به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 104

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    سلام به دوستان خوب تالار
    میگن مهریه حق دختره وباید خودش تعیین کنه درسته
    و اینکه به سطح خانواده ونگرش خانواده ها بستگی داره که بقیه چقدر انداختن ( تو خانواده ما که هنوز کسی ازدواج نکرده ومن نوه اولم تنها یکی ازفامیل ازدواج کرده که اونم سال ازدواجش1380 رو انداخته )و خیلی ها هم میگن کی داده کی گرفته مثلا 14یا1 سکه میندازن و.....
    واقعا بایدمقدار مهریه رو به چه حسابی تعیین کرد؟بقیه افراد خانواده؟کم بگیریم وساده؟زیادبگیریم که پشتوانه باشه؟و....
    واینکه نوع مهریه فقط باید سکه باشه یا چیزای دیگه هم هست؟
    با فرهنگ مخالفم....هيچ موجود دوپايي رو نميتوني كامل بشناسي همه ممكنه يه روز عوض بشن حتي خودت!!
    پس مهريه ات رو نه 14 ونه 1 سكه تعيين كن كه شادوماد هر وقت اراده كرد يه سكه بندازه جلوت و بگه خوش اومدي و نه از اون ور بوم بيفت كه مثلا 1380 تا و ... به نظر من يه تعدادي كه مثلا با پولش بشه يه خونه اي يا ملكي به نامت خريد مثلا 700 يا 800 معموليه(به نظر من)

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره
    ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
    جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟
    چون هنوز نميتونن اينو درك كنن كه هر وقت زني مهرشو خواست نبايد برن دادگاه سه سوته طلاقش بدن...بابا مهريه حق زن بر گردن مرده...
    در حالت كلي من ملك و خونه و ...رو از سكه بهتر ميدونم

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    نه جناب دکتر حرف حق که بدبیراه نداره
    ولی به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟
    جرا آقایون تاکسی مهرشو میخواد به طلاق فکر میکنن درحالی که حقی برگردن مرده به حساب میاد؟

    به نظر من اصل جمله شما :"به نظر شماواقعامهریه پشتوانه حساب میشه ؟" کلا از ابتداش اشتباه است،اما با شروطی:
    1- 2فرد وقتی با هم ازدواج میکنن حتما تمام فاکتور هایی که در ذهن داشتند ،( ازیک دیگر) چک میکنند و بعد تصمیم میگیرند ازدواج کنند.در مراحل پایانی ازدواج مبلغ مهریه هم مشخص میشه که هیچ ربطی به این توافق مرد و زن نداره...اما حتما ازدواج های در اطرافیان دیدید که کاملا بر اساس احساسات یا کاملا بدون توجه فاکتور های مهم شناخت افراد از یکدیگر انجام میشه که در این حالا به نظر خانواده های با مهریه بالا سعی در ایجاد تعهد و رابطه محکم تر در طرفین میکنند که باز هم اشتباه هست.مثال های زیادی در این باره دیده شده:مثلا مردی که معتاد هست و خانم برای نجات جان خودش و رهایی که از زندگی نامناسب حتی حاضر به بخشیدن مهریه خودش شده.

    در کل مثل تمام قوانین موجود،قانون مهریه هم به نظر من نیاز به فرهنگ سازی داره،مهریه باید با مبلغ عقلانی انتخاب بشه تا در آینده برای طرفین مشکل ساز نشه.مثلا همین که مهریه بالا در نظر گرفته میشه خودش جز دلایل اصلی اختلاف هست.مثال:در دعوا بین زن و مرد،زن با گفتن جمله های مثل"مهرم رو میزام اجرا!" (که ممکنه بی هدف و فقط از روی عصبانیت به زبان اورده باشه)ممکن باعث ایجاد یک کینه در مرد میشه که به نظر من بسیار ناپسند هست و بلعکس همین هم هست که مرد میگه:"مهرت رو میدم،برو!".....در کل به دلیل شناخت نا درست 95 درصد مرد و زن های ایرانی از مفهوم مهریه ،برداشت های نادرست ازش میشه ،مثل موردی که گفتید:اقایون حس طلاق بهشون دست میده!
    به طور کلی اگر زندگی از پایه و اساس به درستی پایه ریزی نشه،با چسب 2 قلو ای مثل "مهریه"(عجب مثالی!) هم نمیشه از متلاشی شدنش جلوگیری کرد.


