برای اینکه اخلاق هایی که از گذشتگان به ارث بردیم رو اصلاح کنیم باید خیلی سعی و تلاش کنیم ، من خودم به این قضیه
خیلی فکر میکنم و برام یه موضوع مهمه،اینا نتایجی که من بدست آوردم: طرز فکر آدم خیلی رو رفتارش اثر داره، بعضی آدمها خیلی با
سعه صدر مسائل رو تجزیه تحلیل می کنند ،
میکنند و انگار که خودشون رو بجای افراد میگذارند و زود قضاوت نمیکنند این افراد حالت تدافعی ندارند و آرامش رو به بقیه هم می بخشند
آدمیزاد به مرور زمون عاقلتر میشه،ما میتونیم با بعضی تمرینات مناسب اخلاق های اشتباهمون رو تغییر بدیم ،برای این منظور نکات ذیل لازمه:
1_الگوی اخلاقی زنده ،با افرادی رفت و آمد کنیم که داری اخلاق مورد نظر باشند
2_شرکت در کارگاههای آموزش مهارت رفتاری، مثلا برای تقویت مدیریت در دوره آموزشی مرتبط آن شرکت کنیم، برای بهبود رفتار با فرزند در کلاس آموزشی مربوطه شرکت کنیم و یا کتاب بخونیم
برای شوهرداری در کلاس مهارت های زندگی شرکت کنیم و ....
3_برای ترک عادات غلط نیاز به تمرین هست پس سعی کنیم برای خودمون پاداش و جریمه تعیین کنیم
4_یکدفعه عادت غلط عوض نمیشه پس زود ناامید نشیم
5_برای تقویت اراده از ذکر ((لا تطمئن القلوب الا بذکر الله )) 110 بار در روز به مدت 40روز کمک بگیریم ، بعد از حدود 4 ماه نتیجه میگیرم
6_خودمون رو در معرض عادت غلط قرار ندهیم و از صحنه انجام رفتار غلط فرار کنیم
مثلا وقتی بحث بالا میگیره برای جلوگیری از عصبانیت خداحافظی کنیم و ادامه بحث رو به وقت دیگه ای بندازیم تا ذهن بازیابی بشه
برای مقابله با دروغ ،سعی کنیم از قرار گرفتن در وضعیت جوابگویی دوری کنیم
برای دوری از شلخته گی وقت بیشتری برای آماده شدن در نظر بگیریم و برنامه ریزی کنیم تا به علت کمبود وقت مجبور نشیم با لباس نامرتب یا شلخته بیرون بریم
و .....
7_از یک معلم تذکر دهنده استفاده کنیم مثلا زن و شوهر ها یا دیگر اعضای خانواده میتونند در رسیدن به مقصود کمک کنند.
در پایان برنامه ریزی داشته باشیم و صحنه ها رو در ذهنمون طوری بچینیم که در عمل خودمون شخصیتمون رو تایید کنیم







برای اینکه اخلاق هایی که از گذشتگان به ارث بردیم رو اصلاح کنیم باید خیلی سعی و تلاش کنیم ، من خودم به این قضیه


علاقه مندی ها (Bookmarks)