدهید.
    شما که اینقدر خوب توانسته اید بر خود غلبه داشته باشید و انحرافی نداشته باشید حیف هست که با خرده اشتباهات این مقطع در فشارهایی قرار بگیرید که بعدا خدایی نکرده راه انحراف را برای شما ساده سازد.

  8. 6 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (سه شنبه 05 دی 91)

  9. #15
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 اسفند 91 [ 14:11]
    تاریخ عضویت
    1391-9-12
    نوشته ها
    271
    امتیاز
    759
    سطح
    14
    Points: 759, Level: 14
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered500 Experience Points
    تشکرها
    340

    تشکرشده 358 در 180 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    من كاملا حس شما رو درك ميكنم. به خودتون به خاطر اين عقايدي كه داريد افتخار كنيد پاك بودن و پاك موندن مخصوصا واسه آقايون خيلي سخت شده. از خدا بخوايم به قلب پاكتون نگاه كنه و مثل همون بهتون بده. دير و زود داره ولي ميده مطمئن باشيد.

  10. 2 کاربر از پست مفید saharjavid تشکرکرده اند .

    saharjavid (سه شنبه 05 دی 91)

  11. #16
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    ممنون دوستان از نظران ارزشمندتون،دیدم داشت عوض میشد به زندگی که حرفهای شما نظرمو عوض کرد،من تو زندگیم به این ایمان دارم که تا خدا نخواد هیچی نمیشه،و اگرم بخواد همیشه بهترینو میده گرچه شاید از دید ما اون بهترین نباشه،اینم به خاطر دید محدودی هست که ما داریم.منم،همیشه دعام این بوده که خدا خدا افسار مسیر زندگیمو خودش بگیره و جلو ببره،اینم میسپرم دست خودش.

  12. کاربر روبرو از پست مفید samanft تشکرکرده است .

    dolat (سه شنبه 05 دی 91)

  13. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 اسفند 91 [ 14:11]
    تاریخ عضویت
    1391-9-12
    نوشته ها
    271
    امتیاز
    759
    سطح
    14
    Points: 759, Level: 14
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered500 Experience Points
    تشکرها
    340

    تشکرشده 358 در 180 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: پشیمونم از جلو رفتن

    خوشحالم كه ديدتون تغيير كرده و بهتون آفرين ميگم. من اين و تويكي از تاپيك ها خوندم كه به شما هم توصيه ميكنم هرروز باخودتون تكرار كنيد:
    كليدهاي غيب تنها نزد اوست، جزاو، كسي آنها را نميداند، او آنچه را در خشكي و درياست ميداند. هيچ برگي(از درختي) نمي افتد. مگر اينكه از آن آگاه است، و نه هيچ دانه اي در تاريكيهاي زمين، نه هيچ تر و خشكي وجود دارد، جز اينكه در كتاب آشكار ثبت است.سوره انعام آيه59

  14. کاربر روبرو از پست مفید saharjavid تشکرکرده است .

    saharjavid (چهارشنبه 06 دی 91)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.