    ---------------
    پاورقی:از اقایون کسی از پست قبلی من تشکر نکرده،احتمالا مبلغ بالا گفتم:اقایون نظرشون با 5 الی 10 سکه چیه؟
    جناب بينگو اينكه در مواردي مهريه بالا رو هم مجبور شدن ببخشن دليل نميشه كه كلا مهريه رو ريشه كن كنيم...مهريه ضامن خوشبختي نيست اما بعضي جاها باعث ميشه مرد اگه اگه فكر شيطنت داره از فكر كردن به تعداد سكه ها مو به تنش سيخ بشه و ببخشيد پاشو غلط نذاره!!!

  2. 2 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    parnian1 (دوشنبه 30 خرداد 90)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مهر 91 [ 19:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-24
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    1,442
    سطح
    21
    Points: 1,442, Level: 21
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 58
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    91

    تشکرشده 92 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟

    من اصلا مخالف خود مهریه نیستم من مخالف مهریه سنگین امروزی هستم(در ضمن 800 زیاده!)
    من میگم اگر قرار باشه یک زندگی از تعهد خارج بشه مهریه نمیتونه کمکی بکنه....
    امیدوارم این بار منظورم رو فهمونده باشم.



  4. کاربر روبرو از پست مفید DR_BINGO تشکرکرده است .

    DR_BINGO (سه شنبه 31 خرداد 90)

  5. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مهر 91 [ 19:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-24
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    1,442
    سطح
    21
    Points: 1,442, Level: 21
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 58
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    91

    تشکرشده 92 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟

    من اصلا مخالف خود مهریه نیستم من مخالف مهریه سنگین امروزی هستم(در ضمن 800 زیاده!)
    من میگم اگر قرار باشه یک زندگی از تعهد خارج بشه مهریه نمیتونه کمکی بکنه....
    امیدوارم این بار منظورم رو فهمونده باشم.


    این پست من رو هیچ کس جواب نداد،چون واقعیت این هست که جوابش "نه" هست و خانم های که اصرار شدید روی مهریه بالا دارن نمیتونن همچین حالتی رو تصور کنن و تصوراتشون از مهریه بالا بهم می ریزه!

    من این تاپیک رو اولش میخوندم ونظر میدادم...بعد منتظر موندم تا دوستان بیشتر نظر بدن..به مرور کلی روی اکثر پست ها نشون میده که تمام صجبت هایی که کردیم خیلی رویا پردازی شده هست و واقعیت که من تو جامعه امروزیم میبینم اینه که تو 95 درصد جامعه امکانش نیست با این سرعت که دوستان اینجا نظر میدن فرهنگ سازی کرد و مهریه رو با خصوصیاتی که دوستان مدنظرشون هست ، در کل جامعه پدیدار کرد!....

  6. 2 کاربر از پست مفید DR_BINGO تشکرکرده اند .

    DR_BINGO (سه شنبه 14 تیر 90)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 بهمن 90 [ 16:01]
    تاریخ عضویت
    1390-4-06
    نوشته ها
    294
    امتیاز
    1,794
    سطح
    24
    Points: 1,794, Level: 24
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 6
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    762

    تشکرشده 768 در 239 پست

    Rep Power
    45
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    نقل قول نوشته اصلی توسط DR_BINGO
    م یه سوال کلی از همه خانم ها این تاپیک دارم:
    آیا حاضر هستید با فردی که فقط از ترس مهریه و پول اون داره با شما زندگی میکنه و یه جورایی در حال "بازیگری" هست زندگی کنید؟..ایا اصلا میشه اسمشو گذاشت زندگی؟ایا اصلا اسم همچین کسی رو میشه گذاشت همسر؟

    من اصلا مخالف خود مهریه نیستم من مخالف مهریه سنگین امروزی هستم(در ضمن 800 زیاده!)
    من میگم اگر قرار باشه یک زندگی از تعهد خارج بشه مهریه نمیتونه کمکی بکنه....
    امیدوارم این بار منظورم رو فهمونده باشم.


