به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 25
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 30 تیر 99 [ 14:44]
    تاریخ عضویت
    1392-5-13
    نوشته ها
    172
    امتیاز
    7,678
    سطح
    58
    Points: 7,678, Level: 58
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 72
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    46

    تشکرشده 116 در 79 پست

    Rep Power
    31
    Array
    ببین اینکه میگه من نمیدونم نمیخواد چچیزی بگه که نتونید تو اون فرصت درست کنید. بعد چون آشپزی بلده از یه طرف دوست داره یاد آوری بشه که اشپزیم خوبه از یه طرف هم میخواد بگه. این غذا هم تو از من بپرس چه طور بگم مردا دوست دارن تاییدشن. تو آشپزی خودت کن بدون اینکه هر روز بخوای ازش بپرسی اخه مردا دوست دارن حتی اگه بگن این غذا امروز نچسبد بخوری اما باز هم از زنشون استقلال ببینن. در جمع خانواده گی از اشپزیاش و اینکه ماهره تعریف کن بذار بفهمه قدر این تواناییش میدونی از یه طرف هم بهش بگو دوست نداری غذایکه درست میکنم به دلت نباشه و برا م توضیح بده مثلا اگه ظهر جمعه خانه بودی. چه بسازم یا مثلا اگه دیر وقت و نزدیک شب بود چه درست کنم مثلا با نان بخوری یا برنج گوشتی باشه یا سبزی یا حتی سو یه چیز کلی ازش بگیر ولی صبح کهکه بلند میشی فقط از خودت بپرس چه دوست داری و همون با عشق درست کن

    - - - Updated - - -

    ببین اینکه میگه من نمیدونم نمیخواد چچیزی بگه که نتونید تو اون فرصت درست کنید. بعد چون آشپزی بلده از یه طرف دوست داره یاد آوری بشه که اشپزیم خوبه از یه طرف هم میخواد بگه. این غذا هم تو از من بپرس چه طور بگم مردا دوست دارن تاییدشن. تو آشپزی خودت کن بدون اینکه هر روز بخوای ازش بپرسی اخه مردا دوست دارن حتی اگه بگن این غذا امروز نچسبد بخوری اما باز هم از زنشون استقلال ببینن. در جمع خانواده گی از اشپزیاش و اینکه ماهره تعریف کن بذار بفهمه قدر این تواناییش میدونی از یه طرف هم بهش بگو دوست نداری غذایکه درست میکنم به دلت نباشه و برا م توضیح بده مثلا اگه ظهر جمعه خانه بودی. چه بسازم یا مثلا اگه دیر وقت و نزدیک شب بود چه درست کنم مثلا با نان بخوری یا برنج گوشتی باشه یا سبزی یا حتی سو یه چیز کلی ازش بگیر ولی صبح کهکه بلند میشی فقط از خودت بپرس چه دوست داری و همون با عشق درست کن

    - - - Updated - - -

    ببین اینکه میگه من نمیدونم نمیخواد چچیزی بگه که نتونید تو اون فرصت درست کنید. بعد چون آشپزی بلده از یه طرف دوست داره یاد آوری بشه که اشپزیم خوبه از یه طرف هم میخواد بگه. این غذا هم تو از من بپرس چه طور بگم مردا دوست دارن تاییدشن. تو آشپزی خودت کن بدون اینکه هر روز بخوای ازش بپرسی اخه مردا دوست دارن حتی اگه بگن این غذا امروز نچسبد بخوری اما باز هم از زنشون استقلال ببینن. در جمع خانواده گی از اشپزیاش و اینکه ماهره تعریف کن بذار بفهمه قدر این تواناییش میدونی از یه طرف هم بهش بگو دوست نداری غذایکه درست میکنم به دلت نباشه و برا م توضیح بده مثلا اگه ظهر جمعه خانه بودی. چه بسازم یا مثلا اگه دیر وقت و نزدیک شب بود چه درست کنم مثلا با نان بخوری یا برنج گوشتی باشه یا سبزی یا حتی سو یه چیز کلی ازش بگیر ولی صبح کهکه بلند میشی فقط از خودت بپرس چه دوست داری و همون با عشق درست کن

  2. کاربر روبرو از پست مفید hana 68 تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  3. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 تیر 94 [ 05:14]
    تاریخ عضویت
    1391-10-04
    نوشته ها
    284
    امتیاز
    3,610
    سطح
    37
    Points: 3,610, Level: 37
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    517

