سلام آقا کیارش.
اینکه در این سن احساسات قوی هستند یه چیز طبیعیه.
اصلا هم اشکالی نداره آدم عاشق باشه. اما راستش عشق برای اینکه پایدار بمونه و رشد کنه نیاز به خیلی چیزها داره.
مثلا شما اگه الان ازدواج کنی احتمالا با مشکل برمیخوری. چون مثلا استقلال مالی نداری. یا سنت کمه و هنوز پختگی لازم برای اداره ی یک زندگی رو ممکنه نداشته باشی.
شما باید سعی کنید که بتونید احساساتتون رو مدیریت و کنترل کنید. میتونید از همین حالا به خودتون بگید من عاشق میشم اما فقط عاشق همسرم.
این ظرفیت محبت رو نگه دارید برای کسی که همراه همیشگی زندگی شما خواهد بود. میدونم که الان نمیدونید چه کسی در تقدیدر شما خواهد بود. اما میتونید از همین الان هم به او متعهد باشید. میتونید از همین الان هم برای شاد کردن او تلاش کنید.چه طوری؟
میتونید خوب درس بخونید که در آینده شوهر باسوادی برای همسرتون باشید.
میتونید چشم و دلتون رو پاک نگه دارید که در آینده بتونید یه زندگی سالم و پاک برای همسرتون به ارمغان بیارید.
میتونید همه ی اون قداستی که عشق به شما میده رو درونتون حفظ کنید و همه ی این عشق و محبت را نگه دارید و ذخیره کنید تا بتونید تمامش رو بریزید به پای همسر آیندتون.
میتونید ارتباطتون رو با خدا قویتر کنید تا همسر با ایمانی براش باشید.
میتونید از همین حالا یک سری مهارتهای شغلی رو یاد بگیرید مثلا در کلاسهای فنی حرفه ای شرکت کنید و مثلا برق کشی و ... رو یاد بگیرید. همه زن ها دوست دارن که شوهرشون کارهای فنی رو بلد باشه.
میتونید رو ی اطلاعات عمومی خودتون کار کنید و کتاب های علمی و تاریخی و روانشناسی و فلسفی و مذهبی و ... بخونید تا برای همسرتون یه مرد با آگاهی های بالا باشید.
میتونید با دوستان مدرسه و پسرهای فامیلتون برید خوش بگذرونید تا بعدا کلی خاطره جذاب و شنیدنی برای تعریف کردن برای همسرتون داشته باشید.
کلا میتونید از این نیرویی که در شما هست خوب استفاده کنید. میتونید هم بد استفاده کنید.
فعلا خیلی مقدمات لازم است انجام بدید و به خیلی از پختگی ها لازمه برسید تا به حدی برسید که بتونید عشق رو در هر لحظه خلق کنید و پرورش و رشد بدید.
همه چیز همین احساس ها نیست. گرچه پاک هستند. اما خیلی چیزهای دیگه هم لازمه.
سر راه عشق خیلی سختی ها هست. برای رسیدن به عشق واقعی خیلی فراز و نشیبها رو باید طی کرد.
به قول حافظ:
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
انشاالله هروقت وقتش شد (و بستگی به خودت داره که کی از خودت یه مرد واقعی بسازی) قسمتت هم میشه و ازدواج عاشقانه ای هم میکنی. مطمئن باش.








علاقه مندی ها (Bookmarks)