    این پست من رو هیچ کس جواب نداد،چون واقعیت این هست که جوابش "نه" هست و خانم های که اصرار شدید روی مهریه بالا دارن نمیتونن همچین حالتی رو تصور کنن و تصوراتشون از مهریه بالا بهم می ریزه!

    من این تاپیک رو اولش میخوندم ونظر میدادم...بعد منتظر موندم تا دوستان بیشتر نظر بدن..به مرور کلی روی اکثر پست ها نشون میده که تمام صجبت هایی که کردیم خیلی رویا پردازی شده هست و واقعیت که من تو جامعه امروزیم میبینم اینه که تو 95 درصد جامعه امکانش نیست با این سرعت که دوستان اینجا نظر میدن فرهنگ سازی کرد و مهریه رو با خصوصیاتی که دوستان مدنظرشون هست ، در کل جامعه پدیدار کرد!....
    دکتر بینگوی عزیز،

    من هم یه زمانی مخالف مهریه بودم، مخصوصا مهریه بالا.

    اما الان می گم تا حدی که جا داشته باشه باید بالا گرفت. حدش را هم شرایط طرفین تعیین می کنه. مثلا اگر شما به هر دلیلی به یک ازدواج اصرار دارید خب باید راه بیایید. اما اگر دستتان باز است و قدرت چانه زنی دارید باید تا می توانید مهریه را بالا ببرید.

    لطفا وارد بحث احساسات و معامله و نرخ گذاری و غیره نشوید. کاملا هم منطقی است. مهریه بالا شرط کافی برای خوشبختی و زندگی خوب نیست، اما از شروط لازم است.

    1- مهریه بالا باعث می شه تا تقی به توقی خورد آقا اسم طلاق را به زبون نیاره. ربطی به تحصیلات و خانواده و ... نداره. مردهای زیادی هستند که هفته ای دوبار با جمله ی مهرت را می دم برو همونجا که بودی و ... دل همسرشون را می شکنن. حرفهایی که آقا نیم ساعت بعد یادش می ره اما دل شکسته ی خانم هیچوقت یادش نمی ره. پس حداقل کارکردش این هست که مرد راحت حرفهایی نمی زنه که دیگه هیچ میل و رغبتی برای زندگی باهاش نداشته باشی.

    2- مهریه بالا مراحل طلاق و دادگاه را طولانی می کنه و به زوجین فرصت فکر کردن می ده و اینکه با عجله و از روی احساسات سریع عمل نکنند.

    3- مهریه بالا باعث می شه حداقل حقت را بتونی بگیری. مهریه وقتی 2000 سکه بود بالاخره دادگاه مرد را مجبور به پرداخت 1000 تاش می کنه. ولی وقتی 200 تا بود مرد را مجبور به پرداخت 50 تاش می کنه. پس برای گرفتن حقت مجبوری مث همه ی معاملات دیگه در بازار ایران، قیمت را بالا بگی تا با چانه زنی برسید به قیمت واقعی. خیلی شرمنده ام که دارم این جوری در مورد ارزش و قیمت زندگی دو تا آدم صحبت می کنم. متاسفانه آقایون و قانون کاری کرده که ما زنها مجبوریم این راه را بریم.

    4- بخشی از مهریه به صورت پیش پرداخت دریافت می شه و مابقی قسطی. هر چی مبلغ بیشتر باشه، پیش پرداخت بیشتر است. قسط ها که معمولا یک سر بی درد می خواد که هر ماه بری دنبالش. پس اون چیزی که واقعا توسط زن دریاقت می شه، پیش پرداخت است. باید مبلغ اصل بالا باشه پیش پرداختش هم بالا بره و به حداقل حق معمولی زن برسه.

    5- مردهای زیادی بودن که از صفر شروع کردند و بعد از چند سال زندگی مشترک وضع مالی خوبی پیدا کردند. اگر مهریه را در زمان نداری مرد، کم درخواست کنی، اینقد انصاف ندارند که زمان ثروتمند شدن که هوسهای جدید به سرشون می زنه مهریه بالاتری بهت بدن به پاس همراهی و کمک در ثروتی که در زندگی مشترک جمع شده!! پس برای رفع ضرر احتمالی باید مهریه را بالا گرفت. زمان دریافت مهریه بسته به انصافش، خانم می تونه مهریه اش را ببخشه یا کم کنه. اما امکان زیاد کردنش نیست. پس بهتره زیاد بگیم و در صورت لزوم تغییرات اعمال می شه.