    تشکرشده 294 در 168 پست

    Rep Power
    42
    Array
    ممنون حنای عزیز

    ازش تعریف که میکنم ماشالا براخودش کدبانویی شده

    غذاهای نونی اونایی که من بلدم رو نمیخوره مگر چیز جدید حالا از فردا شروع میکنم به کار جدید خداکنه جواب بده

    بازم اگه غذای خاصی روش خاصی بود بهم بگین

    فعلا هم که رو دنده ی لج افتاده

  4. #13
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 خرداد 05 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    2,013
    امتیاز
    37,353
    سطح
    100
    Points: 37,353, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,467

    تشکرشده 6,549 در 1,838 پست

    Rep Power
    0
    Array
    یکی ازخواهرام اصلاچای دستش خوشمزه نیست چون وسواسو بهداشتیه یکی دیگه چای روبالذت قلبی درست میکنه واقعا خوشمزست.دوباره یکیشون اصلابلدنیست چلومرغ درست کنه خورشتهاش افتضاحه چون یابا بیخیالی درست میکنه یاباحساسیت ولی اونی که با جاغذاش ارتباط ذهنی برقرارمیکنه و موقع پخت غذا آهنگ میذاره واعتماد به نفس داره واقعا انگشتای دستت هم باهاش میخوری حتی اگه ماکارونی باشه ،منفی بافی واعتمادبه نفس ضعیفو کناربذارواجازه بده حس وخاطرات خوش زمانی که خوب غذادرست کردی ذهنت رواحاطه کنه وموقع آشپزی در زمان حال حضور داشته باش حالت عصبانیت یا عجله یا حساسیت بیجانداشته باش بهت قول میدم دسپختت خوشمزه میشه

  5. 3 کاربر از پست مفید ammin تشکرکرده اند .

    reihane_b (سه شنبه 22 مرداد 92), بی دل (سه شنبه 22 مرداد 92), ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  6. #14
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 24 اسفند 93 [ 22:59]
    تاریخ عضویت
    1392-5-06
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    2,658
    سطح
    31
    Points: 2,658, Level: 31
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    17

    تشکرشده 7 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array
    به نظر من غذا فقط بهونه هست!

    مشکل رو باید در جای دیگری جست و جو کنید!

  7. 2 کاربر از پست مفید mehrdad.m تشکرکرده اند .

    mercedes62 (دوشنبه 28 مرداد 92), ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  8. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array
    نمردیم و لینک تاپیک آشپزخانه همدردی هم یک جا لازم شد:

    http://www.hamdardi.net/thread-23789.html


    http://www.hamdardi.net/thread-28604.html

    ساحل جان برو ببین اعضا در این تاپیک با چه عشقی آشپزی میکنند.

    همانطور که آقای امین گفتند، آشپزی هم یک کار دلی است و باید با عشق انجامش داد.

    همسر شما که بنده خدا داره میگه چی دوست داره خوب همونو با روی خوش و با علاقه براش درست کن.

    اگر چیزی را خودت دوست نداری و همسرت دوست داره، دو نوع غذا درست کن منتها به مقادیر کم از هر کدام. شما که خانه داری و به قدر کافی وقت داری. هر چند که غذاها با هم پخته میشن و قرار نیست دو برابر وقت بگذاری.

    باز هم از اونجایی که خونه داری، چرا همه چیز را تازه مصرف نمیکنی؟ مگه بادنجان تازه را سرخ کردن آنهم برای دو نفر چقدر وقت میگیره که بخواهی فریزری استفاده کنی؟ اینطوری برای سلامتتون هم بهتر هستش.

    در ضمن حتی اگر تمایل نداری که برای آشپزی وقت بگذاری یا غذای مورد علاقه ایشان را در یک زمانهایی حوصله نداری که بپزی، این را با اخم و تخم و غر و غر بیان نکن. یک طوری برخورد کن که انگار خیلی دوست داری غذای مورد علاقه ایشون رو درست کنی اما چون موادش رو نداری یا وقت کافی نداری یا حالت خوب نیست و... در یک فرصت بهتر اینکار رو انجام میدی.

    به هر حال ایشون بخشی از نوازشی را که نیاز داره از شما بگیره، در رفتار آشپزی و سفره پهن کردن و ... شما جستجو میکنه.

    خیلی از خانمها با درست کردن غذای مورد علاقه همسران یا فرزندانشون یا تلاش برای بهبود آشپزیشون، علاقه شون رو به عزیزانشون نشون میدن. و این پالسها رو طرف مقابل به خوبی میگیره.

