نمردیم و لینک تاپیک آشپزخانه همدردی هم یک جا لازم شد:
http://www.hamdardi.net/thread-23789.html
http://www.hamdardi.net/thread-28604.html
ساحل جان برو ببین اعضا در این تاپیک با چه عشقی آشپزی میکنند.
همانطور که آقای امین گفتند، آشپزی هم یک کار دلی است و باید با عشق انجامش داد.
همسر شما که بنده خدا داره میگه چی دوست داره خوب همونو با روی خوش و با علاقه براش درست کن.
اگر چیزی را خودت دوست نداری و همسرت دوست داره، دو نوع غذا درست کن منتها به مقادیر کم از هر کدام. شما که خانه داری و به قدر کافی وقت داری. هر چند که غذاها با هم پخته میشن و قرار نیست دو برابر وقت بگذاری.
باز هم از اونجایی که خونه داری، چرا همه چیز را تازه مصرف نمیکنی؟ مگه بادنجان تازه را سرخ کردن آنهم برای دو نفر چقدر وقت میگیره که بخواهی فریزری استفاده کنی؟ اینطوری برای سلامتتون هم بهتر هستش.
در ضمن حتی اگر تمایل نداری که برای آشپزی وقت بگذاری یا غذای مورد علاقه ایشان را در یک زمانهایی حوصله نداری که بپزی، این را با اخم و تخم و غر و غر بیان نکن. یک طوری برخورد کن که انگار خیلی دوست داری غذای مورد علاقه ایشون رو درست کنی اما چون موادش رو نداری یا وقت کافی نداری یا حالت خوب نیست و... در یک فرصت بهتر اینکار رو انجام میدی.
به هر حال ایشون بخشی از نوازشی را که نیاز داره از شما بگیره، در رفتار آشپزی و سفره پهن کردن و ... شما جستجو میکنه.
خیلی از خانمها با درست کردن غذای مورد علاقه همسران یا فرزندانشون یا تلاش برای بهبود آشپزیشون، علاقه شون رو به عزیزانشون نشون میدن. و این پالسها رو طرف مقابل به خوبی میگیره.
بی دلی در همه احوال خدا با او بود
او نمی دیدش و از دور خدایا میکرد
ویرایش توسط بی دل : سه شنبه 22 مرداد 92 در ساعت 03:19
علاقه مندی ها (Bookmarks)