    6- مردها خیلی بی چشم و رو هستند ( ببخشیدا ولی صحبت دکتر شریعتی را که دیگه همه می دونید نیازی به تکرارش نیست )، مهریه بالا در کنترل گوش و چشم و دل مرد می تونه تا حدودی موثر باشه.

    و در آخر اینکه هیچ کس از زندگی نمایشی و به زور مهریه خوشش نمی آد. اما .......
    هیچ کس هم از اینکه بعد از مدتی دو تا سکه بندازن جلوت و از زندگی ای که واسش زحمت کشیدی و با هزار امید و آرزو واردش شدی، پرتت کنند بیرون خوشش نمی آد.

    من از طرف خانمها گفتم. مسلما شما هم از طرف آقایون حرفهایی دارید که فلانی و فلانی به خاطر مهریه بدبخت شدند و .... مساله دقیقا در همین قسمت است. آقایون وقتی هوس می کنند و تصمیم می گیرند کاری را بکنند اصلا عقلشان کار نمی کند. حالا تصور کنید در زندگی مشترک هم از این هوسها بیاد سراغشون.
    مردی که موقع خواستگاری اصلا حواسش به تواناییش نیست و مهریه 2000 تایی را قبول می کند، فردا هم ممکنه عاشق منشی اش بشه، یا به حرف مادرش و دوستش و .... دنبال طلاق بره. به هر حال مرد بی درایت همیشه بی درایت است. چرا من از بی درایتیش استفاده نکنم و بذارم فردا همین بی درایتیش آوار بشه سر زندگیم؟؟ من از این مرد بی درایت مهریه بالا بگیرم منصفانه تر است و به عقل نزدیک تر، یا فردا توی زندگیم بمونم؟؟

  8. 2 کاربر از پست مفید شب نم تشکرکرده اند .

    شب نم (جمعه 17 تیر 90)

  9. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    خب ! من سعی می کنم مهریه با تعریف دوستان رو قبول کنم! یک پشتوانه مالی برای زن!!( واقعا این جمله بشدت برام سنگین هست... مهریه اسمش روشه! مهر، هدیه ، محبت نه بیمه و...) حالا بگذریم...

    فرهنگ عزیز: من با همین دیدگاه شما مشکل دارم دیگه! یعنی چی مرد نتونه انی سکه رو بندازه جلو دخنر بگه خوشگلدین!! همین دید بیمه ای به مهریه باعث همچین کارایی میشه ها...
    دکتر بینگو: همین که شما بازم مهریه رو یک بیمه برای زندگی زن میدونی مورد قبول من نیست. هیچ چیزی غیر عشق حقیقی بیمه زندگی نیست
    مهریه تعریفش بیمه برای زندگی نیست که! دوستان عزیز پیغمبر خدا وقتی دخترشو شوهر میداد به حضرت علی گفت چقدر می تونی مهریه پرداخت کنی ؟حضرت علی هم دار و ندارش رو تشریح کرد . پیامبرم هم مقدار متناسبی رو تعیین کرد . فکر کنم قیمت یک زره اهنی! مهریه یک هدیه هست. مرد بخواد به زن ثابت کنه در اول زندگی می تونه از قید مالش در مقابل زنش بگذره ... میتونه زنش رو در زندگیش شریک بدونه...

    الان با مهریه 800 تا سکه چه چیز رو میخواهیم ثابت کنیم؟ بخدا عیب داره ... کل دنیا دارن به این فرهنگی که نه از دین نشات میگیره و نه از عقل میخندن! بارها شده مستقیم خندشون رو دیدم... میگن دین شما اینه؟ من هم یک ساعت میشینم واسش میگم نه! دین ما این نیست! این خودخواهی و جهل ماست!