    بی دلی در همه احوال خدا با او بود
    او نمی دیدش و از دور خدایا میکرد

    ویرایش توسط بی دل : سه شنبه 22 مرداد 92 در ساعت 03:19

  9. 4 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    reihane_b (سه شنبه 22 مرداد 92), مهربونی... (سه شنبه 22 مرداد 92), ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92), صاعد (سه شنبه 22 مرداد 92)

  10. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 12 شهریور 93 [ 23:29]
    تاریخ عضویت
    1392-1-11
    نوشته ها
    174
    امتیاز
    2,019
    سطح
    27
    Points: 2,019, Level: 27
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    67

    تشکرشده 166 در 77 پست

    Rep Power
    31
    Array
    ساحل جان سلام

    عزیزم اول ی سوال : چرا این قدر حساس شدی ؟ تو این همه زحمت می کشی میری و غذا درست می کنی، نهایت سعیت رو هم می کنی، حالا نگران این هم باشی که آقا غذا رو دوست دارن یا دوست ندارن ؟؟ ضمن اینکه وظیفه ی زن آشپزی و خانه داری نیست! و این لطفی هست که شما داری می کنی

    به نظر من لازم نیست این قدر حساسیت نشون بدی! غذایی که شما زحمت کشیدی پختی خورد، که خورد! نخورد هم اصلا مهم نیست! خودت بخور با نهایت اشتها!
    اونم مطمئن باش گزسته نمی مونه! بعد از یه مدت اونم میاد و میخوره! غر هم نمی زنه!

    ضمنا عزیزم اعتماد به نفس خودت خیلی روی شوهرت اثر میذاره
    مثلا اگر چهره ای با اعتماد به نفس و حق به جانب موقع سرو غذا داشته باشی خیلی تاثیرگذاره روی شوهرت تا این که با قیافه ای با حالت ( نکنه خوشش نیاد ) غذا رو ببری سر میز
    اگر به فرض محاااال! التبه این طور که میگی فکر کنم دیر بپسنده غذا رو، پسندید یه غذا رو بهش بگو خیلی زحمت کشیدم و خیلی روش کار کردم و تا قدر زحمت هایی که می کشه بیاد دستت

    چرا ما خانم ها باید این قدر ملاحظه ی آقایون رو بکنیم و توقع اون ها رو بالا ببریم؟
    یه نفس عمیق بکش و اعتماد به نفستو مجدد به دست بیار
    و یادت باشه
    لطف مکرر میشه حق مسلم

    موفق باشی

  11. کاربر روبرو از پست مفید دلپذیراد تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  12. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 خرداد 93 [ 13:17]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    نوشته ها
    149
    امتیاز
    1,443
    سطح
    21
    Points: 1,443, Level: 21
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 57
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    182

    تشکرشده 105 در 70 پست

    Rep Power
    0
    Array
    به نظرم مو ضوع بحثتون خیلی جالبه !!!
    معمولا آقایونی که قبل از ازدواج بد غذا هستن بعدش مجبورمیشن هر کوفتیو (ببخشید ) بخورن

    قبلا تو خونه خودشون چطور بوده ؟ غذاهای مامانش؟
    وقتی مهمون دارین غذا درست میکنی بقیه تعریف میکنن ؟ خونوادش راجع به دست پختت نظر میدن؟

    ولی به نظر من چند تا راهکار هست :
    1- اصلا نباید استرس داشته باشی آخه مگه غذا پختن استرس داره
    2- باید اول خودت به آشپزی علاقمند بشی آزمون و خطا کن تا دستت بیاد یاد بگیری ، با لذت کار کن
    3- بالا خره تو این چند وقت متوجه شدی که همسرت از چه خوراکی خوشش میاد از کدوما نمیاد. علاقه مندیهاشو تو الویت قرار بده
    4- شما که شاغل نیستی خانه داری وقت آزاد داری هزار راه هست واسه یادگرفتن غذاهای جدید تو اینترنت کلی غذا یاد میده مجلات آشپزی که مامان منم همیشه میخره توش مملو از غذاهای مختلف و خاصه میتونی امتحان کنی اونایی که خوشمزست رو گلچین کنی ، تنقلات و شیرنی پزی تا دلت بخواد تو مجله و کتاب آشپزی هست.
    5- الان کلاسای آشپزی هست که غذاهای ایرانی خارجی و حتی عجیب غریب و خوشمزه یاد میدن
    6- از قبل فکر کن به جای اینکه از شوهرت بپرسی تا آمادگی ذهنی داشته باشی

    همیشه هم لازم نیس غذاهایی بپزی که اون دوس داره به خودتم اهمیت بده شاید علاقمندیهاتون متفاوت باشه اون گاهی وقتا میتونه نخوره یا چیز دیگه ای بخوره اینجوری قدرتو بیشتر میدونه
    سخت نگیر اگه بهونه هاش واسه اینه که با یکم تلاش حل میشه
    اما اگه مشکلش چیز دیگست که غذارو بهونه میکنه بحثش جداست.

