مثلا چه چیزایی جلو جمع می گفتن؟اگه خیلی ناجوره که اصلا اونا از کجا فهمیدن؟در کل فکر کنم چیز افتضاحیه این غرقه سازی.
تشکرشده 5 در 4 پست
مثلا چه چیزایی جلو جمع می گفتن؟اگه خیلی ناجوره که اصلا اونا از کجا فهمیدن؟در کل فکر کنم چیز افتضاحیه این غرقه سازی.
sahar20 (جمعه 05 آبان 91)
تشکرشده 53 در 34 پست
من از صحبت کردن میترسیدم چون میترسیدم حرفام مسخره باشن و مهم نباشن . اونها هم بدون اینکه من بفهمم از هم کارگاهی هام می پرسیدن که من در طول این دو کارگاه چه صحبت هایی با اونها کردم در کارگاه خویشتن هم خوب هر کسی مسایل شخصیش رو توی دفتر مینویسه اونا هم بدون اینکه من بفهمم هر جلسه دفترم رو میخوندن و از این طریق کلی اطلاعات بدست اوردن و همه رو جلوی دیگران برام افشا کردند.
البته از این طریق من خیلی عوض شدم میتونم بگم که قبلا من با یه دیوار هیچ فرقی نداشتم ولی الان من به راحتی در مقابل دیگران ابراز وجود میکنم و از این بابت بسیار خوشحالم.
تشکرشده 5 در 4 پست
مرسی که جواب دادی ولی راستش به نظرم کارگاه جالبی نیست.حداقل از نظر من.
تشکرشده 53 در 34 پست
منظورتون این هست که غرقه سازی جالب نیست؟ اخه غرقه سازی به کارگاه ربطی نداره . من اونجا که رفتم دیدن خیلی وضعم خرابه برای من اینکار رو کردن ربطی به کارگاه نداره . اونجا که روی من خیلی کار کردن و به دیگران هیچ کاری نداشتن.نوشته اصلی توسط sahar20
روشی که رفتاردرمانگران اغلب برای درمان فوبیها به کار می برند. بیمار فوبیک را به مدت طولانی با موقعیت ها یا موضوعاتی مواجه می کنند که از آنها می ترسد و اجازه نمی دهند فرار کند.نوشته اصلی توسط pink butterfly
یک شیوه یادگیریِ نحوه مواجهه با موقعیت ترساننده، مواجهه بی درنگ با آخرین مرتبه از سلسله مراتب آن موقعیت ترسناک است که بدان «غرقه سازی» اطلاق می شود. در غرقه سازی لازم است که فرد در یک موقعیت ناخوشایند، باقی بماند. از جنبه نظری، اضطراب، نهایتا کاهش می یابد و شخص، یاد می گیرد که به دنبال ماندن در آن موقعیت، با هیچ اتفاق ترسناکی رو به رو نخواهد شد. این روش، از روش گام به گام، حساس تر است و ممکن است در صورت عدم رعایت اصول روان شناسی، خطرناک نیز باشد؛ لذا از سویی رضایت شخص، شرط اخلاقی این روش است و از سوی دیگر، این روش باید زیر نظر یک متخصص انجام شود.
s@h@r (شنبه 06 آبان 91)
تشکرشده 145 در 53 پست
میشه یکی کامل توضیح بده که غرقه سازی یعنی چی وچطوریه؟![]()
تشکرشده 145 در 53 پست
ممنون ازتوضیحاتت فقط میشه بایه مثال مراحل درمانیشو ازاول تاآخرش بگی(مثلاوسواس نظافت)تابهترمتوجه شماگه امکان داره کمی هم ساده تروزیردیپلمی تربگی خیلی خوب میشه ممنونتم
شاید برایکی ازنزدیکانم که هیچ جوری درمان نمیشه کاربردداشته باشه البته باکمک مشاور
![]()
تشکرشده 22 در 16 پست
دکتر فرهنگ میگفت که کسی که وسواس نظافت داره دستکش کنه دستش و یه سطل آشغالش رو بریزه و همین طور هی با دست چنگش بزنهنوشته اصلی توسط pink butterfly
روزای اول شاید سخت باشه و زیاد طول نکشه ولی همین طور به مرور زمان زمانش رو زیاد و زیادتر کنه
yekidota (دوشنبه 08 آبان 91)
تشکرشده 53 در 34 پست
میتونید یک سطل اشغال گنده روی سر طرف خالی کنید.
من شنیدم توی یک بیمارستان روانی یک نفر نسبت به استفراغ خیلی حساس بوده برای کاهش حساسیتش یه سطل استفراغ روش خالی میکنن.
یا یک نفر ملافه هارو از روی تختا جمع میکرده بعد میان با این گاری ها که ملافه های کثیف رو جمع میکنن گاری رو:D پر از ملافه کردن و ریختن روی طرف.
s@h@r (دوشنبه 08 آبان 91)
تشکرشده 40 در 8 پست
ببخشید یه سوال ازتون و از روانشناساتون دارم؛نوشته اصلی توسط s@h@r
کسی که ترس اینرو داره که مبادا مورد تجاوز قرار گیره و از ترس از منزل هم بیرون نمی ره، با روش غرقه سازی که توضیح دادید، چطور درمانش می کنند؟
تشکرشده 5 در 4 پست
روش توهین آمیزیه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)