    این لپ کلام بنده بود! تمام

  10. 2 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)

  11. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 07 آذر 91 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1390-3-21
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    1,466
    سطح
    21
    Points: 1,466, Level: 21
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 34
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    37

    تشکرشده 37 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام دوستان
    به نظرم اصلا روی خوشی نداره که دو خانواده سر این مسائل با هم چانه بزنند
    مثل اینکه اومدند جنس بخرند
    متاسفانه خیلی ناراحت کننده است که در جامعه ی امروز ما به دلیل نبود قوانینی جهت حمایت از زنها بعد از طلاق، خانواه ها از مهریه های بالا استفاده می کنند.
    در صورتی که به نظر من وقتی یک زندگی به بن بست رسید دیگه با مهریه و دیگر مسائل مالی نمی شه نگهش داشت اگر هم مردی به خاطر مهریه با زنی که دیگه نمی تونه زندگی خوبی باهاش داشته باشه زندگی اش رو ادامه بده این زندگی هیچ قشنگی و نقطه ی امیدی براشون نیست.
    ودر ضمن به نظر من یک خانم باید از نظر مالی این توانایی رو داشته باشه که نیازهای مالی خودش رو تامین کنه نه اینکه مهریه رو بالا در نظر بگیره که بعدا اگر جدا شد از لحاظ مالی مشکل نداشته باشه.
    به نظر من دو طرف باید قبل از ازدواج شناخت کاملی از هم پیدا کنند که برای نگه داشتن زندگیشون مجبور نشن از مهریه های بالا استفاده کنند.
    فکر می کنم 250 تا کافی باشه.

  12. 2 کاربر از پست مفید maria_62 تشکرکرده اند .

    maria_62 (سه شنبه 31 خرداد 90)

  13. #7
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آقای عزیز ما بر اساس واقعیات تصمیم می گیریم نه حقایق.اینکه مهریه یک هدیه ست حقیقته ولی واقعیت اینه که در حال

    حاضر عده زیادی مهریه رو پشتوانه مالی زن و وسیله ای برای احقاق سایر حقوق از دست رفته می دونن.یه جور تلافی

    کردن.چرا می گم نباید مهریه رو بشه از جیب پرداخت؟فرض کن یه زن و مرد بعد 10 سال زندگی به مشکل بخورن،اگر

    مهریه پول تو جیبی مرد باشه احتمال اینکه مهر و طلاق زنو بده خیلی بیشتره حالا این زن پدر مادرش فوت کردن ارثشم

    اُورده توی زندگی تموم شده رفته خواهر برادراشم مشغول زندگی خودشونن این وسط این زن با یه مهریه کم 4 - 5 ملیون

    چه کار می خواد بکنه؟اگر مهریه مقداری باشه که مرد نتونه به همین راحتی پرداخت کنه،اول به حل مشکل فکر می کنه

    اگر به نتیجه نرسید مجبوره از یه قسمت از اموالش بگذره تا خلاص بشه زن هم یه چیزی گیرش میاد تا بتونه به زندگیش

    ادامه بده.نه پدرای دخترا حضرت محدن نه ما حضرت علی نه دخترامون فاطمه که بخوایم به اون صورت مهریه تعیین

    کنیم.

  14. 4 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (دوشنبه 27 تیر 90)

  15. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    شاید خیلی از ما معتقدیم که اساس مهریه یک هدیه است که متاسفانه الان تبدیل شده به یک اهرم فشار
    ولی آیا فکر نمی کنید شاید شاید..... این تنها ابزار قانونی دست خانمها باشه در جایی که
    حق طلاق با آقایونه
    حق حضانت بچه ها با آقایون
    حق ازدواج مجدد و تعدد زوجات با آقایون
    دیه آقایون دوبرابر خانمها است
    ارث آقایون 2 برابر خانمها می برندو................
    خدا وکیلی کاری به انتخاب همسر و موضاعات وابسته نداشته باشین وکمی صادقانه فکرکنید
    اگه قرار باشه در مورد مادرتون یا خواهرتون و یا دخترتون تو جامعه خودمون و با این قوانین مشکلاتی از جنس مشکلات بالا پیش بیاد فکر می کنید چطوری می تونه کمی کمی.......... از خودش دفاع کنه ویا مرهمی برای بعضی زخماش داشته باشه ؟؟؟؟؟

  16. 7 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .

    sanjab (دوشنبه 27 تیر 90)