  13. کاربر روبرو از پست مفید m_eros تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  14. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 دی 93 [ 22:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-08
    نوشته ها
    661
    امتیاز
    3,788
    سطح
    38
    Points: 3,788, Level: 38
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    2,635

    تشکرشده 911 در 430 پست

    Rep Power
    80
    Array
    مجله آشپزي خانواده سبز بخرين.خيلي عاليه.من كلي غذاي خوشمزه رو از تو همون درست كردم.همه خيلي دوست دارن.

  15. کاربر روبرو از پست مفید roze sepid تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  16. #19
    Banned
    آخرین بازدید
    شنبه 19 دی 94 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1390-10-12
    نوشته ها
    633
    امتیاز
    6,328
    سطح
    51
    Points: 6,328, Level: 51
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,084

    تشکرشده 1,278 در 497 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ساحل جان این بهترین سایت آشپزی که من تا حالا دیدم ،همه غذایی با انواع دستور ها هم داره ، حتما یک سری بهش بزن و عضو شو ، من خیلی از این سایت استفاده کردم گلم .روزی نیست که بهش سر نزنم . روزمنو، محبوب ترین انجمن آشپزی و شیرینی پزی ایرانی

  17. کاربر روبرو از پست مفید tamanaye man تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)

  18. #20
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 31 مرداد 92 [ 11:24]
    تاریخ عضویت
    1392-5-05
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    82
    سطح
    1
    Points: 82, Level: 1
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    7 days registeredTagger Second Class
    تشکرها
    3
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array
    سلام همسر منم خیلی بد غذا هست هر چیزی نمیخوره هر چیزی هم به هش نمیسازه
    اما من همه چیز براش درست میکنم شده ساده ترین غذایی که براش درست میکنم اما بقدر براش تذیین میکنم
    که همون چیدن سفره و تذیین غذام باعث میشه به اشتها بیاد
    من اگر ظهر برنج درست نکنم حتما" شب برنج درست میکنم اما همیشه برنامه غذایی شب مون حاضریه
    به نظر من خیلی چیزهارو اماده داشته باش تو فریزر واسه وقتای که غیر منتظره پیش میاد
    من گاهی میپرسم چی درست کنم اگر بگه نمیدونم دیگه نمیپرسم خودم یک چیزی درست میکنم
    یک جستجو ساده تو گوگل کلی غذا ایده داره
    بعضی هاش به صرفه نیست اما میشه جایگزین کنی براشون

    - - - Updated - - -

    من تو سفره شب ذرت مکزیکی درست میکنم واسه کنار غذا
    سالاد ماکارانی همسرم دوست داره براش درست میکنم اما به اندازه همونشب
    گاهی سینه مرغ خلالی ریز میکنم سرخ میکنم سیبزمینی سرخ شده یا قارچ
    با گرجه ذرت کاهو یا کلم تذیین میکنم تون برش میزنم اماده میچیتم گاهی میز میچینم گاهی برای سمیمیت بیشتر سفره
    پیراشکی حاضریه اما شکم پر کن خوبیه
    یک مدا پیتزا جدید یاد گرفتم خیلی راحته
    نون همبر کری میخرم روشو برش میزنم مواد اماده پیتزارو میریزم روش با کلی پنیر میزارم تو فر 10 یا 20 حاضره زمان درست کردن مواد یکم طول میکشه فقط بعد با سوس روش اسم همسرم مینویسم وقتی همه چیز حاضر میشه بهش میکم عزیزم غذای شما با عشق حاضره بفرمایید
    کلی حال میکنه به نظر من هرچیزی درست میکنی باید با عشق درست کنی تا خوبشه
    تجربه قشنگیه اگر کمکی خواستی در خدمتم

  19. کاربر روبرو از پست مفید sam123 تشکرکرده است .

    ساحل75 (سه شنبه 22 مرداد 92)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:41 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.