  17. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    شاید خیلی از ما معتقدیم که اساس مهریه یک هدیه است که متاسفانه الان تبدیل شده به یک اهرم فشار
    ولی آیا فکر نمی کنید شاید شاید..... این تنها ابزار قانونی دست خانمها باشه در جایی که
    حق طلاق با آقایونه
    حق حضانت بچه ها با آقایون
    حق ازدواج مجدد و تعدد زوجات با آقایون
    دیه آقایون دوبرابر خانمها است
    ارث آقایون 2 برابر خانمها می برندو................
    خدا وکیلی کاری به انتخاب همسر و موضاعات وابسته نداشته باشین وکمی صادقانه فکرکنید
    اگه قرار باشه در مورد مادرتون یا خواهرتون و یا دخترتون تو جامعه خودمون و با این قوانین مشکلاتی از جنس مشکلات بالا پیش بیاد فکر می کنید چطوری می تونه کمی کمی.......... از خودش دفاع کنه ویا مرهمی برای بعضی زخماش داشته باشه ؟؟؟؟؟
    واقعیت اینجاست که شما می تونید همه ای حقوق رو در ابتدای زندگی از شوهر خود و بصورت قانونی درخواست کنید. حتی در کشور خودمان. البته منظورم موارد دیه و... نیست . چون ربطی به مهریه زن نداره مسائل دیگری مثل دیه و ارث ... حداقل ربط مستقیم و مهمی در موضوع مهریه ندارند.
    حتی در مورد ارث هم میشه وصیت کرد و همه موارد ، یکسان بین دختر و پسر تقسیم شد. پس واقعا بهانه ای نمی مونه در مورد مهریه ...
    این مشکل مهریه هم با راهکاری که من گفتم ، حل شده هست دوست من . فقط مانده ان دلایل روانی ( چشم تو هم چشمی مهریه) حل بشه.
    من بشخصه همسری رو انتخاب می کنم که این حقوقش را از من بخواد
    قبلا هم گفتم مهریه 14 سکه ای رو فردای روزی که به خانه خودمان رفتیم با عشق و علاقه در اختیارش میزارم تا بدونه این هدیه کوچیک در اول زندگی نشون از مهر و اعتماد کامل من به اوست .
    از حرف های فرهنگ هم نقل قول نگرفتم ، دلیل بر بی توجهی نیست. این پستم در پاسخ ایشان هم هست

    حرف روی من با کسانی هست که میخوان درست زندگی کنن...
    دکتر شریعتی یک حرف قشنگی زده: هر ماهی مرده ای می تونه در جهت رودخانه بره ... مهم اینه که اگر لازم بود در خلاف جهت رودخانه هم رفت
    ایا ان دانشجو هایی که سالانه با هم ازدواج می کنند اونهم فقط با 14 تا سکه ، عذر میخوام خونوادهاشون موندن دست دختر هاشون یا عیب و ایرادی دارند؟ یا چیزه دیگه ای؟ اونها زندگی اگاهانه رو انتخاب کردن...

    اینقدر هم به خودمان تلقین نکنیم زمان علی و فاطمه گذشته... این دو ادم الگوی واقعی یک زندگی موفق هستند . یک چیز غیر قابل دسترس از این بزرگان ساختیم ... همشون قابل دسترسن. فقط باید بخواهیم

  18. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)

  19. #10
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آقای آیدین لطفا این سوال منو پاسخ دهید "کاری به انتخاب همسر و موضاعات وابسته نداشته باشین"

    "
    اگه قرار باشه در مورد مادرتون یا خواهرتون و یا دخترتون تو جامعه خودمون و با این قوانین مشکلاتی از جنس مشکلات بالا پیش بیاد(مثلا پدرتون بخواد خدایی نکرده ازدواج مجدد کنه ویا شوهر خواهرتون بخواد خواهرتون و طلاق بده و یا دامادتون رفته بدون اجازه دخترتون ازدواج کرده و حضانت نوه شما یعنی بچه دخترتون رو هم گرفته ) فکر می کنید چطوری می تونه کمی کمی.......... از خودش دفاع کنه ویا مرهمی برای بعضی زخماش داشته باشه ؟؟؟؟؟"

    منم صبحتهای شما رو قبول دارم وقتی زن ومرد کاملا حقوق برابر دارند مهریه یک هدیه است وباید با توافق دونفر و کم باشه ولی دوروبرمون چیزایی می بینیم که واقعا متاثر می شیم.

  20. کاربر روبرو از پست مفید sanjab تشکرکرده است .



 
صفحه 3 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.